PayPass a bazpieczenstwo

Data: 2009-12-30 18:16:13
Autor: Mithos
PayPass a bazpieczenstwo
crc_error pisze:
Czy sa jakies argument, ktore moglby jednak sklonic do uzywania PayPass'a?

Szybkość. Pstryk i już. Gdyby taki system wprowadzono w każdym kiosku i małym punkcie gdzie kupujemy drobnicę to byłaby to rewelacja.

Co do limitów to zależy to od banku. Ja np. w Alior mogę ustawić dowolny limit dzienny i miesięczny (nawet 0 PLN).

Jeśli transakcji dokona ktoś inny to nie masz żadnej gwarancji, że bank pieniądze odda dobrowolnie. Ale tak samo jest w przypadku każdej karty wypukłej umożliwiającej zdalną autoryzację, a to właśnie to jest najłatwiejsza metoda utraty pieniędzy, bo pełne dane do tego zostają na slipie u większość sprzedawców.

--
Mithos

Data: 2010-01-01 03:01:26
Autor: Clegan
PayPass a bazpieczenstwo
On 1 Sty, 10:19, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

Ale widać się to komu¶ nie opłaca i dlatego powstał PayPass.
No wła¶nie tak się zastanawiam o co tutaj chodzi - produkowanie kart z
dodatkowym układem i nowe terminale maja kosztować mniej niż
przeprogramowanie starych ?
Akurat u bankierów to się tym mało kto przejmuje bo koszty tych
nowo¶ci i tak się przerzuca na klientów. Sprzedawcy oczywi¶cie wlicz±
opłaty w ceny towarów za co zapłac± wszyscy. Ale za to gadżet jest to
się trzeba cieszyć.

Data: 2010-01-01 15:54:37
Autor: crc_error
PayPass a bazpieczenstwo
W dniu 2010-01-01 10:19, Mithos pisze:

Ale widać się to komu¶ nie opłaca i dlatego powstał PayPass.
Skoro on już powstał i to na niego stawiaj± organizacje (organizacja bo to MC) płatnicze to mnie pozostaje tylko korzystać, a nie dywagować dlaczego nie działa to inaczej. Zwłaszcza, że odpowiada mi aktualna funkcjonalno¶ć karty bezdotykowej (problemem jest na razie akceptowalno¶ć, ale wydaje mi się że niebawem będzie z tym całkiem dobrze).

Otoz to, nie organizacje, tylko organizacja - jedna, pozostale sie jakos w to nie pchaja. Ja sie niestety obawiam, ze akceptowalnosc bedzie bardzo kiepska jesli za ten terminal bedzie trzeba dodatkowo placic.

crc

Data: 2010-01-01 17:22:38
Autor: Valdi
PayPass a bazpieczenstwo
"crc_error" news:hhl2bf$227$1news.onet.pl

> [...]

w to nie pchaja. Ja sie niestety obawiam, ze akceptowalnosc bedzie
bardzo kiepska jesli za ten terminal bedzie trzeba dodatkowo placic.

Ciekawi mnie w tym całym zamieszaniu z płatno¶ciami bezstykowymi
pozycja/podej¶cie Visy, który jak by nie patrzeć zbytnio albo wcale (w końcu
VPW jest dostępna tylko w jednym banku) nie garnie się do tego aby na tym
rynku zaistnieć.
Czy to celowe działanie? Czy Visa czeka na "wyedukowanie" klientów przez MC
i dopiero wtedy zawita? A może widzi, że bezstykowe płatno¶ci to
marketingowe g... opakowane w ładny papierek, które ciemny lud kupi?

Data: 2010-01-01 16:00:00
Autor: crc_error
PayPass a bazpieczenstwo
W dniu 2009-12-31 18:31, Mithos pisze:
Krzysztof Halasa pisze:
Transakcja karta stykowa trwa niewiele dluzej, jesli w ogole dluzej. PIN
i autoryzacje to sprawy niezalezne od stykowosci.

Tym niemniej skoro transakcje stykowe wymagają autoryzacji to jednak trwają znacznie dłużej.

PayPass to jest naprawdÄ™ jeden "pstryk".

To sa 2 sekundy na wklepanie PINu i 3 sekundy na wydruk potwierdzenia. Nie wiem, dla mnie nie jest to znacznie dluzej.

crc

Data: 2010-01-01 20:08:40
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
PayPass a bazpieczenstwo
crc_error pisze:

PayPass to jest naprawdę jeden "pstryk".

To sa 2 sekundy na wklepanie PINu i 3 sekundy na wydruk potwierdzenia.
Nie wiem, dla mnie nie jest to znacznie dluzej.

Wydruk potwierdzenia trwa tyle samo - niezależnie czy to paypass, czy
"zwykły" chip.

--
MiCHA

PayPass a bazpieczenstwo