Passat B6 - przebiegi

Data: 2009-05-03 13:05:27
Autor: Adam Foton
Passat B6 - przebiegi
Witam

Rozgladam sie za samochodem. Na razie wybor padl na Vectre C kombi oraz Passata B6, rowniez kombi. Rocznik 2005...2006.

Vectre mozna kupic taniej, z mniejszymi przebiegami, ale juz mam opla, chciabym cos zmienic. Wiekszosc Passatow z tego roku ma wieksze przebiegi, pomiedzy 140'000 - 180'000 km.

Czy takie przebiegi to duzo dla takiego samochodu ? Na korzysc moze przemawiac fakt, ze takie odleglosci mozna wykrecic tylko na trasach, no chyba ze ktos lubi (musi?) dlugo jezdzic po miescie, a wtedy to juz sporo. No i raczej to nie sa krecone liczniki, a w kazdym badz razie mniej to prawdopodobne niz w samochodach z lat 2000-2005, z ktorych wiele ma taki sam przebieg.

Mozna trafic na egzemplarze z nizszymi przebiegami, ale jezeli cena nie odstaje od sredniej to cos moze byc nie tak. Widzialem takiego jednego - mocno powycierana tapicerka i fotele, poobijany na parkingach.

Moje przebiegi roczne to do 20'000km, wiec pewnie pojezdze dlugo. Nie jest to duzo, moze nawet nie ma co brac diesla, ale wersje z silnikiami benzynowymi sa w zdecydowanej mniejszosci i wybor mocno sie zaweza.

AF

Data: 2009-05-03 13:22:02
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Passat B6 - przebiegi
Adam Foton pisze:
Vectre mozna kupic taniej, z mniejszymi przebiegami, ale juz mam opla, chciabym cos zmienic. Wiekszosc Passatow z tego roku ma wieksze przebiegi, pomiedzy 140'000 - 180'000 km.

patrzysz na diesle? to raczej normalne roczniki na te przebiegi.

Czy takie przebiegi to duzo dla takiego samochodu ?

nie, chyba ze jest to 2.0tdi ktore ma problemy z pekajacymi glowicami

Moje przebiegi roczne to do 20'000km, wiec pewnie pojezdze dlugo. Nie jest to duzo, moze nawet nie ma co brac diesla, ale wersje z silnikiami benzynowymi sa w zdecydowanej mniejszosci i wybor mocno sie zaweza.

sprawdz ceny nastepujacych czeci:
- sprzeglo + kolo dwumasowe
- DPF
- wtryski
- sprezarka

i sie zastanow, czy przy takich przebiegach napewno chesz diesla. Nie jest powiedziane ze w/w elementy padna szybko. W okolicy 180kkm mozesz spodziewac sie punktu 1 i 2

Data: 2009-05-03 14:28:39
Autor: Adam Foton
Passat B6 - przebiegi
[...]

Wybor wsrod benzynowych jest mizerny.

Czy takie przebiegi to duzo dla takiego samochodu ?

nie, chyba ze jest to 2.0tdi ktore ma problemy z pekajacymi glowicami

Tych jest najwiecej. O problemie z glowicami slyszalem, nie wiem jak duzej czesci samochodow dotyczy. Jedni mowia, ze kazdego, jak nie peknie to tylko przypadek. Inni, ze slyszy sie o pojedynczych trudnych przypadkach i wiesc idzie w swiat.

[...]

W 1-szej kolejnosci to chcialbym benzynowego 1.8T. Ale wybor wsrod uzywanych kombi praktycznie zaden. Glownie dostepne 2.0FSI (200KM) lub 1.6(115KM) - pierwszy za duzo pali, drugi za slaby.

Niestety chcac poprzebierac, trzeba sie zdecydowac na kompromisy. Stad wybor popularnego modelu, z popularnym silnikiem.

Nie jest powiedziane ze w/w elementy padna szybko. W okolicy 180kkm mozesz spodziewac sie punktu 1 i 2

Patrzylem na ceny. Zaboli, ale zamierzam to wykorzystac jako argument negocjacyjny.

AF

Data: 2009-05-03 16:10:21
Autor: zkruk [Lodz]
Passat B6 - przebiegi
Adam Foton wrote:

[...]

to poszukaj innej marki
popularny VW oznacza popularność przy ulatnianiu się...

pytanie - ile z tych 20kkm robisz w trasie
jak 25% to daruj sobie diesla - mówię to jako właściciel który 25% przebiegu robi na trasach...

Data: 2009-05-03 17:46:46
Autor: Adam Foton
Passat B6 - przebiegi
[...]

Podejrzewam wlasnie, ze jezdzac po miescie diesel nie zagrzeje sie wlasciwie, bedzie palil duzo (tyle co benzyniak), a do tego jeszcze ulomnosci zwiazane z nowymi dieslami.

Bo LPG odpada - mam... i roznie to bywa. Oszczednosci pozera regeneracja    reduktowa, przerdzewiale tlumiki, przeglady, spalona pompa paliwa i znikajacy plyn chlodniczy (nie plynu mi szkoda - tego co to moze oznaczac).

AF

Data: 2009-05-03 18:07:11
Autor: żółta pięta
Passat B6 - przebiegi
Bo LPG odpada - mam... i roznie to bywa. Oszczednosci pozera regeneracja reduktowa, przerdzewiale tlumiki, przeglady, spalona pompa paliwa i znikajacy plyn chlodniczy (nie plynu mi szkoda - tego co to moze oznaczac).

jak sie dba tak sie ma. masz racje gaz jest zly, dlatego powinien byc tanszy !

Data: 2009-05-03 18:42:58
Autor: Piotrek
Passat B6 - przebiegi
Bo LPG odpada - mam... i roznie to bywa.

jak sie ma beznadziejna instalacje to tak bywa :)

 Oszczednosci pozera regeneracja reduktowa

300-500 zl co 100-150 tys km, straszne koszty :)

przerdzewiale tlumiki

zalezy co sie montuje :)
u mnie po 90 tys nie byly ruszane tlumiki

przeglady

raz do roku koszt 60(wieksza oplata za przeglad) + 80-100 zl za przeglad instalacji

spalona pompa paliwa

wina uzytkownika

znikajacy plyn chlodniczy (nie plynu mi szkoda - tego co to moze oznaczac).

jak masz niesprawna instalacje i ci sie leje plyn to trzeba naprawic a nie jezdzic tak byle jechalo do przodu.
kolejna wina uzytkownika

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-05-03 21:04:22
Autor: rafalz
Passat B6 - przebiegi
Piotrek wrote:
> [...]

Wszystko sie zgadza.
Też narzekam na instalacje tylko, że ona ma już 200 tkm zrobione.
Poza tym jest dobrze bo czego innego można sie spodziewać po citroenie z zawieszeniem hydraulicznym.
Aż sie boje jak to 13-letnie autko (bez krzty rdzy) za pare lat z jakiegoś powodu zdechnie to czym bede jeździł, brrr....

w tym przedziale to jakieś ze złota chyba

Nie wiem co za auto bo w cytrynach przykładowo oryginalne jak nie stukną 200 tkm to musiały by być jakieś wadliwe

dokładnie nic więcej

zawsze trzeba mieć z 10 litrów w baku i bedzie ok

--
rafaello

Data: 2009-05-03 23:49:31
Autor: Piotrek
Passat B6 - przebiegi

w tym przedziale to jakieś ze złota chyba

wiesz..... juz dla liczy groszy podaje ceny w autoryzowanym punkcie gdzie serwisuja instalacje gazowe, montuja oryginal i jest to koszt reduktora + robocizny(lacznie z pozniejsza regulacja, przegladem itd itp )

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-05-05 11:50:59
Autor: .Peeter
Passat B6 - przebiegi
Użytkownik "Adam Foton" napisał:
Podejrzewam wlasnie, ze jezdzac po miescie diesel nie zagrzeje sie wlasciwie, bedzie palil duzo (tyle co benzyniak), a do tego jeszcze ulomnosci zwiazane z nowymi dieslami.

Jeździłeś jakimś w miarę nowym klekotem? Moje 1.9 TDI jest eksploatowane
właśnie w 75% w mieście - bez problemu się dogrzewa i nie pali tyle, ile
paliła mi znacznie słabsza 2 litrowa benzyna. Różnica w spalaniu sięga
około 35-40%, a przyjemność z jazdy zupełnie z innej półki.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-05-05 17:55:20
Autor: Piotrek
Passat B6 - przebiegi
Jeździłeś jakimś w miarę nowym klekotem?

mondeo (poprzedni model) w miescie spalal 9-10l.
srednia predkosc to 20-24 km/h :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-05-06 08:34:59
Autor: .Peeter
Passat B6 - przebiegi
Użytkownik "Piotrek" napisał:
mondeo (poprzedni model) w miescie spalal 9-10l.
srednia predkosc to 20-24 km/h :)

To mój pali mniej. Zamykam się w maksymalnie 8 litrach,
jeśli przez większość trasy stoję w korkach. Średnia prędkość
podobna. 2 litrowa benzyna 115 konna paliła mi w tych
samych warunkach nawet do 14-15l/100km.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-05-03 16:24:33
Autor: Michal
Passat B6 - przebiegi
Patrzylem na ceny. Zaboli, ale zamierzam to wykorzystac jako argument negocjacyjny.

negocjacyjny do czego ? chcesz gadac z handlarzem ze ma opuscic cene
bo wkrotce padnie to i owo ? wysmieje cie ;)

Data: 2009-05-03 16:26:33
Autor: p
Passat B6 - przebiegi

Użytkownik "Adam Foton" <usun_literki_k_adamkfotok@gmailk.comk> napisał w wiadomości news:gtk2ln$le0$1inews.gazeta.pl...
Wybor wsrod benzynowych jest mizerny.

Czemu Passat ?
Jak może nie być Passat, to jest mnóstwo aut w podobnym rozmiarze, które lepiej będą pasować do planowanego przeznaczenia
Sugeruję "auta na F", Włoskie , Koreańskie
Jak nie musi być Passat, to zobacz czy Hyundai Sonata czy jakaś Lancia , Laguna, Mondeo za te same pieniądze mógłby być.

Data: 2009-05-03 17:35:31
Autor: Adam Foton
Passat B6 - przebiegi
Czemu Passat ?

Mniejsze zlo :)
Jest go duzo, serwis tani. I wygodniejszy niz Vectra, w srodku estetyczniejszy.

Jak może nie być Passat, to jest mnóstwo aut w podobnym rozmiarze, które lepiej będą pasować do planowanego przeznaczenia

Sugeruję "auta na F", Włoskie ,

Patrzylem na Crome - moze piekna nie jest, ale duza. I kto wie...

Koreańskie

Jechalem KIA Magentis - za bardzo buja w srodku.

Jak nie musi być Passat, to zobacz czy Hyundai Sonata

Kiedys to byl moj no-1 ! Ale nie ma kombi (rodzina) :(((( Gdyby byl - juz bym go mial.
Na to miejsce wskoczyl Ford S-MAX - ale wybor cieniutki...

czy jakaś Lancia , Laguna,

Citroen C5 - jest na liscie.

Mondeo za te same pieniądze mógłby być.

MKIII ? Standard w firmie od lat - za bardzo mi sie kojarzy z praca i zaliczaly sporo usterek.
MKIV mi sie podoba, ale jeszcze nie ma racjonalnych uzywek na rynku.

Patrzylem jeszcze na Mazde 6 - zadzwiaja mniejsze przebiegi w stosunku do Passata. Ponizej 100'000km sporo egzemplarzy - latwiej sie kreci, czy   jak ?

AF

Data: 2009-05-03 18:31:09
Autor: chriso
Passat B6 - przebiegi

Kiedys to byl moj no-1 ! Ale nie ma kombi (rodzina) :(((( Gdyby byl -
juz bym go mial.
Na to miejsce wskoczyl Ford S-MAX - ale wybor cieniutki...

Skoro rodzina + wsrod opcji jest S-Max to rzuc okiem na Scenica z roku 2006 koniecznie w wersji Grand. W porownaniu z Fordem zaoszczedzisz ladnych pare zlotych, a konfigurowalny bagaznik, ilosc schowkow, bajerow (np. skladane fotele zamieniane w stolik ) rozwala. Jak uda sie znalec wersje ze szklanym dachem to juz banan gwarantowany.

Data: 2009-05-03 21:44:13
Autor: Adam Foton
Passat B6 - przebiegi
Skoro rodzina + wsrod opcji jest S-Max to rzuc okiem na Scenica z roku 2006 koniecznie w wersji Grand.

Przygladalem sie Zafirze - ale siedzialo sie jak na taborecie.
Czy w Scenicu tez tak jest ? Dopiero pod koniec tygodnia bede mogl sie wybrac i cos pobrowac.

Troche mnie martwi deska rozdzielcza, zwlaszcza te centralne zegary - nie lubie, ale nie jezdzilem, wiec moge nie wiedziec co dobre.

AF

Data: 2009-05-03 18:41:13
Autor: p
Passat B6 - przebiegi

Użytkownik "Adam Foton" <usun_literki_k_adamkfotok@gmailk.comk> napisał w wiadomości news:gtkdk5$6vk$1inews.gazeta.pl...
Patrzylem na Crome - moze piekna nie jest, ale duza. I kto wie...

Jest w rodzinie i sobie chwalą.
Chwalą też Peugeot 807.

Data: 2009-05-03 23:46:37
Autor: Maciej Loret
Passat B6 - przebiegi
Witam.

Patrzylem jeszcze na Mazde 6 - zadzwiaja mniejsze przebiegi w stosunku do Passata. Ponizej 100'000km sporo egzemplarzy - latwiej sie kreci, czy jak ?

Zostaw te przebiegi. Jeśli nie kupujesz od kogoś, komu ufasz, przebieg nie jest niczym wartościowym. A jak koniecznie chciałbyś zacząć przygodę z nowym autem od jakiejś konkretnej wartości na liczniku, to za stówę możesz mieć rok i miesiąc urodzenia ukochanej... ;)
Odnośnie Mazdy6 - to całkiem sympatyczne auto, a pry Twoich przebiegach chyba rozglądnąbym się za autem z silnikiem benzynowym - w europejskich wersjach do wyboru 1.8, 2.0 i 2.3 - wszystkie z rozrządem na łańcuchu (w przeciwieństwie do diesli - wszystkie na pasku). Mają troszkę za uszami, ale zwykle usterki są dobrze rozpoznane a lekarstwo można niedrogo zaaplikować oraz nie należą do tych powodujących konieczność przerwania jazdy lub niemożności jej rozpoczęcia...

--
Pozdrawiam,
Maciej Loret

Data: 2009-05-04 00:08:00
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Passat B6 - przebiegi
Maciej Loret pisze:
Mają troszkę za uszami, ale zwykle usterki są dobrze rozpoznane a lekarstwo można niedrogo zaaplikować oraz nie należą do tych powodujących konieczność przerwania jazdy lub niemożności jej rozpoczęcia...

Znajomi maja Mazde6 gdzies +-3 letnia - ze 2-3 tyg temu wybrali sie na Wegry. Tam tez auto odmowilo posluszenstwa - telefon do holenderskiego ANWB (cos jak niemiecki ADAC) w ciagu 30min zjawila sie lokalna pomoc drogowa ktora usterke naprawila na drodze (po spuszczeniu recznego kolo zostalo zablokowane).

Teraz wiekszosc moich znajomych z NL jezdzi (lub wkrotce bedzie zmieniac na) Mazdami - albo 6 albo 3

Data: 2009-05-03 16:08:46
Autor: Bugatti
Passat B6 - przebiegi
Użytkownik "Adam Foton"  napisał w wiadomości:

[...]

Jeżeli jest to auto z Niemiec, Belgi, Włoch i jeździły w korporacji to dodaj sobie 100 tys. km.
 Kilka miesięcy temu widziałem Audi A6 C6 z 2005r 274 tys. km.

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2009-05-03 23:39:15
Autor: Maciej Loret
Passat B6 - przebiegi
Witam.

Jeżeli jest to auto z Niemiec, Belgi, Włoch i jeździły w korporacji to dodaj sobie 100 tys. km.
Kilka miesięcy temu widziałem Audi A6 C6 z 2005r 274 tys. km.

Ale można również kupić A6 z tego rocznika z przebiegiem dwudziestokrotnie mniejszym, a jak ktoś się uprze nawet prawie stukrotnie mniejszym...
A że cena będzie dla bywalców Allegro czy Otomoto kosmiczna, to już ina bajka...

Data: 2009-05-05 11:31:43
Autor: kamil
Passat B6 - przebiegi

"Adam Foton" <usun_literki_k_adamkfotok@gmailk.comk> wrote in message news:gtjtpp$1pb$1inews.gazeta.pl...
[...]

Mowisz o przebiegu, czy stanie licznika? Bo to akurat niekoniecznie musi isc w parze..

Passat B6 - przebiegi