PayPass i PayWave - zgodność terminali.

Data: 2009-08-15 09:17:37
Autor: Grzegorz Sułek
PayPass i PayWave - zgodność terminali.
Witam serdecznie.

Zwracam się do Was z następującym pytaniem:
Czy terminale obsługujące karty PayPass są kompatybilne z kartami
PayWave i na odwrót?

Zamówiłem kartę MC PayPass w Aliorze i czekam na wysyłkę.

Z tego, co udało mi się sprawdzić ista punktów akceptujących
PayPass w Polsce nie jest zbyt wielka

http://www.paypass.pl/lite/gdzie_moge_placic.html

Natomiast lista punktów akceptujących PayWave jest nieco dłuższa,
tak jak to podane na stronie: http://www.visa.pl/kartydlaciebie/visapaywave/visapaywavewpolsce/main.jsp

W związku z tym, zastanawiam się, czy będę mógł płacić kartą PayPass
w punktach akceptujących PayWave ??

Czy ktoś z Was miał to okazję sprawdzić?

Z góry dzięki za pomoc
Grzesiek

Data: 2009-08-15 03:47:02
Autor: bradley.st
On 15 Sie, 05:17, Grzegorz Sułek <gsu...@student.sgh.waw.pl> wrote:
Witam serdecznie.

Zwracam się do Was z następującym pytaniem:
Czy terminale obsługujące karty PayPass są kompatybilne z kartami
PayWave i na odwrót?

MOGA byc.

payWave, PayPass i ExpressPay moga byc obslugiwane przez jeden
terminal, wszystko zalezy od jego konfiguracji.

http://usa.visa.com/merchants/payment_technologies/paywave_faq.html#anchor_11

Data: 2009-08-15 11:26:35
Autor: JerzyR
PayPass i PayWave - zgodność terminali.
Czy ktoś z Was miał to okazję sprawdzić?

nie zawsze są zgodne;
poza tym nawet w punktach akceptujących karty bezdotykowe, obsługa nie potrafi ich obsługiwać:(

Data: 2009-08-15 12:59:31
Autor: Camis
"JerzyR" <jerzyjb@data.pl> napisał(a):
Czy ktoś z Was miał to okazję sprawdzić?

nie zawsze są zgodne;
poza tym nawet w punktach akceptujących karty bezdotykowe, obsługa nie
potrafi ich obsługiwać:(

Dokladnie, bylem w 2 zabkach w celu przetestowania MC alior paypass, w jednej niby zepsuty czytnik, w 2 podobno nie podlaczony ;)

Zaplacilem normalnie karta...

Zenada :/

Data: 2009-08-15 17:25:20
Autor: Valdi.Pavlack
PayPass i PayWave - zgodność terminali.

Data: 2009-08-15 11:22:46
Autor: bradley.st
PayPass i PayWave - zgodność terminali.

Data: 2009-08-15 21:27:29
Autor: Valdi.Pavlack
PayPass i PayWave - zgodność terminali.

Data: 2009-08-15 13:12:41
Autor: bradley.st
PayPass i PayWave - zgodność terminali.

Data: 2009-08-15 23:16:46
Autor: Valdi.Pavlack
PayPass i PayWave - zgodność terminali.

Data: 2009-08-16 02:08:31
Autor: MK
Co chodzi bez autoryzacji? - Bylo: Re: PayPass i PayWave - zgodność terminali.

Data: 2009-08-15 18:34:16
Autor: bradley.st
Co chodzi bez autoryzacji? - Bylo: Re: PayPass i PayWave - zgodność terminali.

Data: 2009-08-16 08:00:16
Autor: Valdi.Pavlack
Co chodzi bez autoryzacji? - Bylo: Re: PayPass i Pay Wave - zgodność terminali.
"bradley.st"

To co pokazuje filmik, to transakcje Z autoryzacja.
Innowacyjnosc w tym przypadku polegala na braku podpisu, bo mniej niz
$25, ale autoryzacja jest jak najbardziej.

No i u nas do tego trzeba wrócić. Jeżeli klient chce dać mu taką możliwość
aby bez PINów, podpisów płacić do tych np. 20 zł i będzie gitara.

(Troche wolniej to przebiega w rzeczywistosci. :) Ale tylko troche.)

I wszystko w tym temacie.

Data: 2009-08-16 09:43:54
Autor: MK
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:75815963-5be9-422e-8c18-1b7220f1a53ch30g2000vbr.googlegroups.com...

[...]

No, to lipa, bo autoryzacja jest etapem, ktory zajmuje najwiecej czasu... przynajmniej tak wynika z moich obserwacji... POS laczy sie z CA, CA laczy sie z w zaleznosci od issuera z bankiem lub organizacja, bank sprawdza srodki i daje autoryzacje, przesyla ja do CA, CA do POSa.

Transakcja bez podpisu moze dzialac bez zadnych szczegolnych dodatkowych przepisow. po prostu w przypadku zlozenie reklamacji przed cardholdera, merchant by musial oddac kase. W PL dziala to np. na autostradach czy niektorych parkingach. Transakcja bez skladania podpisu jest nieco szybsza, ale i tak troche trwa przez autoryzacje.
Dla mnie wylaczenie autoryzacji byloby najlepszym rozwiazaniem, ale zapewne przez takich ludzi jak tworca watku o karcie IKEA HSBC juz nie da sie do tego wrocic :(.

MK

Data: 2009-08-16 13:08:05
Autor: Valdi.Pavlack
Co chodzi bez autoryzacji? - Bylo: Re: PayPass i Pay Wave - zgodność terminali.
"MK" news:h68dbk$p7o$1news.wp.pl

[...]

IMHO i ten problem da się rozwiązać - poprawa wydajności łączy do banków/CA?
Chyba to jest najsłabsze ogniwo, w wyniku którego trochę to trwa.

Data: 2009-08-16 20:39:39
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MK wrote:

[...]

Źle wynika. :-)
Najwięcej czasu zajmuje dodzwonienie się do aquirera. Jak już
terminalowi uda się połączyć, to sama autoryzacja zajmuje jakieś 2
sekundy. Rozwiązaniem w tym wypadku jest wyeliminowanie łącz
telefonicznych i przejście na terminale łączące się po prostu przez IP.
No, ale do tego w każdym kiosku musiałby być dostępny szybki stały
Internet. :-(

[...]

Na Autostradzie Wielkopolskiej musiałem jak najbardziej podawać pin.

Dla mnie wylaczenie autoryzacji byloby najlepszym rozwiazaniem, ale
zapewne przez takich ludzi jak tworca watku o karcie IKEA HSBC juz nie
da sie do tego wrocic :(.

Generalnie - funkcjonalność identyczną z PayPassem można uzyskać na
zwykłej karcie chipowej. Czy to z autoryzacją, czy nie - nie ważne...
Ważne by nie trzeba było podpisywać i wklepywać pinu. No bo popatrzmy na
to tak: Paypass do 50zł idzie bez podpisu - co by się zmieniło, gdyby
emv do 50zł szło bez pinu? Zamiast machania kartą obok czytnika, po
prostu na chwilę wkładałoby się go do niego. Efekt ten sam, uciążliwość
operacji podobna, różnica czasów potrzebnych na wykonanie płatności -
pomijalna.

--
MiCHA

Data: 2009-08-16 21:54:37
Autor: MK
"Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> wrote in message news:h69jpp$24j$1inews.gazeta.pl...

Najwięcej czasu zajmuje dodzwonienie się do aquirera. Jak już
terminalowi uda się połączyć, to sama autoryzacja zajmuje jakieś 2
sekundy.

Hipermarkety maja stale lacza, w ktorym autoryzacja trwa 2 sekundy? Sprawdz sobie na kasach samoobslugowych w takim Carrefourze. Tam gdzie sa uzywane POSy GSM to w ogole jest porazka, bo na polaczenie czeka sie jakies 10 sekund.

Rozwiązaniem w tym wypadku jest wyeliminowanie łącz
telefonicznych i przejście na terminale łączące się po prostu przez IP.

Najlepszym rozwiazaniem jest wydawanie kart mogacych chodzic bez autoryzacji :). W ostatnich miesiacach zrezygnowalem  z Amexa i DC dlatego, ze przestaly chodzic bez autoryzacji. Rownie dobrze  mozna teraz uzywac VE/Mastercard Electronic.

Na Autostradzie Wielkopolskiej musiałem jak najbardziej podawać pin.

Ja nie. Moze dla kart typu VE lub chipowych jest wymagany.

Generalnie - funkcjonalność identyczną z PayPassem można uzyskać na
zwykłej karcie chipowej. Czy to z autoryzacją, czy nie - nie ważne...
Ważne by nie trzeba było podpisywać i wklepywać pinu.

Wpisanie PINu nie zajmuje wiecej czasu niz autoryzacja, ale wlozenie chipa do terminala powoduje kilku sekundowa zwloke. RFID nie wiedziec czemu szybciej sie komunikuje...

MK

Data: 2009-08-16 13:40:07
Autor: bradley.st
On 16 Sie, 15:54, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
"Przemyslaw Kwiatkowski" <mi...@micha.waw.pl> wrote in message

> [...]

sobie na kasach samoobslugowych w takim Carrefourze. Tam gdzie sa uzywane
POSy GSM to w ogole jest porazka, bo na polaczenie czeka sie jakies 10

OK, ale to ze tak jest "na kasach samoobslugowych w takim Carrefourze"
nie oznacza, ze szybkie autoryzacje sa niewykonalne technicznie.

Z ciekawosci popatrzylem dzisiaj przy placeniu ile czasu zajelo
kasjerce (w sklepie typu mydlo i powidlo na amerykanskim zad*piu, z
terminalem nawet nie wmontowanym w kase, tylko takim wolnostojacym, na
ktory wstukala kwote recznie) uzyskanie autoryzacji. Kiedy konczyla
zdanie: "Paper or plastic?" terminal juz drukowal potwierdzenie.

> Rozwiązaniem w tym wypadku jest wyeliminowanie łącz
> telefonicznych i przejście na terminale łączące się po prostu przez IP.

Najlepszym rozwiazaniem jest wydawanie kart mogacych chodzic bez autoryzacji
:).

To gdybysmy zyli na swiecie, gdzie wszyscy sa 100% uczciwi. Poniewaz
na razie jeszcze tak nie jest, zostaja nam autoryzacje.

Przypuszczam ze karty bez autoryzacji to jeszcze relikt z czasow,
kiedy karty odciskalo sie "zelazkiem" a autoryzacje uzyskiwalo
telefonicznie. Troche sie od tego czasu zmienilo, karty sie
upowszechnily, przestepstwa kartowe - takze.

Data: 2009-08-16 23:12:49
Autor: MK
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:d5c0877f-ff85-49ff-ae20-db893884447ac2g2000yqi.googlegroups.com...

OK, ale to ze tak jest "na kasach samoobslugowych w takim Carrefourze"
nie oznacza, ze szybkie autoryzacje sa niewykonalne technicznie.

Pewnie i sa, ale jak to sie przeklada na moje placenie w sklepie?

[...]

U nas zajmuje to przynajmniej 15 sekund. Moze jednak bylo bez autoryzacji lub przy uzyciu autoryzacji zastepczej. Czy masz widoczna transakcje/blokade natychmiast?

To gdybysmy zyli na swiecie, gdzie wszyscy sa 100% uczciwi. Poniewaz
na razie jeszcze tak nie jest, zostaja nam autoryzacje.

A kto powiedzial, ze taka karte trzeba wydawac kazdemu? Moze nalezy tylko sprawdzonym klientom :).

[...]

Cokolwiek by to nie bylo chcialbym miec taka karte. Moze dlatego, ze moja pierwsza wypukla karta charge, ktorej uzywalem na przelomie wiekow tak wlasnie dzialala i mam pewien sentyment do takiego rozwiazania :). Nauczylem sie tez dzieki temu uzywac karty nie przekraczajac limitow, a liste transakcji na karcie widzialo sie wtedy tylko na papierowym wyciagu :).

MK

Data: 2009-08-16 18:54:32
Autor: bradley.st
On 16 Sie, 17:12, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Pewnie i sa, ale jak to sie przeklada na moje placenie w sklepie?

Jezeli sa wykonalne, to sa mozliwe rowniez do zastosowania tam gdzie
Ty placisz. Szybko, sprawnie i efektywnie.

U nas zajmuje to przynajmniej 15 sekund. Moze jednak bylo bez autoryzacji
lub przy uzyciu autoryzacji zastepczej. Czy masz widoczna transakcje/blokade
natychmiast?

Tak, blokade z nazwa sklepu, miasta i dokladna suma transakcji. Nie
chadzam wprawdzie do sklepu z laptopem zeby sprawdzic, czy
"natychmiast" jest rzeczywiscie natychmiast po wcisnieciu klawisza
przez kasjerke :), ale musi byc dosc szybko.

> [...]
> na razie jeszcze tak nie jest, zostaja nam autoryzacje.

A kto powiedzial, ze taka karte trzeba wydawac kazdemu? Moze nalezy tylko

Obawiam sie, ze banki sparzyly sie na takich "sprawdzonych". :) Teraz
sprawdzaja na biezaco.

> [...]
> upowszechnily, przestepstwa kartowe - takze.

Cokolwiek by to nie bylo chcialbym miec taka karte.

I recznie wypisany Dowod Osobisty / paszport? Ze zdjeciem umocowanym
klejem? :)

Data: 2009-08-17 12:41:32
Autor: Valdi.Pavlack
Co chodzi bez autoryzacji? - Bylo: Re: PayPass i Pay Wave - zgodność terminali.
"MK" news:h69so9$ksj$1news.wp.pl

U nas zajmuje to przynajmniej 15 sekund. Moze jednak bylo bez autoryzacji
lub przy uzyciu autoryzacji zastepczej. Czy masz widoczna
transakcje/blokade
natychmiast?

Nie przesadzasz? Osobiście znam miejsca gdzie transakcje odbywają się
zdecydowanie szybciej niż wspomniane przez ciebie 15 sekund.

A kto powiedzial, ze taka karte trzeba wydawac kazdemu? Moze nalezy tylko
sprawdzonym klientom :).

A jaką masz pewność, że "sprawdzony" klient któregoś dnia nie postanowi
sobi, że bycie uczciwym jest do d... i przejdzie na ciemną stronę mocy ;)

[...]

Zaletą tamtych rozwiązań bez wątpienia był czas potrzebny do zrealizowania
transakcji ;)

Data: 2009-08-17 07:18:41
Autor: MK
On 17 Sie, 12:41, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

A jaką masz pewność, że "sprawdzony" klient któregoś dnia nie postanowi
sobi, że bycie uczciwym jest do d... i przejdzie na ciemną stronę mocy ;)

Moze, ale problem w tym, ze banki nic nie zmienily. Karty ciagle maja
service code'y pozwalajace na brak autoryzacji. To acquirerzy w swoich
posach zaszyli wymog autoryzacji...

MK

Data: 2009-08-17 12:39:15
Autor: Valdi.Pavlack
Co chodzi bez autoryzacji? - Bylo: Re: PayPass i Pay Wave - zgodność terminali.
"bradley.st"

Troche sie od tego czasu zmienilo, karty sie
upowszechnily, przestepstwa kartowe - takze.

True, true ale ktoś chyba zapomniał popracować na szybkością autoryzacji bo
jak już to zostało napisane jest to największa bolączka rynku kartowego.
Niestety w wielu przypadkach mogę tylko pomarzyć o tym, aby po wklepaniu
PINa max. pod dwóch sekundach widzieć jak drukuje mi się slip :)

Data: 2009-08-17 06:56:37
Autor: bradley.st
On 17 Sie, 06:39, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

True, true ale ktoś chyba zapomniał popracować na szybkością autoryzacji bo
jak już to zostało napisane jest to największa bolączka rynku kartowego.

Ja nie mam powodow do narzekan!

[W tym miejscu moglbym oczywiscie napisac cos o amerykanskim wynalazku
(karta kredytowa) spartolonym w europejskim wydaniu (czas
autoryzacji). Ale nie napisze. ;p]

Niestety w wielu przypadkach mogę tylko pomarzyć o tym, aby po wklepaniu
PINa max. pod dwóch sekundach widzieć jak drukuje mi się slip :)

Mnie chodzi glownie o to, ze to jest technicznie wykonalne, bo
doswiadczam tego na co dzien.

Polska to nie Somalia czy Sierra Leone; pare rozwiazan w bankowosci
bije na glowe te amerykanskie, wiec dlaczego akurat nie proces
autoryzacji? Czy chodzi o to, ze banki w Polsce musialyby zainwestowac
w cos, co ulatwiloby zycie klientom, a "na chwile obecna nie ma takiej
mozliwosci" - ze zacytuje pracownika mojego 'ulubionego' banku?

Data: 2009-08-17 16:10:03
Autor: Valdi.Pavlack

Mnie chodzi glownie o to, ze to jest technicznie wykonalne, bo
doswiadczam tego na co dzien.

Może nie na codzień, ale od czasu do czasu kiedy kupuję leki w pewnej
aptece. Transakcje idzie online a jej szybkością jestem naprawdę zachwycony.
A więc da się!

Data: 2009-08-17 07:22:43
Autor: bradley.st
On 17 Sie, 10:10, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

Może nie na codzień, ale od czasu do czasu kiedy kupuję leki w pewnej
aptece. Transakcje idzie online a jej szybkością jestem naprawdę zachwycony.
A więc da się!

Czy wiesz moze czy to zalezy od tego jaka firma rozlicza transakcje
danego sklepu (apteki), czy od tego w jakie oprogramowanie/terminal
sklep zainwestowal, czy od czegos jeszcze innego?

Data: 2009-08-17 16:45:29
Autor: RobertS
[...]

Ale sklep nie inwestuje w terminal. Podpisuje umowę z aquirerem i od niego go dostaje (wypożycza, bo jak rozwiąże umowę to musi zwrócić).

RobertS

Data: 2009-08-17 07:59:09
Autor: bradley.st
On 17 Sie, 10:45, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

Ale sklep nie inwestuje w terminal. Podpisuje umowę z aquirerem i od
niego go dostaje (wypożycza, bo jak rozwiąże umowę to musi zwrócić).

To nie jest standard ogolnoswiatowy. :) W BoA kupuje sie terminal,
zazwyczaj z jakimis znizkami i rabatami "za lojalnosc w
przyszlosci" (cos jak telefony komorkowe). Dlatego pytam.

Czy w PL sklep jest zdany na laske i nielaske 'acquirera' co dostanie
i jak bedzie dzialalo?

Data: 2009-08-17 08:13:46
Autor: MK
On 17 Sie, 16:59, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

Czy w PL sklep jest zdany na laske i nielaske 'acquirera' co dostanie
i jak bedzie dzialalo?

Oczywiscie, ze nie. Zwykle moze wybrac model. Moze tez chyba
skorzystac z wlasnego, niektore sklapy korzystaja ze wlasnych
scertyfikowanych systemow kasjerskich. Nie widze powodu dla ktorego
nie mozna byloby kupic wlasnego POSa.

MK

Data: 2009-08-17 08:28:29
Autor: bradley.st
On 17 Sie, 11:13, MK <ma...@interia.pl> wrote:

[...]

Czy sklep moze np. z wlasnej woli zainstalowac stale lacze internetowe
i dostawac autoryzacje w ten sposob jesli chce? To decyzja sklepu, czy
'acquirera'?

Staram sie zrozumiec, co decyduje ze autoryzacja w aptece z posta
Vadliego zajmuje 2 s, a w  Carrefourze -- 10 s.

Data: 2009-08-17 18:29:36
Autor: Valdi.Pavlack
Co chodzi bez autoryzacji? - Bylo: Re: PayPass i PayWave - zgodnosc terminali.
"bradley.st"

Czy sklep moze np. z wlasnej woli zainstalowac stale lacze internetowe
i dostawac autoryzacje w ten sposob jesli chce? To decyzja sklepu, czy
'acquirera'?

Jak najbardziej :)

Staram sie zrozumiec, co decyduje ze autoryzacja w aptece z posta
Vadliego zajmuje 2 s, a w  Carrefourze -- 10 s.

A w Realu trace nawet wiecej czasu niz w Karfurze! :)

Data: 2009-08-17 18:28:04
Autor: RobertS
[...]

Niektóre sklepy mają POSy zintegrowane z kasami, ale jeżeli to jakiś mały punkt handlowy to korzysta z tego co mu zaoferuje aquirer. Oczywiscie moze go sobie wybrac (oplaty za korzystanie z POSa, koszt połączeń, prowizje od transakcji).

RobertS

Data: 2009-08-17 19:04:17
Autor: Valdi.Pavlack
Co chodzi bez autoryzacji? - Bylo: Re: PayPass i PayWave - z godność terminali.
"RobertS" news:h6c0f7$mf9$1opal.icpnet.pl

[...]

I dodajmy, ze im bardziej bajerancki POS z punktu widzenia aquirer'a (np.
GPRS) tym większy koszt jego dzierzawy.

Data: 2009-08-17 19:51:26
Autor: RobertS
Co chodzi bez autoryzacji? - Bylo: Re : PayPass i PayWave - zgodność terminali.

I dodajmy, ze im bardziej bajerancki POS z punktu widzenia aquirer'a (np.
GPRS) tym większy koszt jego dzierzawy.

Pewnie tak chociaż aktualnych stawek i prowizji nie znam....Może ktoś jest akceptantem i "napisze" jakie stawki obecnie obowiązują?

RobertS

Data: 2009-08-17 18:28:29
Autor: Valdi.Pavlack

Czy w PL sklep jest zdany na laske i nielaske 'acquirera' co dostanie
i jak bedzie dzialalo?

Po części tak. Ma następujący wybór:
1. Firmę która będzie mu rozliczała transakcje
2. Terminal jaki ww. firma mu dostarczy i będzie miesiąc w miesiąc brać od
jego posiadania kasę

Data: 2009-08-17 18:27:17
Autor: Valdi.Pavlack

Czy wiesz moze czy to zalezy od tego jaka firma rozlicza transakcje
danego sklepu (apteki), czy od tego w jakie oprogramowanie/terminal
sklep zainwestowal, czy od czegos jeszcze innego?

W aptece jest terminal verifone. Obsługuje go eService. Ostatnia transakcja
szła z karty mBanku -> CHIP + PIN. Po wklepaniu PINu minęło max. 2 sekundy i
się drukował świstek :)
Po zakupu leków udałem się jeszcze na małe zakupy do Reala. Również płaciłem
kartą mBanku (z CHIPa), niestet tam czas oczekiwania na drukowanie wynosił
ok. 10 - 15 sekund! :O

I jeszcze taka mała ciekawostka. Pewien miły Pan płacił przede mną krdytówką
getinu. Po wklepaniu PINu (transakcja z paska) wręcz od kopa miał drukowany
slip.
Dodam, że podobne zjawisko obserwowałem w przybatku debetówki getinu, którą
kilkadziesiąt razy w trakcie jej posiada się posłużyłem ;)

Sam już nie wiem czym te różnice czasowe są podyktowane. W aptece (eService)
przy transakcji chip + PIN slip drukowany jest wręcz natychmiast. Terminale
w realu (Polcard) kartę lubi ogólnie "przymulić" a czas oczekiwania na
wydruk jest jak dla mnie wręcz nie do zaakceptowania.
I jeszcze jedno. W Kauflandzie terminale również "obsługuje" Polcard.
Transakcja leci z paska, jednak czas oczekiwania na rozpoczęcia drukowania
slipu wynosiła w moim przypadku max. 5-7 sekund a więc OK.

Data: 2009-08-17 22:21:46
Autor: MK
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h6bvc8$f4r$3news.interia.pl...

[...]

Niektore banki korzystaja z outsourcingu obslugi kart. Jak placisz karta obslugiwana przez aklajera w jego POSie to zapewne autoryzaja bedzie szybciej niz gdy zaplacisz karta banku, ktory sam prowadzi obsluge swoich kart.

MK

Data: 2009-08-17 09:08:27
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MK wrote:

[...]

No... tak. Dla moich kart tak. Może nie 2 sekundy, ale od podania pinu
do wydrukowania slipa spokojnie mieści się w pięciu. A czasem jest
której niż dwie... :-)

Sprawdz sobie na kasach samoobslugowych w takim Carrefourze.

Z samoobsługowych nie korzystam, bo zawsze idę do kasy dla vipów z
Carrefour Visą. :-)

Tam gdzie
sa uzywane POSy GSM to w ogole jest porazka, bo na polaczenie czeka sie
jakies 10 sekund.

No, tak ale gsm'owe posy muszą najpierw się połączyć z siecią - a to
jest sytuacja analogiczna do wybierania numeru telefonu. Trwa, trwa i
trwa... Nie można tego porównywać do stałego łącza.

[...]

To nie jest rozwiązanie, na które pójdą banki.

[...]

Pewnie dlatego, że został do tego specjalnie zaprojektowany, ale jakoś
nie widzę powodu, aby nie można było po prostu wprowadzić szybszych
chipów. :-)

--
MiCHA

Data: 2009-08-17 22:26:08
Autor: MK
"Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> wrote in message news:h6avlq$4mf$1inews.gazeta.pl...

No, tak ale gsm'owe posy muszą najpierw się połączyć z siecią - a to
jest sytuacja analogiczna do wybierania numeru telefonu. Trwa, trwa i
trwa... Nie można tego porównywać do stałego łącza.

Ale dla mnie, klienta, nie ma znaczenia co musi zrobic POS, wazny jest czas oczekiwania.

To nie jest rozwiązanie, na które pójdą banki.

Jakis rok temu Amex byl moja podstawowa karta. Hulal bez autoryzacji, od wrzesnia prawie kazda transakcja byla autoryzowana. Karta byla caly czas ta sama. Myslisz, ze bank telepatycznie ja przeprogramowal? ;)

MK

Data: 2009-08-17 22:42:21
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MK wrote:

[...]

Jeśli miała chip, to nie musiał telepatycznie. :-)
A jeśli miała tylko pasek, to... już zapewne auqiurerzy pozmieniali.
Chociaż właściwie to co takiego zmienia się dla aquirera? Jeśli przez
ich terminal pójdzie transakcja offline i okaże się, że jest "bez
pokrycia", to co to dla nich oznacza? Czy oznacza w ogóle cokolwiek?

Alternatywnie: co oznacza dla aquirera, gdy przez jego terminal pójdzie
offline karta zastrzeżona? Przecież w przypadku braku autoryzacji
terminal nie wie, że karta została ukradziona i zastrzeżona. Jeśli
aquirer odpowiada za taki fraud, to nie dziwię się, że nie lubią
offline'ów... :-)

--
MiCHA

Data: 2009-08-18 15:18:59
Autor: Artur Czeczko
Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

No, tak ale gsm'owe posy muszą najpierw się połączyć z siecią - a to
jest sytuacja analogiczna do wybierania numeru telefonu. Trwa, trwa i
trwa... Nie można tego porównywać do stałego łącza.

I za każdym razem się łączy, a potem rozłącza po transakcji?
Bez sensu. Przecież mógłby cały czas utrzymywać połączenie.

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-08-15 22:32:51
Autor: marco
PayPass i PayWave - zgodność terminali.

Data: 2009-08-15 23:21:29
Autor: Valdi.Pavlack
PayPass i PayWave - zgodność terminali.

Data: 2009-08-15 18:29:31
Autor: bradley.st
PayPass i PayWave - zgodność terminali.

Data: 2009-08-16 07:57:33
Autor: Valdi.Pavlack
PayPass i PayWave - zgodność terminali.
"bradley.st"

Co ciekawe, od jakiegos roku breloczkow juz nie ma, sa tylko karty z
ExpressPay. Mam wrazenie ze AmEx wycofal sie z tego projektu, bo po
prostu za wczesnie go wprowadzil.

I znając Jankesów prędzej czy później do tej wrócą ;)

Data: 2009-08-16 10:10:57
Autor: marco
PayPass i PayWave - zgodność terminali.
Valdi.Pavlack pisze:

No to może znowu moja wypowiedź zabrzmi jak pytanie totalnego amatora. Po co
wprowadzać tą funkcję na kartach kiedy z powodzeniem można ją już dawać do
telefonów, breloków itp.?

Bo prościej jest wydać najpierw kilkaset tysięcy kart których
wyprodukowanie kosztuje euro za sztukę niż wymienić kilkaset tysięcy
telefonów wartych tych euro kilkaset? Bo prościej jest w początkowym
etapie instytucji finansowej po prostu zamówić u swojego dostawcy kart
wersje bezstykową niż rozmawiać z kilkunastoma producentami telefonów i
kilkoma operatorami, żeby je wprowadzili?

Data: 2009-08-16 14:23:06
Autor: Valdi.Pavlack
PayPass i PayWave - zgodność terminali.
"marco" news:h68etv$2gf7$1opal.icpnet.pl

[...]

Sprawa w płatnościach bezstykowych bazuje na CHIPie RFID. Nie widzę problemu
aby już teraz np. wydawać specjalne chipy, które przyklejało by się np. na
akumulatorze w komórce albo tylnej części obudowy w telefonie :) - w końcu
nawet ktoś z MC pisał o takim rozwiązaniu na forum mBanku ;)

Data: 2009-08-16 20:59:07
Autor: Rafał
Valdi.Pavlack wrote:
[...]

Wyważanie otwartych drzwi?

http://en.wikipedia.org/wiki/Osaifu-Keitai
http://www.worpaholic.com/archives/001906.html

--
Raf

Data: 2009-08-16 22:09:05
Autor: Valdi.Pavlack
PayPass i PayWave - zgodność terminali.
"Rafał" news:h69lgr$l4i$1nemesis.news.neostrada.pl

[ciach]

O i jeszcze lepiej. Czyli po raz kolejny wychodzi na to, że same karty
bezstykowe to kasa wyrzucona w błoto bo prędzej czy później i tak ich
podstawową funkcję zastąpią telefony.

Data: 2009-08-16 22:19:54
Autor: marco
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Czemu wyrzucona? Przecież właśnie o to chodzi, że infrastruktura
(czytniki) będzie się nadawała do obsługi innych urządzeń niż karty. A
to, że póki co w europie innych za bardzo nie ma to inny problem ;)

Data: 2009-08-16 22:26:42
Autor: Valdi.Pavlack
PayPass i PayWave - zgodność terminali.
"marco" news:h69pko$16gh$1opal.icpnet.pl

Czemu wyrzucona? Przecież właśnie o to chodzi, że infrastruktura
(czytniki) będzie się nadawała do obsługi innych urządzeń niż karty.

Widząc jak to działają a raczej nie działają w PL czytniki do bezstykowych
transakcji to mam obawy ;)

PayPass i PayWave - zgodność terminali.