Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Passat B5.5 - najczęstrze problemy

Passat B5.5 - najczęstrze problemy

Data: 2017-06-08 17:16:27
Autor: Pszemol
Passat B5.5 - najczęstrze problemy
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem 2004 Passat GLX porzuconego 3
lata temu, bez opieki, przez poprzedniego właściciela :-)

Czy oprócz (bardzo upierdliwego) problemu z wodą w kabinie i chlupiącą pod
dywanikiem po stronie pasażera, wesoło wpływającą sobie z komory silnika
przez wlot wentylacji powinienem sobie sprawdzić inne mankamenty trapiące
właścicieli tych samochodów?

Ktoś zrobiłby tu jakąś zwięzłą listę najczęstszych problemów, typowych
usterek i wad produkcyjnych jakie warto sprawdzić?

Byłbym bardzo dźwięczny...

He, he... zdaje się że mam już plany na weekend - zapaliła się mi żółta
ikonka w kształcie silnika... :-))

Pojechałem do lokalnego AutoZone (sklep sieciówka z częściami) tam
odczytałem kody (darmowa usługa) i głowa boli - niektóre rzeczy to nawet
pierwszy raz w życiu słyszę i nie wiedziałem że się takie cuda robi:

P0491 - Secondary Air Injection System, Bank 1, Insufficient Flow

P0492 - Secondary Air Injection System, Bank 2, Insufficient Flow

Jakaś elektryczna pompa powietrza jest w komorze silnika uruchamiana w
czasie startu zimnego silnika aby wstrzykiwać świeże powietrze do wydechu i
tam coś dopalać w celu ograniczenia emisji niespalonych węglowodorów gdy
silnik się dopiero nagrzewa... Nie miałem pojęcia, że się takie rzeczy
robi.

P0154 - O2 Circuit No Activity Detected (Bank 2, Sensor 1)

Bank 2, czyli czujnik tlenu obsługujący grupę 3 cylindrów po stronie
kierowcy (silnik V6 ATQ), czujnik 1 czyli ten pierwszy, HO2S, przy
kolektorze wydechowym.

P0442 - Evaporative Emission System Leak Detected (small leak).

To może być nieszczelny korek wlewu paliwa albo coś takiego - czasem misię
zapala żółta ikonka w kształcie korka wlewu paliwa. P0706 - Transmission Range Circuit Switch (range/performance)

To z tego co wyguglałem to jest czujnik położenia dzwigni zmiany biegów
automatycznej skrzyni biegów. Obserwuję u siebie czasem problemy z
przełączeniem skrzyni z jazdy do przodu (D) na jazdę do tyłu (R) - czasem
jest opóźnienie i duże szarpnięcie i skrzynia wchodzi w tzw "limp mode" -
tryb kuśtykania? :-) To pewnie będzie ten czujnik do wymiany. Z filmiku na
you tube wynika że z tym będzie najwięcej zabawy przy wymianie...

No i takie fajne zajęcia mi się szykują na weekend :-))

Passat B5.5 - najczęstrze problemy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona