Data: 2009-11-24 09:33:32 | |
Autor: Piotrek | |
Passat B3 - spalanie | |
Witam, zastanawiam się nad Paskiem z 1993 r 1,9TDI - na jakie realne spalanie można liczyć w cyklu mieszanym?
Nie będę go forsował. Piotr. |
|
Data: 2009-11-24 09:40:55 | |
Autor: krzysiek82 | |
Passat B3 - spalanie | |
Piotrek pisze:
Witam, zastanawiam się nad Paskiem z 1993 r 1,9TDI - na jakie realne spalanie można liczyć w cyklu mieszanym? w passacie b3 z tego co pamiętam to nie było silnika TDI a tylko TD. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-11-24 09:51:45 | |
Autor: Piotrek | |
Passat B3 - spalanie | |
Zgadza się TD.
|
|
Data: 2009-11-24 10:25:20 | |
Autor: Wycior | |
Passat B3 - spalanie | |
Zgadza się TD Dokładnych danych nie podam, ale z opini mojego ojca (kilkuletniego użytkownika takiego auta) jest bardzo ekonomiczne. Mała moc, ale silnik pracuje z optymalnym obciążeniem. -- Wycior |
|
Data: 2009-11-24 10:34:02 | |
Autor: krzysiek82 | |
Passat B3 - spalanie | |
Piotrek pisze:
Zgadza się TD. silniki dość trwałe spalanie na mieście trzeba liczyć min ok 7l, należy zwracać uwagę na koło pasowe, tłumik drgań potrafi paść i wibracje powodują czasami zerwanie paska rozrządu. Znajomy już to przerabiał w swoim aucie. Poza tym lać i jeździć po warunkiem, że ktoś dbał o ten motor. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-11-24 10:21:06 | |
Autor: łukasz | |
Passat B3 - spalanie | |
w passacie b3 z tego co pamiętam to nie było silnika TDI a tylko TD. a 1.6 tdi? pozdrawiam |
|
Data: 2009-11-24 10:32:17 | |
Autor: krzysiek82 | |
Passat B3 - spalanie | |
łukasz pisze:
> a 1.6 tdi?
nie było w tamtych latach silników TDI 1.6 -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-11-24 10:24:00 | |
Autor: łukasz | |
Passat B3 - spalanie | |
w passacie b3 z tego co pamiętam to nie było silnika TDI a tylko TD. a 1.6 tdi pozdrawiam |
|
Data: 2009-11-24 11:04:33 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Passat B3 - spalanie | |
łukasz pisze:
1,6TDI w 1993 roku ?? Był ale 1,6TD z Intercolerem - coś około 80KM miał. Nie chciałbym tego silnika, wolałbym 1,9TD 75KM - mniej wysilony i nie trzaskały w nich permanentnie głowice pomiędzy zaworami. Silniki 1,6TDI to nowa konstrukcja wyszły w tym bądź w zeszłym roku (są CR). Ciekawi mnie cały czas czy jest to rozwinięcie starego 1,6D czy nowa konstrukcja ?? trzeba by obejrzeć blok :D Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-11-24 22:26:45 | |
Autor: Wycior | |
Passat B3 - spalanie | |
wolałbym 1,9TD 75KM 75 KM miał 1,9D. TD miał parę koni więcej. Nie wiem dokładnie ile. trzaskały w nich permanentnie głowice pomiędzy zaworami. Z mojej subiektywnej obserwacji wynika właśnie, że to dość częsta usterka motora TD :) -- Pozdrawiam, Wycior |
|
Data: 2009-11-26 12:11:53 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Passat B3 - spalanie | |
Wycior pisze:
1,9D miał 64KM - tak samo 1,9SDI. 1,9TD miał 75KM z IC mógł mieć z 5-6KM więcej. Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-11-24 23:02:54 | |
Autor: łukasz | |
Passat B3 - spalanie | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hegakm$fp2$1@news.onet.pl... łukasz pisze: miałem oba silniki 1.9 td forkomory popękane a w zasadzie scianka miedzy nimi standard w TYM silniku norma i ogólnie nie groźne ale główna wada tego silnika to bujające sie koło pasowe na wale . (ścinanie klina) jak to sie kończy wiadomo. Pyzatym ani to ekonomiczny ani żwawy silnik co do żywotności zależy.. stary 1.6 tdi moim zdaniem to świetny silnik jak na owe czasy . Przyzwoite spalanie mało usterkowy i co najważniejsze trwały z tym motorem nie miałem żadnych problemów tylko z racji ze jest ich stosunkowo mało dość drogie części o choćby tarcza i docisk 550zł Silniki 1,6TDI to nowa konstrukcja wyszły w tym bądź w zeszłym roku (są CR).:D |
|
Data: 2009-11-26 12:14:11 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Passat B3 - spalanie | |
łukasz pisze:
A ja mam wręcz inne doświadczenie z obserwacji warsztatu zajmującego się VW - 1,6TD pękały głowice jak się patrzy. 1,9TD z taką usterką nie spotkałem w swojej historii. Pozdrawiam !! |
|