Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Passat B5.5 - najczęstrze problemy

Passat B5.5 - najczęstrze problemy

Data: 2017-06-04 06:51:35
Autor: Pszemol
Passat B5.5 - najczęstrze problemy
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:og710n$rva$1dont-email.me...
Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem 2004 Passat GLX porzuconego 3
lata temu, bez opieki, przez poprzedniego właściciela :-)

Czy oprócz (bardzo upierdliwego) problemu z wodą w kabinie i chlupiącą pod
dywanikiem po stronie pasażera, wesoło wpływającą sobie z komory silnika
przez wlot wentylacji powinienem sobie sprawdzić inne mankamenty trapiące
właścicieli tych samochodów?

Ktoś zrobiłby tu jakąś zwięzłą listę najczęstszych problemów, typowych
usterek i wad produkcyjnych jakie warto sprawdzić?

Ha, ha - przypadkiem trafiłem na to wideo o passatach B5 & B5.5, 1998-2005:
https://www.youtube.com/watch?v=_Hz-9OQaluY

Facet z (modną ostatnio) arabską brodą jedzie po najczęstrzych problemach:

1. wycieki oleju zewsząd: od pokrywki zaworów poprzez liczne uszczelniacze
aż do miski olejowej... wycieki tak liczne i tak częste że mechanicy dostawali
pozwolenie na robotę tylko tych większych wycieków na gwarancji aby
fabryka nie poszła z torbami :-)

2. wlewanie się wody deszczowej do kabiny pasażera z komory silnika
przez wlot powietrza, filtr pyłkowy. Grube wyściółki gąbki pod dywanem
akumulowały tą wodę i nie pozwalały jej wyschnąć - pleśń, smród i mogiła.
Do tego pod dywanem ukryte są dwa układy elektroniczne z wtyczkami
i grubymi wiązkami przewodów: układ sterowania "komfortem" (grzanie
i klima) umieszczony pod dywanem z przodu pod kierowcą oraz sterownik
automatycznej skrzyni biegów w plastikowej puszce pod dywanem pasażera.
30-40-pinowe wtyczki i wiązki przewodów zalane wodą - nie jest to coś
co tygrysy lubią najbardziej... Właśnie to suszę teraz w moim pasku :-)

3 four-link suspension: wadliwe zawieszenie... do tego stopnia że
wyskakiwało przy dużym skręcie z gniazda, i dowidzenia... Drogie części.
A do tego skomplikowane (czytaj: drogie) ustawianie geometrii zawieszenia.

4. problem najczęstrzy w wersji z silnikiem 1.8T: szlam olejowy.
VW rekomendował dłuższe interwały między wymianami oleju, nie
rekomendował olejów syntetycznych, miał małą objętość skrzyni
korbowodowej i do tego usterki w odpowietrzaniu obudowy wału
korbowego - efekt: konieczność rozkręcenia miski olejowej, wyczyszczenie
wymiana ssaka pompy olejowej - oraz wymiana filtru oleju na większy,
aby dać więcej przestrzeni na olej. Przestroga: wymieniajcie częściej olej! :-)

5. ostatni z najczęstrzych problemów: szybkie zużycie hamulców tylnych.
Klienci zgłaszali się do naprawy tylnych hamulców po 20-30 tysiącach mil
(30-45 tys km) i oprócz wymiany klocków trzeba było wymieniać też
tarcze, bo są bardzo ciękie i nie można było ich toczyć/szlifować...

A potem szybka litania innych częstych usterek w przyspieszonym tempie :-)))

Passat B5.5 - najczęstrze problemy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona