Passat B3 - spalanie

Data: 2009-11-24 09:33:32
Autor: Piotrek
Passat B3 - spalanie
Witam, zastanawiam się nad Paskiem z 1993 r 1,9TDI - na jakie realne spalanie można liczyć w cyklu mieszanym?
Nie będę go forsował.

Piotr.

Data: 2009-11-24 09:40:55
Autor: krzysiek82
Passat B3 - spalanie
Piotrek pisze:
Witam, zastanawiam się nad Paskiem z 1993 r 1,9TDI - na jakie realne spalanie można liczyć w cyklu mieszanym?
Nie będę go forsował.

Piotr.

w passacie b3 z tego co pamiętam to nie było silnika TDI a tylko TD.

--
krzysiek82

Data: 2009-11-24 09:51:45
Autor: Piotrek
Passat B3 - spalanie
Zgadza się TD.

Data: 2009-11-24 10:25:20
Autor: Wycior
Passat B3 - spalanie
Zgadza się TD

Dokładnych danych nie podam, ale z opini mojego ojca (kilkuletniego użytkownika takiego auta) jest bardzo ekonomiczne. Mała moc, ale silnik pracuje z optymalnym obciążeniem.

--
Wycior

Data: 2009-11-24 10:34:02
Autor: krzysiek82
Passat B3 - spalanie
Piotrek pisze:
Zgadza się TD.

silniki dość trwałe spalanie na mieście trzeba liczyć min ok 7l, należy zwracać uwagę na koło pasowe, tłumik drgań potrafi paść i wibracje powodują czasami zerwanie paska rozrządu. Znajomy już to przerabiał w swoim aucie. Poza tym lać i jeździć po warunkiem, że ktoś dbał o ten motor.

--
krzysiek82

Data: 2009-11-24 10:21:06
Autor: łukasz
Passat B3 - spalanie

w passacie b3 z tego co pamiętam to nie było silnika TDI a tylko TD.

a 1.6 tdi?

pozdrawiam

Data: 2009-11-24 10:32:17
Autor: krzysiek82
Passat B3 - spalanie
łukasz pisze:
  > a 1.6 tdi?

pozdrawiam

nie było w tamtych latach silników TDI 1.6

--
krzysiek82

Data: 2009-11-24 10:24:00
Autor: łukasz
Passat B3 - spalanie

w passacie b3 z tego co pamiętam to nie było silnika TDI a tylko TD.

a 1.6 tdi

pozdrawiam

Data: 2009-11-24 11:04:33
Autor: Czarek Daniluk
Passat B3 - spalanie
łukasz pisze:

w passacie b3 z tego co pamiętam to nie było silnika TDI a tylko TD.

a 1.6 tdi

pozdrawiam

1,6TDI w 1993 roku ??
Był ale 1,6TD z Intercolerem - coś około 80KM miał.
Nie chciałbym tego silnika, wolałbym 1,9TD 75KM - mniej wysilony i nie trzaskały w nich permanentnie głowice pomiędzy zaworami.

Silniki 1,6TDI to nowa konstrukcja wyszły w tym bądź w zeszłym roku (są CR).
Ciekawi mnie cały czas czy jest to rozwinięcie starego 1,6D czy nowa konstrukcja ?? trzeba by obejrzeć blok :D

Pozdrawiam !!

Data: 2009-11-24 22:26:45
Autor: Wycior
Passat B3 - spalanie

wolałbym 1,9TD 75KM

75 KM miał 1,9D. TD miał parę koni więcej. Nie wiem dokładnie ile.

trzaskały w nich permanentnie głowice pomiędzy zaworami.

Z mojej subiektywnej obserwacji wynika właśnie, że to dość częsta usterka motora TD :)

--
Pozdrawiam,
Wycior

Data: 2009-11-26 12:11:53
Autor: Czarek Daniluk
Passat B3 - spalanie
Wycior pisze:

[...]

1,9D miał 64KM - tak samo 1,9SDI.

1,9TD miał 75KM z IC mógł mieć z 5-6KM więcej.

Pozdrawiam !!

Data: 2009-11-24 23:02:54
Autor: łukasz
Passat B3 - spalanie

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hegakm$fp2$1@news.onet.pl...
łukasz pisze:

[...]

miałem oba silniki
1.9 td  forkomory popękane a w zasadzie scianka miedzy nimi standard w TYM silniku
norma i ogólnie nie groźne ale główna wada tego silnika to bujające sie koło pasowe
na wale . (ścinanie klina) jak to sie kończy wiadomo. Pyzatym ani to ekonomiczny
ani żwawy silnik co do żywotności zależy..

stary 1.6 tdi moim zdaniem to świetny silnik
jak na owe czasy . Przyzwoite spalanie mało usterkowy i co najważniejsze trwały
z tym motorem nie miałem żadnych problemów tylko z racji
ze jest ich stosunkowo mało dość drogie części o choćby tarcza i docisk 550zł

Silniki 1,6TDI to nowa konstrukcja wyszły w tym bądź w zeszłym roku (są CR).
Ciekawi mnie cały czas czy jest to rozwinięcie starego 1,6D czy nowa konstrukcja ?? trzeba by obejrzeć blok :D
:D

Data: 2009-11-26 12:14:11
Autor: Czarek Daniluk
Passat B3 - spalanie

łukasz pisze:

[...]

A ja mam wręcz inne doświadczenie z obserwacji warsztatu zajmującego się VW - 1,6TD pękały głowice jak się patrzy.
1,9TD z taką usterką nie spotkałem w swojej historii.

Pozdrawiam !!

Passat B3 - spalanie