PayPass a bazpieczenstwo

Data: 2009-12-30 20:43:05
Autor: Kamil Jońca
PayPass a bazpieczenstwo
crc_error <null@null.null> writes:

[...]

Czy sa jakies argument, ktore moglby jednak sklonic do uzywania PayPass'a?

Ostatnio gdzieś przeczytałem/usłyszałem luźną uwagę, że brak podawania
pinu (wbrew pozorom) może zwiększać bezpieczeństwo, bo ... nikt tego
pinu nie podejrzy. Można się śmiać, ale faktycznie w dobie wszechobecnych kamer może być to
jakiś argument. KJ

--
DOS: n., A small annoying boot virus that causes random spontaneous system
     crashes, usually just before saving a massive project.  Easily cured by

Data: 2009-12-30 20:57:01
Autor: crc_error
PayPass a bazpieczenstwo
W dniu 2009-12-30 20:43, Kamil Jońca pisze:

[...]

Tak, jednakże w przypadku PayPass-a nikt tego PINu podpatrywac nie musi, bo skradziona karta i tak mozna robic zakupy bez jego podawania.

crc

Data: 2009-12-30 21:07:09
Autor: MarcinF
PayPass a bazpieczenstwo
crc_error wrote:

Tak, jednakże w przypadku PayPass-a nikt tego PINu podpatrywac nie musi, bo skradziona karta i tak mozna robic zakupy bez jego podawania.

tylko zakupy, tylko do 50 zl, a w dodatku ryzykujac nagranie przez kamerke przy placeniu,
a dysponujac pinem mozna szybko i anonimowo wyczyscic konto przez bankomat

Data: 2009-12-30 21:10:33
Autor: krzysztofsf
PayPass a bazpieczenstwo
crc_error pisze:
[...]

mBank np. nie ubezpiecza transakcji paypass (wyodrebniono jako do 50 zl), nawet w przypadku kradziezy karty.

Ja osobiscie jestem przeciwnikiem tej formy, do czasu az bedzie mozliwosc samodzielnego ustalanie dopuszczalnych limitow kwotowych i ilosciowych. Przyjabym takie ryzyko, jakbym mogl ustawic kwote poj. transakcji do 20 zl i do 3 transakcji dziennie.

Banki wyraznie przerzucaja ryzyko na klienta - np. paypass prepaid zawsze bedzie autoryzowany online, a paypass przy karcie kredytowej lub debetowej juz roznie.

PayPass a bazpieczenstwo