Pasywnie chlodzona grafika

Data: 2009-10-19 22:47:58
Autor: Pawel O'Pajak
Pasywnie chlodzona grafika
Powitanko,

Wielkich wymagan nie mam, w zasadzie tylko aby bylo pasywne chlodzenie i co za tym idzie maly pobor pradu (czy raczej odwrotnie). Przegladam sobie takie karty i tak sie zastanawiam: Pisza, ze bierze taka karta max 50, albo (inna) 85 W. Czy dobrze rozumiem, ze tyle zlopie "we stresie", czyli jakas gra, a tak normalnie, czyli odpalony w okienku TV (VideoMate 900), przegladarka www i Thunderbird, to bierze mniej? Nie mam zadnych gier, moze kiedys kupie Flight Simulatora (na emeryturze;-)).
Aha, jeszcze jedno wymaganie, aby umiala to, co jest nieosiagalne dla mojego ATI X550 czyli wylaczyc monitor jak "idzie spac" po zadanym czasie bezczynnosci i wlaczyc jak trzeba. Wyjscie DVI oczywiscie.
Na celowniku mam:
GeForce with CUDA 9500 GT Gainward 1GB (50W max, szyna 128bit)
GeForce with CUDA 9600 GSO Gigabyte 512MB (85W, szyna 256 bit, ale mniej RAMu)
To samo oferowane przez Palit'a, EVGA, Gainwald i Gigabyte. Naczytalem sie sprzecznych opinii o producentach i tu tez nie wiem co wybrac.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2009-10-20 00:47:24
Autor: Nex@pl
Pawel O'Pajak pisze:
[...]

Mam Gigabyte GV-NX96T512HP - dołożyłem mały wiatraczek na 5V :) Bez niego miałem 59 stopnii w idle, a przy byle gierce (np. soldat, ET) już 99 stopni :) Nie wiem jak "spalanie" prądu tu wygląda. Jest jakiś tuner do zmiany taktowań, co jak mniemam jakoś na pobór wpływa.

Data: 2009-10-20 16:34:27
Autor: Badaboom
Pasywnie chlodzona grafika
Mam Gigabyte - dołożyłem mały wiatraczek na 5V :) Bez niego miałem 59 stopnii w idle, a przy byle gierce (np. soldat, ET) już 99 stopni :) Nie wiem jak "spalanie" prądu tu wygląda. Jest jakiś tuner do zmiany taktowań, co jak mniemam jakoś na pobór wpływa.

przymierzałem się do tej grafiki ale znalazłem sprzeczne informacje, podobno wersja z 1024 ram ma już GPU w rev B1 55nm o obniżonym poborze mocy dzięki zredukowanemu napięciu 1.1 na 1.0v, całość podobno pobiera <65W w porównaniu do zwykłej wersji 95W

tylko nie wiem czy to dotyczy obecnie sprzedawanych 512MB....?

czy mogłbyś  sprawdzić np programem GPU-Z rewizję procka ?

Data: 2009-10-20 17:28:12
Autor: Nex@pl
Badaboom pisze:

[...]

Kartę kupowałem w lutym tego roku, rewizja całej karty to 3.0

GPU G94 Revision A1
Technology 65nm

Data: 2009-10-20 09:21:44
Autor: OMSON
Pawel O'Pajak pisze:

[...]

Weź co tańsze z przyzwoitym chłodzeniem (poczytaj opinie) a 1GB VRAM w przypadku takiej karty to zwykła kpina :) Nie przepłacaj za duży RAM.

Pzdr, OMSON

Data: 2009-10-20 09:34:26
Autor: marfi
Użytkownik "Pawel O'Pajak" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hbij9v$o29$1inews.gazeta.pl...
Powitanko,

Wielkich wymagan nie mam, w zasadzie tylko aby bylo pasywne chlodzenie i co za tym idzie maly pobor pradu (czy raczej odwrotnie). Przegladam

  Kierując się podobnymi kryteriami ale z naciskiem na niski pobór mocy wybrałem niegdyś  ATI 2400 HD - nie znalazłem nic oszczędniejszego.

--
marfi

Data: 2009-10-20 09:46:14
Autor: Radosław Sokół
Pawel O'Pajak pisze:
sobie takie karty i tak sie zastanawiam: Pisza, ze bierze taka karta max 50, albo (inna) 85 W. Czy dobrze rozumiem, ze tyle zlopie "we stresie",

Niestety, dopiero od niedawna dba się o to, by pobór mocy
karty graficznej faktycznie zależał od jej obciążenia i
wyłącza się (lub spowalnia) moduł 3D w czasie, gdy nie
jest on potrzebny. Takie działania zresztą znowu stracą
na wartości wraz z rosnącym znaczeniem modułów komponują-
cych zawartość pulpitu z wykorzystaniem GPU (czyli przy
włączonym trybie 3D).

czyli jakas gra, a tak normalnie, czyli odpalony w okienku TV (VideoMate 900), przegladarka www i Thunderbird, to bierze mniej? Nie mam zadnych

Zależy od systemu operacyjnego, karty i sterowników.

Aha, jeszcze jedno wymaganie, aby umiala to, co jest nieosiagalne dla mojego ATI X550 czyli wylaczyc monitor jak "idzie spac" po zadanym

A dlaczego nieosiągalne? *Każda* karta od kilkunastu lat
to potrafi.

Data: 2009-10-20 23:11:21
Autor: Pawel O'Pajak
[...]

Ta wlasnie tego nie potrafi. Problem jest znany, wojek Google opowiada i po polsku i po angielsku, ze wielu ludzi pyta co zrobic z tym problemem, ale nikt rozwiazania nie zna (wlacznie z ATI). Do tego nie dziala ViVo. Stery i najnowsze i najstarsze - bez roznicy. Mam tej karty dosc poprostu, wlaczam zwykle komp rano, wylaczam pozno w nocy, niezawsze przed nim siedze i przydaloby sie, zeby sobie poszedl w S1, albo S3, ale po tym bede musial resetowac, bo karta monitora nie obudzi.

Data: 2009-10-20 23:29:48
Autor: Leszek K.
Pasywnie chlodzona grafika
Dnia Tue, 20 Oct 2009 23:11:21 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):

Powitanko,

[...]

Może wina BIOS-u płyty bo u mnie x550 na p35 od gigabyte budzi bez
problemu.

Data: 2009-10-21 01:13:20
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Pasywnie chlodzona grafika
  Powitanko,

Może wina BIOS-u płyty bo u mnie x550 na p35 od gigabyte budzi bez
problemu.

Hmm, sam juz nie wiem, MoBo to Asus P5WD2 z BIOSem najnowszym jaki jest na stronie Asusa (jest jeszcze jakas beta, ale od chyba 5 lat ciagle jest beta). Kabel oczywiscie sprawny, monitor budzi sie od vga z innego kompa, wiec tez chyba OK, ale jak sie go wylaczy i wlaczy, to krzyczy, ze nie ma sygnalu i przechodzi w stand-by. Po resecie kompa juz sygnal ma i wszystko bangla. Probowalem w CCC zrobic skrot do przelaczania monitora, ale to tez nie dziala (albo cos zle robie).

Data: 2009-10-21 05:19:03
Autor: Leszek K.
Pasywnie chlodzona grafika
Dnia Wed, 21 Oct 2009 01:13:20 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

  Powitanko,

[...]

To może być coś w CCC. Nie masz przypadkiem podpiętego drugiego
monitora/tv? Może się budzi na drugim monitorze?

Data: 2009-10-21 09:59:07
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Pasywnie chlodzona grafika
  Powitanko,

To może być coś w CCC. Nie masz przypadkiem podpiętego drugiego
monitora/tv? Może się budzi na drugim monitorze?

Nie drugiego monitora nie ma, zreszta niedawno system stawialem od poczatku na nowym dysku, wiec nie sa to tez zadne pozostalosci po wczesniejszych wersjach.

Data: 2009-10-21 20:10:26
Autor: Leszek K.
Pasywnie chlodzona grafika
Dnia Wed, 21 Oct 2009 09:59:07 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

  Powitanko,

[...]

Z ciekawości (a i tak odkurzałem dzisiaj komputery) przełożyłem to x550 do
drugiej płyty MA790X. Też bez problemu wychodzi z uśpienia.

Data: 2009-10-22 02:10:08
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Pasywnie chlodzona grafika
Powitanko,

Z ciekawości (a i tak odkurzałem dzisiaj komputery) przełożyłem to x550 do
drugiej płyty MA790X. Też bez problemu wychodzi z uśpienia.

Dzieki.
No to chyba jedyny wniosek, ze mam uwalona karte.

Data: 2009-10-22 04:21:54
Autor: BartekK
Pasywnie chlodzona grafika
Pawel "O'Pajak" pisze:
Powitanko,

[...]

Może po prostu "dziwną" ?
Ja mam taką kartę (stare ati mach64) w serwerze, przez którą żaden monitor też nie usypia się - ciągle świeci. Testowane na bardzo wielu monitorach - zawsze jest wygaszanie "blank screen" zamiast "dpms". (kiedyś w starszych biosach/płytach była taka opcja "monitor blanking at sleep state" do przestawiania w power managment, do wyboru none/blank screen/dpms). A żeby było śmieszniej - identyczny serwer obok, ma identyczną kartę (obie zintegrowane), i na niej ładnie się usypia monitor w stanie spoczynku (sleep/idle wg ustawienia w systemie).
Różnią się biosem chyba.

Data: 2009-10-22 11:27:46
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Pasywnie chlodzona grafika
Powitanko,

Różnią się biosem chyba.

Dzieki, kiedys szukalem BIOSu do tej karty i programu flashujacego, ale juz nie pamietam czy znalazlem. W kazdym razie wroce do tego, albo... zmienie karte;-) Jeszcze raz dzieki za odpowiedz.

Data: 2009-10-20 16:23:41
Autor: Badaboom
Pasywnie chlodzona grafika

GeForce with CUDA 9500 GT Gainward 1GB (50W max, szyna 128bit)
GeForce with CUDA 9600 GSO Gigabyte 512MB (85W, szyna 256 bit, ale mniej

ja kupiłem kiedyś 9500GT DDR3 GAINWARDA i jestem mega zadowolony, pobiera tyle ile chcesz czyli ~50W, w trybie 2d schodzi mocno z w dół z zegarami (bodajże 200 i 100MHz z domyślnych 800 i 550), niestety teraz ciężko o wersje pasywną na DDR3

Data: 2009-10-21 00:46:37
Autor: BartekK
Pawel O'Pajak pisze:
[...]

ati hd4350 - totalny lowend, pobiera MAKSYMALNIE coś koło 15W a w idle mniej, zimna zupełnie, oczywiście pasywnie chłodzona, i co najśmieszniejsze - bez problemu przeszedłem na niej najnowszego Wolfensteina (i to z fps >25, czyli przyzwoicie, choć bez rewelacji)