Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?

Data: 2010-09-26 14:54:02
Autor: Rafal M
Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
Hej

Jak wiemy w przypadku platnosci Paypass/PayWave do kwoty 50 zl
przechodza one bez PINu i (czasami) bez autoryzacji.
Kto w takim przypadku ponosi odpowiedzialnosc za frady, jesli
uzytwkonik karty ja zgubil/zostala mu skradziona?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-09-26 23:11:42
Autor: krzysztofsf
On 26 Wrz, 23:54, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:
[...]

Uzytkownik.
Podobnie, jak przy zgubieniu portfela z gotowka.
Sprawdz zreszta regulaminy tych kart, do 250 zl sa chyba
nieubezpieczalne (przynajmniej w mbanku)

Ogolnie bardzo nie podoba mi sie rozwiazanie w ktorym ni emoge
ograniczyc sobie limitu dziennego kwotowego i ilosciowego na takiej
karcie. 50 zl i 5 transakcji to dla mnie za duze ryzyko.

Data: 2010-09-27 08:47:03
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
krzysztofsf pisze:

Ogolnie bardzo nie podoba mi sie rozwiazanie w ktorym ni emoge
ograniczyc sobie limitu dziennego kwotowego i ilosciowego na takiej
karcie. 50 zl i 5 transakcji to dla mnie za duze ryzyko.

Ja na citkowej debetówce MC z PP ograniczyłem sobie ryzyko poprzez... ustawienie limitu operacji bezgotówkowych na 0. Karta i tak służy tylko do bankomatu, więc rozwiązanie jest OK.

--
MiCHA

Data: 2010-09-27 00:38:11
Autor: krzysztofsf
On 27 Wrz, 08:47, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:
krzysztofsf pisze:

> Ogolnie bardzo nie podoba mi sie rozwiazanie w ktorym ni emoge
> ograniczyc sobie limitu dziennego kwotowego i ilosciowego na takiej
> karcie. 50 zl i 5 transakcji to dla mnie za duze ryzyko.

Ja na citkowej debetówce MC z PP ograniczy³em sobie ryzyko poprzez...
ustawienie limitu operacji bezgotówkowych na 0. Karta i tak s³u¿y tylko
do bankomatu, wiêc rozwi±zanie jest OK.

Ale za czas jakis bedzie sporo roznych terminali, czesto
bezobslugowych, do takich platnosci.
Pamietaj rowniez, ze banki zaczynaja nas uszczesliwiac chipem
bezdotykowym rowniez w kartach kredytowych.

Tak wiec rozwiazanie skuteczne, w bankach, gdzie mozna tak rozdzielic
limity, oraz trzeba pamietac, ze jest ono jednak tymczasowe, na
biezacy stan nastcenia tymi produktami.

Tak przy okazji, bardzo podobala mi suie rozsadna argumentacja kogos z
grupy, ze jesli chodzi o szybkosc transakcji, to to amo mozna uzyskac
zwykla karta chipowa, gdyby zdjac z niej autoryzacje pinem na niskie
kwoty.

Data: 2010-09-27 10:01:17
Autor: Rafal M
On 27 Wrz, 08:11, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:

[...]

Czyli w praktyce, najlepszym wyjsciem bylo by otwarcie subkonta, z
podpieta do niego karta PayPass/PayWave. I oczywiscie trzymac na tym
koncie np 20-25 zl (akurat na male zakupy).
A zakupy wieksze robic paskowo/chipowo inna karta.

Kurcze, zmienialem sobie konto w Multi  na AQ i zamowilem do niego
debetowa MC z PayPassem. Cyba trzeba ja zastrzec i wyrobic sobie
tradycyjna Vise...

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-09-27 12:14:31
Autor: Rafal M
On 27 Wrz, 19:01, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:

Kurcze, zmienialem sobie konto w Multi  na AQ i zamowilem do niego
debetowa MC z PayPassem. Cyba trzeba ja zastrzec i wyrobic sobie
tradycyjna Vise...

I mam juz odp od MultiBanku. Klient ponosi odpowiedzialnosc, chyba ze
wykupi ubezpieczenie za 9.90 zl miesiecznie.
Ok, zastrzegam debetowego MC z Paypassem i wyrabiam VC.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-09-27 21:55:36
Autor: Paweł
Rafal M wrote:

[...]

w citi, dla KK silver/gold BEZ zadnych dodatkowych ubezpieczen
klient odpowiada do 100pln o ile zastrzeze karte w ciagu 48h
(karta bez zdjecia), badz 72h (karta z fotka).

Data: 2010-09-27 13:12:44
Autor: Rafal M
On 27 Wrz, 21:55, Pawe³ <r...@127.0.0.1> wrote:

w citi, dla KK silver/gold BEZ zadnych dodatkowych ubezpieczen
klient odpowiada do 100pln o ile zastrzeze karte w ciagu 48h
(karta bez zdjecia), badz 72h (karta z fotka).

Ale to sa KK.

Ogolnie wyglada na to, ze Paypass/PayWave jest bardzo niebezpieczny
dla klienta przy obecnej ofercie bankow.
Tylko poczekam az zamowiona przedchwila VC dojdzie i likwiduje MC z
Paypassem. Tylko od piatku ja mam, i tak sobie wczoraj uswiadomilem,
ze karty bezstykowe nie maja zadnych zabezpieczen (przy tranzakachach
<50 zl). Banki tez cala odpowiedzialnosc przerzucaja na klientow...

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-09-27 13:18:23
Autor: Krzysiek
On 27 Wrz, 22:12, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:

Ogolnie wyglada na to, ze Paypass/PayWave jest bardzo niebezpieczny
dla klienta przy obecnej ofercie bankow.

Mozna sie tylko pocieszaæ, ¿e gotówka tez jest niebezpieczna...

Data: 2010-09-27 13:42:22
Autor: Rafal M
On 27 Wrz, 22:18, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:
> [...]

> dla klienta przy obecnej ofercie bankow.

Mozna sie tylko pocieszaæ, ¿e gotówka tez jest niebezpieczna...

Dlatego gotwki w portfelu sie nie nosi. Max 20-30 zl na awaryjne
sytuacje i bardzo male zakupy (kilka pln, jak czasami kart nie
przyjmuja :(

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-09-28 06:56:14
Autor: xbartx
Dnia Mon, 27 Sep 2010 13:42:22 -0700, Rafal M napisał(a):

Dlatego gotwki w portfelu sie nie nosi. Max 20-30 zl na awaryjne
sytuacje i bardzo male zakupy (kilka pln, jak czasami kart nie przyjmuja
:(

Mam wrażenie, że zbytnio demonizujecie i robicie klasyczne z igły widły. PayPass dopiero wchodzi na rynek i praktycznie w niewielu miejscach da się tym płacić. Bardziej niż PP obawiałbym się raczej o skiming karty w bankomacie i jego konsekwencje.

Aktualnie zalety PP widzę takie, że kartę można pożyczyć (oczywiście zaufanej osobie) i może ona wykonać drobne zakupy - wiem, że jest to niezgodne z toną dwieście regulaminów ale co z tego skoro bardzo wygodne ;) --
xbartx

Data: 2010-09-28 09:00:58
Autor: SQLwiel
xbartx pisze:

Aktualnie zalety PP widzę takie, że kartę można pożyczyć (oczywiście zaufanej osobie) i może ona wykonać drobne zakupy - wiem, że jest to niezgodne z toną dwieście regulaminów ale co z tego skoro bardzo wygodne ;)
Ano to z tego, że jeśli Ci się trafi na takiej karcie poważniejszy fraud
i próbujesz go reklamować, to bank sobie ściąga nagrania z monitoringu z
paru ostatnich transakcji tą kartą i widzi, że tydzień temu kartą
płaciła Twoja laska. Po czym odpowiada Ci: "drogi kliencie, złamałeś
regulamin w zakresie bezpieczeństwa, więc się wal".

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-09-28 07:32:50
Autor: xbartx
Dnia Tue, 28 Sep 2010 09:00:58 +0200, SQLwiel napisał(a):

[...]

A jak wygląda poważniejszy fraud na PP? Od kiedy to bank, przy reklamacji konkretnej transakcji, "sobie ściąga nagrania z monitoringu z paru ostatnich transakcji tą kartą i widzi"? Nie zagalopowałeś się zbytnio?

Poza tym tak jak w przypadku wypłat z bankomatu, można mieć osobną kartę z kontem tylko do płatności PP etc możliwości jest wiele, kwestia czy się chce być wygodnym czy bezpiecznym.

--
xbartx

Data: 2010-09-28 09:57:39
Autor: SQLwiel
xbartx pisze:
[...]

PrzewidujÄ™ najgorszy scenariusz ;)
W przypadku "normalnej" karty, z limitem w kPLN i funkcjÄ… PP

Może nie bank, a ekłajer. Wierzę, że ktoś próbuje sprawdzić jak doszło
do fraudu oraz (odrębny temat), czy można się wykręcić od uznania
reklamacji, bo to czysty zysk.

Poza tym tak jak w przypadku wypłat z bankomatu, można mieć osobną kartę z kontem tylko do płatności PP etc możliwości jest wiele, kwestia czy się chce być wygodnym czy bezpiecznym.

Tu zgoda. Tak właśnie należy korzystać z PP.

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-09-28 09:14:11
Autor: xbartx
Dnia Tue, 28 Sep 2010 09:57:39 +0200, SQLwiel napisał(a):

PrzewidujÄ™ najgorszy scenariusz ;)
W przypadku "normalnej" karty, z limitem w kPLN i funkcjÄ… PP

Ale domyślnie PP ma swoje limity i są one niskie więc kPLNy karty i tak tutaj nic nie pomogą. Poza tym należy tutaj zauważyć, że jeżeli ktoś wejdzie w posiadanie karty to raczej będzie próbował wypłacić coś z bankomatu (jak zna PIN) albo zakupić coś przez sieć. PP to chyba będzie ostatnia rzecz, że tak powiem na otarcie łez ;) co może się skończyć góra na kilkuset pln w zależności o konfiguracji PP dla danej karty. Dlatego jeszcze raz powtórzę, że to trochę igły i widły ;)
Oczywiście jak się PP upowszechni i jakiś masowe podbieranie drobniaków albo nr kart (tutaj nie wiem czy to jest technicznie możliwe) itp z powiedzmy kilkuset kart dziennie w metrze, centrum handlowym, kinie or sth to tak, wtedy można zacząć się martwić, ale to i tak będzie raczej problem fizycznego dostępu tudzież sposobu noszenia karty z PP.

--
xbartx

Data: 2010-09-30 00:56:19
Autor: MK
Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
On 28 Wrz, 11:14, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Oczywi¶cie jak siê PP upowszechni i jaki¶ masowe podbieranie drobniaków
albo nr kart (tutaj nie wiem czy to jest technicznie mo¿liwe) itp z
powiedzmy kilkuset kart dziennie w metrze, centrum handlowym, kinie or sth
to tak, wtedy mo¿na zacz±æ siê martwiæ, ale to i tak bêdzie raczej
problem fizycznego dostêpu tudzie¿ sposobu noszenia karty z PP.

A tak BTW, po Warszawie kraza plotki, ze w najblizszych dniach pojawi
sie paypass zintegrowany z Warszawska Karta Miejska. Z tego co
piszecie wynika, ze nie bedzie mial duzej popularnosci wsrod
uczestnikow pbb ;).

Ciekawe ile sie sprzeda za drobne benefity... ;)

MK

Data: 2010-09-28 10:02:02
Autor: yoss

Użytkownik "SQLwiel" <null@onet.pl> napisał w wiadomości news:i7s3rk$k0j$1news.onet.pl...
xbartx pisze:

[...]

jakoś nie widzę tego ściągania nagrań z monitoringów w praktyce ;-) ale w scenariuszu filmu z usa brzmi to nieźle.

Data: 2010-09-28 15:50:28
Autor: Borys Pogore³o
Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
Dnia Tue, 28 Sep 2010 06:56:14 +0000 (UTC), xbartx napisa³(a):

Aktualnie zalety PP widzê takie, ¿e kartê mo¿na po¿yczyæ (oczywi¶cie zaufanej osobie) i mo¿e ona wykonaæ drobne zakupy - wiem, ¿e jest to niezgodne z ton± dwie¶cie regulaminów ale co z tego skoro bardzo wygodne ;)

 A tu zonk, bo wyskoczy³o pytanie o PIN.
 Je¶li dasz jej PIN, to równie dobrze mo¿esz daæ zwyk³± kartê :)

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-09-28 18:48:27
Autor: xbartx
Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
Dnia Tue, 28 Sep 2010 15:50:28 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

 A tu zonk, bo wyskoczyÅ‚o pytanie o PIN. JeÅ›li dasz jej PIN, to równie
 dobrze możesz dać zwykÅ‚Ä… kartÄ™ :)

To nie był przykład, który można stosować dla wszystkich kart z PP, wiadomo, że trzeba prędzej całość przemyśleć. Równie dobrze można kupić prepaid MC z PP i po sprawie.

Data: 2010-10-04 10:40:27
Autor: Rafal M
[...]

I VC aq juz przyszla, MC Paypass poszedl do odstrzalu. Swoja droga VC
AQ to chyba najbrzydsza karta na swiecie ;-)

BTW w Multibanku jak zastrzege karte, podajac jako powod rezygnacje z
karty oznacza to roziwazanie umowy na prowadzenie tej karty? Nic
wiecej robic nie musze?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-09-28 13:23:05
Autor: Jan Strybyszewski
Paweł pisze:
Rafal M wrote:

[...]

do 48h po zgubieniu wtedy bank bierze na siebie wszystko co wydarzylo sie od momentu zgubienia do momentu zgloszenia, bo w innych bankach to owszem 48h ale po zastrzezeniu

Data: 2010-09-27 15:47:37
Autor: Paweł
krzysztofsf wrote:

[...]

to wez dziurkaczem przerwij obwod anteny w karcie
i bedziesz mial zwykla z paskiem/procesorem :)

Data: 2010-09-27 20:00:57
Autor: Olgierd
W dniu Mon, 27 Sep 2010 15:47:37 +0200, Paweł napisał, a ja na to:

to wez dziurkaczem przerwij obwod anteny w karcie i bedziesz mial zwykla
z paskiem/procesorem

Jakieś 3 miesiące temu robiłem MC w Multibanku, teoretycznie z PayPass -- co ciekawe ten moduł w ogóle nie działa w mojej karcie. Po prostu dostałem zepsuty/wybrakowany plastik.
Więc nie trzeba niczego przerywać ;-)

--
:) Olgierd || http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-09-27 19:38:32
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-09-27 08:11, krzysztofsf pisze:

Sprawdz zreszta regulaminy tych kart, do 250 zl sa chyba
nieubezpieczalne (przynajmniej w mbanku)

Gdzie masz te limity? Szukam i nie widzÄ™.

Data: 2010-09-28 20:05:58
Autor: Tomek GÅ‚owacki
W dniu 2010-09-26 23:54, Rafal M pisze:
[...]

Ja poruszę temat PayPassów w innym kontekście.. a co z mass fraudem typu - wielki festiwal z płatnościami tylko zbliżeniowymi i gość z odpowiednio przerobionym terminalem zbliżeniowym w plecaku który ściągnie po dajmy na to, 20 zł ode łba? Jestem w stanie sobie taki zmodyfikowany, dalekozasięgowy terminal wyobrazić.

Jest to możliwe, czy technologia nie da rady? Czy ewentualny klucz terminala szybko zostanie namierzony i zablokowane zostaną transakcje z niego?

Pozdr,
Tomek

Data: 2010-09-28 20:16:18
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Tomek GÅ‚owacki pisze:

[...]

terminala szybko zostanie namierzony i zablokowane zostanÄ… transakcje z
niego?

Tego bym się specjalnie nie bał, bo jednak każdy terminal jest przypisany do "kogoś" i namierzenie tego kogoś raczej nie powinno być trudne.

Bałbym się natomiast czegoś podobnego: - wielki festiwal z płatnościami tylko zbliżeniowymi i gość z odpowiednio przerobionym terminalem zbliżeniowym w plecaku który ściągnie numery całej masy kart, a potem zacznie je wykorzystywać do a) zrobienia kopii kart; b) fraudów internetowych.

Pytanie brzmi - czy terminal podczas komunikacji z chipem karty jest w stanie odczytać jej numer i datę ważności? Jeśli tak, to katastrofa. A spodziewam się, że pewnie tak...

--
MiCHA

Data: 2010-09-28 18:56:06
Autor: xbartx
Dnia Tue, 28 Sep 2010 20:16:18 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

Pytanie brzmi - czy terminal podczas komunikacji z chipem karty jest w
stanie odczytać jej numer i datę ważności? Jeśli tak, to katastrofa. A
spodziewam się, że pewnie tak...

Wydaje mi się, że raczej ktoś to przemyślał i wziął pod uwagę tego typu warianty zaczepne ze strony skimerów ;)

Data: 2010-09-28 21:11:42
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
xbartx pisze:

[...]

No, ale skoro transakcja PP może być offline, to terminal musi jakoś zidentyfikować kartę bez udziału banku. Oczywiście najprościej, jakby "identyfikator" przesyłany przez paypass po prostu nie był numerem karty, tylko czymś innym. Muszę kiedyś sprawdzić co się drukuje na slipie...

--
MiCHA

Data: 2010-09-29 08:12:23
Autor: Jarek Andrzejewski
Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
On Tue, 28 Sep 2010 18:56:06 +0000 (UTC), xbartx <bart@hashzero.net>
wrote:

Wydaje mi siê, ¿e raczej kto¶ to przemy¶la³ i wzi±³ pod uwagê tego typu warianty zaczepne ze strony skimerów ;)

tak - i przeniós³ odpowiedzialno¶æ na klienta :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-09-29 00:08:51
Autor: Krzysiek
On 29 Wrz, 08:12, Jarek Andrzejewski <ptja...@gmail.com> wrote:

tak - i przeniós³ odpowiedzialno¶æ na klienta :-)

a jak to siê ma dot ego co pisze Samcik:
http://samcik.blox.pl/2010/09/Co-robic-Bank-wciska-klientowi-karte-zblizeniowa.html

"No i wreszcie ostatnia rzecz: w polskim prawie ka¿da transakcja,
która nie zosta³a zautoryzowana PIN-em lub podpisem, zostaje
przeprowadzona na odpowiedzialno¶æ banku. Czyli gdyby kto¶ po drodze
jakim¶ cudem przej±³ dane transakcji lub pieni±dze, to i tak
odpowiedzialno¶æ spoczywa na banku, a nie kliencie."

Data: 2010-09-29 21:40:54
Autor: Michał 'Amra' Macierzyński
On 10-09-29 09:08, Krzysiek wrote:
On 29 Wrz, 08:12, Jarek Andrzejewski<ptja...@gmail.com>  wrote:

tak - i przeniósł odpowiedzialność na klienta :-)

a jak to siÄ™ ma dot ego co pisze Samcik:
http://samcik.blox.pl/2010/09/Co-robic-Bank-wciska-klientowi-karte-zblizeniowa.html

"No i wreszcie ostatnia rzecz: w polskim prawie każda transakcja,
która nie została zautoryzowana PIN-em lub podpisem, zostaje
przeprowadzona na odpowiedzialność banku. Czyli gdyby ktoś po drodze
jakimÅ› cudem przejÄ…Å‚ dane transakcji lub pieniÄ…dze, to i tak
odpowiedzialność spoczywa na banku, a nie kliencie."

Maciek ma racje.
art 28 ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych.
pkt 5. Posiadacza nie obciążają operacje, z zastrzeżeniem ust. 6, jeżeli karta płatnicza została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia i elektronicznej identyfikacji posiadacza lub bez złożenia przez niego własnoręcznego podpisu na dokumencie obciążeniowym. Użycie kodu identyfikacyjnego nie wystarcza do obciążenia posiadacza zakwestionowaną przez niego operacją, chyba że został złożony bezpieczny podpis elektroniczny zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2001 r. Nr 130, poz. 1450 oraz z 2002 r. Nr 153, poz. 1271).

podpisu nie ma, pinu nie ma - wiec bank bez szemrania musi taka transakcje uznac, chyba, ze beda kamery, etc ;)

--
http://macierzynski.blip.pl/

Data: 2010-10-03 13:51:14
Autor: Chris
Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
Dnia Wed, 29 Sep 2010 21:40:54 +0200, Micha³ 'Amra' Macierzyñski
napisa³(a):

Maciek ma racje.
art 28 ustawy o elektronicznych instrumentach p³atniczych.
pkt 5. Posiadacza nie obci±¿aj± operacje, z zastrze¿eniem ust. 6, je¿eli karta p³atnicza zosta³a wykorzystana bez fizycznego przedstawienia i elektronicznej identyfikacji posiadacza lub bez z³o¿enia przez niego w³asnorêcznego podpisu na dokumencie obci±¿eniowym. U¿ycie kodu identyfikacyjnego nie wystarcza do obci±¿enia posiadacza zakwestionowan± przez niego operacj±, chyba ¿e zosta³ z³o¿ony bezpieczny podpis elektroniczny zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 18 wrze¶nia 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2001 r. Nr 130, poz. 1450 oraz z 2002 r. Nr 153, poz. 1271).

podpisu nie ma, pinu nie ma - wiec bank bez szemrania musi taka transakcje uznac, chyba, ze beda kamery, etc ;)

Ale nie na pewno?
Oto fragment regulaminu pod tytu³em "Zasady wydawania i u¿ywania Kart
p³atniczych Banku Zachodniego WBK dla ludnosci" obowi±zuj±cego od dnia
31.05.20120:

Par. 32 ust. 9:
"Posiadacza obci±¿aj± wszelkie operacje dokonane na odleg³o¶æ
(transakcje pocztowe, telefoniczne i w sieci internet) mimo, ¿e Karta
zosta³a wykorzystana bez fizycznego jej przedstawienia."
http://indywidualni.bzwbk.pl/_items/outside.bzwbk.pl/nowe_zasady_kartowe_dla_ludnosci_31-05-2010.pdf

I jak siê to ma do tego, co napisa³e¶?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-10-04 12:31:53
Autor: Krzysiek
On 3 Pa¼, 13:51, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

[...]

Ale to nie to samo.
Paypass nie podpada pod transakcje "na odleg³o¶æ" w tym punkcie,
wed³ug mnie, chodzi tylko o to, ¿e jesli p³aci³es przez internet to
nie mo¿esz reklamowaæ transakcji, mówi±c, ¿e nie przedstawi³e¶
fizycznie karty:)

Data: 2010-10-08 00:35:25
Autor: Chris
Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
Dnia Mon, 4 Oct 2010 12:31:53 -0700 (PDT), Krzysiek napisa³(a):

wed³ug mnie, chodzi tylko o to, ¿e jesli p³aci³es przez internet to
nie mo¿esz reklamowaæ transakcji, mówi±c, ¿e nie przedstawi³e¶
fizycznie karty:)

Ale w³a¶nie to stoi w sprzeczno¶ci zarówno z tym, co napisa³ Samcik, jak
z tym, co napisa³ Amra!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-09-29 00:06:11
Autor: Krzysiek
Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
On 28 Wrz, 20:16, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

Tego bym siê specjalnie nie ba³, bo jednak ka¿dy terminal jest
przypisany do "kogo¶" i namierzenie tego kogo¶ raczej nie powinno byæ
trudne.
Dlatego jest dodatkowa trudno¶æ:
 trzeba nie tyko podpi±æ siê pod kartê ale tak¿e pod terminal (taki
po¶rednik).
czy do zrobienia?...nie wiem

Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?