Paypal - opłata za nieaktywne konto?

Data: 2020-10-06 17:11:58
Autor: Kamil Jońca
Paypal - opłata za nieaktywne konto?

Dostałem spam z paypal a tam informacja o opłacie za brak aktywności:

A3.11 Nieaktywne konto PayPalOpłata za brak aktywności będzie równa mniejszej z dwóch wartości: opłaty wymienionej poniżej lub salda pozostałego na koncie Użytkownika.Złoty polski:50,00 PLN

Paypalowi przestało sie spinać?
KJ

Data: 2020-10-06 09:00:29
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 6 października 2020 17:14:50 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
[...]

Wychodzi, że puste nadal za darmo.
A w sumie ciekawy pomysł, by każdemu, co nie używa, ale kasę trzyma - widać zapomniał - zajumać do 50zł.
A może nawet więcej - bo to może jest opłata miesięczna, więc będą skubać po 50zł/mc aż wyczyszczą...
A jakoś zdefiniowali to "nieaktywne konto"?

Patrzcie, taki paypal może, a bankom nie wolno - tzn. zajumać sensu stricte, korzystać mogą (tak jak taki b. poseł Pęczak).
Mi żubr nie zajumał 20$, choć konto zamknął bez pytania - ale gdybym sobie nie przypomniał, to zostałoby w żubrze na zawsze...

Data: 2020-10-06 18:16:59
Autor: Kamil Jońca
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

[...]

Zdaje sie jako "brak operacji przez 12 miesięcy, ale się nie
wczytywałem.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-10-08 14:22:42
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2020-10-06 o 18:16, Kamil Jońca pisze:
A jakoś zdefiniowali to "nieaktywne konto"?
Zdaje sie jako "brak operacji przez 12 miesięcy, ale się nie
wczytywałem.

Gdzieś widziałem, że wystarczy logowanie raz na 12 mies, nie mogę teraz znaleźć...

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2020-10-06 19:41:31
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:82deeb6f-9470-4cf7-a24c-188fc88a7d1bo@googlegroups.com...
[...]

Zeby nie zeszli na minus :-)

[...]

Zaraz - nie wolno ?
Przeciez rozne oplaty za konto, za karte maja - nie uzywasz, to sie mozesz zdziwic za rok ... nieduzo, 5 zl/mc np ...

J.

Data: 2020-10-07 01:43:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Paypal - opłata za nieaktywne konto?

"J.F." 5f7cac4c$0$31099$65785112@news.neostrada.pl

Przeciez rozne oplaty za konto, za karte maja - nie uzywasz,
to sie mozesz zdziwic za rok ... nieduzo, 5 zl/mc np ...

Był taki manewr:
 - na koncie naliczył się 1 grosz odsetek, więc konto nie
   uległo zamknięciu pomimo złożenia w marmurze/terakocie
   ważnego ,,rozwiązania umowy''
 - konto miesięcznie kosztowało kilka pln, więc powiększał
   się debet
 - po kilku latach bank upomniał się o zaległe opłaty
 - a kilka lat później Millennium wrzucił sztućce do
   zmywarki... [nie wiem po co -- skoro zjadł tamtego
   gołymi rękami...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-10-07 00:49:17
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 7 października 2020 01:54:27 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

[...]

To wypowiedzenie nie było do końca ważne - czy też może nie było do końca poważne - bo nie zawierało klauzuli na ww. sytuację - czyli gdzie przelać ew. nadwyżkę z zamykanego konta.
Kwestia do rozważenia, czy klient nie dopilnował, czy bank - a może bank robił tak specjalnie, w złej wierze.
Być może im to ukrócili, bo moje ostatnie doświadczenia z zamykaniem kont czy kredytówek pokazują, że bank teraz o to dopytuje - więc sytuacja z niezamknięciem konta z powodu nadpłaty nie wystąpi (inna sprawa że i tak było to nadużycie, być może określone w regulaminie i w owym czasie dopuszczalne prawem - choć oczywiście była możliwość przelania nadmiaru na konto techniczne oddziału, a konto zamknięte zostać mogło).
Hmm, choć tak właśnie przyszło mi do głowy, że każdy kij ma dwa końce - jeśli procedura koniecznie wymaga, by podać numer konta do ew. przelania nadmiarowych środków, a klient akurat nie ma innego konta (np. chce sobie wszystko pozamykać, bo chce założyć PRP) - to co wtedy? Można podać wymyślone albo jakiś inny numer, dawno już zamknięty (albo też w trakcie zamykania)...
Albo teraz - zamykałem w santanderze jedną dyspozycją dwa "konta jakie chcę" - jedno indywidualne, drugie wspólne. No i pani pyta, gdzie ew. przelać nadpłatę - w sumie dla porządku powinienem móc podać dwa konta, jedno inne indywidualne dla ew. przelewu z indywidualnego - i drugie inne wspólne, dla ew. przelewu ze wspólnego. Ale w jednej dyspozycji to nie pójdzie, musiałbym składać dwie oddzielne do zamknięcia każdego z kont....

Data: 2020-10-10 00:14:54
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

To taki żart?

[...]

Samo zamknięcie konta nie powinno interesować klienta. Zakończenie
obowiązywania umowy powoduje, że bank m.in. nie ma prawa naliczać opłat.
Zamknięcie konta nie jest w tym celu niezbędne, aczkolwiek zapewne
niektóre banki mogą mieć problem (techniczny) z kontami, które nie są
powiązane z "działającymi" umowami.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-10-10 01:57:54
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 10 października 2020 00:14:58 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> [...]

Zamknięcie konta nie jest w tym celu niezbędne, aczkolwiek zapewne
niektóre banki mogą mieć problem (techniczny) z kontami, które nie są

Ma Pan pełną rację, pod warunkiem, że rozpatrujemy idealnie sferyczną krowę w prostym ruchu harmonicznym.
Słowem kluczem jest "powinno", więc nie wiem, czy kpisz, czy o drogę pytasz?

Umowa NIE zostala zakończona z powodu zawartych w niej zapisów (zapewne w regulaminie, który jest częścią umowy), że jak konto nie jest opróżnione to rozwiązanie nie następuje.
Wtedy zapewne taki zapis nie był zabroniony, nie wiem, czy jest teraz.
"Powinno" musi mieć oparcie w zapisach prawa.

Takie to zawiłości prawa.
Np. teraz kłócę się z zarządem wspólnoty, czy na 2020 mamy składkę na fundusz remontowy 30gr/m^2 czy zero.
Sytuacja jest taka:
1) W 2019 przyjęto uchwałę w sprawie przyjęcia planu gospodarczego i ustalenia zaliczek. W par. 1 ustalono zaliczki na fundusz eksploatacyjny, fundusz remontowy i media indywidualne. W par. 3 był zapis, że stawki z par. 1 obowiazują do czasu uchwalenia nowego planu gospodarczego.
2) W 2020 przyjęto uchwałe o tytule j.w., więc niewątpliwie uchwalono nowy plan gospodarczy. Ale w tej uchwale wpisano tylko zaliczki na fundusz eksploatacyjny i media indywidualne. Czemu nie wpisano zaliczek na fundusz remontowy - nie wiadomo, bo uchwała bita z tej samej sztancy, więc czy ktoś chciał niepotrzebnie uprościć czy go zamroczyło?

No i jest kłótnia, czy stawka z uchwały z 2019 nadal obowiązuje czy nie (zniesiona na mocy par. 3 uchwały z 2019 - więc nie tylko dlatego, że nie ma jej w uchwale z 2020 - zarząd kombinuje, że skoro nie była zmieniona to ważna jest stara).

A kwestie są dwie:
1) od wpłat lokali użytkowych na FR płacimy CIT, co mnie wkurza,
2) uchwała przeszła dzięki temu, że zarząd, niby z uwagi na lockdown, zwołał pod koniec marca "zebranie właścicieli lokali" "bez obecności właścicieli" (sic!) - w zebraniu uczestniczył tylko zarząd (powierzony), a to, że niby bylo to "zebranie", ma w mojej WM dużo większe znaczenie niż normalnie.

Data: 2020-10-11 23:09:01
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Widziałeś gdzieś w ogóle taki zapis? Podaj namiary.
Tylko żeby później mieć możliwość udowodnienia swoich racji, trzeba
dysponować dowodami. W szczególności nie należy umów zawartych
w formie pisemnej rozwiązywać ustnie, albo pisząc "proszę o coś tam".
Potwierdzenia przyjęcia (albo odmowy przyjęcia, na jedno wychodzi)
oświadczeń woli należy przechowywać praktycznie do śmierci.

Np. teraz kłócę się z zarządem wspólnoty, czy na 2020 mamy składkę na
fundusz remontowy 30gr/m^2 czy zero.

Nie wiem co to ma do rzeczy, ale podpowiem, że w takim przypadku
istnieje droga "przedsądowa", i ew. sądowa. Psychologicznie rzecz
ujmując, jeśli masz rację w sposób oczywisty, jest mała szansa, by
zarząd (czy cokolwiek by to nie było) zdecydował się na to drugie.

[...]

Obawiam się że bez ugody lub wyroku nikt tego nie ustali. Szczerze
mówiąc pierwszego rozwiązania raczej bym nie obstawiał.

[...]

Nie rozumiem co masz dokładnie na myśli, ale nic to. Normalnie we WM
decyzje podejmowane są większością (wszystkich) udziałów, kwestia ew.
statutu.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-10-12 00:15:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Paypal - opłata za nieaktywne konto?

"Krzysztof Halasa" m3ft6kii6q.fsf@pm.waw.pl

Tylko żeby później mieć możliwość udowodnienia swoich
racji, trzeba dysponować dowodami.

Moje sprawy sądowe pokazują ,,wartość''
(czyli -- bezwartościowość) dowodów.

W szczególności nie należy umów zawartych
w formie pisemnej rozwiązywać ustnie,

Rozwiązywałeś umowy bankowe ustnie? Bywa, że warunkiem
przyjęcia ,,wyrażenie woli rozwiązania umowy prowadzenia
rachunku bankowego'' jest wypowiedzenie się na STOSOWNYM
druku czy formularzu.

albo pisząc "proszę o coś tam".
Potwierdzenia przyjęcia (albo odmowy przyjęcia, na jedno
wychodzi) oświadczeń woli należy przechowywać praktycznie
do śmierci.

To niedługo, biorąc pod uwagę ostatnie śmierci bankowe... ;)
Na naszych oczętach zapadły się: BGZ, BZWBK, Eurobank,
KredytBank, Meritum, Polbank, Raiffeisen, Sygma i jakieś
twory LCzarneckiego a teraz dogorywają resztki LCzarneckiego...

Citi żyje, ma się dobrze, ale gdyby nie pomoc z Hawajów... ;)

ujmując, jeśli masz rację w sposób oczywisty, jest mała szansa, by
zarząd (czy cokolwiek by to nie było) zdecydował się na to drugie.

'Mieć rację'=?='mieć chody w sądach'?

Normalnie we WM

Ale... ;) Wg jakich norm?... ;) Nieformalne ,,normy polskie''
niekoniecznie są normalne... ;) Właśnie dlatego niebezpieczne
jest opuszczenie UE... ;)

-=-

Polskie prawo nieźle oddane jest wypowiedzią JGowina: ,,mam w nosie
literę prawa'' i postawą ALeppera blokującego drogi... Lepper po
swych blokadach był posłem na Sejm RP i piastował niemal najwyższe
urzędy RP, zaś Gowin po swej wypowiedzi jest posłem na Sejm RP
i piastuje ważne urzędy RP... Ogólnie Polacy mają tradycyjnie
,,swoisty'' stosunek do prawa a tradycje te sięgają nie Przewrotu
majowego, lecz Pierwszej Rzeczypospolitej, gdzie ,,ten miał rację,
kto miał szable''...

BTW Gowina -- szkoda, że nie posłuchano głosu rozsądku wzywającego
do odłożenia tegorocznych wyborów prezydenckich...

BTW wyborów -- poseł BBudka hamował jak mógł ww. wybory, ale niedawno
zachęcał (wg mnie zachęcał -- może tylko wg mnie?) do przedterminowych
wyborów parlamentarnych, gdy pandemia dziennie kosi kilkunastokrotnie
większe żniwa niż kosiła w kwietniu, maju i czerwcu...

[BTW niewrocławskiej powtórki z rozrywki...
 - Marcinkiewicz -- > Szydło (trochę chybione)
 - Lepper -- > Gowin
 - Kaczyński premierem (też trochę chybione)
 - ogólnie przedterminowe wybory nieco chybione w czasie
 - obecny prezydent RP w przededniu swej kolejnej
   kadencji nie poleciał do Smoleńska z powodu CoVid19?...
   tak oto śmiertelna choroba chroni przed przedwczesną śmiercią?...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-10-11 23:28:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Paypal - opłata za nieaktywne konto?

"Dawid Rutkowski" 37166025-8f06-4e75-938d-26b6715065c1o@googlegroups.com

: zarząd kombinuje, że skoro nie była zmieniona to ważna jest stara).

    https://youtu.be/gAwm8GYzIcU?t=86

: "zebranie właścicieli lokali" "bez obecności właścicieli" (sic!)

Ano... SIC!!! Może jeszcze trzeba dodać 'tychże właścicieli', bo
może to było 'zebranie właścicieli lokali bez właścicieli ziemskich'... ;)

-=-

Nie bez powodu Polacy wyjeżdżają na Zachód, skąd tylko nieliczni
tambylcy przyjeżdżają do Polski, a jeśli już zachodni tambylcy
przyjeżdżają do Polski -- zabierają ze sobą szmal/kapitał, czyli
swoje prawa... (bankierzy, hotelarze, montownicy, sklepikarze...)

Nie bez powodu Anglicy rozpoczęli BrExit, gdy załapali, że Polacy
mogą znacząco wpłynąć na brytyjskie rządy, lub nawet przejąć władzę w UK...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-10-10 02:36:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Paypal - opłata za nieaktywne konto?

"Krzysztof Halasa" m3d01rt5b5.fsf@pm.waw.pl

Samo zamknięcie konta nie powinno interesować klienta. Zakończenie
obowiązywania umowy powoduje, że bank m.in. nie ma prawa naliczać
opłat. Zamknięcie konta nie jest w tym celu niezbędne

Przed laty ludzie z tej grupy radzili mi, bym nie podskakiwał
a ktoś zapytał mnie, czy wiem, co to BTE lub jakoś podobnie...

O tym, że konto mogło nie zostać zamknięte w wyniku niezerowego
salda -- powstałego w efekcie naliczenia groszy odsetek,
poinformował mnie białkomat, radząc ,,od serca'' zapłacenie
chyba kilkunastu dych ,,zaległych'' plnów...

Obok opcji naliczenia ,,odsetek'' była także jakaś okołoopłatowa...
By konto było za free -- trzeba było tam coś wlać miesięcznie
a okresem wypowiedzenia był miesiąc, więc z zamykaniem niby były
trudności... Oczywiście nie dla rasowego orzeszkobiorcy -- dziś
wlałem i dziś pobrałem albo przelewem, albo makulaturą...

Gdy wypowiadałem umowę, białkomaty radziły mi sprawdzenie ,,za
jakiś czas'' poprawności zamknięcia, co zwykle czyniłem...

-=-

Ach! -- gdzież te piękne czasy?!?!? Banki sypały orzeszkami
i wisienkami tak obficie, że chyba nieprędko będę miał takie
pobory!!! Banki i Agora -- poważnie traktowały zapisy PŚ:
 - głodnych nakarmić [nawet wtedy, gdy biskup nakazuje zagłodzenie!]
Zaś handlowe galerie (ale nie tylko wielkie galerie -- małe sklepiki
czasami też) uważały, że nagich trzeba tanio przyodziać...

Galerie też przyjmowały podróżnych pod dach...

Akurat pod tym względem (poważnego traktowania zapisów PS) w Polsce
nie jest źle. Wiadomo -- początki państwowości to chrzest; polski
papież; mnogość monoteistycznych religii (różnorakie chrześcijaństwo,
islam, judaizm) pokojowo współegzystujących i ogólna dobroć serca
wraz z wysokim poziomem kultury...

-=-

Bankom i Bogu (w imię którego banki sypały) niech będą dzięki!!!
Agorze i galeriom -- także!

-=-

Te emocje! Wypieki na twarzach! Pytania -- dadzą, czy nie dadzą?...
2012 rok był przepiękny -- wtedy banki sypnęły tak obficie, że
trudno dzisiaj w to wierzyć... Google sypnęły obficie Androidami
tak, że telefoniczny Win wkrótce niemal zniknął a laptopowy stał
się bezpłatny...

Real przez chwilę nie dawał 6 pln za pobór chyba kilku szarytkowych
stówek, ale to był tylko drobny problem techniczny... AlboLen dawał...
Baśka rzucała, choć razu pewnego coś mi nie wyszło i nie dostałem
z dwóch kont... Chlip, chlip... To były PIĘKNE czasy!!!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-10-12 09:50:18
Autor: Robert_DF
W dniu 06.10.2020 o 17:11, Kamil Jońca pisze:

[...]

mam info od nich:
"Zgodnie z nadchodzącą aktualizacją zasad, zostanie wprowadzona m.in. opłata za 12-miesięczną nieaktywność na koncie. Pod pojęciem nieaktywności rozumiemy stan, w którym Użytkownik nie wykonuje jakichkolwiek operacji na koncie lub nie loguje się na nie. Firma PayPal za nieaktywność obciąży Użytkownika kwotą maksymalnie 50 PLN jeżeli zgromadzone środki na to pozwolą. W przypadku salda wynoszącego 0 PLN - Użytkownik nie poniesie żadnych opłat. Przed pobraniem środków, Użytkownik otrzyma trzy powiadomienia przypominające drogą mailową odpowiednio 60, 30 i 7 dni przed dniem pobrania opłaty."

czyli kasę pobiorą tylko od tych, którzy coś na koncie mają i się nie logują, pewnie chcą wyciąć martwe konta

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2020-10-18 03:16:35
Autor: Arek
Użytkownik "Robert_DF" <robert.x.df@gmail.com> napisał w wiadomości news:5f840aba$0$17362$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Niech po prostu po upływie terminu zwrócą saldo na podpięty rachunek
(czy kto co tam miał, może za zwrot na kartę jakąś rozsądną opłatę
potrącą) i konto po prostu zamkną.
  W połowie marca była chyba akcja:
 "Twoje_konto_PayPal_zostanie_zamknięte_za_60_dni" jeżeli nie będzie
logowania. Dostaliście coś takiego?
  A może tym co przespali nie zamknęli kont bo wpadli na pomysł
z opłatą?

Arek

Data: 2020-10-14 08:39:54
Autor: lolekanabolek
W dniu 12.10.2020 o 09:50, Robert_DF pisze:

pewnie chcą wyciąć martwe konta

no to u mnie wycięli

Marcin

Paypal - opłata za nieaktywne konto?