Pazernoœć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!

Data: 2009-06-07 18:39:05
Autor: Krasnal
Pazernoœć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
Chytrusy z PKO. Mojej córce za używanie karty potršcili 18 zł!!!!!!!!!!! To ponoć opłata roczna. To żenujšce ze strony banku. Do tej pory patrzyłem na to edukacyjnie córce założyłm konto niech się uczy obsługi, konta, przez internet itd. ale żeby 18 zł za kartę.? Córka zapytała mnie czy to uczciwe z ich strony? No właœnie czy to uczciwe? Was pytam.  Moim zadaniem nie. To juz przesada. Na młodych ludziach będa zarabiać. Czy dla 15 latki inne banki maja podobna ofertę czy może gdzieœ coœ jest taniej? Poproszę jakieœ nazwy innych bardziej ucziwych banków. Może ich nie ma?

Krasnal
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Tajna Organizacja Walczšcych Krasnali

Data: 2009-06-07 10:01:13
Autor: BK
Pazerność PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
On 7 Cze, 18:39, "Krasnal" <krasnalki2...@poczta.onet.pl> wrote:
Chytrusy z PKO. Mojej córce za używanie karty potrącili 18 zł!!!!!!!!!!! To
ponoć opłata roczna. To żenujące ze strony banku. Do tej pory patrzyłem na
to edukacyjnie córce założyłm konto niech się uczy obsługi, konta, przez
internet itd. ale żeby 18 zł za kartę.? Córka zapytała mnie czy to uczciwe z
ich strony? No właśnie czy to uczciwe? Was pytam.  Moim zadaniem nie. To juz
przesada. Na młodych ludziach będa zarabiać. Czy dla 15 latki inne banki
maja podobna ofertę czy może gdzieś coś jest taniej? Poproszę jakieś nazwy
innych bardziej ucziwych banków. Może ich nie ma?

Krasnal
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Tajna Organizacja Walczących Krasnali

Jesli podpisales taka umowe to co w tym nieuczciwego? Niech sie cora
uczyn czytac umowy bo na nauke ojca juz za pozno.

Data: 2009-06-07 18:44:46
Autor: MarekZ
Pazernoœć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
Użytkownik "Krasnal" <krasnalki2000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomoœci news:h0gr0v$lmf$1nemesis.news.neostrada.pl...

przesada. Na młodych ludziach będa zarabiać. Czy dla 15 latki inne banki maja podobna ofertę czy może gdzieœ coœ jest taniej? Poproszę jakieœ nazwy innych bardziej ucziwych banków. Może ich nie ma?

Do celów edukacyjnych to zdecydowanie mBank, pomimo wszystkich wad tego banku.

Data: 2009-06-07 18:52:36
Autor: JanKo
Pazernoœć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
Agent MarekZ nadaje:

Do celów edukacyjnych to zdecydowanie mBank, pomimo wszystkich wad
tego banku.

Jeœli do celów edukacyjnych to jak najbardziej od 15-latki można chyba wymagać umiejętnoœci czytania. Niech się dziecko uczy a rodzice niech dadzš na mszę dziękczynnš że ta edukacja kosztuje tylko 18 zł. To zaprocentuje w przyszłoœci.

Data: 2009-06-07 19:12:42
Autor: JanKo
Pazernoœć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
Agent JanKo nadaje:

Jeœli do celów edukacyjnych to jak najbardziej od 15-latki można chyba
wymagać umiejętnoœci czytania.

Cennik PKO Graffiti
http://www.pkobp.pl/index.php/id=autom_oppr/subid=auto_97/section=stud

Dwa lata temu było to jeszcze 10 zł

Data: 2009-06-07 19:02:28
Autor: krzysztofsf
Pazerno�ć PKO ne zna granic !!!!!!! !!!!!!!!!!
Krasnal pisze:
Chytrusy z PKO. Mojej cĂłrce za uĹźywanie karty potrĹĄcili 18 zł!!!!!!!!!!! To ponoć opłata roczna. To ĹźenujĹĄce ze strony banku. Do tej pory patrzyłem na to edukacyjnie cĂłrce załoĹźyłm konto niech się uczy obsługi, konta, przez internet itd. ale Ĺźeby 18 zł za kartę.? CĂłrka zapytała mnie czy to uczciwe z ich strony? No właďż˝nie czy to uczciwe? Was pytam.  Moim zadaniem nie. To juz przesada. Na młodych ludziach będa zarabiać. Czy dla 15 latki inne banki maja podobna ofertę czy moĹźe gdzieďż˝ coďż˝ jest taniej? Poproszę jakieďż˝ nazwy innych bardziej ucziwych bankĂłw. MoĹźe ich nie ma?

Wszystko miales podane w taryfie oplat i prowizji, ktora otrzymales przy zakladaniu konta.

Jesli chcesz w pelni bezplatne konto, to zalozcie izzykonto w mBanku. Z tym, ze oferta bankomatowa moze byc niedostosowana do waszych potrzeb - sprawdzcie na stronach mBanku, czy odpowiada wam ich lokalizacja.

Ja syna tez przenioslem do mBanku, gdy stwierdzilem, ze koszt obslugi konta jest zbyt wysoki (w dodatku spelnoletnil i musialby przejsc z Graffiti na Student). Z tym, ze obecnie narzeka na bankomaty, bo ich lokalizacja jest dla niego mniej wygodna niz pko.

Za wyjatkiem mBanku i Polbanku (nie wiem, czy 13+ zakladaja) praktycznie wszedzie zaplacisz za karte debetowa do konta dziecka. Chyba, ze bedzie (mozliwe w niektorych bankach) robic nia zakupy comiesiac na kwote zwalniajaca z oplaty.

Jesli w celach edukacyjnych, to najwlasciwszy chyba mBank.

Data: 2009-06-07 20:42:21
Autor: marek
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
krzysztofsf wrote:

Wszystko miales podane w taryfie oplat i prowizji, ktora otrzymales przy
zakladaniu konta.

Zdecydowanie nie zgadzam sie z takim rozumowaniem:
Oczywiscie umowy trzeba czytac, ale czy przeczytanie umowy spowoduje ze bank zmieni swoja ofertę? OCZYWISCIE ZE NIE! Bank mówi: jak ci sie nie podoba to idź gdzie indziej, generalnie ma nas gdzies i mysli tylko o wlasnej kasie...
Efekt jest taki: bank robi "promocję" czyli przygotowuje interesującą ofertę czym przyciaga do siebie pewną grupe klientów, a następnie zmienia warunki tej oferty (w majestacie prawa/umowy -> zmienia regulamin).
Gdyby klient był "uważny" i śledził wszystko na bieżąco powinien średnio co 6 miesiecy zmieniac bank bo wlasnie dobra oferta z przed 6 miesiecy przestała byc atrakcyjna...
Niestety nie ma na to metody... - to jest czysta lichwa... Ktos juz kiedys napisał - banki MUSZA wrócić do swojej funkcji usługowej wobec gospodarki - inaczej bedziemy mieli kryzys za kryzysem...
marek

Data: 2009-06-07 20:55:02
Autor: Valdi.Pavlack
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
"marek" news:h0h2a5$4le$1mx1.internetia.pl

[ciach]

Może się niektórym fanatykom narażę (mówi się trudno) jak i też zrobię lekki
OT, ale jeżeli jesteśmy już przy kwestiach związanych z opłatami/prowizjami
jakie ponosi klient to ja osobiście uważam, że jest to nic innego jak
pospolite jaja. Dla mnie płacenie (prowizje/opłaty) za powierzanie komuś
swoich pieniędzy (w tym przypadku bank) jest rzeczą DEBILNĄ!
Nie dość, że bank zarabia na tym, że naszymi pieniędzmi obraca to jeszcze
sięga po więcej. Może nie robił bym o to problemu gdy by te opłaty/prowizje
były zdecydowanie niższe, ale chyba sami przyznacie, że w niektórych (jak
nie w większości przypadków) są one kompletnie oderwane od rzeczywistości.

Z jednej strony mamy płacz pewnych środowisk finansowych (bankierzy?), że
polskie społeczeństwo jest za mało "ubankowione", z drugiej zaś strony
należy sobie zadać pytanie czym to jest podyktowane? Odpowiedź jest chyba
prosta - opłatami jakie trzeba ponosić. IMHO wprowadzenie do ofert tzw.
"pakietu podstawowego" w postaci darmowe konto, darmowe przelewy (nawet
niech dadzą limit np. 10 na miesiąc) + darmowa karta debetowa, za pomocą
której będzie można wypłacać za free kasę przynajmniej z jednej sieci
bankomatów (własna bądź zewnętrzna) przyczyniło by się do tego, że ci którzy
jeszcze tego konta nie mają by sobie je założyli bądź też poważnie
zastanowili by się nad tym czy czasem nie było by fajnie go sobie założyć :)

Data: 2009-06-07 12:06:29
Autor: BK
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
On 7 Cze, 20:55, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:
[...]

Niskie ubankowienie nie wynika z duzych oplat bankowych tylko z
niskiej swiadomosci ekonomicznej spoleczenstwa. Skoro nie brakuje na
rynnku ofert bezplatnych lub platnych kilka zlotych miesiecznie
[mBanki, Alior, Nordea, Toyota, VW], a najwiecej klientow maja banki
typu PKO BP, ktore skromnoscia w zakresie pobieranych oplat nie
grzeszy to jednak o czyms to swiadczy.

Jeszcze raz  z cala swiadomoscia powtarzam - niskie ubankowienie to
efekt niskiej swiadomosci spolecznej nie zas kwestia oplat ;-)

A dlaczego w Polsce sa oplaty i to czesto wysokie?

Jasne - wiekszosc z nas twierdzi, ze to jaja placic bankowi za to, ze
on jeszcze obraca i zarabia naszymi pieniedzmi.

Zgadzam sie z tym w stu procentach. Za pewne rzeczy nie powinnismy
placic. Sa banki, ktore daja nam taka oferte.

Ale trzeba tez pamietac, ze ROR'y dla STATYSTYCZNEGO klienta w Polsce
sa dosc niedochodowe. Obroty male, korzystanie z obslugi kasowej, malo
transakcji bezgotokowych, niskie uproduktowienie.

Nie mowie tu o dyskutujacych na grupie bo to akurat zwykle sa klienci
innego pokroju, ale statystyczny Kowalski jesli juz ma konto w banku
to korzysta z niego w sposob bardzo niedochodowy dla banku. Wystarczy
popatrzec co sie dzieje w takim PKO BP - jakie koszty generuja ror'y
statystycznych klientow, ktorzy z uporem godnym lepszej sprawy
korzystaja z papierowych wyciagow czy obslugi kasowej.

I tu jest problem. Dlaczego banki typu Alior czy mBank potrafia zejsc
z oplat czy tez calkiem z nich zrezygnowac? Bo ich klienci to osoby
aktywne, korzystajace z przelewow i transakcji bezgotowkocyh, przelewy
odbierajace w pdf'ie., osoby korzystajace z KK, limitow. Osoby, ktore
wola zalatwiac sprawy przez neta, telefon niz w placowce.

Za XXX lat jak obecne mlode pokolenie bedzie odbierac swoje emerytury
na konta - zniknie problem wysokich oplat :)

Data: 2009-06-07 22:00:22
Autor: Titus Atomicus
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
In article <58541277-c79c-44e7-93b1-9b201d344864@p4g2000vba.googlegroups.com>,
 BK <bkapuscinski@gmail.com> wrote:

[...]

Akurat z tym mBankiem to nie tak.
Trzeba pamietac o tym, ze na RORze nie daje zadnego oprocentowania.

TA

Data: 2009-06-07 21:00:55
Autor: krzysztofsf
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!! !!!!!!!!!!!!!!
marek pisze:
krzysztofsf wrote:

[...]

Platne karty do kont mlodziezowych w PKO sa conajmniej od kilku lat, o ile nie zawsze. Tak wiec w chwili podpisywania umowy oplata istniala.

Wiekszosc bankow oszukuje, podajac osobno cene prowadzenia konta (0 zl) a osobno cene karty do niego. PKO nie jest wyjatkiem.

Zmiana umowy mogalaby najwyzej polegac na podniesieniu oplaty, a autor nie zali sie na to, a wogole na fakt pobrania jakichkolwiek pieniedzy za karte (po roku?).

Powyzsze bylo bardzo pedagogiczne - uczy, ze nalezy dokladnie przestudiowac kazda umowe przed podpisaniem, bo inaczej moga byc konsekwencje finansowe. Opiekun wyrazajacy zgode na konto powinien sie tym zajac.

Data: 2009-06-07 12:08:23
Autor: BK
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
On 7 Cze, 21:00, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:
marek pisze:

> [...]

Wiekszosc bankow oszukuje, podajac osobno cene prowadzenia konta (0 zl)
a osobno cene karty do niego. PKO nie jest wyjatkiem.

Oszustwo by bylo wtedy kiedy karta bylaby do konta obowiazkowa. Jesli
karta nie jest obowiazkowa to gdzie tu oszustwo? Mozna korzystac z
konta nie posiadajac karty. Ja mam 4 takie konta :)

Data: 2009-06-07 21:23:24
Autor: krzysztofsf
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!! !!!!!!!!!!!!!!
BK pisze:

[...]

Moze nie oszustwo, a ukrywanie rzeczywistych kosztow.

Praktycznie lekture kazdej oferty ze stron bankow, trzeba uzupelniac lektura TOiP, gdzie sie dowiadujemy przykladowo, ze "karta do konta wydawana bezplatnie" uzupelnia zapis o oplacie rocznej czy comiesiecznej.

Data: 2009-06-07 21:11:10
Autor: marek
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
krzysztofsf wrote:

[...]

To co piszesz przypomina mi mój przypadek (nieco z innej beczki):
Kiedys wybito mi w samochodzie szybe i ukradziono telefon (oczywiscie szyba była droższa od telefonu..). Zgłosiłem sprawe na "policje" gdzie otrzymałem info ze to JA SAM WYMUSILEM KRADZIEZ (zostawiając telefon w samochodzie) i ze oni nic z tym nie zrobią bo to moja wina. Ręce mi opadły...
Tak samo jest z tym co piszesz. To ze opiekun wyrazi (lub nie) zgode na warunki prowadzenia konta ma się nijak do oferty banku bo Pan Kowalski dla banku jest nikim... a bank nie zmieni specjalnie dla Kowalskiego oferty..
marek

Data: 2009-06-07 12:18:44
Autor: BK
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
On 7 Cze, 21:11, marek <mularek@wytnij_o2.pl> wrote:
krzysztofsf wrote:

> [...]

banku jest nikim... a bank nie zmieni specjalnie dla Kowalskiego oferty.

Tak ale Pan Kowalski po przeczytaniu umowy i TOiP moglby:
a) pojsc do innego Banku
b) powiedziec corce - sluchaj mala tylko to Twoje konto kosztuje 18 zl
rocznie

I nie byloby pelnej dramatyzmu sceny kiedy 15 letnia corka pyta tate
"tato czy to uczciwe?" a ten odpowiada "nie, ale banki to krwiopijcze
pijawy i tak maja".

Bo ja  powaznie nie rozumiem jak mozna sie dobrowolnie zgodzic na
platna oferte i jakos nie wspomniec o tym dziecku, a dziecko kiedy
zobaczy potracenie tych 18 zl czuje sie oszukane to ojciec zamiast
pielegnowac w dziecku poczucie krzywdy powinien powiedziec "sorry
corka, moj blad, zapomnialem ci powiedziec, ze to 18 zl kosztuje".

Tu ojciec wychowuje kolejnego "konsumenta", ktory bedzie zyl w
przesiwadczeniu, ze umowy mozna nie czytac, a jak z niej wynikaja
jakies negatywne konsekwencje [np. oplata roczna] to mozna mowic o
oszustwie i nieuczciwosci.

Data: 2009-06-07 21:55:58
Autor: Krasnal
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!

[...]

Co ty możesz widzieć o mojej córce. Zapytała bo miło być 10  teraz jest 18 i tyle. Ona wie ,że nie ma nic za darmo ale podnieśli ceny bo  jak ktoś mi powiedził w trosce o klientów.podwyższaja standardy obsługi :-)  I to jest nieuczciwe. a ceny poszły bo bank chce wiecej zarobić i tyle w temacie.

Krasnal
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Tajna Organizacja Walczących Krasnali

Data: 2009-06-07 21:18:14
Autor: krzysztofsf
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!! !!!!!!!!!!!!!!
marek pisze:

[...]

Opiekun wyraza zgode, albo nie wyraza, zakladajac lub nie konto - zapoznawszy sie z warunkami. Jesli zapoznal sie pobieznie, to niech nie wini otaczajacego go swiata, tylko stwierdzi, ze byl niedbaly.

Data: 2009-06-07 21:27:31
Autor: marek
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
krzysztofsf wrote:

Opiekun wyraza zgode, albo nie wyraza, zakladajac lub nie konto -
zapoznawszy sie z warunkami. Jesli zapoznal sie pobieznie, to niech nie
wini otaczajacego go swiata, tylko stwierdzi, ze byl niedbaly.

Nie zgadzam sie z taka tezą: moim zdaniem to bank był nie dość uczciwy (jesli banki w ogóle sa uczciwe!!!) w informowaniu klienta o kosztach posiadania konta. Byc moze gdyby "akwizytor" przy zakladaniu konta poinformował klienta wprost ze ta karta bedzie go kosztowała 18 PLN to taki rachunek nigdy nie był by załozony - i tu dochodzimy do sedna sprawy czyli ucziwosci prowadzenia biznesu wobec wlasnych klientow. Biznes bankowy opiera sie na "drobnym druczku" - czy tak nie jest??

Data: 2009-06-07 21:32:49
Autor: krzysztofsf
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!! !!!!!!!!!!!!!!
marek pisze:
krzysztofsf wrote:

[...]

Alez oczywiscie, ze tak jest.
Dlatego trzeba i samemu, i uczyc tego swoja latorosl, kontrolowac co bank wykombinuje.

BANKI NIE SA UCZCIWE. I to bez wyjatkow. Dlatego nie ma sensu wyzalac sie na zmiany, ktore mozna bylo samemu na czas odkryc i zareagowac.

Dlatego dobrze, ze stalo sie jak sie stalo, bo w przyszlosci moze corka, gdy bedzie maiala 20+ wnikliwie przestudiuje umowe kredytu studenckiego czy mieszkaniowego.

Data: 2009-06-07 21:48:41
Autor: marek
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
krzysztofsf wrote:

marek pisze:

[...]

No cóż jesli juz doszliśmy do tego ze interes bankowy z definicji nie jest uczciwy to "na pohybel takiemu biznesowi"
Niech banki upadają!, żadnej pomocy ze strony Panstwa - to jedyna metoda na tych parszywców....

Data: 2009-06-07 21:54:34
Autor: krzysztofsf
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!! !!!!!!!!!!!!!!
marek pisze:
krzysztofsf wrote:

marek pisze:
[...]

A po co pomoc panstwa?
Zeby prezesi dostali wyzsze premie?

Zeby rozlozyc jakis interes to najlepiej dopuscic tam interwencjonizm panstwowy.

Bank ma zarabiac, a zeby zarabiac dlugofalowo, najlepiej zarabiac nie oszukujac klientow.

Data: 2009-06-07 21:59:53
Autor: marek
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
krzysztofsf wrote:

[...]

No tak banki nie myslą - na pewno nie w Polsce...
NIECH UPADAJĄ ....i to by było na tyle.
pozdrawiam, marek

Data: 2009-06-07 22:12:43
Autor: Valdi.Pavlack
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
"krzysztofsf" news:h0h5tu$p9c$11news.wp.pl

A po co pomoc panstwa?
Zeby prezesi dostali wyzsze premie?

Na tym właśnie ta "pomoc" polega, o czym można się było dobitnie przekonać w
ostatnimy czasy...
Ci ludzie są oderwani od rzeczywistości a pomoc państwa jeszcze bardziej od
tej rzeczywistości ich oddala.

Zeby rozlozyc jakis interes to najlepiej dopuscic tam interwencjonizm
panstwowy.

Możesz rozwinąć bardziej stwierdzenie "interwencjonizm państwowy"? -
większościowy udział kapitału państwa w danym interesie czy coś innego?

Bank ma zarabiac, a zeby zarabiac dlugofalowo, najlepiej zarabiac nie
oszukujac klientow

Patrząc na banki w PL odnoszę wrażenie, że schemat jest trochę inny:
1. Bank ma zarabiać
2. Zarabiać szybko, dużo i ciągle
3. Zarobek ma być oparty na dymaniu klientów

A podobno są to instytucje zaufania... (publicznego?) :)

Data: 2009-06-07 22:35:12
Autor: krzysztofsf
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!! !!!!!!!!!!!!!!
Valdi.Pavlack pisze:

[...]

Bezposrednie pakowienie pieniedzy z podatkow (sciagnietych z innych) w przedsiewziecia, ktore z jakis przyczyn maja trudnosci.

I nie zapominaj o "misji firmy" ;)

Data: 2009-06-07 22:46:44
Autor: Valdi.Pavlack
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
"krzysztofsf" news:h0h8a4$p9c$15news.wp.pl

> [...]

Bezposrednie pakowienie pieniedzy z podatkow (sciagnietych z innych) w
przedsiewziecia, ktore z jakis przyczyn maja trudnosci.

Dziękuję :) - widzę, że tak samo patrzymy na tą kwestię :)

> [...]
> 1. Bank ma zarabiać
> 2. Zarabiać szybko, dużo i ciągle
> 3. Zarobek ma być oparty na dymaniu klientów

A nie zawarłem tego ww. 3 punktach? :) W końcu to misja firmy, której
głównym filarem jest dymanie klienta :P

Data: 2009-06-07 22:09:01
Autor: Valdi.Pavlack
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
"marek" news:h0h66h$t0r$1mx1.internetia.pl

[...]

Piszesz to z ironią czy z pełnym przekonaniem?

Data: 2009-06-08 01:09:28
Autor: Ra
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!! !!!!!!!!!!!!!!
marek pisze:
krzysztofsf wrote:

[...]

Opłata za konto, kartę i przelewy to są podstawowe rzeczy który każdy średnio myślący człowiek sprawdza chyba że jest
to jego pierwsze w życiu konto a jest młodocianym albo np rolnikiem który musiał założył konto do dopłat z uni - takie osoby mogą zrozumieć
Czy osoby które biorą kredyt w walucie a potem wyzywają bank że ich oszukał i co miesiąc podwyższa % też uważasz że to wina banku ? a sporo jest takich postów na forum gazety

Data: 2009-06-07 21:17:17
Autor: Krasnal
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!

Zmiana umowy mogalaby najwyzej polegac na podniesieniu oplaty, a autor nie zali sie na to, a wogole na fakt pobrania jakichkolwiek pieniedzy za karte (po roku?).

auor żali sie na wysokośc opłaty. Miało być 10 zł.a wyszło 18 Młodych  ludzi powinno sie zachęcać do korzystania ze swoich usług poprzez niskie opłaty a nie zdzierać kasę. Oczywiście bankowcu! Napiszesz zaraz językiem korzyści, że to tylko pare groszy dziennie więc co to za opłata.  I na tym możemy zamknąć dyskusję.

Krasnal
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Tajna Organizacja Walczących Krasnali

..

Data: 2009-06-07 21:28:43
Autor: krzysztofsf
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!! !!!!!!!!!!!!!!
Krasnal pisze:

Zmiana umowy mogalaby najwyzej polegac na podniesieniu oplaty, a autor nie zali sie na to, a wogole na fakt pobrania jakichkolwiek pieniedzy za karte (po roku?).

auor żali sie na wysokośc opłaty.

To niech autor napisze dokladnie o co mu chodzi - Podniesienie oplaty domyslam sie bez powiadomienia o zmianach w cenniku, przyslanego do domu na tyle wczesnie, zeby mozna bylo zrezygnowc z konta bez ponoszenia tej oplaty.

[...]

Nie jestem bankowcem, a napisalem juz wczesniej - zmienic konto a nie placic wysokich oplat.
Ja bankom tak nie ufam, ze tak 2 razy w miesiacu sprawdzam TOiP bankow, gdzie mam jakies produkty.

Data: 2009-06-08 11:01:08
Autor: RobertS
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!! !!!!!!!!!!!!!!

[...]

Jeżeli 18 zł za kartę w PKO BP to za dużo to przecież możecie przenieść konto do innego banku - tego nikt nie zabrania.

Bank TYLKO pobrał opłatę zgodną z TOiP. Na czym miałoby polegać to oszustwo?

RobertS

Data: 2009-06-07 21:22:31
Autor: Valdi.Pavlack
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
"krzysztofsf" news:h0h2pa$p9c$4news.wp.pl

Wiekszosc bankow oszukuje, podajac osobno cene prowadzenia konta (0 zl)
a osobno cene karty do niego. PKO nie jest wyjatkiem.

Alior "pięknie" wykorzystuję informację o "darmowym" koncie w swoich
reklamach :)

[...]

Dobrze prawisz :) A po nauce uważnego czytania umów przechodzimy na wyższy
stopień wtajemniczenia tj. posługiwanie się nowoczesnymi instrumentami
płatniczymi.

Data: 2009-06-07 21:55:20
Autor: krzysztofsf
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!! !!!!!!!!!!!!!!
Valdi.Pavlack pisze:

Dobrze prawisz :) A po nauce uważnego czytania umów przechodzimy na wyższy
stopień wtajemniczenia tj. posługiwanie się nowoczesnymi instrumentami
płatniczymi.

Lekcja 2.

Korzystamy z karty kredytowej ;)

Data: 2009-06-07 22:15:22
Autor: Valdi.Pavlack
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
"krzysztofsf" news:h0h5vb$p9c$12news.wp.pl

> [...]
wyższy
> stopień wtajemniczenia tj. posługiwanie się nowoczesnymi instrumentami

Nie za szybko? :) Jeżeli już nasza uczennica ma takie parcie na kredytówki
to może najpierw jakiś etap szkoleniowy na debetówce :) - niech zobaczy czym
to się je, bo jest ryzyko, że jak od kopa rzucimy ją na "głęboką wodę" to
znikną wszelakie hamulce pójdzie w długą... do galerii handlowej :)

Data: 2009-06-07 22:39:05
Autor: krzysztofsf
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!! !!!!!!!!!!!!!!
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

A tak powazniej, to uwazam, ze w programie odpowiedniego przedmiotu (nie pamietam jak w tym tygodniu nazywa sie w szkolach) powinny byc lekcje dotyczace kont bankowych, czytania TOiP, zasad korzystania z kredytowki i kredytu, przeliczenia sobie na arkuszu rzeczywistych kosztow, jakie poniesie sie zaciagajac kredyt, ubezpieczenie itp.

Data: 2009-06-07 22:48:31
Autor: Valdi.Pavlack
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
"krzysztofsf" news:h0h8hd$p9c$16news.wp.pl

[...]

Podstawy ekonomii? - to chyba najodpowiedniejszy przedmiot, ale jeżeli moja
wiedza jest poprawna to raczej dzieciaki w nauczaniu początkowym jej nie
przerabiają, a szkoda bo wiedza ta mogła by im się przydać w późniejszych
latach, pod warunkiem, że zostanie zaprezentowania im w odpowiedni sposób
(adekwatny do wieku).

Data: 2009-06-07 22:57:47
Autor: krzysztofsf
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!! !!!!!!!!!!!!!!
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Jakies tam nauki o spoleczenstwie i i inne o przedsiebiorczosci maja (liceum).
O niczym o czym wspominalem powyzej ich nie uczyli na zadnym z tych przedmiotow.

Data: 2009-06-07 23:16:03
Autor: Valdi.Pavlack
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
"krzysztofsf" news:h0h9ke$6o1$2news.wp.pl

Żale należy kierować do:
1. szeroko rozumianego MEN
2. nauczycieli

:)

Data: 2009-06-08 02:10:42
Autor: Krzysztof Halasa
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> writes:

[...]

Bez sensu, to ma bardzo luzny zwiazek z ekonomia.
Dokladnie taka sama wiedza potrzebna jest w spozywczym przy kupowaniu
kielbasy, w sklepie z proszkiem do prania, i w kazdym innym miejscu,
w ktorym zawiera sie jakas umowe.

Inna sprawa ze jesli ktos spodziewa sie po 15-letniej osobie
doswiadczenia 70-latka to nie jest realista.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-08 17:40:17
Autor: Mithos
Pazerno?ć PKO ne zna granic !!! !!!!!!!!!!!!!!
Valdi.Pavlack pisze:
Alior "pięknie" wykorzystuję informację o "darmowym" koncie w swoich
reklamach :)

Akurat pod tym względem to im nic zarzucić nie można, bo w każdej ulotce i ogólnie wszędzie można wyczytać, że za kartę płaci się 3 PLN miesięcznie.

--
Mithos

Data: 2009-06-08 08:44:43
Autor: Budzik
Pazerność PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
Osobnik posiadający mail krasnalki2000@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]
Córka zapytała mnie czy to uczciwe z ich strony? No właśnie czy to
uczciwe? Was pytam.  Moim zadaniem nie. To juz przesada. Na młodych
ludziach będa zarabiać. Czy dla 15 latki inne banki maja podobna
ofertę czy może gdzieś coś jest taniej? Poproszę jakieś nazwy innych
bardziej ucziwych banków. Może ich nie ma?

hmm
a moze po prostu bank zrozumiał swoja role edukacyjna.
I teraz: córka ma 15 lat - wiec umie czytac.
Regulamin do raczki i jechane. Jezeli jest w nim (albo w Toip) info o opłacie (bo w koncu czy ktos rzeczywiscie powiedział ze karty maja byc zawsze i wszedzie darmowe) to rola edukacyjna spełniona - sie córka razem z tata naucza ze trzeba czytac regulamin albo przynajmniej dopytac zakładajac konto o koszty (zwłaszcza tak podstawowe).
Jezeli nie ma zapisu - pomóc córce w napisaniu reklamacji - znów rola edukacyjna spełniona - sie córka nauczy pisac reklamacje, walczyc o swoje itp.
Jezeli zapis o opłacie jest, ale np. przy zakładaniu konta poinformowano was inaczej - znów - pisac reklamacje stosujac inna argumentacje - ale o dziwo - uwaga - znów rola edukacyjna spełniona!!!
:)

"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg

Data: 2009-06-08 11:51:08
Autor: wspolna-flaszka.pl
Pazernoœć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!

[...]

mBank , izzy konto z darmowa karta (sliczna, na marginesie!)

--
http://sklep.wielobranzowy.eu <<<
Nie bšdŸ frajerem, kupuj w detalu po cenach hurtowych!

Data: 2009-06-08 15:54:30
Autor:
Pazerność PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
TOiP biblią Twoją a Regulamin Testamentem...

--

Pazernoœć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!