Passat B5 1.8T czy 1.9 TDI 110KM ?

Data: 2011-04-17 20:08:36
Autor: Mario
Passat B5 1.8T czy 1.9 TDI 110KM ?
Witam

Nosze sie z zamiarem zakupu jednego z powyzszych aut...
Przebiegi planowane sa raczej niewielkie 10-15000km rocznie,
glownie zakorkowane miasto i raz na tydzien mala trasa....

Cena zakupu:
- podobna, minimalnie na korzysc 1.8T

Spalanie:
- AFN w 1.9 TDI powinien spalic w miescie okolo 7,5L/100km, a 1.8T juz spokojnie 11-12...

Oplaty:
- raptem 100zl roznicy w OC na korzysc 1.8T

Frajda z jazdy:
- niby 150 vs 110 koni ale ani jeden ani drugi nie powala, oba jednak daja szanse modyfikacji programu do (odpowiednio) 170-180 i 130-140KM i wtedy "to jedzie"...

Jakie sa wasze uwagi, doswiadczenia itp... Biorac pod uwage 1.8T dopuszczam gdzies w glebi mozliwosc dolozoenia instalacji LPG... Podobno ten silnik znosi ja dzielnie... Koszty paliwa beda wtedy podobne ale na instalacje trzeba bedzie wylozyc troszke...

Pozdrawiam
Mario

Data: 2011-04-17 14:33:11
Autor: koziel
Passat B5 1.8T czy 1.9 TDI 110KM ?
Jak widze - nie otrzymales jeszcze konkretnej informacji. Otoz, moim
zdaniem porownujesz dwie udane jednostki z grupy VAG. Swoja droga, nie
rozdrabniajac sie na szczegoly - ostatnim czasem sprowadzilem Paska
1.8T i kilkoma tez mialem okazje jezdzic. Moim zdaniem, wersja z Turbo
bedzie odpowiadala Tobie, tym bardziej ze przebiegow duzych nie
zamierzasz robic - a dodatkowo myslisz o wstawieniu LPG. Zbiera sie to
bardzo ladnie - do miasta i na nasze polskie "autostrady" wystarczy w
zupelnosci.

Pozdrawiam,
Emil.

Data: 2011-04-17 19:15:14
Autor: to
Passat B5 1.8T czy 1.9 TDI 110KM ?
begin Mario
Frajda z jazdy:
- niby 150 vs 110 koni ale ani jeden ani drugi nie powala, oba jednak
daja szanse modyfikacji programu do (odpowiednio) 170-180 i 130-140KM i
wtedy "to jedzie"...

Trochę dziwne zestawienie... TDI 110 jeździ prawie jak 1.8T, ale dopiero po chiptuningu. Ogólnie TDI 110 nie ma właściwie żadnych zalet w stosunku do 1.8T pomijając spalanie.

Data: 2011-04-17 21:30:02
Autor: MMS
W dniu 2011-04-17 22:15, to pisze:

po chiptuningu. Ogólnie TDI 110 nie ma właściwie żadnych zalet w stosunku
do 1.8T pomijajÄ…c spalanie.
I bociany pod maskÄ….

Data: 2011-04-17 20:13:13
Autor: to
Passat B5 1.8T czy 1.9 TDI 110KM ?
begin MMS
po chiptuningu. Ogólnie TDI 110 nie ma właściwie żadnych zalet w
stosunku do 1.8T pomijajÄ…c spalanie.
I bociany pod maskÄ….

Klekot to zaleta?

Data: 2011-04-17 23:24:35
Autor: Beny
Passat B5 1.8T czy 1.9 TDI 110KM ?

U¿ytkownik "to" <to@abc.xyz> napisa³ w wiadomo¶ci news:4dab49d8$0$2443$65785112news.neostrada.pl...
begin MMS

po chiptuningu. Ogólnie TDI 110 nie ma w³a¶ciwie ¿adnych zalet w
stosunku do 1.8T pomijaj±c spalanie.
I bociany pod mask±.

Klekot to zaleta?

klekot dodaje +5 do respektu, szwagier i te¶ciowa po klekocie my¶l± ¿e jest tanio...

Data: 2011-04-17 21:01:02
Autor: megrims
Passat B5 1.8T czy 1.9 TDI 110KM ?
W dniu 2011-04-17 20:08, Mario pisze:
(ciach)

Koleżance w 1.8T wyszedł korbowód bokiem :) przy przebiegu <100kkm

Data: 2011-04-17 21:06:56
Autor: MMS
W dniu 2011-04-17 22:01, megrims pisze:
W dniu 2011-04-17 20:08, Mario pisze:
(ciach)

Koleżance w 1.8T wyszedł korbowód bokiem :) przy przebiegu <100kkm

Bluźnisz !
Niemieckie siÄ™ nie psujÄ… ;)

Data: 2011-04-17 21:50:54
Autor: G Nowak
Passat B5 1.8T czy 1.9 TDI 110KM ?
Koleżance w 1.8T wyszedł korbowód bokiem :) przy przebiegu <100kkm
Bluźnisz !
Niemieckie siÄ™ nie psujÄ… ;)

Scheißewageny? To moj jest chyba chinski ;)

--
Pozdr

Data: 2011-04-17 21:52:45
Autor: kapec
Passat B5 1.8T czy 1.9 TDI 110KM ?

Kole¿ance w 1.8T wyszed³ korbowód bokiem :) przy przebiegu <100kkm

A o czym to ma niby swiadczyc?
Moj koles ma takiego od nowosci, chyba juz ze 13 lat, nakulane 180 tysi i nic. Fakt, niewiele jezdzi ale korbowody sa na swoim miejscu.

Data: 2011-04-17 22:16:38
Autor: Olo
[...]

ja bym wzi±³ 1.8T - je¶li to ten sam co siedzia³ w A6 to bardzo udana jednostka... :)

Data: 2011-04-18 10:27:44
Autor:
Passat B5 1.8T czy 1.9 TDI 110KM ?
Mario <mario1980.2@gazeta.pl> napisa³(a):
[...]

Mario, odpowiem jako posiadacz takiego model z 1997. Kupiony w salonie,
ojczulek go docieral 3 pierwsze lata, a ja od 2000 do 2006 go "zacieralem"

Zrobilem tym pojazdem ca. 125 tkm, i poza zerwanymi kilkoma centralnymi
poduszkami - wynik strzalow ze sprzegla i CHIPA - 167 KM i 287 Nm przy 3600
rpm zhamowane po 7-latach jazdy na CHIPIE, pomiar na LPG na PB nie mialem kasy
aby sprawdzic ;)

Ogolnie oceniam pojazd na dobry, poza wpadka z ASO ktora spowodowala, ze sie
obrazilem na VAG'a i od tamtej pory turlam sie prasowanym ryzem D4D ;).

A uprzedzjac:

- LPG to BRC Sequent (pelny) wtryski Kihina czy jakos to sie tam pisalo,
jezdzil praktycznie bezobslugowo, butla w miejsce kola, sedan i lekko sie
uniosla podloga.

- po dluzszym czasie wrocilem do SERII, poniewaz irytowalo mnie lekkie
opoznienie na jakie reagowal pojazd na LPG po wcisnieciu gazu, na probe
oczywiscie ;) w G-Techa 7,5 sek do setki po chipie powodowalo, ze niechetnie
sie go pozbywalem, ale po weekendize na SERII juz zostawilem, zbieral sie od
samego dolu jak MELEX, na chipie zauwazalnie wyzej (ca. od 2800 rpm ale
lepiej), a ze urodzil mi sie syn to i ulanska fantazja poszla w odstawke ;).

- na chipe, jakies dlubniete TDI oblepione firmowymi nalepkami na drzwiach jak
choinka, dostalo w ciry od mojej zony ktora mnie odwozila z popijawy, wygrala
bo miala trakcje ;) a to model bez ASR czy ESP.. jedynie mial jakis patent w
szeprze - ograniczone tarcie czy cos takiego

- powroce do LPG w trasie 6-7 litra, a jezdze zdecydowanie, w miescie nie
wiecej niz 11 gazu, uwazam, ze jezdzil lepiej niz na PB szczegolnie ruszanie
jakby bardziej miekko no i cichl, takie dziwne zjawisko po przelacznie na LPG
ustawalo cykanie ;).

- rekord 4,7 l PB wg kompa - zona jako kierownik, trasa i noc ;) predkosc
normalna, miasto 7,5 ursynow-pyry srodek dnia, zielona linia

- przy przebiegu ponad 100 kkm, wymienilem z proznosci stockowe amory (byly
dobre) na Bilstain B6 ;) i to powinno sie robic zaraz po zakupie auta ;).
Dlugo by opowiadac przy nieznacznym pogorszeniu komfortu, wchodzil w zakrety
jak po szynach

- wachacze wymienione przy ca. 45 kkm na gwarancji

wady...

- dziwne zawieszenie, B5 tanczyly po jezdni jak pijane - czule na krzywizny
drogi, albo sie czepiam - porownuje do innych marek ktore nie wykazywaly
takich skrajonych objawow ;) 3GB nie mialy tak, moze ciezsze?

- dwu-masa droga (wtedy nie regenerowali) zaluje ze nie wymienilem wraz ze
sprzeglem, ale nie moglem wydac calej pensji na komplet, zemscilo sie to za
pol roku bo padlo sprzeglo ;)

i tyle, ja teraz bym wzial 1.8T i LPG mialem wiem ze da rade ;), turbo z tego
co wiem oryginalne, a pojazd ma juz chyba ca. 250 kkm. I mniejsze
prawdopodobienstwo milionowego przebiegu w przypadku 1.8T.

Silnik sprawdozny i godny polecenia, jak go niezepsuli - bo penwie chcesz
kupic nowszy model to jest OK. Moj byl AEB czy jakos tak.

Data: 2011-04-18 21:41:07
Autor: Mario
Passat B5 1.8T czy 1.9 TDI 110KM ?
Mario, odpowiem jako posiadacz takiego model z 1997.

Dzieki za wyczerpujaca opinie :)
Sam tez sklaniam sie bardziej do 1.8T ...

ale wspomniana 110km TDI bedzie do kupienia niemal "w rodzinie", a znana przeszlosc auta i wszystkie wymiany podzespolow to bardzo wazny element...

Pzdr

Data: 2011-04-19 07:48:23
Autor:
> [...]

ale wspomniana 110km TDI bedzie do kupienia niemal "w rodzinie", a znana przeszlosc auta i wszystkie wymiany podzespolow to bardzo wazny element...

Gdybym znal przeszlosc i pochodzenie jak Ty, to wybralbym bym pewnie znajome TDI.

Ale oceny dokonalem z wlasnej perspektywy wiesz handlarze, odlmadzanie, bite
itd...

Data: 2011-04-27 13:52:37
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-04-18, Mario <mario1980.2@gazeta.pl> wrote:

ale wspomniana 110km TDI bedzie do kupienia niemal "w rodzinie", a znana przeszlosc auta i wszystkie wymiany podzespolow to bardzo wazny element...

Je¶li masz do wyboru znane, sprawdzone i sprawne auto kontra loteria to
nawet nie patrz na silniki.

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kie³czewski