Pasy rowerowe w jezdni (?) po polsku

Data: 2009-06-16 16:33:26
Autor: Wojtek Paszkowski
Pasy rowerowe w jezdni (?) po polsku
Nie wiem, czy było, coś dla miłośników pasów rowerowych w jezdni ;)

http://picasaweb.google.pl/wpaszk/10OdcieniKarpatW10Dni#5347664808181224130

Rabka, wjazd od Chabówki. Świeżo wyremontowana droga. Nnno, pas rowerowy już
jakby z lekka się zapadał...

Czy to na inżynieriach lądowych teraz wykładają, że jednyną nawierzchnią
dozwoloną do poruszania się rowerem jest czerwona kostka brukowa? Czy to tak
panowie projektanci sami z siebie?

Ale zauważyć trzeba, że ynżyniery z Małopolski nie są pionierami - w Gdyni
od lat funkcjonują identyczne pasy rowerowe, i to dwustronne. Tyle tylko że
chyba nikt nie wie o ich istnieniu - ciągną się na samym końcu świata,
wzdłuż prowadzącej do nikąd (a w zasadzie do jednostki wojskowej) ul.
Dickensa. Rowery, a nawet auta, pojawiają się na niej od wielkiego święta ;)
A pasy zdążyły się już nawet się zupełnie pozapadać - pewnie podobny los
czeka ten w Rabce.

pozdr

Data: 2009-06-16 17:29:41
Autor: johnkelly
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

No dobra: ma toto jakieś 1,5m czyli jest jednokierunkowe. Gdzie kierunek powrotny?

Czy to na inżynieriach lądowych teraz wykładają, że jednyną nawierzchnią
dozwoloną do poruszania się rowerem jest czerwona kostka brukowa? Czy to tak panowie projektanci sami z siebie?

Projektanci rysują tak jak się znają na tym zleceniodawcy. Więc jeśli zleceniodawca to osioł to i masz ośle wynalazki.

pozdr

--
Maciej "johnkelly" Różalski ..... gg:1716136 ..... johnkelly(at)wp.pl
blog: www.maciejrozalski.eu .........................................

Data: 2009-06-16 17:51:36
Autor: MadMan
Dnia Tue, 16 Jun 2009 17:29:41 +0200, johnkelly napisał(a):

No dobra: ma toto jakieś 1,5m czyli jest jednokierunkowe. Gdzie kierunek powrotny?

Jezdnią, to chyba jasne? :)

--
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-06-16 20:27:09
Autor: BoDro
"johnkelly" napisał:

Projektanci rysują tak jak się znają na tym zleceniodawcy. Więc jeśli
zleceniodawca to osioł to i masz ośle wynalazki.

coś w tym jest, bo gdy zapytałem na czacie burgemajstra Chojnic, jaką
nawierzchnię drogi rowerowej planują przy okazji remontu przecinającego
miasto hajłeja szedł w zaparte że kostkę, bo wg. jego fachowców na terenie
miasta to z zasady daje się taką naierzchnię ( oczywiście główny argument,
że łatwiej rozebrać w razie awarii podziemnej infry ). Dodatkowo może
dochodzić patiotyzm lokalny ( bądź syndrom "Znajomych Królika" ), gdy kostkę
wytwarza się w lokalnej firmie...

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-06-16 19:15:52
Autor: Mariusz Kruk
Pasy rowerowe w jezdni (?) po polsku
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojtek Paszkowski"
Nie wiem, czy było, coś dla miłośników pasów rowerowych w jezdni ;)

http://picasaweb.google.pl/wpaszk/10OdcieniKarpatW10Dni#5347664808181224130

Zaraz, zaraz... czy ja dobrze widzę, że tam jest chodnik, dwukierunkowa
droga dla rowerów, którą nieprzepisowo porusza się samochód, oraz
pobocze z kostki?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Borg  Surgeon  General's Warning - Assimila-

Data: 2009-06-17 08:03:10
Autor: amrac
Pasy rowerowe w jezdni (?) po polsku
No w zasadzie tak:)

Data: 2009-06-17 11:28:45
Autor: johnkelly
Mariusz Kruk pisze:
[...]

W sumie masz prawie rację: skąd wiesz, że dwukierunkowa? Nic za tym nie świadczy poza szerokością asfaltu a to tylko poszlaka :). "Z przeciwka" może być zakaz wjazdu na ten przykład :).

Aż się prosi wystąpić z pismem żądającym zablokowania możliwości wjazdu samochodów na tę DDR ze względu na nagminne nie stosowanie się kierowców do znaku z rowerkiem :).

Data: 2009-06-17 11:31:41
Autor: Mariusz Kruk
Pasy rowerowe w jezdni (?) po polsku
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "johnkelly"
[...]

Nie ma znaku C-5, więc należy domniemywać, że jest dwukierunkowa.

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] Jestem zegarem! Mam wskazówki od psychiatry.
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2009-06-17 11:49:57
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Tfu. Oczywiście.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Nawet bubel po stu latach staje się cenionym
\  Kruk@epsilon.eu.org   / antykiem.(Wojtek Moszko)

Data: 2009-06-17 11:33:58
Autor: Wojtek Paszkowski

"Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote in message news:slrnh3fkq8.i44.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...

Zaraz, zaraz... czy ja dobrze widzę, że tam jest chodnik, dwukierunkowa
droga dla rowerów, którą nieprzepisowo porusza się samochód, oraz
pobocze z kostki?

śmiejcie się śmiejcie, ja się tylko dziwię, że projektant z rozpędu nie zastosował się do zalecenia "rozporządzenia o warunkach znaków i sygnałów" i nie umieścił B-9 pod tym C-13...

pozdr

Data: 2009-06-17 11:36:33
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Faktycznie, to byłoby urocze. :-)

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] A  new  film  by Borg... The Assimilation of
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] the Lambs

Data: 2009-06-20 20:01:19
Autor: Titus Atomicus
Pasy rowerowe w jezdni (?) po polsku
In article <h18afo$raj$1@news.wp.pl>,
 "Wojtek Paszkowski" <wo.pa@nawirtualnej.polsce> wrote:

Czy to na inżynieriach lądowych teraz wykładają, że jednyną nawierzchnią
dozwoloną do poruszania się rowerem jest czerwona kostka brukowa? Czy to tak
panowie projektanci sami z siebie?

A cos teraz wykladaja?
Bo kol. inzynier ladowy i mostowy twierdzi, ze za jego czasow (tzn. jeszcze w ubieglym wieku) nic na ten temat nie wykladali...

TA

Pasy rowerowe w jezdni (?) po polsku