Patologia drogowa

Data: 2018-11-27 23:44:12
Autor: przemek.jedrzejczak
Patologia drogowa
https://www.tvn24.pl/zielona-gora-potracil-nastolatka-i-uciekl,887310,s.html

pomijajac najgosze zyczenia dla sprawcy widac dwie bardzo niepokojace rzeczy:
- monitoring nie jest w Zielonej Gorze obserwowany na biezaco
- policja nie pilnuje typow ktorzy maja orzeczony zakaz prowadzenia pojazdow

pierwsze to moze byc przypadek ale drugie swiadczy o braku mechanizmu kontroli ew. niskich sankcjach czyli sprawcy maja to po prostu w dupie

w Niemczech mialem znajomego ktory stracil prawko za punkty i odeslali je do PL, sprytek wyrobil sobie wtornik i jezdzil dalej ale wpadl po tygodniu i policjant powiedzial mu ze wklepuja do systemu blachy i czesciej kontroluja takie auta.

Data: 2018-11-28 09:10:42
Autor: Liwiusz
Patologia drogowa
W dniu 2018-11-28 o 08:44, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
https://www.tvn24.pl/zielona-gora-potracil-nastolatka-i-uciekl,887310,s.html

pomijajac najgosze zyczenia dla sprawcy widac dwie bardzo niepokojace rzeczy:
- monitoring nie jest w Zielonej Gorze obserwowany na biezaco

Bo i nie po to jest monitoring.

- policja nie pilnuje typow ktorzy maja orzeczony zakaz prowadzenia pojazdow

Bo i nie od tego jest policja. Rocznie kilkadziesiąt osób traci prawo jazdy, trzeba by paręset tysięcy policjantów, aby ich pilnować.

pierwsze to moze byc przypadek ale drugie swiadczy o braku mechanizmu kontroli ew. niskich sankcjach czyli sprawcy maja to po prostu w dupie

Raczej świadczy o braku twojej wyobraźni.

[...]

Bez sensu, u nas by jeździł na nieswoich blachach, gdyby był taki system.

--
Liwiusz

Data: 2018-11-28 00:18:35
Autor: przemek.jedrzejczak
Patologia drogowa
-- Rocznie kilkadziesiąt osób traci prawo jazdy, trzeba by paręset tysięcy policjantów, aby ich pilnować.

sprobuj jeszcze raz :-)

-- Raczej świadczy o braku twojej wyobraźni.

sprobuj merytorycznie

-- Bez sensu, u nas by jeździł na nieswoich blachach, gdyby był taki system.

tak kazdy cpun ma zestaw zapasowych tablic rejestracyjnych i naklejke tez :-)

Data: 2018-11-28 09:32:55
Autor: Liwiusz
Patologia drogowa
W dniu 2018-11-28 o 09:18, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

tak kazdy cpun ma zestaw zapasowych tablic rejestracyjnych i naklejke tez :-)

Ćpun z samochodem to margines problemu. Nie trzeba mieć zapasowych tablic, po prostu "sprzedałoby" się samochód koledze z sąsiedniego miasta - gdyby rzeczywiście istniał tak dziurawy system łapania kierowców jak po numerach tablic i gdyby rzeczywiście działał on w ten sposób, że się po tygodniu wpada.

--
Liwiusz

Data: 2018-11-28 00:56:32
Autor: przemek.jedrzejczak
Patologia drogowa
wpisuje sie nie tylko pojazd ktorego cpun jest wlascicielem ale takze ten w ktorym zostal zlapany (jesli jechal fura kolesia z innego miasta) pomijajac ew. sankcje za uzyczenie auta cpunowi. A system jest i dziala znajomego capneli kiedys z nadbagazem fajek na niemieckiej granicy i komus sie chcialo wklepac bo od tego momentu zaczely sie kontrole w roznych rejonach Niemiec, po bodajze 6-tej koles odpuscil i pchnal auto bratu :-). System jest i dziala w Polsce tez sie pewnie pojawi taka mozliwosc mysle ze za max 10-20 lat :-)

Data: 2018-11-28 15:46:10
Autor: J.F.
Patologia drogowa
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1f3341a7-a55c-4197-91ea-e8a3009aae05@googlegroups.com...
wpisuje sie nie tylko pojazd ktorego cpun jest wlascicielem ale takze ten w ktorym zostal zlapany (jesli jechal fura kolesia z innego miasta) pomijajac ew. sankcje za uzyczenie auta cpunowi.

Biorac pod uwage, ze dla kilkuset zl oplaca sie u nas polise "na babcie" zakupic, to obejda blyskawicznie.
A jak zlapia ... albo zaplaci grzywne za babcie, albo komornik jej z renty sciagnie, albo sad iuniewinni, bo wnuczek wzial bez pozwolenia ....

[...]

I jezdzil dalej, na nowych blachach ? :-)

System jest i dziala w Polsce tez sie pewnie pojawi taka mozliwosc mysle ze za max 10-20 lat :-)

Albo sie okaze, ze to niekonstytucyjne, bo przesladuje zone pijaka ;-P

Tylko gdzie oni tak kontroluja, bo to jednak pewnej organizacji wymaga .... a u nich tez kontroli malo ..

J.

Data: 2018-11-28 07:01:58
Autor: przemek.jedrzejczak
Patologia drogowa
-- Biorac pod uwage, ze dla kilkuset zl oplaca sie u nas polise "na  babcie" zakupic, to obejda blyskawicznie.

ilu z nich zada sobie tyle trudu ? i to prewencyjnie zeby uniknac ewentualnej kontroli ? 1 na 100 ?

-- A jak zlapia ... albo zaplaci grzywne za babcie, albo komornik jej z renty sciagnie, albo sad iuniewinni, bo wnuczek wzial bez pozwolenia

recydywa to powinna byc grzywna i/lub pudlo

-- Albo sie okaze, ze to niekonstytucyjne, bo przesladuje zone pijaka ;-P

to szara strefa, w Niemczech wlasnie sie paluja czy legalna

-- Tylko gdzie oni tak kontroluja, bo to jednak pewnej organizacji wymaga  ... a u nich tez kontroli malo ..

dane zbieraja operatorzy a na zadanie policji czy sadu wydaja, tak bylo jak szukali mordercy dziecka wtedy cisnienie bylo tak duze ze wydali dane i wyszlo na jaw ze operator cyka fotki wszystkim a nie tylko LKW

Data: 2018-11-28 16:12:20
Autor: J.F.
Patologia drogowa
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b61f6b53-816f-44aa-84f4-3424aceb2736@googlegroups.com...
-- Biorac pod uwage, ze dla kilkuset zl oplaca sie u nas polise "na babcie" zakupic, to obejda blyskawicznie.

ilu z nich zada sobie tyle trudu ? i to prewencyjnie zeby uniknac ewentualnej kontroli ? 1 na 100 ?

Jak sie rozpowszechni, to polowa z tych co zamierzaja jezdzic ?

-- A jak zlapia ... albo zaplaci grzywne za babcie, albo komornik jej z
renty sciagnie, albo sad iuniewinni, bo wnuczek wzial bez pozwolenia

recydywa to powinna byc grzywna i/lub pudlo

Ale babcia pierwszy raz udostepnila osobie bez PJ :-)

-- Albo sie okaze, ze to niekonstytucyjne, bo przesladuje zone pijaka ;-P

to szara strefa, w Niemczech wlasnie sie paluja czy legalna

Poczekajmy na trybunal europejski :-)

[...]

I fotki tak dobre, ze widac kto prowadzi ?
O czapce nie slyszales ? :-)

To trzeba kamerke gdzies wystawic, 100m dalej patrol ...

J.

Data: 2018-11-28 11:59:51
Autor: Budzik
Patologia drogowa
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

Hmm, nie sa od tego zeby wyłapywac kierowców bez prawa jazdy?

--
Pozdrawia... Budzik
Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

Data: 2018-11-28 13:11:44
Autor: Liwiusz
Patologia drogowa
W dniu 2018-11-28 o 12:59, Budzik pisze:
[...]

Czym innym jest "wyłapywanie" (raczej losowa czynność przy okazji szeroko rozumianej kontroli drogowej), a czym innym pilnowanie tych, którzy mają orzeczony zakaz.

--
Liwiusz

Data: 2018-11-28 16:59:51
Autor: Budzik
Patologia drogowa
[...]

Ale to losowosc kontroli mozna troche ulepszyc, prawda?
po co kontrolowac przypadkowe auta, jak mozna np. takie ktorego włascicielowi zabrano prawko, tudziez np. auta bez oc...
Po co zdawac sie na losowosc całkowita jak mozna robic to lepiej?

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2018-11-28 13:12:14
Autor: J.F.
Patologia drogowa
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9A880EE42FF9budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Sa i wylapuja ... jak im sie trafi.

Proponujesz regularne odwiedziny w domu i w pracy, zeby sprawdzac czym sie delikwent porusza ?

W czasach elektroniki ... no, mozna by bransoletke, i jak przekroczy 50km/h w obszarze zabudowanym, to musi podac z kim jechal i kto prowadzil :-)

Albo od razu skonfiskowac pojazd, to moze drugiego nie kupi.
A jak kupi ... drugi skonfiskowac :-)

J.

Data: 2018-11-28 05:28:34
Autor: przemek.jedrzejczak
Patologia drogowa
Niemcy od dawna uzywaja skanerow w obszarze przygranicznym (nasza Straz Graniczna robi to samo), wrzask podniosl sie dopiero jak zaczeli tego naduzywac

https://www.heise.de/newsticker/meldung/Verfassungsbeschwerde-gegen-Kfz-Kennzeichen-Scanning-durch-die-Bundespolizei-4050559.html

Data: 2018-11-28 16:59:51
Autor: Budzik
Patologia drogowa

[...]

To musisz juz pogadac z kims kto proponuje tego typu działania.
Mozesz tez przeczytac ze zrozumieniem i odniesc sie do tego co bylo zawarte w kilku poprzednich postach...

Podpowiem - nic tam o wizytach w domu i pracy nie było...

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2018-11-28 18:12:50
Autor: J.F.
Patologia drogowa
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9A8B57091A72budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Przemek chcial tylko, aby policja pilnowala, wiec ciekaw jestem jak.

skaner tablic rejestracyjnych ... no jest to jakas metoda ...

J.

Data: 2018-11-28 09:39:14
Autor: przemek.jedrzejczak
Patologia drogowa
Studenty w Szczecinie przed paroma laty się tym bawili a technika poszła jeszcze do przodu ;-) teraz wyobraź sobie że masz dostęp do danych osobowych i jakiś dobry soft do analizy zachowań, kusi nieprawdaż ?

https://github.com/openalpr/openalpr

Dwa tysie za friko więc do dzieła ;-)

Data: 2018-11-29 10:12:50
Autor: J.F.
Patologia drogowa
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c8f4c7d-5612-48ed-9bdf-b20b7daca3c4@googlegroups.com...
[...]

Moze lepiej, zeby nie kusilo - bo bedziesz jezdzil 50 i bedzie bezpiecznie na drogach :-)

J.

Data: 2018-11-29 02:23:03
Autor: przemek.jedrzejczak
Patologia drogowa
-- Moze lepiej, zeby nie kusilo - bo bedziesz jezdzil 50 i bedzie bezpiecznie na drogach :-)

ci co leza na cmentarzach pewnie przyznaja ci racje

PS na trasie mozna deptac ale w zabudowanym nie powinno juz byc ofiar smiertelnych wiec jesli towarzystwo nie potrafi sie ogarnac trzeba siegnac po kija

Data: 2018-11-29 13:08:17
Autor: J.F.
Patologia drogowa
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:378b25e2-96f1-463f-b45f-d5ea9f1eff7d@googlegroups.com...
[...]

A jakby tak w trasie wprowadzic 70 i nastawiac FR z automatami, to i poza zabudowanym nie byloby smiertelnych.

Ale nawet Szwedzi mowia temu pomyslowi NIE :-)

J.

Data: 2018-11-29 04:15:54
Autor: przemek.jedrzejczak
Patologia drogowa
-- A jakby tak w trasie wprowadzic 70 i nastawiac FR z automatami, to i poza zabudowanym nie byloby smiertelnych.

poza miastem czy na autostradach wyzsze predkosci sa pozadane a w miescie niekoniecznie

-- Ale nawet Szwedzi mowia temu pomyslowi NIE :-)

nastepny krok to strefy 30 w centrach miast :-)

Data: 2018-12-01 02:14:46
Autor: kk
Patologia drogowa
W dniu 2018-11-29 o 13:15, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- A jakby tak w trasie wprowadzic 70 i nastawiac FR z automatami, to i
poza zabudowanym nie byloby smiertelnych.

poza miastem czy na autostradach wyzsze predkosci sa pozadane a w miescie niekoniecznie

To jest po to by doić ludzi a nie po to by by było bezpiecznie. Jakby miało być bezpiecznie to byś miał inteligentne światła na przejściu i inteligentne samochody.

Data: 2018-11-28 15:38:40
Autor: J.F.
Patologia drogowa
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ptlii4$bsf$2@node2.news.atman.pl...
[...]

Czesto jednak jest obserwowany i policjanci rozne rzeczy zauwazają.

No ale jak w miescie sa setki czy tysiace kamer, o trudno wszystkie naraz uwaznie obserowac.

A w tym przypadku to srednio potrzebne - zobaczy sie co trzeba na nagraniu.

[...]

Biorac pod uwage ze mamy viatoll i rozpoznawanie numerow ... nie mowic, zlapac, przywalic grzywne,
i moze druga kare na razie w zawiasach, moze sie czegos nauczy :)

J.

Data: 2018-11-29 11:24:07
Autor: radekp@konto.pl
Patologia drogowa
Wed, 28 Nov 2018 09:10:42 +0100, w <ptlii4$bsf$2@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Bez sensu, u nas by jeździł na nieswoich blachach, gdyby był taki system.

U nas też już ścigają za udostępnianie pojazdów osobom bez PJ.

Data: 2018-11-29 16:59:48
Autor: Budzik
Patologia drogowa
Użytkownik radekp@konto.pl radekp@konto.pl ...

> [...]
> systemu blachy i czesciej kontroluja takie auta. Bez sensu, u nas by jeździł na nieswoich blachach, gdyby był taki
system.

U nas też już ścigają za udostępnianie pojazdów osobom bez PJ.

Naprawde? Znaczy nie moge pozyczyc auta kumplowi ktory chciałby pozyczyc go komus innemu tylko dlatego ze ten kumpel nie ma prawa jazdy?
Wtedy ja odpowiadam za jego przewiny? --
Pozdrawia... Budzik
"Stanęliśmy na skraju przepaści,
ale teraz zrobiliśmy krok naprzód!"

Data: 2018-11-29 22:23:49
Autor: przemek.jedrzejczak
Patologia drogowa
-- Naprawde? Znaczy nie moge pozyczyc auta kumplowi ktory chciałby pozyczyc go komus innemu tylko dlatego ze ten kumpel nie ma prawa jazdy?
Wtedy ja odpowiadam za jego przewiny? pozyczanie auta osobom trzecim to jest w ogole sredni pomysl ... sankcje prawne nie beda tu jakies dramatyczne (zawiasy ?) ale aspekt finansowy kiedy TU bedzie w stanie udowodnic przed sadem razaca niedbalosc jest duzo bardziej bolesny bo wtedy bulisz za np. uszkodzone auto i wszystkie wyrzadzone szkody, swiadomosc prawna w spoleczenstwie jest raczej niska ale wystarczy pare reportazy w TVN nt. "Pozyczylem szwagrowi auto a kommornik zabral mi dom" zeby towarzystwo sie ogarnelo :-)

Data: 2018-12-01 03:45:03
Autor: kk
Patologia drogowa
W dniu 2018-11-30 o 07:23, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

A będą jakiekolwiek? .

Data: 2018-12-01 10:59:45
Autor: Budzik
Patologia drogowa
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

-- Naprawde? Znaczy nie moge pozyczyc auta kumplowi ktory chciałby
pozyczyc go komus innemu tylko dlatego ze ten kumpel nie ma prawa
jazdy? Wtedy ja odpowiadam za jego przewiny? pozyczanie auta osobom trzecim to jest w ogole sredni pomysl ...
[...]

Hmm, ciekawe. Mozesz rozjasnic temat?
Co musiałby sie stac, zebym ktos chciał mnie zlicytowac dlatego, ze pozyczyłem komus auto? (dodam ze z waznym OC)

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2018-12-01 12:25:12
Autor: przemek.jedrzejczak
Patologia drogowa
Poszukaj sobie pod rażąca niedbałość i regres. Potem już z górki ;-)

Data: 2018-12-01 22:04:30
Autor: Liwiusz
Patologia drogowa
W dniu 2018-12-01 o 21:25, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Poszukaj sobie pod rażąca niedbałość i regres. Potem już z górki ;-)

Jednak poczytaj, że r.n. nie jest podstawą do regresu, zanim zaczniesz dawać takie ośmieszające cię rady :)

--
Liwiusz

Data: 2018-12-02 11:59:59
Autor: Budzik
Patologia drogowa
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

Poszukaj sobie pod rażąca niedbałość i regres. Potem już z górki ;-)

Pomijając to co napisał Liwiusz, gdzie jest razaca niedbałosc w sytuacji kiedy ktos pozyca ode mnie samochód w celu dalszego pozyczenia go komus a potem zmienia zdanie i wsiada do niego nie majac uprawnien i powoduje jakies szkody?

--
Pozdrawia... Budzik
DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

Data: 2018-12-02 11:17:15
Autor: przemek.jedrzejczak
Patologia drogowa
Jeśli prowadzisz wypożyczalnię aut musisz wybulić na prawnika no chyba że wystarczy ci opinia Liwiusza że wszystko jest OK ;-)

Data: 2018-12-03 10:05:09
Autor: Liwiusz
Patologia drogowa
W dniu 2018-12-02 o 20:17, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Jeśli prowadzisz wypożyczalnię aut musisz wybulić na prawnika no chyba że wystarczy ci opinia Liwiusza że wszystko jest OK ;-)

Fakt, dobrze jest przepuścić opinie niektórych grupowiczów (np. przemek) przez filtr prawnika, aby odsiać takie bzdury, jak rażące niedbalstwo podstawą do regresu w OC.

--
Liwiusz

Data: 2018-12-03 01:52:15
Autor: przemek.jedrzejczak
Patologia drogowa
faktycznie w PL jest wieksza tolerancja :-)

Das OLG Hamm (Urteil vom 25.08.2010 - 20 U 74/10) hat folgenden Grundsatz aufgestellt:

"... Bei absoluter Fahruntüchtigkeit unter Überschreitung des Grenzwertes von 1,1 Promille ist grundsätzlich von grober Fahrlässigkeit auszugehen. In diesem Fall wird im Wege des Beweises des ersten Anscheins auch die Kausalität zwischen Alkoholbeeinflussung und Herbeiführung des Versicherungsfalles vermutet. Zur Entkräftung muss der hierfür beweispflichtige Versicherungsnehmer Umstände nachweisen, aus denen sich die ernsthafte und nicht nur theoretische Möglichkeit eines anderen Geschehensablaufs ergibt.

Das steht in der Trunkenheitsklausel
§ 2b AKB: (1) ... Der Versicherer ist von der Verpflichtung zur Leistung frei, e) in der Kraftfahrzeug-Haftpflichtversicherung, wenn der Fahrer infolge Genusses alkoholischer Getränke oder anderer berauschender Mittel nicht in der Lage ist, das Fahrzeug sicher zu führen.

Mit der ,,Trunkenheitsklausel" wird jedem Fahrzeugführer als ,,Obliegenheit" aufgegeben, ein Kfz nur in nüchternem Zustand zu führen. Wer diese sogenannte ,,Obliegenheitspflicht" verletzt, verliert: Nämlich im schlimmsten Fall seinen Versicherungsschutz.

https://www.allsecur.de/kfz-versicherung/zahlt-die-versicherung/alkohol-am-steuer/

https://www.iww.de/vk/archiv/aktuelle-gesetzgebung-der-regress-des-kasko-und-kfz-haftpflichtversicherers-nach-neuem-recht-f35701

w skrocie jesli wiec Budzik pozyczy auto trunkowemu szwagrowi ktory niefartownie spowoduje szkody materialne w Polsce zaplacimy za to wszyscy a w Niemczech komornik pusci go w skarpetkach :-)

Data: 2018-11-30 15:02:20
Autor: radekp@konto.pl
Patologia drogowa
29 Nov 2018 16:59:48 GMT, w <XnsA9A9AEDEEC214budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>,
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

> [...]

> Naprawde? Znaczy nie moge pozyczyc auta kumplowi ktory chciałby pozyczyc go komus innemu tylko dlatego ze ten kumpel nie ma prawa jazdy?

Jeżeli wiesz, że ten kumpel nie ma PJ, to możesz spodziewać się problemów.
A jeżeli będzie jeszcze pijany, to na bank.

Data: 2018-12-01 10:59:45
Autor: Budzik
Patologia drogowa
> [...]

Jeżeli wiesz, że ten kumpel nie ma PJ, to możesz spodziewać się
problemów. A jeżeli będzie jeszcze pijany, to na bank.

Załózmy ze nie wiem...
Ale mniejsza o to - dlaczego ja odpowiadam za czyjes przewiny? Z jakiej konstrukcji prawnej miałoby to wynikac?

--
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

Data: 2018-12-02 11:37:06
Autor: radekp@konto.pl
Patologia drogowa
01 Dec 2018 10:59:45 GMT, w <XnsA9AB73C40AEE5budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>,
> [...]

Ale mniejsza o to - dlaczego ja odpowiadam za czyjes przewiny? Z jakiej konstrukcji prawnej miałoby to wynikac?

Użyczysz samochód pijanemu? Też jesteś winny - WP Moto
https://moto.wp.pl/uzyczysz-samochod-pijanemu-tez-jestes-winny-6068465015551105a

https://www.eporady24.pl/uzyczenie_samochodu_osobie_nieposiadajacej_uprawnien_do_kierowania,pytania,6,63,4831.html

Data: 2018-12-01 02:07:59
Autor: kk
[...]