Pasta zabezpieczajaca

Data: 2010-06-04 22:40:31
Autor: roxy
Pasta zabezpieczajaca
Witam.
Czym zabezpieczacie zlaczke "F" przed działaniem niesprzyjajacych warunkow atmosferycznych?
Mozecie polecic cos sprawdzonego?
Czy moge uzyc zwyklej wazeliny technicznej za 4zl?
Niestety na jej opakowaniu nie ma zadnej informacji poza danymi producenta, kodem paskowym i okresem gwarancji wiec nie wiem czy moge ja zastosowac.

Data: 2010-06-04 21:55:17
Autor: Waldek Godel
Pasta zabezpieczajaca
Dnia Fri, 4 Jun 2010 22:40:31 +0200, roxy napisał(a):

[...]

Nie, oczywiście trzeba uzyć pasty za conajmniej 5000 zł żeby prawidłowo
zabezpieczyć złączkę za 20 groszy...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-06-05 01:31:35
Autor: Tomy M.
Pasta zabezpieczajaca
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:73kqm8f61j1y$.dlglepper.institute.com...

Nie, oczywiście trzeba uzyć pasty za conajmniej 5000 zł żeby prawidłowo
zabezpieczyć złączkę za 20 groszy...

Warto też kupić złotą F'kę albo chociaż pozłacaną.
Powoduje to znaczne poprawienie się kontrastu
nawet do wyskości 1:100000000 albo i kilka zer
więcej!

Tomy M.

Data: 2010-06-05 11:08:33
Autor: BaX
Pasta zabezpieczajaca

[...]

A potem sie człowiek musi nawqrwiać jak trzeba antene poprawić bo usmarowany cały od jakiegoś gówna zanim jeszcze miernik podepnie.
Silikonem zanitarnym obsmarkać, lepiej schodzi i nie brudzi. /montera/ :D

Data: 2010-06-05 12:03:51
Autor: Waldek Godel
Pasta zabezpieczajaca
Dnia Sat, 5 Jun 2010 11:08:33 +0200, BaX napisał(a):

A potem sie człowiek musi nawqrwiać jak trzeba antene poprawić bo usmarowany cały od jakiegoś gówna zanim jeszcze miernik podepnie.
Silikonem zanitarnym obsmarkać, lepiej schodzi i nie brudzi. /montera/ :D

Tylko po jaką cholerę? Normalna, niczym nie zabezpieczona efka wytrzymuje
od kilku, do kilkunastu lat, nawet jak koroduje z zewnątrz.
Korozja w środku występuje bardzo rzadko, chyba, że jakaś oferma montuje
złącza tak, że kapie na to woda (wyjście z konwertera powinno być
skierowane w dół i każde inne złącze też, żeby woda po kablu płynęła w
kierunku OD złącza a nie DO).
Jak już zgnije tak, że się nie będzie łączyć, to się utnie 3 cm kabla i
założy nową na kolejne kilka (-naście) lat.
W zasadzie NIGDY nie miałem potrzeby wymieniania efki z powodu korozji.
Jeżeli coś robiłem, była to zmiana wywołana zmianą konfiguracji lub
sprzętu. Przy czym zazwyczaj zakładałem spowrotem te same efki. Zdarzyło mi
się wyrzucić z powodu korozji może 2 albo 3 w zyciu.
Nadgorliwość jest gorsza niż faszyzm.
Jak ktoś odczuwa przemożną i nieodparta potrzebę zabezpieczania czegoś, to
niech sobie folię na pilota założy. Też głupie, ale łatwiejsze do
zrobienia. Choć pewnie zaraz zaczną się pytania jaka folia lepsza.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-06-07 09:29:59
Autor: BaX
Pasta zabezpieczajaca

[...]

Ja nie mówie, że trzeba ale jak ktoś już musi. Lepienie eFek to taka sama nadgorliwość jak modne kiedyś osłony na konwertery z 'petów'

Data: 2010-06-05 12:05:11
Autor: Waldek Godel
Pasta zabezpieczajaca

Silikonem zanitarnym obsmarkać, lepiej schodzi i nie brudzi. /montera/ :D

no i zapomniałem - silikon ma kwaśny odczyn i prędzej przyśpieszy korozje
niż zatrzyma.
Po drugie w tym przypadku zapewnie częsciej wodoszczelność drugiego rodzaju
- jak woda wpłynie, to już nie wypłynie

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-06-05 19:37:40
Autor: spammtrapp
Pasta zabezpieczajaca
W dniu 2010-06-05 13:05, Waldek Godel pisze:
[...]

Sa silikony neutralne, nie na bazie octu. A ja albo oblewam calosc klejem z pistoletu klejowego albo obwijam tasma samowulkanizująca.

Data: 2010-06-06 21:51:45
Autor: Tomy M.
Pasta zabezpieczajaca

Użytkownik "spammtrapp" <gdziestam@w.necie> napisał w wiadomości news:hue219$2e5$1news.onet.pl...
[...]

 Hehehe ... tylko nie mów mi że jesteś instalatorem.
Gdybyś montował 7-10 anten dziennie to kabel do F'ki
obierałbyś paznokciem drugą ręką przykręcając już F'kę :-)

 Niedawno robiąc instalację w pensjonacie, nakręciłem
ok. 70 F'ek w ciągu jednego dnia, palce to myślałem
że juz straciłem :-)

Tomy M.

Data: 2010-06-06 22:15:00
Autor: spammtrapp
Pasta zabezpieczajaca
W dniu 2010-06-06 21:51, Tomy M. pisze:
Hehehe ... tylko nie mów mi że jesteś instalatorem.
Gdybyś montował 7-10 anten dziennie to kabel do F'ki
obierałbyś paznokciem drugą ręką przykręcając już F'kę :-)

No daj spokój :) Amatorszczyzna. Ale skoro gostek pyta o takie rzeczy to przypuszczam ze tez raczej zajmuje sie tym amatorsko.

Niedawno robiąc instalację w pensjonacie, nakręciłem
ok. 70 F'ek w ciągu jednego dnia, palce to myślałem
że juz straciłem :-)

:)

Data: 2010-06-06 22:27:06
Autor: Jerzy Pastusiak
Pasta zabezpieczajaca
On Sun, 6 Jun 2010, spammtrapp wrote:

| No daj spokój :) Amatorszczyzna. Ale skoro gostek pyta
| o takie rzeczy to przypuszczam ze tez raczej zajmuje
| sie tym amatorsko.

a co to ma do rzeczy ???

pytanie dotyczy tego jak zrobic jedna a dobrze ,
a nie jak "zainstalowac 1000 , tak zeby sie nie
narobic , a zarobic"

Data: 2010-06-06 22:20:38
Autor: Jerzy Pastusiak
Pasta zabezpieczajaca
Witaj.

On Sun, 6 Jun 2010, Tomy M. wrote:
| Niedawno robiąc instalację w pensjonacie, nakręciłem
| ok. 70 F'ek w ciągu jednego dnia, palce to myślałem
| że juz straciłem :-)

A co sadzisz o czyms takim:
[Szybkozłączka+CaP]
http://www.hollex.pl/akcesoria/zlaczki/281-szybkozlaczkacap

Zastosowanie:
- częste ściąganie i nakładanie kabla do konwertera lub odbiornika,
  podręczne np. w serwisach, przy testach lub sprawdzaniu sprzętu.
- przekładanie kabla z jednej anteny (konwertera) do kilku
  odbiorników satelitarnych.

A przy jednorazowkach:
[Złączka CaP czarna]
http://www.hollex.pl/akcesoria/zlaczki/272-zlaczka-cap-czarna-100szt

Jest wodoszczelna, a czarna złączka jest odporna na promienie
   słoneczne i UV. Zalecana jest zwłaszcza przy konwerterach (na zewnątrz) - łączy
   w sobie zwykłą F-kę i jej zabezpieczenie (strata zaledwie 0,08dB).

Pzdr.J.P.

Data: 2010-06-05 12:46:15
Autor: yabba
Pasta zabezpieczajaca
Użytkownik "roxy" <kicak@o2.pl> napisał w wiadomości news:hubobv$mbs$1news.onet.pl...
[...]

Najlepsza jest taśma samowulkanizująca.
http://www.dipol.com.pl/tasma_samowulkanizujaca_pib_scapa_2501_0_50_19mm-3m_E9751.htm

Lub jak BaX radzi - silikon.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2010-06-05 20:44:43
Autor: dx
Pasta zabezpieczajaca
[...]

Wazelina w sloneczny dzien sie roztopi i wyplynie.
Ja polecam olac sprawe i dac sobie z tym spokoj.
Takie "zabezpieczenia" moga narobic wiecej szkod niz pozytku (zbieranie sie wilgoci, reagowanie z metalem/konwerterem w wysokich temperaturach).

dx

Data: 2010-06-06 20:37:33
Autor: Jerzy Pastusiak
Pasta zabezpieczajaca
Witaj.

Czym zabezpieczacie zlaczke "F" przed działaniem
niesprzyjajacych warunkow atmosferycznych?

Najlepiej dobra tasma monterska (adhesive tape).

W zaleznosci od klimatu, rodzaju F-ki, kabla, sa rozne
zagrozenia zwiazane, głownie z wilgocia.

W Polsce, zwykle co naleci to wyschnie, ale juz w Anglii to woda moze wyplywc z kabla do domu, byc zasysana przez
"hermetyczny" LNB, czy DiSEqC, korodowac styki zlaczek.

Jak dawno trolowalem na alt.satellite.tv.europe, to
ciagle zwracano mi uwage na brak "adhesive tape".

Dawniej do LNB dolaczano specjalna mase hermetyzujaca,
jak guma do zucia.

Wazne zeby bylo to szczelne, bo bedzie wsysalo wode,
tak jak dawniej torebki plastykowe na LNB.

Z wazelina, smarami to nie probuj, wyplynie ci to, zasyfi
okolice i przyciagnie kurz i syf z calej okolicy.

Pzdr.J.P.
_______________________________

Data: 2010-06-07 09:38:02
Autor: Waldek Godel
Pasta zabezpieczajaca
Dnia Sun, 6 Jun 2010 20:37:33 +0200, Jerzy Pastusiak napisał(a):

W Polsce, zwykle co naleci to wyschnie, ale juz w Anglii to woda moze wyplywc z kabla do domu, byc zasysana przez
"hermetyczny" LNB, czy DiSEqC, korodowac styki zlaczek.

eee... jjjasne... producenci specjalnie im pompki montują

Wazne zeby bylo to szczelne, bo bedzie wsysalo wode,
tak jak dawniej torebki plastykowe na LNB.

a właśnie że nie, to ma mieć możliwość wyschnąć, woda temu nic nie zrobi,
natomiast utrzymująca się wilgoć jest zabójcza.
Dokładnie z tego samego powodu nie robi się szczelnych dachów, tylko takie,
że ma pod nimi swobodnie cyrkulowac powietrze (między papą a
dachówką/blachą)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-06-07 09:41:54
Autor: BaX
Pasta zabezpieczajaca

W Polsce, zwykle co naleci to wyschnie, ale juz w Anglii
to woda moze wyplywc z kabla do domu, byc zasysana przez
"hermetyczny" LNB, czy DiSEqC, korodowac styki zlaczek.

A to nic dziwnego z tą wodą w kablu. Jak weszłą WTV na rynek koleś trzy razy przynosił tuner do wymiany bo po 2-3 dniach bo sie psuł. Za trzecim razem poszedłem z nim to podłączać, okazało się, że w czasie jak mu kabel odłączony od tunera wisiał z okna na podłodze zrobiła się duża kałuża. Początkowo myślałem że to po kablu ścieka woda ale kabel z zewnątrz był suchy, wode ciągło wewnątrz. Ten co to montował rzucił kabel po metalowym dachu, przyszedł śnieg, potem roztopy, ktoś był z dachu śniego zrzucać, musiał przyciąć kabel. Kabel 'zaciągnał' wodę jak wężyk i wlewał do tunera.

Data: 2010-06-08 11:13:38
Autor: Jerzy Pastusiak
Pasta zabezpieczajaca
On Mon, 7 Jun 2010, BaX wrote:
> [...]
| śniego zrzucać, musiał przyciąć kabel.
| Kabel 'zaciągnał' wodę jak wężyk i wlewał do tunera. Swietne !!!!

Pzdr.J.P.

Pasta zabezpieczajaca