Patriotyzm podskórny według Masłowskiej...

Data: 2009-05-22 15:38:30
Autor: Tzva Adonai
Patriotyzm podskórny według Masłowskiej...
Dziewczyna wychodzi ze słusznego założenia, że ci, którzy ostentacyjnie
afiszują się ze swoim patriotyzmem są przeważnie albo agentami obcych służb
albo ludźmi niezrównoważonymi emocjonalnie i psychicznie...

Przeciętny Polak kocha swój kraj, ale mówi o tym bardzo rzadko i nigdy
publicznie..

***

- Trochę. Jest w sztuce scena, gdzie Mała Metalowa Dziewczynka mówi, że nie
jest żadną Polką, że polskiego się nauczyła z płyt i kaset, a obok niej stoją
Magdalena Kuta i Maria Maj i wykonują gesty "Lamentu świętokrzyskiego" -
odwiecznych zbolałych polskich matek, których synowie polegli w naszym 117.
powstaniu. Dla mnie to najmocniejsza scena w przedstawieniu. Przeklinamy tę
Polskę 15 razy dziennie, jaka jest straszna, szara i brzydkie dworce, a
równocześnie zdanie: "Nie jestem żadną Polką", budzi tak silne emocje, aż mnie
samą to zdziwiło. Że wszystkie pokolenia krzyczą nagle w moim sercu: ja ci
dam! I podeszłabym do tej dziewczynki i wydrapała jej oczy. Wiem, że to
nieracjonalne, ale interesuje mnie instynkt, że coś takiego w nas, Polakach,
siedzi. Że wyrzekamy się, przeklinamy, ale jak coś, to za broń, że jesteśmy
zarazem i anty-Polakami, i nacjonalistami. Strasznie ciekawe. I wtedy pani,
która od 11 lat mieszka w Berlinie i czuje się Europejką, nakrzyczała na mnie,
że nie życzy sobie, żeby ktoś chciał jej wydrapać za to oczy, no cóż...

http://wyborcza.pl/1,99220,6632807,Walka_o_mieso_trwa.html

Data: 2009-05-22 17:49:12
Autor: matador
Patriotyzm podskórny według Masłows kiej...
Jeśli myslisz, że spierdolisz z KF to się mylisz.

matador.

Patriotyzm podskórny według Masłowskiej...