Patroszenie lampki B&M Ixon IQ Speed

Data: 2011-09-06 08:10:57
Autor: Wojtek Paszkowski
Patroszenie lampki B&M Ixon IQ Speed
Czołem,

komuś się może zdarzyło rozbierać tytułową lampkę? W moim egzemplarzu ewidentnie odkleiło się lustro i się delikatnie telepie, powodując dość niemiły efekt latania plamy światła. Przy okazji tak sobie zamyślam wymienić diodę na coś nowszego (choć w sumie szału pewnie nie będzie, przez te ostatnie 4 lata w temacie jednostrukturowych diod wielkiej rewolucji nie było).

Tyle tylko, że lampka nie a bardzo wygląda na demontowalną. Nawet nie bardzo mam pomysł, gdzie i jak ją rozkroić. Najlepiej byłoby dobrać się od środka zdejmując szybkę, która wygląda na wklejaną, tyle że próby podważania spełzły na niczym - łączy się z resztą obudowy na zbyt dużej powierzchni. Trochę szkoda mi ją zdejmować dzieląc na pół, bo dzięki jej kształtowi lampka jest ładnie widoczna na boki. Jakieś pomysły, jak tu by rozkleić konstrukcję bez narażania bebechów (elektroniki i plastiku) na zniszczenie?

Jeśli ktoś już praktykował rozbebeszanie tego sprzętu, będę wdzięczny za porady.

pozdr

Data: 2011-09-06 20:17:05
Autor: Dominik Mirowski
Patroszenie lampki B&M Ixon IQ Speed
Wojtek Paszkowski wyklepał(a) :

[...]

LOL - to ty chyba gdzieś w jaskini się trzymałeś :). Z 70 na 140 lumenów z wata...

Lampka jest klejona po całości jak wyłamiesz klosz to dobierzesz się do reszty.
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-09-08 08:07:02
Autor: Wojtek Paszkowski

"Dominik Mirowski" <spam.trap@ipv4.pl> wrote in message news:j45o4e$a11$1opal.futuro.pl...
[...]

hmm, nno nie wiem, speleologia mnie jakoś zupełnie nie pociąga. Po prostu używam zamiennie dwóch czołówek: jednej popełnionej, aż sprawdziłem - tak, koło 2007 roku - na diodzie XR-E R2 i drugiej, zeszłorocznej, na XP-G R5 - i niespecjalnie widzę różnicę w jakości świecenia (w cyferkach też nie aż taka duża - raczej 110 vs 140, czyli dla oka pewnie prawie niezauważalne). No, może poza tym, że ta na jaskiniowej diodzie świeci fajnym, ciepłym światłem. A tak sobie przypominam, że te 4-5 lat temu między 3W żarówkami czy nawet tym, co ładowano do gównianych Cateye, a diodami Cree, była prawdziwa rewolucja w ilości światła i, a może przede wszystkim, w możliwości jego dozowania.
Tak szczerze mówiąc, to nawet między prastarą jednodiodówką na XR-E R2 z wąską optyką a 3-emiterowym 9W wymiataczem na XP-G nie widzę aż tak wielkiej różnicy, jaka była między choćby Sigmą Mirage a lampkami na Cree te parę lat temu.

Jeśli Ixony IQ rzeczywiście były budowane na Cree XR-E Q5 (w co trochę wątpię, przynajmniej jeśli chodzi o mój model), to wymiana na R2 raczej by rewolucji wielkiej chyba nie zrobiła. Przy XP-G optyka mogłaby się dziwnie sprawować, a fajna plamka to akurat główna zaleta tej lampki.

Lampka jest klejona po całości jak wyłamiesz klosz to dobierzesz się do reszty.

nnno tyle to ja wiem. Problem w tym, jak ten klosz zdjąć bez uszkodzenia. Zastanawiałem się, czy aby nie podgrzać lampki, może klej by puścił. Ale chyba jednak daruję sobie wymianę diody i po prostu nawiercę lekko obudowę i spróbuję przyszpilić lustro jakąś śrubką z klejem.

pozdr

Patroszenie lampki B&M Ixon IQ Speed