Patent na poc±ce się stopy

Data: 2015-02-01 15:13:45
Autor: atm
Patent na poc±ce się stopy
Od pewnego czasu staram sie zmiejszyc pocenie stop w zimowych gorskich butach, z miernym skutkiem niestety. Stosowalem:
acerin dezodorant do stop talc i scholl fresh step.
Oba moze cos dzialaly jednak ostatecznie efekt byl mizerny.
Macie jakis patent lub naprawde skuteczny srodek ograniczajacy ten problem?

Data: 2015-02-01 18:52:11
Autor: rAzor
Patent na pocÄ…ce siÄ™ stopy
W dniu 2015-02-01 o 15:13, atm pisze:
[...]

Yap! Chodzić na rękach.
:-)

Data: 2015-02-01 20:08:00
Autor: GrzeĹ›
Patent na pocÄ…ce siÄ™ stopy
rAzor pisze:

Yap! Chodzić na rękach.

Albo potraktować brutalnie antyperspirantem :-D !

Ale ... nie wiem jak będzie z żywotnością. Nóg oczywista ;-)

G.

Data: 2015-02-01 21:45:29
Autor: rAzor
Patent na pocÄ…ce siÄ™ stopy
W dniu 2015-02-01 o 20:08, GrzeĹ› pisze:
rAzor pisze:

Yap! Chodzić na rękach.

Albo potraktować brutalnie antyperspirantem :-D !

Ale ... nie wiem jak będzie z żywotnością. Nóg oczywista ;-)

To miał być żart, taki rzucony znad kufla z piwem. MSPANC
Wbrew pozorom, pytanie rzucone przez kolegę atm nie jest pytaniem naiwnym. Wilgotna stopa na zimnym podłożu łatwo marznie, a w warunkach trudnych (Himalaje, Karakorum, Babia Góra) potrafi doprowadzić do odmrożeń.
Jest taki starożytny patent na pocące kopyta - łyżka soli do skarpetki, albo do buta i wio! Sól wchłania wilgoć, ma też pewne właściwości grzybo- i bakteriobójcze. Na koniec dnia wypada sól wytrzepać, a skarpetki wyprać. Proste.
Co polecam pamięci hardcorowych "wędrowców", którzy w schronisku w Ustrzykach G. pamiętali o wszystkim - markowych plecakach, szwajcarskich scyzorykach, GPS-ach, ale skarpetki suszyli na łóżkowych poręczach jeno z tytułu zawilgocenia od własnych kuśtyków.
Widocznie dwustugramowa kostka mydła nie mieściła się w ich planach logistycznych. :-)

Zresztą - posiadam trochę trendy-ciuchów do szlajania po górach, ale praktyka pokazała, że nic się tak nie sprawdza jak zwykłe podkoszulki i kalesony z tymi zmechaconymi kudełkami od wewnątrz (barchany?) i skarpetki frotte. (z kudełkami do wewnątrz, rzecz jasna). I nie tylko od strony "estetyczno-zapachowej", ale właściwości termicznych. Fakt - dla minimalistów grawitacyjnych może to byc problem, bo ważą o 20 deko więcej.
Nie stosuję, ale dla marudnych mam koncept w postaci balonu z helem (nie wdychać! ;-) ), albo z wodorem (nie palić!!! :-D ) .

Wszystkie "wynalazkowe" ciuchy po jednym dniu użytkowania, pomimo gwarancji o bakteriobójczych właściwościach srebra, capiły tak, że do pralki wkładałem je za pomocą przedłużenia w postaci kija od szczotki, a w ich wartości termiczne musiałem wierzyć, recytując słowa zapamiętane z ulotek.
"PiĹşdzi, ale ta samowentylujÄ…ca kurtka i ta termooddychalna koszulka idealnie uchroniÄ…  ciÄ™ przed wiatrem. Jarek, nieprawdÄ… jest, ĹĽe jest ci zimno, prawdÄ… jest, ĹĽe wydaĹ‚eĹ› dwa tysiaki na to aby nie byĹ‚o ci zimno. No i jak?
- JuĹĽ mi, k...wa, cieplej!!! "

;-)

Data: 2015-02-01 20:46:47
Autor: GrzegorzW
Patent na poc±ce się stopy
[...]
Na moje nogi działa Pedipur.

-- -
Ta wiadomo¶ć została sprawdzona na obecno¶ć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2015-02-02 08:23:16
Autor: Zbynek Ltd.
Patent na poc±ce się stopy
atm napisał(a) :
[...]

Nie napisałe¶ w czym przeszkadza Tobie spocona zim± stopa. Je¶li w tym samym co mi, to polecam ubierać kolejno: cienkie skarpety, worek foliowy, grube skarpety.
Worek foliowy można zast±pić specjaln± skarpet± goretexow±.
Cienk± codziennie wymieniamy na such± (czytaj: niekoniecznie upran±) gruba nas grzeje i jest zawsze sucha. But pozostaje suchy.

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2015-02-02 08:58:24
Autor: atm
Patent na poc±ce się stopy
On 2015-02-02 08:23, Zbynek Ltd. wrote:
atm napisał(a) :
[...]

Pod wplywem dlugotrwalej wilgoci i ciepla skora na podeszwach stop robi sie jak po goracej kapieli, co z kolei na zejsciach gdzie stopy troche pracuja w butach przeklada sie na b±ble odklejonego naskorka, glownie w tylnej czesci palucha.

Data: 2015-02-02 01:14:55
Autor: Jacek G.
Patent na poc±ce się stopy
W dniu poniedziałek, 2 lutego 2015 08:58:29 UTC+1 użytkownik atm napisał:
[...]

A może skarpety z wełny merynosów by pomogły, co¶ takiego np. (pierwsze z brzegu) :
http://merino-sklep.pl/product-pol-58440-Skarpety-meskie-ICEBREAKER-Mens-Hike-Lite-Crew.html
Osobi¶cie nie stosowałem, ale mam koszulkę z merynosa i jest na prawdę niezła (choć z Decathlonu ;) ). I faktycznie nie ¶mierdzi. Tyle, że jest trochę cięższa niż syntetyczne ciuszki.
--
Jacek G.

Data: 2015-02-05 15:13:25
Autor: Slawomir Gorniak
Patent na poc±ce się stopy
W dniu poniedziałek, 2 lutego 2015 11:14:56 UTC+2 użytkownik Jacek G. napisał:
Osobi¶cie nie stosowałem, ale mam koszulkę z merynosa i jest na prawdę niezła (choć z Decathlonu ;) ). I faktycznie nie ¶mierdzi. Tyle, że jest trochę cięższa niż syntetyczne ciuszki.

Syntetyczne ciuchy maja ten minus ze po jednym dniu capia niemilosiernie, ale jak dla mnie maja jedna niezaprzeczalna zalete - zdejmujesz plecak po dlugiej drodze, zatrzymujesz sie na pare minut, po czym wkladasz go znow bez dyskomfortu i trzesienia sie z zimna. A kilka takich koszulek (nawet najprostszych, z decathlonu) wazy tyle co nic.

S.

Data: 2015-02-06 00:18:13
Autor: Jacek G.
Patent na poc±ce się stopy
W dniu pi±tek, 6 lutego 2015 00:13:26 UTC+1 użytkownik Slawomir Gorniak napisał:
> [...]
jak dla mnie maja jedna niezaprzeczalna zalete - zdejmujesz plecak po dlugiej drodze, zatrzymujesz sie na pare minut, po czym wkladasz go znow bez dyskomfortu i trzesienia sie z zimna. A kilka takich koszulek (nawet najprostszych, z decathlonu) wazy tyle co nic.
Syntetyki też s± lepsze i gorsze. Mam taki komplet syntetyczny - koszulka z długim rękawem +kalesonki z Jacka Wolfskina (chyba do¶ć drogie to było) i jest super - bardzo cienkie i lekkie, a przy tym szybko schnie, niezbyt ¶mierdzi i jest znacznie cieplejsze niż by wynikało z grubo¶ci i wagi. A z drugiej strony koszulka z Decathlonu z przeceny za 10 zł - też syntetyk, ale prawie nie "oddycha", nie chce schn±ć i Ľle się w niej chodzi - chyba j± w końcu wywalę.
Natomiast merynos, to jednak wełna więc nawet gdy jest zawilgocony, to nadal grzeje. Na zimę jest super, ale cienkie wersje, z krótkim rękawem znajomi używaj± również latem i bardzo sobie chwal±. No, ale merynosy tanie nie s±.
--
Jacek G.

Data: 2015-02-02 10:00:55
Autor: TW Dziobak
Patent na poc±ce się stopy

Użytkownik "Zbynek Ltd."  napisał

Nie napisałe¶ w czym przeszkadza Tobie spocona zim± stopa. Je¶li w tym samym co mi, to polecam ubierać kolejno: cienkie skarpety, worek foliowy, grube skarpety.

Ja ci Zbynek wierzę ale ten worek foliowy - brrrrr!! /fuj!!!   ;)

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2015-02-02 12:06:02
Autor: adam
Patent na poc±ce się stopy
[...]

Może spróbuj tak, jak sugeruj± przedpi¶ccy, kup czyst± wełnę? U mnie potwierdziło się to co napisał Azor. Kupiłem kiedy¶ jak±¶ super hiper skarpetę, co to miała wszystko zapewniać i mało nie straciłem, stóp, pieczenie, odparzenia, o zapachu nie wspominam. Teraz mam czyst± wełnę i zapomniałem o problemie.

Data: 2015-02-02 12:22:30
Autor: atm
Patent na poc±ce się stopy
On 2015-02-02 12:06, adam wrote:
[...]

Tak tez zrobie, dzieki za wszelkie informacje. Dodatkowo kupie wspomniany wyzej preparat. Jesli ten zestaw nei pomoze to pozostanie mi tylko szukac sandalow z mocowaniem na raki ;]

Patent na poc±ce się stopy