Data: 2017-06-08 17:16:27 | |
Autor: Pszemol | |
Passat B5.5 - najczęstrze problemy | |
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem 2004 Passat GLX porzuconego 3 He, he... zdaje się że mam już plany na weekend - zapaliła się mi żółta ikonka w kształcie silnika... :-)) Pojechałem do lokalnego AutoZone (sklep sieciówka z częściami) tam odczytałem kody (darmowa usługa) i głowa boli - niektóre rzeczy to nawet pierwszy raz w życiu słyszę i nie wiedziałem że się takie cuda robi: P0491 - Secondary Air Injection System, Bank 1, Insufficient Flow P0492 - Secondary Air Injection System, Bank 2, Insufficient Flow Jakaś elektryczna pompa powietrza jest w komorze silnika uruchamiana w czasie startu zimnego silnika aby wstrzykiwać świeże powietrze do wydechu i tam coś dopalać w celu ograniczenia emisji niespalonych węglowodorów gdy silnik się dopiero nagrzewa... Nie miałem pojęcia, że się takie rzeczy robi. P0154 - O2 Circuit No Activity Detected (Bank 2, Sensor 1) Bank 2, czyli czujnik tlenu obsługujący grupę 3 cylindrów po stronie kierowcy (silnik V6 ATQ), czujnik 1 czyli ten pierwszy, HO2S, przy kolektorze wydechowym. P0442 - Evaporative Emission System Leak Detected (small leak). To może być nieszczelny korek wlewu paliwa albo coś takiego - czasem misię zapala żółta ikonka w kształcie korka wlewu paliwa. P0706 - Transmission Range Circuit Switch (range/performance) To z tego co wyguglałem to jest czujnik położenia dzwigni zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów. Obserwuję u siebie czasem problemy z przełączeniem skrzyni z jazdy do przodu (D) na jazdę do tyłu (R) - czasem jest opóźnienie i duże szarpnięcie i skrzynia wchodzi w tzw "limp mode" - tryb kuśtykania? :-) To pewnie będzie ten czujnik do wymiany. Z filmiku na you tube wynika że z tym będzie najwięcej zabawy przy wymianie... No i takie fajne zajęcia mi się szykują na weekend :-)) |
|