Paypal a różnice kursowe

Data: 2009-07-16 18:47:26
Autor: Tomek
Paypal a różnice kursowe
Trochę chyba słońce mi nie służy, bo mam okna na południową stronę,
a muszę przymierzyć się do zaksięgowania różnic związanych z PayPalem.

Prowadzę sprzedaż w dolarach, klient wysyła powiedzmy 100$, PayPal potrąca
swoja prowizjÄ™ i na koncie zostaje np. 95$ czy coÅ› takiego.

W normalnym dla mnie układzie z kontem walutowym bym to przeliczył po kursie średnim NBP,
ale PayPal wypisuje mi takie coÅ›:

"Saldo łączne (we wszystkich walutach, w tym także kwoty dostępne i płatności oczekujące) przeliczone na PLN:"

- i nie za bardzo rozumiem czy to jest tylko udogodnienie dla klienta, czy to jest to "ustawowe" przeliczenie po ich kursie zakupu które powinienem zastosować
w miejsce przeliczenia po kursie średnim NBP.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-07-16 12:32:40
Autor: witek
Paypal a różnice kursowe
Tomek wrote:
[...]

A musisz to w ogóle przeliczać?
Jak długo trzymasz w USD to masz w USD.
Jak zamienisz na złotówki to będziesz miał wtedy w złotówkach po kursie takim jakim zamienisz.

Data: 2009-07-16 19:53:15
Autor: Tomek
Paypal a różnice kursowe
Dnia 16-07-2009 o 19:32:40 witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):

Tomek wrote:
[...]

Chodzi mi o różnice kursowe do KPiR, muszę to wpisać tylko nie wiem po jakim kursie.
Mam wiążącą interpretację żeby wpisywać po kursie NBP, jeśli nie było przewalutowania,
i nie wiem czy ta kwota przeliczenia na złotówki oznacza że już przewalutowali,
czy że orientacyjnie tylko mam w złotówkach na dzisiaj.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-07-16 20:09:00
Autor: Wojciech Bancer
Paypal a różnice kursowe
On 2009-07-16, Tomek <tomekziel@op.pl> wrote:

[...]

Chodzi mi o ró¿nice kursowe do KPiR, muszê to wpisaæ tylko nie wiem po jakim kursie.
Mam wi±¿±c± interpretacjê ¿eby wpisywaæ po kursie NBP, je¶li nie by³o przewalutowania,
i nie wiem czy ta kwota przeliczenia na z³otówki oznacza ¿e ju¿ przewalutowali,

A zmienia siê kwota w $, czy kwota w z³? ;-)

czy ¿e orientacyjnie tylko mam w z³otówkach na dzisiaj.

Ja robiê tak (do KPiR):
1. po kursie NBP z dnia wymaganego przepisami
2. podczas przewalutowania drukujê kwitek "po ile" mi przewalutowali
   i to podpinam do fakturki i ró¿nica l±duje w koszty/zysk uboczny.

AFAIK krok 2 jest chyba nieobowi±zkowy (?).

Do VAT:
1. Mi generalnie piórkuje, bo to NP, wiêc idzie tylko kurs ¶redni NBP
   z dnia wymaganego przepisami.

A co do paypala, to AFAIK zale¿y jak masz w ustawieniach, ale np.
Alior bank te¿ mi podaje orientacyjn± warto¶æ z konta w GBP, z tym
¿e to siê ju¿ zmienia. ;)

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-16 22:48:24
Autor: Tomek
Paypal a różnice kursowe

On 2009-07-16, Tomek <tomekziel@op.pl> wrote:

[...]

[...]

A zmienia się kwota w $, czy kwota w zł? ;-)

Nie rozumiem

czy że orientacyjnie tylko mam w złotówkach na dzisiaj.

Ja robiÄ™ tak (do KPiR):
1. po kursie NBP z dnia wymaganego przepisami
2. podczas przewalutowania drukujÄ™ kwitek "po ile" mi przewalutowali
   i to podpinam do fakturki i różnica lÄ…duje w koszty/zysk uboczny.

Też tak robię w przypadku przelewów walutowych, w przypadku
PayPala zgubiłem się w którym momencie jest dokonywane przewalutowanie.

AFAIK krok 2 jest chyba nieobowiÄ…zkowy (?).

Wyliczenie jest obowiÄ…zkowe, podpinanie do fakturki nie jest,
więc zależy o czy piszesz.

Do VAT:
1. Mi generalnie piórkuje, bo to NP, więc idzie tylko kurs średni NBP
   z dnia wymaganego przepisami.

U mnie tak samo

A co do paypala, to AFAIK zależy jak masz w ustawieniach, ale np.
Alior bank też mi podaje orientacyjną wartość z konta w GBP, z tym
że to się już zmienia. ;)

:) --
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-07-16 16:09:39
Autor: witek
Paypal a różnice kursowe
Tomek wrote:

Też tak robię w przypadku przelewów walutowych, w przypadku
PayPala zgubiłem się w którym momencie jest dokonywane przewalutowanie.

Wtedy kiedy sam przerzucisz z konta walutowego na złotówkowe.
W innych przypadkach pokazuje ci ile jest warte twoje konto walutowe w egzotycznej walucie PLN.

Data: 2009-07-16 19:51:46
Autor: tama
Paypal a ró¿nice kursowe
Nie wydaje mi siê aby paypal dostosowywa³o siê do polskiego prawa podatkowego. Ró¿nice kursowe do podatku dochodowego liczysz kurs  wg dok³adnie okreslonego dnia.   A do podatku VAT równie¿ tylko dzieñ jest inny(!)  wiêc chyba musisz sam policzyæ

U¿ytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:op.uw559ctml60ql1unk...
Trochê chyba s³oñce mi nie s³u¿y, bo mam okna na po³udniow± stronê,
a muszê przymierzyæ siê do zaksiêgowania ró¿nic zwi±zanych z PayPalem.

Prowadzê sprzeda¿ w dolarach, klient wysy³a powiedzmy 100$, PayPal potr±ca
swoja prowizjê i na koncie zostaje np. 95$ czy co¶ takiego.

W normalnym dla mnie uk³adzie z kontem walutowym bym to przeliczy³ po kursie ¶rednim NBP,
ale PayPal wypisuje mi takie co¶:

"Saldo ³±czne (we wszystkich walutach, w tym tak¿e kwoty dostêpne i p³atno¶ci oczekuj±ce) przeliczone na PLN:"

- i nie za bardzo rozumiem czy to jest tylko udogodnienie dla klienta,
czy to jest to "ustawowe" przeliczenie po ich kursie zakupu które powinienem zastosowaæ
w miejsce przeliczenia po kursie ¶rednim NBP.

-- Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-07-16 19:55:32
Autor: Tomek
Paypal a ró¿nice kursow e
Dnia 16-07-2009 o 19:51:46 tama <krop123@poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

To to jasne, ale nie chwytam czy oni mi to jakoś wewnętrznie już
przewalutowali czy to jest tylko przeliczenie pi*oko - "co by było gdybym
dziś przewalutował".

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-07-16 13:31:28
Autor: witek
Paypal a ró¿nice kursowe
Tomek wrote:
[...]

"co by bylo gdyby"
Techniczne paypal trzyma to jako walute i nie dokonuje "fizycznego" przewalutowania dopoki tego nie zlecisz.

Data: 2009-07-16 21:22:32
Autor: Tomek
Paypal a ró¿nice kursow e
Dnia 16-07-2009 o 20:31:28 witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):

Tomek wrote:
[...]

Tak czułem, ale jakoś nie mogę się połapać w tej ich pomocy. Dzięki.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-07-16 19:57:58
Autor: Tomek
Paypal a ró¿nice kursow e
Gwoli wyjaśnienia - to nie jest pytanie stricte podatkowe,
ale że kilka osób tutaj używa PayPala i księguje różnice w KPiR
to pytam tu.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-07-20 20:42:20
Autor: Tomek
Paypal a różnice kursowe
Jeszcze jeden wątek odnośnie PayPala i różnych takich
serwisów.

Czy ich prowizje to jest import usług,
który powinien znaleźć się na fakturze wewnętrznej,
do tego ze stawką zw. jeśli to np. prowizja za wpłatę/wypłatę
(bo usługa finansowa)?

--
Pozdrawiam,
Tomek