Pasowanie opony szerokiej 2.1" na obrecz 622x18?

Data: 2017-09-29 07:40:28
Autor: Maciek
Pasowanie opony szerokiej 2.1" na obrecz 622x18?
W dniu 28.09.2017 o 23:42, Yerine Ictimai pisze:

Przyjmijmy, ze mamy kolo z obrecza o szerokosci wewnetrznej 18".

Spore ;-). 18 jest liczone w mm.

Pytanie: jak szeroka opone mozna realnie na nia naciagnac, aby bez
  obaw szalec w terenie?

Zgodnie z zaleceniami, wpasować się np w środek pomiędzy 17/19:

http://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html#width
https://www.schwalbe.com/en/reifenmasse.html

Data: 2017-09-29 09:39:33
Autor: Yerine Ictimai
Maciek <nospam@nospam.pl> Wrote in message:
[...]

A wiec gdzies do 43mm?
Ale ludzie na wiekszych jezdza (np. 2.2") i twierdza "ze jest
 dobrze" i komfortowo, ryzykuja czyms?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-29 11:05:09
Autor: Szuwarek
[...]

Masz opisane na w/w stronie (luźne tłumaczenie):
Większe ryzyko uszkodzenia ścianki bocznej lub brzegu opony.
Uczucie "pływania", niestabilności przy niższych prędkościach - wtedy tendencja do zwiększania ciśnienia w oponie, co niweluje zalety (amortyzujące) szerokiej opony.
Pozdrawiam

Data: 2017-09-29 12:08:04
Autor: Yerine Ictimai
Szuwarek <zibi_sz@wp.pl> Wrote in message:

> [...]

Uczucie "pływania", niestabilności przy niższych prędkościach - wtedy tendencja do zwiększania ciśnienia w oponie, co niweluje zalety (amortyzujące) szerokiej opony.

Ale wiesz, tak jakoś już ponad trzy sezony jeżdżę: 2.0" na 19mm i
 jest bardzo dobrze.
 Pytam czy to jakoś wielce sie różni od sytuacji jakby wziąć 18mm
 zamiast, da to jakąś dramatyczną zmianę?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-30 00:19:18
Autor: Maciek
Pasowanie opony szerokiej 2.1" na obrecz 622x18?
Ale wiesz, tak jakoś już ponad trzy sezony jeżdżę: 2.0" na 19mm i
  jest bardzo dobrze.

Twój cyrk Twoje małpy, nikt Ci nie zabroni. Testuj, jest szansa, że będzie dobrze.
Te co podałem są uważane za bezpieczne i zalecane, resztę masz już wytłumaczoną.

  Pytam czy to jakoś wielce sie różni od sytuacji jakby wziąć 18mm
  zamiast, da to jakąś dramatyczną zmianę?

Mnie opona na obręczy o oczko za małej spadła i wyp..a dentka, dobrze, że nie jechałem 70km/h z góry. Mój błąd i przeoczenie, więcej go nie popełnię.

Pasowanie opony szerokiej 2.1" na obrecz 622x18?