Paszport, a brak meldunku

Data: 2010-06-13 19:29:01
Autor: darek638
Paszport, a brak meldunku
Witam. Czy wie kto czy moe wyrobi paszport osoba nie majca meldunku ani staego ani czasowego? Jak to zaatwia?

Data: 2010-06-13 17:04:41
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
darek638 wrote:
Witam. Czy wie kto czy moe wyrobi paszport osoba nie majca meldunku ani staego ani czasowego? Jak to zaatwia?

Jak mieszka za granic to w konsulacie.

Jak mieszka w Polsce to w dowolnym urzdzie wojewdzkim.
Tam ci powiedz co i jak.
Przy czym jak gdzie mieszkasz, a nie masz meldunku, to licz si z tym, e razem z paszportem dostaniesz 1000 z kary do zapacenia za brak meldunku.

Data: 2010-06-14 11:29:24
Autor: Michal Jankowski
Paszport, a brak meldunku
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

Przy czym jak gdzie mieszkasz, a nie masz meldunku, to licz si z
tym, e razem z paszportem dostaniesz 1000 z kary do zapacenia za
brak meldunku.

Etam. Wszystkim ten obowiazek meldunkowy wisi, urzedom tez.

  MJ

Data: 2010-06-14 07:46:03
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
Michal Jankowski wrote:
[...]

jednym tak innym nie,

Data: 2010-06-14 17:35:18
Autor: Piotr M
Paszport, a brak meldunku
W dniu 14 czerwca 2010 00:04, witek pisze:

Przy czym jak gdzie mieszkasz, a nie masz meldunku, to licz si z tym,
e razem z paszportem dostaniesz 1000 z kary do zapacenia za brak
meldunku.

Mieszka mona np w hotelu, hostelu, itd itd. I bez przesadyzmu z ta kar.

--
pzdr, Piotr M

"Najczstsze kamstwo w Internecie?
   - Szukaem, ale nie znalazem."

Data: 2010-06-14 18:09:52
Autor: robertcb
Paszport, a brak meldunku
> [...]

> meldunku.

Mieszka mona np w hotelu, hostelu, itd itd. I bez przesadyzmu z ta kar.

to wtedy sie ma meldunek tymczasowy na czas pobytu w powyszych, natomiast nie wiem jak z noclegowni dla bezdomnych, mieszkaniu na dworcu czy pod mostem.

Data: 2010-06-14 18:25:07
Autor: Piotr M
Paszport, a brak meldunku
W dniu 14 czerwca 2010 18:09, robertcb@mailinator.com pisze:
[...]

Ale jak mieszkasz w hostelu czy hotelu, to na tobie spoczywa meldunek tymczasowy? No chyba nie. Jak mieszkasz na dworcu czy pod mostem, to co tu nie potrzeba wiedzy :) A co do noclegowni dla bezdomnych to sam jestem ciekaw.

A tymczasowy meldunek to jest w postaci jakiego papieru co przy sobie trzeba nosi? :)

A tymczasowy meldunek na terenie RP dotyczy tylko obywateli RP?

BTW
Kiedy w latach 80tych, na terenie ZSRR to nie mona byo przejecha do innego miasta bo trzeba byo mie papier.

Data: 2010-06-14 11:59:21
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
Piotr M wrote:

[...]

1. Hotele same prowdz ewidencj goci. Wystarczy.
2. Bezdomny oczywiscie nigdzie nie mieszka, wiec nie moe si zamledowa. Formalnie i teoretycznie jest ok, ale czasami ciko przebrn przez biurokrtyczne bariery.
3. Czy w noclegowniach melduj to nei wiem.

A tymczasowy meldunek to jest w postaci jakiego papieru co przy sobie trzeba nosi? :)

nie przerabialem, czy wymieniaja dowod, czy tez tylko wystwiaja zawiadczenie o meldunku tymczasowych.

A tymczasowy meldunek na terenie RP dotyczy tylko obywateli RP?

Nie. Osb przebywajcych na terenie RP.

BTW
Kiedy w latach 80tych, na terenie ZSRR to nie mona byo przejecha do innego miasta bo trzeba byo mie papier.

I nic sie nie zmienio. W Moskwie nawet musisz miec pozwolenie, eby do miasta wjechac jeli w nim nie mieszkasz, a i bez pozwolenia w nim nie zamieszkasz.
Nie wiem, na ile sie zmienio na dzie dzisiejszy, ale sdz, e niewiele

Data: 2010-06-14 13:51:48
Autor: Matt
Paszport, a brak meldunku
On 14 Cze, 11:25, Piotr M <x...@xx.xx> wrote:
BTW
Kiedy w latach 80tych, na terenie ZSRR to nie mona byo przejecha do
innego miasta bo trzeba byo mie papier.

W Polsce chwilowo tez - chyba podczas stanu wojennego, ale glowy nie
dam. Rodzice musieli miec papiery z pracy zeby przechac do innego
miasta.

--
Regards
Matt

Data: 2010-06-14 18:51:17
Autor: Jan
Paszport, a brak meldunku
Piotr M pisze:
[...]

Czynno organu

A tymczasowy meldunek na terenie RP dotyczy tylko obywateli RP?
Nie

BTW
Kiedy w latach 80tych, na terenie ZSRR to nie mona byo przejecha do innego miasta bo trzeba byo mie papier.

W tym czasie w PRL (stan wojenny) byo podobnie.

Sprawy meldunku reguluje ustawa o ewidencji ludnoci i dow. osob. a w sprawach sankcji odsya do kodeksu wykrocze.

Data: 2010-06-14 17:33:19
Autor: Piotr M
Paszport, a brak meldunku
W dniu 13 czerwca 2010 19:29, darek638 pisze:
Witam. Czy wie kto czy moe wyrobi paszport osoba nie majca meldunku
ani staego ani czasowego? Jak to zaatwia?

Oczywicie e moe. Meldunek w Polsce do niczego nie jest obowizujcy a nawet potrzebny. Moe jedynie banki przy duych kredytach wymagaj.

A jak zaatwi? Idziesz, skadasz wniosek i gotowe.

Data: 2010-06-14 17:56:59
Autor: Jan
Paszport, a brak meldunku
Piotr M pisze:
  Meldunek w Polsce do niczego nie jest obowizujcy a
nawet potrzebny. Moe jedynie banki przy duych kredytach wymagaj.

A jak zaatwi? Idziesz, skadasz wniosek i gotowe.

Obowizek meldunkowy istnieje nadal, cho mwi si od jakiego czasu o zmianie przepisw. Nasi dzielni parlamentarzyci wymylili (projekt chyba rzdowy), e obowizek powinien zosta, a si sankcje zlikwiduje:)

Data: 2010-06-14 16:22:26
Autor: Jacek_P
Paszport, a brak meldunku
Jan napisal:
Obowiązek meldunkowy istnieje nadal, choć mówi się od jakiegoś czasu o zmianie przepisów. Nasi dzielni parlamentarzyści wymyślili (projekt chyba rządowy), że obowiązek powinien zostać, a się sankcje zlikwiduje:)

Typowi polityczni idioci z multum tematów zastępczych. Wystarczyłoby wprowadzić, i pod sankcją, obowiązek aktualizacji
w bazie PESEL adresu korespondencyjnego. Nawet pól nie trzeba dodawać,
bo byłoby miejsce po zbędnym meldunku stałym. Adresem korespondencyjnym
mogłaby być nawet skrytka pocztowa. Doręczenie czegokolwiek pod taki adres
byłoby uważane za skuteczne. I w dodatku o wiele sprawniejsze od bezsensu
meldunku stałego.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-06-14 18:58:19
Autor: Piotr M
Paszport, a brak meldunku
W dniu 14 czerwca 2010 18:22, Jacek_P pisze:

Wystarczyłoby wprowadzić, i pod sankcją, obowiązek aktualizacji
w bazie PESEL adresu korespondencyjnego.

A dlaczego obowiązek?
To powinny być sprawy dobrowolne, jak Ci zależy być w kontakcie z jakimś urzędem to podajesz adres kontaktowy i już.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-06-14 18:18:07
Autor: Jacek_P
Paszport, a brak meldunku
Piotr M napisal:
> [...]
To powinny być sprawy dobrowolne, jak Ci zależy być w kontakcie z jakimś urzędem to podajesz adres kontaktowy i już.

A jak urzędowi zależy na kontakcie z tobą? ;)
Choćby skarbowemu lub np. sądowi albo policji?

Kontakt prawnie skuteczny powinien być wymuszony,
choćby po to, abyś nie musiał być zatrzymany przy okazji
mandatu do czasu uiszczenia należności.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-06-14 20:42:13
Autor: Piotr M
Paszport, a brak meldunku
W dniu 14 czerwca 2010 20:18, Jacek_P pisze:
Piotr M napisal:
[...]

To jak temu co zależy to niech szuka i się stara.

Kontakt prawnie skuteczny powinien być wymuszony,
choćby po to, abyś nie musiał być zatrzymany przy okazji
mandatu do czasu uiszczenia należności.

Cóż za troska państwa :)
To obywatel musi być inwigilowany przez urzędy, bo a nóż będą chciały w przyszłości skontaktować się z nim? Może od razu dozór policyjny :)
To najlepiej niech każdy kończąc 18 lat idzie na rok do paki, bo później już ewentualnie nie będzie musiał.

Data: 2010-06-14 13:46:41
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
Piotr M wrote:

To jak temu co zależy to niech szuka i się stara.

no stara się, dlatego wpradzi sobie zapis, że pisma wysłane na adres znajdujący sie "w systemie" uwaza sie za doręczone prawidłowo.

bo jak inaczej ma sie starac.

Data: 2010-06-14 21:20:00
Autor: Piotr M
Paszport, a brak meldunku
W dniu 14 czerwca 2010 20:46, witek pisze:
Piotr M wrote:

To jak temu co zależy to niech szuka i się stara.

no stara się, dlatego wpradzi sobie zapis, że pisma wysłane na adres
znajdujący sie "w systemie" uwaza sie za doręczone prawidłowo.

Ale chodzi o to, że urzędy jeszcze nic do Ciebie nie mają. Przez 30 lat albo do końca Twojego życia może nie być potrzeby na kontakt z Toba, a mimo to Jacek_P twierdzi że najlepiej gdyby "pod sankcją, obowiązek aktualizacji w bazie PESEL adresu korespondencyjnego.". Ja mówię - nie mam takiego adresu ponieważ nie wiem gdzie jutro będę przebywać. Niewolnictwo jakieś czy co?

bo jak inaczej ma sie starac.

Może wcale nie będzie musiał się starać bo nie będzie miał takiej potrzeby. Zapytasz, a jak będzie? To ja zapytam, a jak policja będzie chciała Cię znaleźć, to może powinieneś meldować się na komisariacie codziennie, na wszelki wypadek.

Data: 2010-06-14 16:21:53
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
Piotr M wrote:

[...]

poczatkowy adres zapewne bylby skopiowany z adresu rodzicow.
potem to bedzie twoj biznes, zeby go uaktualniac
a sankcją bedzie to, ze jak pisma bede szly gdzies, bo nie chce ci sie uaktualnic adresu, to sam sobie bedziesz winien.

Uwazam, ze takie pismo powinno byc uwazane za doręczone.

bo jak inaczej ma sie starac.

Może wcale nie będzie musiał się starać bo nie będzie miał takiej potrzeby.

to nie bedzie siegal po twoj adres.
Co tam wpiszesz twoja sprawa.

Data: 2010-06-15 00:08:04
Autor: Piotr M
Paszport, a brak meldunku
W dniu 14 czerwca 2010 23:21, witek pisze:

poczatkowy adres zapewne bylby skopiowany z adresu rodzicow.

Niby z jakiej racji? Adres rodziców to przykładowo mieszkanie wynajmowane od 20 lat.

potem to bedzie twoj biznes, zeby go uaktualniac

Rozumiem, że lubisz być niewolnikiem i być pozbawiany wolności i tym samym zmuszany do różnych rzeczy jak przykładowe profilaktycznie tłumaczenie się z adresu korespondencyjnego. Rozumiem, że jak profilaktycznie każą Ci wstawiać się co tydzień na komisariat, też będziesz to wykonywać, bo to jest Twój biznes aby to robić.

a sankcją bedzie to, ze jak pisma bede szly gdzies, bo nie chce ci sie
uaktualnic adresu, to sam sobie bedziesz winien.

Nie chodzi o aktualizację a w ogle przymus podania adresu.
I tu jest sedno. Dać ludziom wybór. Jak ktoś chce to podaje adres korespondencyjny albo z osobistych powodów tego nie robi. Nie rozumiesz, że forma nakazu jest bublem, nieżyciowym i niemożliwym do zrealizowania przepisem i w dodatku naruszającym wolność człowieka? Powiedz jaki to ma jeszcze sens w praktyce, kiedy jeździsz np po świecie. Albo mieszkasz w Polsce w samochodzie turystycznym lub na jachcie.

Data: 2010-06-14 19:08:34
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
Piotr M wrote:
W dniu 14 czerwca 2010 23:21, witek pisze:

poczatkowy adres zapewne bylby skopiowany z adresu rodzicow.

Niby z jakiej racji? Adres rodziców to przykładowo mieszkanie wynajmowane od 20 lat.

A co proponujesz?

Niech rodzice uaktualnią adres dziecku skoro swojego nie potrafią dopilnować.

[...]

Ależ wpisz sobie adres do korespondecji cioci basi z warszawy, adres skrzynki pocztowej lub swojego adwokata.

To nie ma być adres gdzie mieszkasz, tylko skrzyneczka do której można do ciebie wysłać list.

Wolność niekoniecznie musi od razu oznaczać wolnoamerykankę.

a sankcją bedzie to, ze jak pisma bede szly gdzies, bo nie chce ci sie
uaktualnic adresu, to sam sobie bedziesz winien.

Nie chodzi o aktualizację a w ogle przymus podania adresu.

A gdzie ty widzisz przymus?
Rób z nim co chcesz.
Na niego będzie wysyłana korespondencja i uznana za doręczoną.

[...]

A mieszkaj sobie gdzie chcesz i jeździj gdzie chcesz. Nikogo to nie obchodzi.
Powiedz tylko gdzie ci wysyłać listy.

Data: 2010-06-15 03:18:29
Autor: Piotr M
Paszport, a brak meldunku
W dniu 15 czerwca 2010 02:08, witek pisze:
Piotr M wrote:
[...]

A to dziecko też musi mieć adres korespondencyjny? Łomatko.

Ależ wpisz sobie adres do korespondecji cioci basi z warszawy, adres
skrzynki pocztowej lub swojego adwokata.

To nie ma być adres gdzie mieszkasz, tylko skrzyneczka do której można
do ciebie wysłać list.

Ale niestety nie ma takiej osoby ani takiego miejsca. Niestety jestem samotnikiem. Tak sobie jeżdżę po kraju samochodem i chwytam się różnych zleceń, oczywiście z tych umów odprowadzając podatek do dowolnie wybranych przeze mnie US.

Wolność niekoniecznie musi od razu oznaczać wolnoamerykankę.

Nie wiem co masz na myśli.

A gdzie ty widzisz przymus?
A nie wiem, a jest? Cały czas się odnoszę do niemającego sensu a nawet IMO ograniczającego prawa człowieka stwierdzenia Jacka_P "Wystarczyłoby wprowadzić, i pod sankcją, obowiązek aktualizacji w bazie PESEL adresu korespondencyjnego."

Rób z nim co chcesz.
Na niego będzie wysyłana korespondencja i uznana za doręczoną.

Ale z czym? Może nie być adresu korespondencyjnego. Od samego początku może nie być, więc jaki sens jest wprowadzać przepis o obowiązku jego aktualizacji?

> A mieszkaj sobie gdzie chcesz i jeździj gdzie chcesz. Nikogo to nie
> obchodzi.
> Powiedz tylko gdzie ci wysyłać listy.

Nie mogę mieć takiego obowiązku, bo nie mogę wskazać takiego miejsca.

Data: 2010-06-14 22:53:41
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
Piotr M wrote:

Nie mogę mieć takiego obowiązku, bo nie mogę wskazać takiego miejsca.

No to będziesz marginesem bez adresu i juz. Ustanowią za ciebie pełnomocnika do doręczeń i wpiszą jego adres i cześć.
W sumie nie da się wszystkich zadowolić.

zreszta juz masz taki obowiązek w KPK, wiec nic nowego nie by wymyślili.
Natomiast umieszczenie tego w jednym miejscu, tak aby urzędy samie sobie ten adres pobierały, a nie trzeba było wszystkich powiadamiac w razie czego znacznie by ułatwiło życie, a najbardziej ludziom mobilnym.

Bo wystarczyłoby wykazać, że korespondencja została wysłana na adres inny niż figurujący w bazie i już.

teraz kazdy urząd może ci to wysłać "byle gdzie" uzasadniając, że taki adres mieli w ostatnij korespondencji 10 lat temu, a ty się możesz bujac.

Data: 2010-06-15 12:13:36
Autor: Piotr M
Paszport, a brak meldunku
W dniu 15 czerwca 2010 05:53, witek pisze:
Piotr M wrote:

[...]

Czyli IMO ograniczający prawa człowieka i bezsensowny przepis o przymusowym meldowaniu się jest takim samym idiotycznym przepisem, jak ewentualne przymusowe podawanie adresu korespondencyjnego.
To wszystko powinno być dobrowolne, a nie w dodatku pod karą grzywny.
Wiadomym jest, że najczęściej ludzie mają swoje mieszkanie/dom i prowadzą osiedleńczy tryb życia i w swoim interesie jest podanie takiego adresu korespondencyjnego, bo to ułatwia im życie. Ale nie pod przymusem. Mam nadzieję że potrafiłem swoje argumenty przedstawić. Hej.

Data: 2010-06-15 07:55:14
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
Piotr M wrote:

Czyli IMO ograniczający prawa człowieka

Na każdym kroku ograniczają twoje prawa człowiek bo ci każą w majtkach chodzić. Idź się przejść na golasa to zobaczysz co się stanie.
a weź ty się idź powieś z takimi argumentami.

Data: 2010-06-17 08:59:52
Autor: niusy.pl
Paszport, a brak meldunku

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid>

[...]

Kiedy ta argumentacja prosta jest: nie ma konieczności posiadania przez urząd adresu obywatela to nie powinno być obowiązku rejestracji. Inaczej jest to zwykłe wymuszenie.

Data: 2010-06-17 08:22:48
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
niusy.pl wrote:

[...]

przeciez w kółko powtarzam: nie chcesz nie podawaj.

Data: 2010-06-18 16:33:44
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
niusy.pl wrote:

[...]

jaki to obowiązek jest jak dyskutujemy o rzeczy, której jeszcze nie ma.

Data: 2010-06-15 16:44:56
Autor: Gotfryd Smolik news
Paszport, a brak meldunku
On Tue, 15 Jun 2010, Piotr M wrote:

W dniu 15 czerwca 2010 05:53, witek pisze:
Bo wystarczyoby wykaza, e korespondencja zostaa wysana na adres
inny ni figurujcy w bazie i ju.

teraz kazdy urzd moe ci to wysa "byle gdzie" uzasadniajc, e taki
adres mieli w ostatnij korespondencji 10 lat temu, a ty si moesz bujac.

Czyli IMO ograniczajcy prawa czowieka i bezsensowny przepis [...]
jak ewentualne przymusowe podawanie adresu korespondencyjnego.
To wszystko powinno by dobrowolne, a nie w dodatku pod kar grzywny.

  Pod jednym warunkiem - e 100% konsekwencji bdzie ponosi ten kto
"dobrowolnie nie poda".
  Z jakiej paki wierzyciel, ktremu nie oddae pienidzy, ma mie
problem z przeprowadzeniem procesu "bo nie mona dorczy pisma"?
"Nie poda adresu - pismo z mocy prawa uwaa si za dorczone".
  Bez wysyania, ley sobie w sekretariacie sdu w omy albo innym
Pocku (i uwaane jest za dorczone, za terminy pyn).
  Wtedy tak, nie podawaj sobie jak lubisz.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-15 18:28:39
Autor: Piotr M
Paszport, a brak meldunku
W dniu 15 czerwca 2010 16:44, Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

Oczywicie.
Np w znaczeniu takim - korzystasz z US, to wiedz, e US moe mie potrzeb kontaktu z Tob i po Twojej stronie ley troska o to, aby ten kontakt umoliwi.

Z jakiej paki wierzyciel, ktremu nie oddae pienidzy, ma mie
problem z przeprowadzeniem procesu "bo nie mona dorczy pisma"?

Z takiej paki, e powinnimy y w takim wolnym kraju, w ktrym nie powinna istnie prewencja w postaci cigego informowania sdw i policji o adresie umoliwiajcym kontakt, przez wszystkich obywateli.

"Nie poda adresu - pismo z mocy prawa uwaa si za dorczone".

Oczywicie e nie. Nie korzystam z sdw nie korzystam z policji. Jeeli kto chce za ich pomoc ze mn "porozmawia" niech si stara dotrze do mnie. Jeeli co zego zrobiem i dlatego chce ze mn "rozmawia" to ponios koszta tego dotarcia policji do mnie, takie koszta jakie sd wskae. Jeeli kto si myli, niech nie zawraca mi gow i nie przysya sdu czy policji pod podany adres korespondencyjny lub niech sam pokrywa koszta dotarcia policji do mnie, kiedy tego adresu nie mam podanego.

Co mylisz o tym?

IMO przecie przymus meldunku lub przymus podawania adresu korespondencyjnego to takie dziaanie light stanu wojennego.

Data: 2010-06-15 19:51:53
Autor: Jacek_P
Paszport, a brak meldunku
Piotr M napisal:
Co myślisz o tym?

Utopista.

IMO przecież przymus meldunku lub przymus podawania adresu korespondencyjnego to takie działanie light stanu wojennego.

Nonsens. Co ty wiesz o stanie wojennym, jeżeli wiążesz z nim
obowiązek meldunkowy. Nie rób sobie jaj.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-06-15 16:54:25
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
Jacek_P wrote:
Piotr M napisal:
[...]

tyle w szkole na historii uczyli

Data: 2010-06-16 00:18:34
Autor: Piotr M
Paszport, a brak meldunku
W dniu 15 czerwca 2010 23:54, witek pisze:
Jacek_P wrote:
Piotr M napisal:
[...]

Zapewne za bardzo dalekie idące porównanie dałem, ale przepisy te są dla mnie dużym pozbawianiem wolności. I mimo że większość ludzi i urzędników ma je gdzieś i dużo ludzi ich nie przestrzega, to na samą myśl że obowiązują, złoszczę się.

Data: 2010-06-15 21:18:24
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
Jacek_P wrote:
Piotr M napisal:
[...]

a nie złościsz sie na fakt, ze musisz chodzić do szkoły, że musisz mieć paszport żeby przekroczyć granicę, że musisz stać na czerwonym świetle, że nie wolno deptać trawników , że nie można krzyczeć głośno, że nie można jeździć tyle ile fabryka dała, że ... tych paragrafów jest sporo w kodeksie wykroczeń.

I nagle złości cię rzecz, która może być bardzo przydatna, że urząd zamiast wysyłać korespondencje gdzie popadnie będzie zobowiązany wysłać ją tam gdzie mu każesz i gdzie jest ci ją wygodniej odebrać niż pod adresem zameldowania lub cokolwiek urząd ma w swoich aktach.

Nikt cie nie zmusza do podania, ani za brak nie bedzie karał.
Z tym, że jak nie podasz adresu lub go nie uaktalnisz to urząd nie wyśle ci go tam gdzie chciałbyś a tam gdzie mu wygodniej. W ostateczności nigdzie.

Data: 2010-06-18 22:51:00
Autor: niusy.pl
Paszport, a brak meldunku

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid>

Nikt cie nie zmusza do podania, ani za brak nie bedzie karał.

Póki co, ciągle istnieje obowiązek meldunkowy i podawany adres jest jedynym na który urząd, sąd czy wierzyciem musi przesyłać korespondencję.

Data: 2010-06-18 16:34:01
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
niusy.pl wrote:

[...]

w ogóle nie o tym mowa w wątku

Data: 2010-06-17 09:06:42
Autor: niusy.pl
Paszport, a brak meldunku

Uytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

[...]

100 a nie 101. Teraz ponosi 101 czy 102 ...

 Z jakiej paki wierzyciel, ktremu nie oddae pienidzy, ma mie
problem z przeprowadzeniem procesu "bo nie mona dorczy pisma"?

Z takiej, e zawar umow z czowiekiem a nie z adresem.

"Nie poda adresu - pismo z mocy prawa uwaa si za dorczone".

Umwili si tak ?

 Bez wysyania, ley sobie w sekretariacie sdu w omy albo innym
Pocku (i uwaane jest za dorczone, za terminy pyn).
 Wtedy tak, nie podawaj sobie jak lubisz.

Sd dziaa na rzecz wszystkich stron a nie wybranych. Strony nie musz koniecznie rozstrzyga sprawy w sdzie. Jeli ktra ze stron jest nieosigalna postpowanie mona zawiesi. Koniecznoci prowadzenia sprawy nie ma.

Data: 2010-06-17 11:16:36
Autor: mvoicem
Paszport, a brak meldunku
(17.06.2010 09:06), niusy.pl wrote:
[...]

[...]

Problem w tym e bez obecnego domniemania dorczenia, kto kto chciaby
unikn tego dorczenia moe to zbyt atwo zrobi. Znow kto kto chce
dorczy - ma zbyt trudno.

p. m.

Data: 2010-06-18 22:56:16
Autor: niusy.pl
Paszport, a brak meldunku

Uytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com>

[...]

[...]

Wiesz co, te skutki domniemanego a nie faktycznego dorczania to mechanizm do upienia ludzi a nie dobrodziejstwo w jakimkolwiek wzgldzie.

Data: 2010-06-18 16:35:02
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
niusy.pl wrote:

[...]

dopki to ciebie nie zrobi w balona i sprawa w sdzie si nie zacznie bo drugiej strony nikt nie bdzie w stanie znale fizycznie, eby mu pismo dorczy.

Data: 2010-06-18 00:01:48
Autor: Gotfryd Smolik news
Paszport, a brak meldunku
On Thu, 17 Jun 2010, niusy.pl wrote:

 Bez wysyania, ley sobie w sekretariacie sdu w omy albo innym
Pocku (i uwaane jest za dorczone, za terminy pyn).
 Wtedy tak, nie podawaj sobie jak lubisz.

Sd dziaa na rzecz wszystkich stron a nie wybranych.

  I dlatego nie powinien dziaa na rzecz stron, ktre mog
chcie wszystkich dookoa "wykiwa" w ten sposb, e znikaj
z pola widzenia.

Strony nie musz koniecznie rozstrzyga sprawy w sdzie. Jeli ktra ze stron jest nieosigalna postpowanie mona zawiesi. Koniecznoci prowadzenia sprawy nie ma.

  Ale wtedy spokojnie mona zlikwidowa sdy cywilne.
  Jedyn metod na "oszustw" (nie oszustw - bo oszustwo to konkretne
przestpstwo, ale chodzi o wszystkich ktrzy "tylko nie pac i si
ulatniaj") bdzie osobiste zastrzelenie.
  To nie jest dobra metoda - pastwo by moe nie jest od zaawiania
WSZYSTKICH spraw obywateli, ale od zaatwiania TEJ sprawy, czyli
elementarnej sprawiedliwoci - zdecydowanie jest.
  A bez wymuszenia odpowiedzialnoci za osigalno strony postpowania
(od tego, e ma byc powiadomiona, do ukarania za olanie wezwania)
wiele zrobi si nie da).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-17 08:56:39
Autor: niusy.pl
Paszport, a brak meldunku

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid>

Nie mogę mieć takiego obowiązku, bo nie mogę wskazać takiego miejsca.

No to będziesz marginesem bez adresu i juz.

Więc wraca pytanie. Co to k.. niewolnictwo ?!

Data: 2010-06-17 07:54:49
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
niusy.pl wrote:

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid>

Nie mogę mieć takiego obowiązku, bo nie mogę wskazać takiego miejsca.

No to będziesz marginesem bez adresu i juz.

Więc wraca pytanie. Co to k.. niewolnictwo ?!

No straszne.
Zapewne jak rano wstawałeś na 8 do szkoły powtarzałeś to samo.

Data: 2010-06-18 23:10:44
Autor: niusy.pl
Paszport, a brak meldunku

[...]

Więc ... kiedy byłem mały dziwiłem się bardzo moim rodzicom czym oni przejmuję się. Nie potrafiłem zrozumieć, że jest czym. Teraz już rozumiem.

Data: 2010-06-17 08:50:43
Autor: niusy.pl
Paszport, a brak meldunku

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid>

A mieszkaj sobie gdzie chcesz i jeździj gdzie chcesz. Nikogo to nie obchodzi.
Powiedz tylko gdzie ci wysyłać listy.

Jakie listy ?

Data: 2010-06-17 07:53:34
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
niusy.pl wrote:

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid>

A mieszkaj sobie gdzie chcesz i jeździj gdzie chcesz. Nikogo to nie obchodzi.
Powiedz tylko gdzie ci wysyłać listy.

Jakie listy ?

dowolne
np. US chce sobie skontrolować skąd jako bezdomny masz tego Lincolna.
Gdzie ma ci wysłać list?
Wolisz, żeby wysłał na adres, który podałeś w zezsnaniu np. 5 lat temu, czy jednak żeby zrobił to na aktualny adres?

Data: 2010-06-18 23:13:49
Autor: niusy.pl
Paszport, a brak meldunku

[...]

Spam ?

[...]

Jak zacznę odczuwać potrzebę skontrolowania mnie to się zgłoszę.

Data: 2010-06-18 16:37:43
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
niusy.pl wrote:

[...]

To nie ty będziesz odczuwał potrzebę tylko US.
I to on ci wyśle pismo do niewiadomodokąd.
Jak się nie zjawisz, to sprawa się przyklepie bez twojej obecności i już.
Nikt cie prosił o stawiennictwo nie będzie.

Data: 2010-06-17 11:17:02
Autor: mvoicem
Paszport, a brak meldunku
(17.06.2010 08:50), niusy.pl wrote:

[...]

Wezwanie do zapłaty za nieopłaconą fakturę, pozew ...

p. m.

Data: 2010-06-18 23:12:12
Autor: niusy.pl
Paszport, a brak meldunku

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com>

[...]

A jaki Ty masz powód wysyłać do mnie nieopłaconą fakturę lub pozew ?

Data: 2010-06-18 16:36:21
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
niusy.pl wrote:

[...]

a co to ma do rzeczy?
Jak nie o to ktoś inny. Zawsze jakiś powód wczesniej czy później się trafi. Na pustyni nie mieszkasz.

Data: 2010-06-18 14:03:44
Autor: ąćęłńóśźż
Paszport, a brak meldunku
Proskrypcyjne.
Wyobraź sobie, że w 1939 wkracza Gestapo i NKWD, a polscy obywatele nie mają adresów.
No burdel byłby, a nie obozy...

-- -- -

Data: 2010-06-19 10:35:07
Autor: Gotfryd Smolik news
Paszport, a brak meldunku
On Fri, 18 Jun 2010, 󶼿 wrote:

Proskrypcyjne.
Wyobra sobie, e w 1939 wkracza Gestapo i NKWD, a polscy obywatele nie maj adresw.
No burdel byby, a nie obozy...

  Albo na odwrt - obozy do czasu opapierkowania wszystkich nieopisanych.
  W trybie awaryjnym - "wersja bydlca", czyli znakowanie przez wypalenie
numeru rozarzonym numeratorem. A, z kodem pocztowym wcznie, zawierajcym
kod ulicy i numery budynku i lokalu, eby nie byo e "numer to nie to samo
co adres".
  IMVHO argument do kitu - zaoenie e "wprowadzenie porzdku"
w nieposortowanych danych jest niemoliwe moe si nie osta :)
  A w praktyce stosowania nietypowych a skutecznych posuni w okresie
przedwojennym akurat Hitler si popisa... przecie podstawowym
zyskiem z "budowy autostrady opatami" nie byy te autostrady
i to wskazuje na "skuteczn administracj".

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-14 18:17:40
Autor: Piotr M
Paszport, a brak meldunku
W dniu 14 czerwca 2010 17:56, Jan pisze:
Piotr M pisze:
[...]

Te mdre :)

Obowizek istnieje, ale nie istnieje adne prawo mwice e bez meldunku czego nie zaatwisz. W sensie, e brak meldunku w niczym nie moe utrudni Ci ycia, mam na myli takie aspekty obszary jak dziaalno gospodarcza, umowy o prac, szkolnictwo, ubezpieczenia i korzystanie z NFZ, korzystanie z rachunku bankowego itd itd. Jedynie zostali urzdnicy, co utrudniaj ycie, bo s niedoinformowani.

Data: 2010-06-14 12:00:08
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
Piotr M wrote:

Obowizek istnieje, ale nie istnieje adne prawo mwice e bez meldunku czego nie zaatwisz.

To zapisz dzieci do przedszkola :)

Data: 2010-06-14 19:09:09
Autor: Piotr M
Paszport, a brak meldunku
W dniu 14 czerwca 2010 19:00, witek pisze:
Piotr M wrote:

Obowizek istnieje, ale nie istnieje adne prawo mwice e bez
meldunku czego nie zaatwisz.

To zapisz dzieci do przedszkola :)

A jest podstawa prawna co by nie mona byo?

Data: 2010-06-14 12:52:06
Autor: witek
Paszport, a brak meldunku
Piotr M wrote:

Obowizek istnieje, ale nie istnieje adne prawo mwice e bez
meldunku czego nie zaatwisz.

To zapisz dzieci do przedszkola :)

A jest podstawa prawna co by nie mona byo?

gwn podstaw prawn jest brak miejsc

i uchwaa rady miasta, e przyjmujemy tylko dzieci zameldowane w danym miescie. We wrocawiu dooyli jeszcze "i dzieci rodzicw rozliczajcych PIT w tym miecie".

I co nam pan zrobi?

Data: 2010-06-14 20:03:14
Autor: Piotr M
Paszport, a brak meldunku
Piotr M wrote:

[...]

A to drastwo i niesprawiedliwo.

We wrocawiu dooyli jeszcze "i dzieci rodzicw rozliczajcych
PIT w tym miecie".

To Wrocaw jeszcze chocia malusi plusik zaapa. Bo przecie moe by rodzina bezdomna, yjca w szaasie czy w przyczepie i tym samym niezameldowana, ale pracujca i odprowadzajca podatki.