Paszport zamiast d.o.

Data: 2016-11-21 11:06:51
Autor: ąćęłńóśźż
Paszport zamiast d.o.
Które banki są na tyle nienormalne ("leguramin"), że nie uznają paszportów w miejsce d.o.?
IMHO EB nienormalny, a PKO normalny, a inne?

Data: 2016-11-21 12:11:15
Autor: J.F.
Paszport zamiast d.o.
Użytkownik " ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości
Które banki są na tyle nienormalne ("leguramin"), że nie uznają paszportów w miejsce d.o.?
IMHO EB nienormalny, a PKO normalny, a inne?

Trudno powiedziec skad ta niechec ... moze "normalny czlowiek ma dowod, a nienormalnych nie obslugujemy" :-)

Za to w innym banku ... "trzeba okazac dwa dokumenty ze zdjeciem".
No i tak sie zaczalem zastanawiac. Paszport nieobowiazkowy, PJ nieobowiazkowe, to skad jakis dokument ze zdjeciem ?
Skonczyla sie era legitymacji sluzbowych, ksiazeczek zdrowia itp.

A taka GB nadal nie ma nawet jednego dokumentu ze zdjeciem obowiazkowego i jakos zyja ...

J.

Data: 2016-11-21 04:15:05
Autor: Kris
Paszport zamiast d.o.
W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 12:11:16 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Za to w innym banku ... "trzeba okazac dwa dokumenty ze zdjeciem".

Znasz taki bank czy tylko tak gdybasz?

A taka GB nadal nie ma nawet jednego dokumentu ze zdjeciem obowiazkowego i jakos zyja ...
Znaczy że ROR w oparciu o prawo jazdy, czy legitymacje ZUS np założą?

Data: 2016-11-21 16:20:03
Autor: J.F.
Paszport zamiast d.o.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f2872586-c8f1-45a5-b1ed-f17e0619c9ca@googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 12:11:16 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Za to w innym banku ... "trzeba okazac dwa dokumenty ze zdjeciem".
Znasz taki bank czy tylko tak gdybasz?

Lukas/Credit Agricole, do odblokowania dostepu.

A taka GB nadal nie ma nawet jednego dokumentu ze zdjeciem
obowiazkowego i jakos zyja ...
Znaczy że ROR w oparciu o prawo jazdy, czy legitymacje ZUS np założą?

Przeciez mozesz nie miec PJ. To tylko w USA kazdy moze dostac :-)

Rachunek za prad, za gaz ...

J.

Data: 2016-11-21 08:22:19
Autor: Kris
Paszport zamiast d.o.
W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 16:20:25 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

>Znaczy że ROR w oparciu o prawo jazdy, czy legitymacje ZUS np założą?

Przeciez mozesz nie miec PJ. To tylko w USA kazdy moze dostac :-)

I na pdstawie rachunku tylko założą mi ROR?GB to Getin Bank- dobrze kombinuję?

Data: 2016-11-21 18:28:14
Autor: J.F.
Paszport zamiast d.o.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5eeb4d39-8100-4e7c-b875-e8b474dba276@googlegroups.com...

> [...]

Rachunek za prad, za gaz ...

I na pdstawie rachunku tylko założą mi ROR?GB to Getin Bank- dobrze kombinuję?

GB to Great Britain.
Chyba jedyny kraj, gdzie nie ma jakis "dowodow osobistych".

Co prawda i u nich sie zmienia
https://www.lloydsbank.com/current-accounts/all-accounts/classic-account.asp
https://www.lloydsbank.com/legal/proof-of-identity.asp

Przy czym PJ przeciez mozna nie miec, i paszportu tez mozna nie miec ....

J.

Data: 2016-11-22 09:23:10
Autor: witek
Paszport zamiast d.o.
On 11/21/2016 11:28 AM, J.F. wrote:
GB to Great Britain.
Chyba jedyny kraj, gdzie nie ma jakis "dowodow osobistych".

Nie ma takiego kraju
Polecam
https://www.youtube.com/watch?v=rNu8XDBSn10

Data: 2016-11-22 16:29:45
Autor: J.F.
Paszport zamiast d.o.
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o11nrs$a1i$1@dont-email.me...
On 11/21/2016 11:28 AM, J.F. wrote:
GB to Great Britain.
Chyba jedyny kraj, gdzie nie ma jakis "dowodow osobistych".

Nie ma takiego kraju
Polecam
https://www.youtube.com/watch?v=rNu8XDBSn10

Jajca to beda, jak Szkocja ponowi referendum, aby sie rozlaczyc i zostac w UE.
Czy wtedy bedzie UK ?

J.

Data: 2016-11-21 11:54:04
Autor: PiteR
Paszport zamiast d.o.
J.F. pisze tak:

A taka GB nadal nie ma nawet jednego dokumentu ze zdjeciem obowiazkowego i jakos zyja ...

We czwartek byłem w Lloyds odnowić kartę do bankomatu i dałem dowód a pani mówi tu nie ma podpisu. Nom nie ma. Dawaj paszport łobuzie.
Na szczęście miałem przy sobie ;)

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2016-11-21 13:04:18
Autor: J.F.
Paszport zamiast d.o.
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup
J.F. pisze tak:
[...]

Hm, na moim DO podpis jest.
Ale to stary DO, z 10 lat ma - skasowali ?

Czy o angielskim DO piszesz ?

J.

Data: 2016-11-21 15:56:48
Autor: PiteR
Paszport zamiast d.o.

J.F. pisze tak:
[...]

Nie, to polski dowód z 2015 roku, po wymianie. Bez podpisu i adresu.

Ale wam powiem że nasze banki to mniut w porownaniu. Już trzeci raz podchodze do zmiany telefonu i ciagle się mylą panie w okienku. Nie potrafią wpisać numeru home z +48 i mob z +44 bo chyba system zjada prefix. Wierzcie albo nie ale obsługiwał mnie murzyn w skórzanej kurtce jakby wszedł z ulicy i usiadł za kontuarem i panie w chustach pozawijane ;)

I gwóźdz programu nie zabrano mi podstepnie tygrysim skokiem starej karty kredytowej i pospiesznie nie pocięto nożyczkami w łowickie wycinanki :D żebym miał nr konta do czasu aż przyjdzie nowa.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2016-11-21 16:31:22
Autor: Wojciech Bancer
Paszport zamiast d.o.
On 2016-11-21, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

To jak ma 10 lat, to jesteś pewny że nadal ważny? ;)
Żebyś się potem nie zdziwił :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-11-21 16:35:04
Autor: ąćęłńóśźż
Paszport zamiast d.o.
A ździwienie jest karalne (sankcja)?

-- -- -
Żebyś się potem nie zdziwił

Data: 2016-11-21 16:42:00
Autor: Wojciech Bancer
Paszport zamiast d.o.
On 2016-11-21, ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow> wrote:
A ździwienie jest karalne (sankcja)?

Nie jest. Ale zazwyczaj jak trzeba skorzystać z owego dokumentu,
żeby się wylegitymować do czegoś, to nagle okazuje się, że musi
być ważny i "ojejku" na gwałtu rety trzeba wyrabiać.

Coś jak wyrabianie paszportu na tydzień przed wyjazdem na zagraniczne, już opłacone i zarezerwowane wakacje :P

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-11-21 16:56:31
Autor: J.F.
Paszport zamiast d.o.
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrno364qa.21cj.wojciech.bancer@pl-test.org...
On 2016-11-21, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Pamietam, ale jeszcze wazny.
Znajomego niedawno bank uswiadomil, ze pieniedzy nie dostanie do czasu wymiany :-)

Teraz cos w ogole kombinuja, dzisiejsze info - telefon moze zastapic dowod.

J.

Data: 2016-11-21 18:00:49
Autor: Budzik
Paszport zamiast d.o.

Pamietam, ale jeszcze wazny.
Znajomego niedawno bank uswiadomil, ze pieniedzy nie dostanie do czasu wymiany :-)

Ale to moze by ich znajomy uświadomił, ze to niezgodne z prawem.

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2016-11-21 10:09:46
Autor: Kris
Paszport zamiast d.o.
W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 19:00:50 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

> Pamietam, ale jeszcze wazny.
> Znajomego niedawno bank uswiadomil, ze pieniedzy nie dostanie do czasu > wymiany :-)

Ale to moze by ich znajomy uświadomił, ze to niezgodne z prawem..

To ciekawa sprawa. Czy bank może wypłacić kasę osobie która nie ma ważnego dokumentu tożsamości?

Data: 2016-11-21 10:14:11
Autor: Kris
Paszport zamiast d.o.
W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 19:09:48 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
..
> To ciekawa sprawa. Czy bank może wypłacić kasę osobie która nie ma ważnego dokumentu tożsamości?
Ustaw o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy nakłada na instytucje finansowe obowiązek stosowania weryfikacji tożsamości klienta w oparciu o dokument tożsamości. Identyfikacja osoby składającej dyspozycję możliwa jest wyłącznie w oparciu o ważny dokument.
Coś źle kombinuję?

Data: 2016-11-21 19:31:35
Autor: ąćęłńóśźż
Paszport zamiast d.o.
W Polsce legalnymi dokumentami trożsamosci są zarówno dowód osobisty jak i paszport.

-- -- -
Czy bank może wypłacić kasę osobie która nie ma ważnego dokumentu tożsamości?

Data: 2016-11-21 10:45:24
Autor: Kris
Paszport zamiast d.o.
W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 19:31:30 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
W Polsce legalnymi dokumentami trożsamosci są zarówno dowód osobisty jak i paszport.

Jeszcze raz bo ja o niebie a Ty o chlebie:
-Czy bank może wypłacić kasę osobie która nie ma ważnego dokumentu tożsamości?

Data: 2016-11-21 20:37:26
Autor: ąćęłńóśźż
Paszport zamiast d.o.
Czy bank powinien wypłacić kasę osobie, która legitymuje się ważnym paszportem?

-- -- -
Czy bank może wypłacić kasę osobie która nie ma ważnego dokumentu tożsamości?

Data: 2016-11-21 11:40:42
Autor: Kris
Paszport zamiast d.o.
W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 20:37:18 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Czy bank powinien wypłacić kasę osobie, która legitymuje się ważnym paszportem?
Odwracasz kota ogonem.

Data: 2016-11-22 10:45:33
Autor: ąćęłńóśźż
Paszport zamiast d.o.
To Ty odwracasz.
Przychodze do Ciebie z okreslonym ustawowo dokumentem tożsamosci: ważnym paszportem.
Wszędzie uznają (sądy, policja, urzędy) poza kilkoma poje...ymi bankami.

-- -- -
Odwracasz kota ogonem.

Data: 2016-11-22 02:28:20
Autor: Kris
Paszport zamiast d.o.
W dniu wtorek, 22 listopada 2016 10:45:29 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
To Ty odwracasz.
Moje pytanie było precyzyjne:
-Czy bank może wypłacić kasę osobie która NIE MA ważnego dokumentu tożsamości?

Data: 2016-11-22 13:10:33
Autor: ąćęłńóśźż
Paszport zamiast d.o.
Przeczytaj tytuł wątku.

-- -- -
Czy bank może wypłacić kasę osobie która NIE MA ważnego dokumentu tożsamości?

Data: 2016-11-23 01:44:27
Autor: Animka
Paszport zamiast d.o.
W dniu 2016-11-22 o 11:28, Kris pisze:
[...]

To idź do bankomatu i nie męcz już.

--
animka

Data: 2016-11-22 23:58:51
Autor: Kris
Paszport zamiast d.o.
W dniu środa, 23 listopada 2016 01:50:49 UTC+1 użytkownik Animka napisał:

To idź do bankomatu i nie męcz już.
A bankomat mi wypłaci bez ważnego dokumentu tożsamości?
;)

Data: 2016-11-22 03:00:47
Autor: Budzik
Paszport zamiast d.o.
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

[...]

Bank ma zidentyfikować osobe - to jest najważniejsze IMO.
Dokument tożsamosci bardzo to ułatwia ale czy to jest jedyny sposób?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

Data: 2016-11-21 22:08:51
Autor: Kris
Paszport zamiast d.o.
W dniu wtorek, 22 listopada 2016 04:00:48 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

> tożsamości? Bank ma zidentyfikować osobe - to jest najważniejsze IMO.
Dokument tożsamosci bardzo to ułatwia ale czy to jest jedyny sposób?

Jednak ustawa o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy nakłada na instytucje finansowe obowiązek stosowania weryfikacji tożsamości klienta w oparciu o dokument tożsamości. A identyfikacja osoby składającej dyspozycję możliwa jest wyłącznie w oparciu o ważny dokument.

Data: 2016-11-22 10:26:59
Autor: J.F.
Paszport zamiast d.o.
[...]

Jak to wspominano - na podstawie pisemnej dyspozycji i zgodnosci podpisu powinno sie udac.
Byc moze tylko w oddziale - choc te komputery teraz madre i karte podpisu mozna zobaczyc na dowolnym komputerze banku.

Ale to nie jest przypadek zalozenia konta.

J.

Data: 2016-11-22 11:01:02
Autor: Budzik
Paszport zamiast d.o.

[...]

Kris pisze ze nie da rady w ten sposób.

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2016-11-22 03:16:14
Autor: Kris
Paszport zamiast d.o.
W dniu wtorek, 22 listopada 2016 12:01:03 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

Kris pisze ze nie da rady w ten sposób.

Generalnie to Ty napisałeś że bank nie powinien odmówić wypłaty w oparciu o nieważny dowód i mnie to zaintrygowało.
Z tego co w Google znalazłem to jest tak że jak nie masz ważnego dokumentu tożsamości to bank ma prawo odmówić wypłaty.
Ja tam się nie upieram ani w tą stronę ani w drugą po prostu myslałem że jak piszesz

"Ale to może by ich znajomy uświadomił, ze to niezgodne z prawem.?"
to może jakieś podstawy prawne na to masz.

Data: 2016-11-22 19:00:54
Autor: Budzik
Paszport zamiast d.o.
[...]

Od razu mówie przepraszam, ale ja to na logikę brałem.
Mamy prawo własnosci, jeżeli bank trzyma coś mojego i ja chce to odebrac to jakim prawem miąłby mi odmówić?
I jakos tak mi wyszło, znów na zdrowy rozum, ze brak dokumentu nie jest tutaj wystarczajaca przesłanką.  --
Pozdrawia... Budzik
....i to by było na tyle
Jan T. Stanisławski

Data: 2016-11-22 11:14:27
Autor: Kris
Paszport zamiast d.o.
W dniu wtorek, 22 listopada 2016 20:00:55 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

[...]
Tak mnie naszło- czy nie mając ważnego dokumentu tożsamości mogę dysponować swoją własnością i np mieszkanie sprzedać?

Data: 2016-11-22 21:53:59
Autor: ąćęłńóśźż
Paszport zamiast d.o.
Uważasz, że nie można zawrzeć wiążącej czynności przed notariuszem lub przed sądem legitymując sie ważnym paszportem lub przyprowadzając osoby, które potwierdzą Twoją tożsamość?

-- -- -
czy nie mając ważnego dokumentu tożsamości mogę dysponować swoją własnością i np mieszkanie sprzedać?

Data: 2016-11-22 13:06:19
Autor: Kris
Paszport zamiast d.o.
W dniu wtorek, 22 listopada 2016 21:54:00 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Uważasz, że nie można zawrzeć wiążącej czynności przed notariuszem lub przed sądem legitymując sie ważnym paszportem lub przyprowadzając osoby, które potwierdzą Twoją tożsamość?

Ja o niebie Ty o chlebie- zmuszony jestem zakończyć z Tobą dyskusje.

Data: 2016-11-22 22:00:54
Autor: Budzik
Paszport zamiast d.o.
[...]

No pewnie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

Data: 2016-11-22 22:14:40
Autor: Kris
Paszport zamiast d.o.
W dniu wtorek, 22 listopada 2016 23:00:55 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:?
> No pewnie.

Jak notariusz ustali moją tożsamość?

Data: 2016-11-22 20:29:42
Autor: Wojciech Bancer
Paszport zamiast d.o.
On 2016-11-22, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

[...]

Wynajmij komuś mieszkanie, a potem spróbuj go z niego wyrzucić,
to zobaczysz gdzie sobie możesz prawo własności wsadzić :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-11-22 22:00:54
Autor: Budzik
Paszport zamiast d.o.
Użytkownik Wojciech Bancer wojciech.bancer@gmail.com ...

[...]

[...]

Oj, Wojtku, taka demagogia z Twojej strony... :(

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2016-11-23 08:44:08
Autor: Wojciech Bancer
Paszport zamiast d.o.
On 2016-11-22, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

Wynajmij komuś mieszkanie, a potem spróbuj go z niego wyrzucić,
to zobaczysz gdzie sobie możesz prawo własności wsadzić :)

Oj, Wojtku, taka demagogia z Twojej strony... :(

Jaka demagogia? Takie są fakty, prawo własności w niektórych przypadkach
ma mniejszy priorytet. I bardzo dobrze.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-11-23 09:24:32
Autor: J.F.
Paszport zamiast d.o.
On 2016-11-22, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

Czy tak dobrze w tym przypadku to bardzo dyskusyjne.
A potem jeszcze PIS przywroci dawne prawa chroniace lokatorow ...

J.

Data: 2016-11-23 09:34:50
Autor: Kamil Jońca
Paszport zamiast d.o.

On 2016-11-22, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

[...]

Nie wiem czy w tym wypadku to tak dobrze.
KJ
Polbank - polski oddział, grecki bank, czeski film

Data: 2016-11-23 10:59:48
Autor: Wojciech Bancer
Paszport zamiast d.o.
On 2016-11-23, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Jaka demagogia? Takie są fakty, prawo własności w niektórych przypadkach
ma mniejszy priorytet. I bardzo dobrze.
Nie wiem czy w tym wypadku to tak dobrze.

IMHO tak, no po coś te dowody mamy. Jak zaczniemy iść w kierunku identyfikacji metodą dowolną, to się burdel zrobi.

Oczywiście niemożność skorzystania z "przeterminowanego" dowodu faktycznie może być wątpliwa, ale pamiętaj, że to ma tez drugą stronę medalu - pozwala ulepszać metody jego zabezpieczenia
bez ryzyka że ktoś się posłuży starą metodą, no bo "jeszcze można".

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-11-23 11:02:27
Autor: Kamil Jońca
Paszport zamiast d.o.

On 2016-11-23, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Ale ja pisałem o niemożności wyrzucenia kogoś z własnego
mieszkania. Nawet jak nie płaci i demoluje.

KJ

I'd rather have two girls at 21 each than one girl at 42.
-- W. C. Fields

Data: 2016-11-23 11:13:32
Autor: Wojciech Bancer
Paszport zamiast d.o.
On 2016-11-23, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

IMHO tak, no po coś te dowody mamy. Jak zaczniemy iść w kierunku identyfikacji metodą dowolną, to się burdel zrobi.

Ale ja pisałem o niemożności wyrzucenia kogoś z własnego
mieszkania. Nawet jak nie płaci i demoluje.

A jak płaci i nie demoluje to też uważasz, że powinien móc być wyrzucony wedle widzimisię właściciela?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-11-23 11:28:52
Autor: Kamil Jońca
Paszport zamiast d.o.

On 2016-11-23, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Nie. Twój ruch. Uważasz, że jest słusznym, że nie mogę wyrzucić
niepłacącego lokatora? Tak/Nie

KJ

Niebawem ludziom, zwierzętom, i książkom wyrosną antenki.
GW

Data: 2016-11-23 11:35:04
Autor: Liwiusz
Paszport zamiast d.o.

On 2016-11-23, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

A dlaczego ustawiłeś, aby ci odpowiedzieć na priva?

Ad rem - warunki wyrzucenia powinny być takie, jak sobie strony wynegocjują w umowie.

Generalnie nawet obecna ochrona lokatora może być uznana za słuszną (tzn. wyrzucić można tylko przez sąd), ale pod jednym warunkiem - niech sąd ma możliwość wydania takiej decyzji w kilka tygodni, a nie kilka lat. Gdyby sprawy o eksmisję trwały krótko, to na pewno okazałoby się, że taka sama dotychczasowa ochrona lokatorów nikomu już nie przeszkadza.

A tak, część lokatorów jest chroniona, część nie, bo mieszka na dziko, część w ogóle nie ma szans na mieszkanie, bo jest mało wynajmujących, a w związku z tym wszyscy i tak płacą za to wyższymi czynszami. Na koniec opieszałość sądów jest wykorzystywana przez zwykłych wyłudzaczy. Pomieszanie z poplątaniem.

--
Liwiusz

Data: 2016-11-23 11:45:17
Autor: Kamil Jońca
Paszport zamiast d.o.

On 2016-11-23, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Bo zaczęło to wywglądać na przepychankę :)

[...]

I mogę wyrzucić alkoholika[1] który nie płaci?  Samotną matkę w ciaży?

[...]

KJ

[1] - takiego co to ma urzędowo stwierdzoną chorobę alkoholową
You have been selected for a secret mission.

Data: 2016-11-23 12:02:28
Autor: Liwiusz
Paszport zamiast d.o.
W dniu 2016-11-23 o 11:45, Kamil Jońca pisze:

I mogę wyrzucić alkoholika[1] który nie płaci?  Samotną matkę w ciaży?

Czemu używasz takich pejoratywnych określeń? Nie wyrzucić, tylko zakończyć umowę najmu, na warunkach w niej określonych.

Czy uważasz, że alkoholik, albo samotna matka w ciąży, to jakaś inna kasta, i na przykład ma mieć prawo pójść do sklepu i robić zakupy bez płacenia?

--
Liwiusz

Data: 2016-11-23 14:27:20
Autor: J.F.
Paszport zamiast d.o.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o13t0m$vaf$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Jak nie placi, to wyrzucic.

Czy uważasz, że alkoholik, albo samotna matka w ciąży, to jakaś inna kasta, i na przykład ma mieć prawo pójść do sklepu i robić zakupy bez płacenia?

I myslisz, ze z mieszkaniem jest podobnie ?
Niestety - jak juz wejdzie do sklepu, tzn mieszkania, to tak latwo sie nie pozbedziesz ...

J.

Data: 2016-11-23 14:57:12
Autor: Kamil Jońca
Paszport zamiast d.o.
[...]

Ale właśnie z tego co wiem NIE mogę.

KJ
Pilfering Treasury property is paticularly dangerous: big thieves are
ruthless in punishing little thieves.
-- Diogenes

Data: 2016-11-23 15:05:32
Autor: Liwiusz
Paszport zamiast d.o.
W dniu 2016-11-23 o 14:57, Kamil Jońca pisze:
[...]

Ale rozmawiamy o de lege lata, czy de lege ferenda?

--
Liwiusz

Data: 2016-11-23 12:01:48
Autor: Wojciech Bancer
Paszport zamiast d.o.
On 2016-11-23, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Ale ja pisałem o niemożności wyrzucenia kogoś z własnego
mieszkania. Nawet jak nie płaci i demoluje.

A jak płaci i nie demoluje to też uważasz, że powinien móc być wyrzucony wedle widzimisię właściciela?

Nie. Twój ruch.

Czyli uznajesz wyższość prawa posiadania nad prawem własności,
o czym w sumie była moja uwaga.

Uważasz, że jest słusznym, że nie mogę wyrzucić niepłacącego lokatora? Tak/Nie

Nie, bo to nie ma nic wspólnego z prawem własności.

Umowa zapewne obowiązuje, a roszczenia finansowe dot. tej umowy
to roszczenia finansowe, traktowane podobnie jak w przypadku
innych umów (umowy kupna-sprzedaży chociażby).

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-11-23 12:01:54
Autor: J.F.
Paszport zamiast d.o.
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrno3aquc.3mu.wojciech.bancer@pl-test.org...
On 2016-11-23, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A wtedy to mamy umowe.
Jeden wlasciciel wynajmuje na dlugo, drugi na krocej - to sie mozna umowic na rok czy miesiac wypowiedzenia.

Oczywiscie mozna i przewidziec wynajem dozywotni/wieczny/wieczysty - ale wtedy pozostaje okreslic zasady zmiany czynszu.

J.

Data: 2016-11-23 12:09:02
Autor: Wojciech Bancer
Paszport zamiast d.o.
On 2016-11-23, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Wg mnie określa to ustawa (podobnie jak z umowami o pracę).

Oczywiscie mozna i przewidziec wynajem dozywotni/wieczny/wieczysty - ale wtedy pozostaje okreslic zasady zmiany czynszu.

Co również określa ustawa :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-11-23 13:02:30
Autor: radekp@konto.pl
Paszport zamiast d.o.
Wed, 23 Nov 2016 08:44:08 +0100, w
<slrno3ai68.uvg.wojciech.bancer@pl-test.org>, Wojciech Bancer

On 2016-11-22, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

> Oj, Wojtku, taka demagogia z Twojej strony... :(

Jaka demagogia? Takie są fakty, prawo własności w niektórych przypadkach
ma mniejszy priorytet. I bardzo dobrze.

Ale nie wiadomo czy masz prawo własności, bo nie masz dokumentów.

Data: 2016-11-23 18:00:55
Autor: Budzik
Paszport zamiast d.o.
[...]

No własnie to, ze fakt iz pozwoliłes komus mieszkać i ze to zmienia możliwości dysponowania tym lokalem niespecjalnei ma się do samego faktu posiadania/bycia włascicielem.
Ale przyznaje, ze demagogia nie była z tych co zeby wykrzywiaja. :)

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2016-11-25 13:32:48
Autor: Miroo
Paszport zamiast d.o.
W dniu 2016-11-22 o 20:00, Budzik pisze:
Mamy prawo własnosci, jeżeli bank trzyma coś mojego i ja chce to odebrac to
jakim prawem miąłby mi odmówić?

A mnie się kiedyś o uszy obiło, że depozyty ludzi w banku są własnością banku, a nie ludzi. Być może to było nawet na tej grupie :)

Pozdrawiam

Data: 2016-11-25 13:40:30
Autor: Liwiusz
Paszport zamiast d.o.
W dniu 2016-11-25 o 13:32, Miroo pisze:
[...]

Tak jest. Klient nie ma pieniędzy w banku, tylko roszczenie o wypłatę.

--
Liwiusz

Data: 2016-11-21 19:10:18
Autor: ąćęłńóśźż
Paszport zamiast d.o.
"Nie będziemy z Panem rozmawiać (bo Pan to nie Pan) i co nam Pan zrobisz".
Jakaś instytucja nadzoru bankowego powinna się zająć tą samowolką (nieuznawaniem paszportów) banków.

-- -- -
Ale to moze by ich znajomy uświadomił, ze to niezgodne z prawem.

Data: 2016-11-22 10:29:30
Autor: J.F.
Paszport zamiast d.o.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości
Pamietam, ale jeszcze wazny.
Znajomego niedawno bank uswiadomil, ze pieniedzy nie dostanie do czasu
wymiany :-)

Ale to moze by ich znajomy uświadomił, ze to niezgodne z prawem.

Hm, na pewno niezgodne ?
Dokument przeterminowany jest niewazny, prosimy grzecznie sp*.

A przeciez to w dodatku w trosce o klienta :-)

J.

Data: 2016-11-22 12:00:47
Autor: Budzik
Paszport zamiast d.o.

[...]

Tak jak pisałem, sadziłem, ze bank ma zidentyfikować klienta. Najłatwiej oczywiście porpzez dokument tozsamosci ale przeciezi naczej tez sie da.
Niemniej Kris pisze, ze nawet jak zidentyfikuje to i tak ma być dokument tozsamosci bo tak mówi ustawa o zapobieganiu prania brudnych pieniedzy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies"  MikeXex

Data: 2016-11-22 13:04:08
Autor: Pete
Paszport zamiast d.o.
W dniu 2016-11-22 o 13:00, Budzik pisze:

[...]

Eeetam, wypłata z bankomatu również musiałaby być weryfikowana DO :)

--
Pete

Data: 2016-11-22 13:17:17
Autor: J.F.
Paszport zamiast d.o.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA6C87A1D12637budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Jesli mowimy o wyplacie pieniedzy klientowi z jego wlasnego konta, to tozsamosc klienta jest ustalona na podstawie podpisu i wczesniejszego okazania dokumentow przy zakladaniu konta, wiec byc moze wymogi ustawy sa spelnione.

J.

Data: 2016-11-21 18:00:49
Autor: Budzik
Paszport zamiast d.o.

[...]

Ale maja być dokumenty czy dokumenty tożsamosci?
Bo z tego co pamietam to pj nim nie jest.
Wiec zostaje tylko DO, paszport i co jeszcze?

--
Pozdrawia... Budzik
"Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

Data: 2016-11-21 21:56:42
Autor: Yakhub
Paszport zamiast d.o.
Dnia Mon, 21 Nov 2016 18:00:49 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

I książeczka wojskowa (serio!)

--
Yakhub

Data: 2016-11-22 10:43:04
Autor: ąćęłńóśźż
Paszport zamiast d.o.
Ale to chyba tylko zołnierza słuzby czynnej, i to w szczególnych okolicznosciach?
Bo jest jeszcze np. książeczka marynarska (Seaman's Book).

-- -- -
I książeczka wojskowa

Data: 2016-11-21 20:53:59
Autor: Robert Tomasik
Paszport zamiast d.o.
W dniu 21-11-16 o 12:11, J.F. pisze:

A taka GB nadal nie ma nawet jednego dokumentu ze zdjeciem obowiazkowego
i jakos zyja ...

O ile się orientuję, to już mają. Wprowadzili po 11 września, gdy się
okazało, że byli "słabym ogniwem".

Data: 2016-11-22 10:23:21
Autor: J.F.
Paszport zamiast d.o.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:583350dd$0$15186$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 21-11-16 o 12:11, J.F. pisze:
A taka GB nadal nie ma nawet jednego dokumentu ze zdjeciem obowiazkowego
i jakos zyja ...

O ile się orientuję, to już mają. Wprowadzili po 11 września, gdy się
okazało, że byli "słabym ogniwem".

Wydaje mi sie, ze nie maja - bo jaki ?
Maja paszport - zyjac w unijnym kraju warto miec dokument pozwalajacy na podroze po innych unijnych krajach, maja prawo jazdy - ale oba nie sa obowiazkowe.
Maja rozne dokumenty potwierdzajace wiek - potrzebne do zakupu alkoholu, ale wydawane przez jakies polprywatne organizacje.

Lloyda widziales:
https://www.lloydsbank.com/legal/proof-of-identity.asp

Co tu wyglada na "dowod osobisty" ?
Pomijajac te szkockie i irlandzkie ..

J.

Data: 2016-11-22 10:48:10
Autor: Liwiusz
Paszport zamiast d.o.
W dniu 21-11-16 o 12:11, J.F. pisze:

A taka GB nadal nie ma nawet jednego dokumentu ze zdjeciem obowiazkowego
i jakos zyja ...

O ile się orientuję, to już mają. Wprowadzili po 11 września, gdy się
okazało, że byli "słabym ogniwem".

W sensie, że gdyby istniał wcześniej, to 11/09 by się nie zdarzył?

--
Liwiusz

Data: 2016-11-21 13:49:53
Autor: Artur Miller
Paszport zamiast d.o.
W dniu 2016-11-21 o 11:06,  ąćęłńóśźż pisze:
Które banki są na tyle nienormalne ("leguramin"), że nie uznają paszportów w miejsce d.o.?
IMHO EB nienormalny, a PKO normalny, a inne?

mBank. na pytanie "dlaczego paszport nie, skoro w DO nie ma żadnych informacji, których nie byłoby w paszporcie" panienka z okienka odpowiedziała "bo tak napisane".

ciekawe co na to RPO?

a.

Paszport zamiast d.o.