Pchac sie w intelowskie platformy czy AM3+, moze cos innego ?

Data: 2013-12-22 18:15:44
Autor: T.V.M1M2M3NMM4
Pchac sie w intelowskie platformy czy AM3+, moze cos innego ?
Hej, widze, ze moj zestaw z postu: news:x3bvkceqz6ge$.dlgcomputadora.pl
jakos sie nie cieszy popularnoscia.

Zadam zatem pytanie - w jaka platforme sie teraz pchac i co polecicie
fajnego?

Konkretny zestaw w okolicy 3500zl

T.V.

Data: 2013-12-22 18:39:31
Autor: gadacz
W dniu 2013-12-22 18:15, T.V.M1M2M3NMM4 pisze:
[...]

Konkretne pytanie jest takie,
do czego Ci ten komputer jest potrzebny,
a tutaj tej informacji nie zamieściłeś.

pozdrawiam
gadacz

Data: 2013-12-23 10:38:28
Autor: T.V.M1M2M3NMM4
Dnia Sun, 22 Dec 2013 18:39:31 +0100, gadacz napisał(a):

[...]

Komputer do domu gdzie sa dzieci - gier raczej nie bedzie, ale wole sie
zabezpieczyc i zainwestowac w karte graficzna. Do tego obrobka filmow,
zdjec.

Jako system na 100% Debian i moze jak ktos mnie namowi W7.

T.V.

Data: 2013-12-22 21:52:32
Autor: Mr. Misio
Użytkownik T.V.M1M2M3NMM4 napisał:
[...]

Zestaw czyli nie laptop?

Dobra plyta, i tani procek i3 generacji 4.

Dobra grafika, duzo ramu i SSD+HDD pierwszy na system, drugi na multimedia.

Perocek za rok wymienisz na i7.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

   pl.rec.gry.komputerowe - thank you very much!
   http://www.youtube.com/watch?v=i1Cs5fPagno ;)

Data: 2013-12-23 10:37:21
Autor: T.V.M1M2M3NMM4
Dnia Sun, 22 Dec 2013 21:52:32 +0100, Mr. Misio napisał(a):

[...]

Skrzynka, nie laptop - mam dosc przeplacania :D

Jaka plyta i jaki procek :D model CPU?
Jaka grafika? RAM16GB biore, do tego SSD + 2x 1TB w RAID
Procesor zastanawiam sie nad AM3+ a intelowskimi co przemawia za jednym co
za drugim? Jak widzicie przyszlosc? Ktory socjet bedzie rozwijany i
utrzymany?
Jaki chipset na plycie?

Komputer do domu, sa dzieci - gier raczej nie bedzie, ale wole sie

Data: 2013-12-23 22:35:49
Autor: ToMasz
Pchac sie w intelowskie platformy czy AM3+, moze cos innego ?

Jaka grafika? RAM16GB biore, do tego SSD + 2x 1TB w RAID
Padną Ci te dyski szybko. OBojętnie jaki procek weźmiesz, to i tak największego "kopa" dadzą Ci dyski, ale padną. nie wiem czy warto....
Druga sprawa, po kija w Debianie komputer za 3 tysiaki? Do gier - rozumiem, ale jak tam ma linux chodzić, to cokolwiek kupisz będzie się nudziło.

ToMasz

Data: 2013-12-24 01:47:33
Autor: Przemys³aw Ryk
Dnia Mon, 23 Dec 2013 22:35:49 +0100, ToMasz napisał(a):

Jaka grafika? RAM16GB biore, do tego SSD + 2x 1TB w RAID
PadnÄ… Ci te dyski szybko.

Które i z jakiego powodu?

OBojętnie jaki procek weźmiesz, to i tak największego "kopa" dadzą Ci dyski, ale padną. nie wiem czy warto....

Padną bo? Tylko nie mów głośno, bo nie chcę, żeby moje się dowiedziały o
Twojej teorii…
Druga sprawa, po kija w Debianie komputer za 3 tysiaki? Do gier - rozumiem, ale jak tam ma linux chodzić, to cokolwiek kupisz będzie się nudziło.

Albowiem gdyż ponieważ?

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Odpowiedzialność można porównać do czekolady. Najlepiej na tym wyjdziesz,]

Data: 2013-12-29 13:17:40
Autor: T.V.M1M2M3NMM4
[...]

Emulatory odpalac

T.V.

Data: 2013-12-23 23:31:28
Autor: Mr. Misio
[...]

JA wszedlem w 3-generacje inteli, teraz mam i3 na sokecie 1155

Jaka grafika?

nVidia gtx650

jak dla dzieci do grania to pomysl o SteamOS jak masz gierki ze steama :) Polubisz - linuks to jest ;)

RAM16GB biore, do tego SSD + 2x 1TB w RAID

RAID? 2TB? :) Mial byc komp dla dzieci do pogrania ;D

Procesor zastanawiam sie nad AM3+ a intelowskimi co przemawia za jednym co
za drugim? Jak widzicie przyszlosc? Ktory socjet bedzie rozwijany i
utrzymany?

zaden :p Jesli myslisz o perspektywie kilku lat to kilka soketow sie zmieni jeszcze ;) JA wzialem "stary" 1155 choc juz byl nowy 1150 (4th generacja). PRzypuszczam, ze zanim znow zmienie kompa bedzie 7 soketow dalej.

Z reszta jak skladalem poprzedniego kompa to tez minelo juz od tego czasu kilka socketow.

Jaki chipset na plycie?

plyta wypasiona, bo to sie najtrudniej wymienia, a tez od tego na jakim fundamencie postawisz, tak reszta bedzie dzialac.

ma miec sata III (czyli sata/600) dla SSD, pamietaj o specjalnym kabelku SATA/600 dla SSD. USB 3.0. Czasem przydatne e-SATA, i nowoczesnyc chipset, ja wzialem z77 choc teoretycznie na wyrost.

Komputer do domu, sa dzieci - gier raczej nie bedzie,

to smutne :(((((((((((((((((((

ale wole sie
zabezpieczyc i zainwestowac w karte graficzna. Do tego obrobka filmow,
zdjec.

nVidia z CUDA pozwala wykorzystac moc grafiki przy renderowaniu choc... to ze program pisze, ze obsluguje to niewiele znaczy. Sie przejechalem, bo np. domowy vegas movie studio obsluguje... pod warunkiem, ze koduje sie ichnimi presetami, a juz np. h.264 main concept nie obsluguje :] Dramat? No zalezy ;) Mnie zalezalo na main concept bo tam jest progressive download dl ajutuba i VBR bitrate obrazu. Pliki mniejsze, szybciej sie laduja i maja lepsza jakosc. A na sonowym presecie trace ter dwie rzeczy, zyskujac na czasie renderingu (jest krotszy ze 2 razy z wykorzystaniem cuda).

I jak sie wkurze, to do mojej starej plyty pasuje 16-watkowy 8-rdzeniowy Xeon :] 3 razy wydajniejszy w renderingu od i7 a do tego tanszy i mniej energozerny...

Data: 2013-12-24 00:03:06
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Mon, 23 Dec 2013 23:31:28 +0100, Mr. Misio napisał(a):

I jak sie wkurze, to do mojej starej plyty pasuje 16-watkowy 8-rdzeniowy Xeon :] 3 razy wydajniejszy w renderingu od i7 a do tego tanszy i mniej energozerny...

Jaki Xeon jest 3 razy szybszy od i7 (jakiego i7?) i do tego tanszy?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-12-24 00:28:25
Autor: Mr. Misio
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

Nie pamietam modelu. Mam gdzies sobie zapisalem wybrany. I szybszy oczywiscie w renderingu bo 8C/16T to jednak daje w takim przypadku kopa.

Do gier i pracy biurowej sie nie nadaje (znaczy nie bedzie szybszy)

Data: 2013-12-24 09:11:04
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Tue, 24 Dec 2013 00:28:25 +0100, Mr. Misio napisał(a):

Jaki Xeon jest 3 razy szybszy od i7 (jakiego i7?) i do tego tanszy?

Nie pamietam modelu. Mam gdzies sobie zapisalem wybrany. I szybszy oczywiscie w renderingu bo 8C/16T to jednak daje w takim przypadku kopa.

No to poszukaj i daj znac.

Do gier i pracy biurowej sie nie nadaje (znaczy nie bedzie szybszy)

Ale tez nie bedzie wolniejszy, za to tanszy, wiec... ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-12-25 19:10:20
Autor: Mr. Misio
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

Ale pare zlotych (doslownie). I moze byc wolniejszy w aplikacjach biurowonormalnych, bo ma nizsze taktowanie niz i7.

Ale ok, poszukam, gdzies mam notatke na co wydac kolejne luzne 800 stowek w ramach testow ;)

Data: 2013-12-25 23:31:46
Autor: Jan Stożek
Po głębokim namyśle Mr. Misio napisał w środa, 25 grudnia 2013 19:10:

[...]

A dlaczego uważasz, że dla aplikacji biurowonormalnych taktowanie procesora ma znaczenie? A może akurat ma szybkość wyświetlania grafiki albo szybkość transmisji dyskowej?

Hint: jakie obciążenie procesora wykazuje Twój komputer podczas wykonywania aplikacji biurowonormalnych? Bo jeżeli nie jest to prawie 100% - no... powiedzmy powyżej 75-80% - to czÄ™stotliwość procka nie ma wiÄ™kszego znaczenia. Na przykÅ‚ad podczas pisania tego postu mój komputer praktycznie nic nie robi. Co kilka sekund coÅ› go na chwilÄ™ wzbudzi do kilkunastu-dwudziestukilku procent obciążenia _jednego_rdzenia_, ale poza tym siÄ™ nudzi.  --
Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
| Which switched witch watch which Swatch watch switch?
(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2013-12-26 22:47:53
Autor: Mr. Misio
Użytkownik Jan Stożek napisał:
[...]

Poniewaz ... sa zwykle jednowatkowe. Wiec nie wykorzystaja - jak gry - kilku rdzeni, dlatego im szybciej zrobia cos na jednym, tym szybciej zrobia.

A może akurat ma szybkość
wyświetlania grafiki albo szybkość transmisji dyskowej?

Zalezy jakie aplikacje definiujesz jako biurowe.

Hint: jakie obciążenie procesora wykazuje Twój komputer podczas
wykonywania aplikacji biurowonormalnych? Bo jeżeli nie jest to prawie
100% - no... powiedzmy powyżej 75-80% - to częstotliwość procka nie ma
większego znaczenia. Na przykład podczas pisania tego postu mój
komputer praktycznie nic nie robi. Co kilka sekund coÅ› go na chwilÄ™
wzbudzi do kilkunastu-dwudziestukilku procent obciążenia
_jednego_rdzenia_, ale poza tym siÄ™ nudzi.

Noooooo iiiiiii? :>

Data: 2013-12-26 23:49:58
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Thu, 26 Dec 2013 22:47:53 +0100, Mr. Misio napisał(a):

[...]

Podasz w koncu model tego procka czy dalej bedziesz gimbusowal?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-12-27 01:08:53
Autor: Mr. Misio
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

Poszukaj Xeona po prostu na ten socket. W granicach 800-900 złotych.

Zrob to sam! ;p

Data: 2013-12-27 10:07:20
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Fri, 27 Dec 2013 01:08:53 +0100, Mr. Misio napisał(a):

Podasz w koncu model tego procka czy dalej bedziesz gimbusowal?

Poszukaj Xeona po prostu na ten socket. W granicach 800-900 złotych.

Zrob to sam! ;p

No wlasnie od poczatku nie potrafie, dlatego prosze o pomoc. Wszystkie w tej
cenie maja 4 rdzenie a nie 8 jak sugerujesz. Np. ten za 810 PLN:

http://my.jetscreenshot.com/17026/20131227-youv-51kb.png

To pokazesz go w koncu czy mam uznac, ze sobie trollujesz dla sportu?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-12-27 10:21:00
Autor: Mr. Misio
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

Czy rozumiesz, ze nie potrafie Ci teraz precyzyjnie odpowiedziec?

I byc moze sie pomylilem, moze 4C/8T to bylo w tej cenie.

Data: 2013-12-27 12:13:55
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Fri, 27 Dec 2013 10:21:00 +0100, Mr. Misio napisał(a):

To pokazesz go w koncu czy mam uznac, ze sobie trollujesz dla sportu?

Czy rozumiesz, ze nie potrafie Ci teraz precyzyjnie odpowiedziec?

Nie rozumiem, bo dotad twierdziles:

"Ale ok, poszukam, gdzies mam notatke na co wydac kolejne luzne 800 stowek w ramach testow ;)"

btw 800 stowek na proca to lekka przesada ;-)

I byc moze sie pomylilem, moze 4C/8T to bylo w tej cenie.

O, wreszcie zaczynasz pikowac na odpowiedni poziom komunikacji :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-12-27 12:27:37
Autor: Mr. Misio
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

To zalezy. Moim zdaniem 800 na smartfon to za duzo.

I byc moze sie pomylilem, moze 4C/8T to bylo w tej cenie.

O, wreszcie zaczynasz pikowac na odpowiedni poziom komunikacji :-)

Nie, po prostu nie pamietam, nie moge potwierdzic, ani zaprzeczyc, jesli chodzi o 4C/8T to dalem link wyszukany na szybko

http://www.morele.net/porownaj/479460,472109

Data: 2013-12-27 02:08:15
Autor: jan.stozek
On Thursday, December 26, 2013 10:47:53 PM UTC+1, Mr. Misio wrote:

> [...]

Poniewaz ... sa zwykle jednowatkowe. Wiec nie wykorzystaja - jak gry - kilku rdzeni, dlatego im szybciej zrobia cos na jednym, tym szybciej zrobia.

 Tak z czystej ciekawo¶ci postanowi³em to sprawdziæ.  Firefox (co prawda z wtyczkami) utworzy³ 42 w±tki, program antywirusowy - ponad 30, pasek boczny Windows - 25, Winword - 3, Excel - 6 (oba z pustymi dokumentami, bo jak otworzy³em jeden dokument i jeden arkusz, to liczba w±tków wzros³a odpowiednio do 8 i 10), Outlook - 57. Tak, ¿e ta Twoja teoria o bezw±tkowo¶ci aplikacji biurowonormalnych co¶ siê za bardzo kupy nie trzyma. --
Pozdrawiam,

(js).

Data: 2013-12-27 11:39:06
Autor: Mr. Misio
Pchac sie w intelowskie platformy czy AM3+, moze cos innego ?
U¿ytkownik jan.stozek@gmail.com napisa³:
[...]

OK, poddaje sie, udowodniles ze serwerowy procesor jest lepszy od standardowego w pracy biurowej.

Tylko dlaczego w takim ukladzie go nie stosuja masowo w rozwiazaniach desktop dla biur?

Data: 2013-12-27 05:48:02
Autor: jan.stozek
On Friday, December 27, 2013 11:39:06 AM UTC+1, Mr. Misio wrote:

Poniewaz ... sa zwykle jednowatkowe. Wiec nie wykorzystaja - jak gry -
kilku rdzeni, dlatego im szybciej zrobia cos na jednym, tym szybciej
zrobia.

  Tak z czystej ciekawo�ci postanowi�em to sprawdzi�.
  Firefox (co prawda z wtyczkami) utworzy� 42 w�tki, program antywirusowy - ponad 30, pasek boczny Windows - 25, Winword - 3, Excel - 6 (oba z pustymi dokumentami, bo jak otworzy�em jeden dokument i jeden arkusz, to liczba w�tk�w wzros�a odpowiednio do 8 i 10), Outlook - 57. Tak, �e ta Twoja teoria o bezw�tkowo�ci aplikacji biurowonormalnych co� si� za bardzo kupy nie trzyma.

OK, poddaje sie, udowodniles ze serwerowy procesor jest lepszy od standardowego w pracy biurowej.

Albo ¿e nie za bardzo potrafisz zdefiniowaæ wymagania. ;) Skoro procesor przez wiêkszo¶æ czasu nic nie robi, to KA¯DY procesor nic nie robi±cy bêdzie równie dobry i nie ma powodu, ¿eby jeden uwa¿aæ za lepszy od drugiego tylko dlatego, ¿e nic nie robi trochê szybciej.
Tylko dlaczego w takim ukladzie go nie stosuja masowo w rozwiazaniach desktop dla biur?

Nie wiem, ile kosztuje ten procek, o którym my¶lisz, ale te, które w innym po¶cie kto¶ da³ do porównania kosztuj± ponad 1000 PLN sztuka. W moim pracowym laptopie do prac biurowych jest procek za nieca³e 200 USD, czyli 600 PLN (Box - a w hurcie dla producentów pewnie po³owê tego) - i jako¶ specjalnie nie odczuwam, ¿eby by³ niewystarczaj±cy. --
Pozdrawiam,

(js).

Data: 2013-12-27 14:58:58
Autor: Mr. Misio
[...]

Albo kazdy z nas mysli troche o czyms innym. Bo praca w biurze to niekoniecznie praca biurowa.

Skoro procesor przez wiêkszo¶æ czasu nic nie robi, to KA¯DY procesor nic nie robi±cy bêdzie równie dobry i nie ma powodu, ¿eby jeden uwa¿aæ za lepszy od drugiego tylko dlatego, ¿e nic nie robi trochê szybciej.

Racja.

Tylko dlaczego w takim ukladzie go nie stosuja masowo w rozwiazaniach
desktop dla biur?

Nie wiem, ile kosztuje ten procek, o którym my¶lisz, ale te, które w innym po¶cie kto¶ da³ do porównania

ja :)

kosztuj± ponad 1000 PLN sztuka.

ok. 800 z³ :)

W moim pracowym laptopie do prac biurowych jest procek za nieca³e 200 USD, czyli 600 PLN

+VAT, czyli ok 800 pln

(Box - a w hurcie dla producentów pewnie po³owê tego) - i jako¶ specjalnie nie odczuwam, ¿eby by³ niewystarczaj±cy.

Procek nawet za 600PLN to juz moze byc i5. Skoro ja dawalem rade z renderingiem HD na c2d e8400, od ktorego i3 jest 50% szybszy, a i5 tak ze 2,5 raza szybszy w tych zadaniach, to do prac nie wymagajacych ciezkich obliczen (rendering, symulacje) procek za 600 stów jest jak ferrari. MA zapas mocy na polskiej autostradzie ;)

Data: 2013-12-27 20:31:17
Autor: Jan Stożek
Po głębokim namyśle Mr. Misio napisał w piątek, 27 grudnia 2013 14:58:

Albo kazdy z nas mysli troche o czyms innym. Bo praca w biurze to
niekoniecznie praca biurowa.

Sam pisałeś o aplikacjach biurowonormalnych - a to oznacza z reguły jakiś office, jakaś przeglądarka i jakiś program pocztowy. Najczęściej MS zresztą. ;)

Nie wiem, ile kosztuje ten procek, o którym myślisz, ale te, które
w innym poście ktoś dał do porównania

ja :)

kosztujÄ… ponad 1000 PLN sztuka.

ok. 800 zł :)

Nie mogę teraz znaleźć tego posta, ale oba były po ok. 1kPLN - jeden bodaj 1050, a drugi 1026 czy jakoś tak. Nie sprawdziłem tylko, czy z watą czy bez, bo już wychodziłem z domu.

W moim pracowym laptopie do prac biurowych jest procek za niecałe
200 USD, czyli 600 PLN

+VAT, czyli ok 800 pln

Ale za to oficjalny list-price, a nie cena z prawdziwego sklepu. ;)

Nota bene, w domu mam procek za jakieś ok. 100 PLN, i to brutto. Też prawie nic nie robi, ale za to nudzi się za darmo. ;) --

Data: 2013-12-29 04:15:28
Autor: Krystek
Pchac sie w intelowskie platformy czy AM3+, moze cos innego ?
W dniu 2013-12-27 14:58, Mr. Misio pisze:
U¿ytkownik Jan Sto¿ek napisa³:

[...]

Je¶li Ci siê procesor nudzi to mu zapu¶æ jakie¶ SETI@Home, czy inne projekty @Home i przestanie ;)

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-12-27 12:11:30
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Fri, 27 Dec 2013 11:39:06 +0100, Mr. Misio napisał(a):

OK, poddaje sie, udowodniles ze serwerowy procesor jest lepszy od standardowego w pracy biurowej.

Tylko dlaczego w takim ukladzie go nie stosuja masowo w rozwiazaniach desktop dla biur?

Bo moze tylko Tobie sie wydaje ze jest tanszy? :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-12-27 12:25:18
Autor: Mr. Misio
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

Moze ;)

NA szybko - tutaj Xeon tanszy od najtanszego i7. Xeon o parametrach i7 + troche wiecej w srodku technologii.

Data: 2013-12-27 12:35:09
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Fri, 27 Dec 2013 12:25:18 +0100, Mr. Misio napisał(a):

[...]

Roznica w ceie pomijalna, nie widze tej  "oszczednosci".
A co do tych "troche wiecej technologii" to morele tak twierdzi, konkretnie
jakis handlowiec, ktory kopiowal "cos" i "jakos".
Trzeba by poczytac u Intela i zgaduje, ze moze byc tych roznic duzo mniej
lub wcale.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-12-27 12:39:43
Autor: Mr. Misio
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

To przestań zgadywać ;)

http://ark.intel.com/compare/65729,65719

Data: 2013-12-27 14:14:45
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Fri, 27 Dec 2013 12:39:43 +0100, Mr. Misio napisał(a):

[...]

Dzieki, juz nie musze :-)

http://ark.intel.com/compare/65729,65719

No i mialem racje. Te ficzery od Xeona sa malo istotne. A tego czego
oczekiwalem, czyli tych 8 rdzeni brak :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-12-27 14:52:09
Autor: Mr. Misio
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

Znow mam szukac za Ciebie?

Poszukaj sobie najtanszy Xeon 8C (to seria chyba E5) i potem analogiczny i7 :]

Data: 2013-12-27 18:55:10
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Fri, 27 Dec 2013 14:52:09 +0100, Mr. Misio napisał(a):

[...]

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_Xeon_microprocessors

Nie ma ani jednego 8 rdzeniowego na LGA 1155. I co teraz? :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-12-27 20:01:37
Autor: Mr. Misio
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

No to teraz,,, sam nie wiem :( Zrobilo mi sie smutno, bo widac znalazlem sobie cos, co nie istnieje :/

Data: 2013-12-27 09:24:07
Autor: Jan Stożek
Po głębokim namyśle Mr. Misio napisał w czwartek, 26 grudnia 2013 22:47:

[...]

A czy w przypadku aplikacji biurowonormalnych, limitem nie jest szybkość użytkownika? W końcu przy dwa razy szybszym zegarze nie będę dwa razy szybciej klepał w klawiaturę.
A może akurat ma szybkość
wyświetlania grafiki albo szybkość transmisji dyskowej?

Zalezy jakie aplikacje definiujesz jako biurowe.

Przy zwykłym PPT rozdzielczość ma wpływ na szybkość wyświetlania.
Hint: jakie obciążenie procesora wykazuje Twój komputer podczas
wykonywania aplikacji biurowonormalnych? Bo jeżeli nie jest to
prawie 100% - no... powiedzmy powyżej 75-80% - to częstotliwość
procka nie ma większego znaczenia. Na przykład podczas pisania tego
postu mój komputer praktycznie nic nie robi. Co kilka sekund coś go
na chwilę wzbudzi do kilkunastu-dwudziestukilku procent obciążenia
_jednego_rdzenia_, ale poza tym siÄ™ nudzi.

Noooooo iiiiiii? :>

Skoro procesor nic nie robi na 2,3 GHz, to dlaczego uważasz, że będzie nic nie robił inaczej np. na 1,7 GHz? Czy to, z jaką częstotliwością nudzi się procesor ma jakiekolwiek znaczenie? --

Data: 2013-12-27 10:22:49
Autor: Mr. Misio
[...]

Jest, no i?

A czy zly uklad planet nie jest ograniczeniem szybkosci uzytkownika?

[...]

No i jak to sie ma do procesora?

[...]

Nie uwazam tak, to ty tak uwazasz.

Data: 2013-12-23 16:23:59
Autor: Marcin N
W dniu 2013-12-22 21:52, Mr. Misio pisze:

Dobra plyta, i tani procek i3 generacji 4.
(...)
Perocek za rok wymienisz na i7.

Czemu każesz mu za rok wymieniać procesor?

--
MN

Data: 2013-12-23 23:32:50
Autor: Mr. Misio
Użytkownik Marcin N napisał:
W dniu 2013-12-22 21:52, Mr. Misio pisze:

Dobra plyta, i tani procek i3 generacji 4.
(...)
Perocek za rok wymienisz na i7.

Czemu każesz mu za rok wymieniać procesor?

Nie kaze, jest taka opcja. Bo mozna teraz oszczedzic na procku kupujac tanszy, jak "braknie mocy" to mozna kupic wypasiony, ktory za rok bedzie kosztowal duzo mniej zapewne.

Data: 2013-12-27 00:58:59
Autor: zhbick
[...]

Dużo mniej niekoniecznie ale pewnie będzie to zakup nieopłacalny bo nowsza platforma wypadnie (jak zawsze) cenowo korzystniej.

Data: 2013-12-27 01:07:53
Autor: Mr. Misio
Użytkownik zhbick napisał:
[...]

Tylko, ze nowa platforma to znow duzy wydatek, zwiekszenie kilkukrotne mocy za cene wymiany procka - imho oplacalniejsze (ekonomicznie).

Data: 2013-12-27 11:34:52
Autor: zhbick
Pchac sie w intelowskie platformy czy AM3+, moze cos innego ?
Tylko, ze nowa platforma to znow duzy wydatek, zwiekszenie kilkukrotne mocy za cene wymiany procka - imho oplacalniejsze (ekonomicznie).

Kupiłem raz Cyrixa 166+ z myślą że wymienię na Pentium 233 MMX za jakiś czas, ale okazało się to nieopłacalne, więc zainwestowałem w kolejną rozwojową platformę z Celeronem 300A żeby zmienić na P3. Nie zmieniłem, bo slotowe P3 było nieopłacalne. Kupiłem P3 socketowe. Później zainwestowałem w kolejną rozwojową platformę z Athlonem 2000+ żeby zmienić na Bartona 3200+ gdy nadejdzie czas ale cena proca powalała, więc znów zmieniłem płytę, na której usiadł Venice 3000+ itd...

Morał z tego taki że warto kupić to, co jest potrzebne na teraz a nie liczyć na sensowny upgrade za rok czy dwa

Data: 2013-12-27 11:42:56
Autor: Mr. Misio
Użytkownik zhbick napisał:
[...]

Kupilem kiedys PC z c2d e6300, dwa lata pozniej wymienilem na c2d e8400, za 1/3 ceny tego co w dniu premiery (mniej wiecej wtedy co kupowalem e6300).

Przez te 2 lata okazalo sie, i to bylo powodem zmiany, ze potrzebuje wiecej mocy (tak po 1,5 roku sie okazalo).

Morał z tego taki, że mozna zrobic sesnowny upgrade za rok czy dwa, jesli sie zostawi sobie furtke na taki upgrade.

Data: 2013-12-27 12:49:57
Autor: zhbick
Pchac sie w intelowskie platformy czy AM3+, moze cos innego ?
Kupilem kiedys PC z c2d e6300, dwa lata pozniej wymienilem na c2d e8400, za 1/3 ceny tego co w dniu premiery (mniej wiecej wtedy co kupowalem e6300).

Dwa pytania:
Ile kosztowały Cię łącznie: ten kupiony E6300 i ten kupiony po 2 latach E8400?
Ile kosztował E8400 w dniu, w którym kupiłeś E6300?

Data: 2013-12-27 12:55:59
Autor: Mr. Misio
Użytkownik zhbick napisał:
[...]

Migracja kosztowala mnie tak o polowe mniej, niz jakbym od razu kupil e8400.

Do tego byla rozlozona (finansowo) w czasie.

Do tego, gdyby nie potrzeba na wieksza moc, nie robilbym migracji. Czyli gdyby sie okazalo, ze nie potrzebuje wiekszej mocy, kupujac na starcie e8400 - przeplacilbym.

A tak kupilem e6300 + bardziej wypasiona karte grafiki, i procek dala rade w pracy, a procek i grafika w grach. Moc mi potem byla potrzebna do pracy/hobby wraz z kupnem zabawki krecacej filmy HD.

Data: 2013-12-27 13:02:30
Autor: zhbick
Pchac sie w intelowskie platformy czy AM3+, moze cos innego ?
Migracja kosztowala mnie tak o polowe mniej, niz jakbym od razu kupil e8400.

W takim razie był sens w Twoim przypadku.

Data: 2013-12-27 12:34:30
Autor: Marcin N
W dniu 2013-12-27 11:34, zhbick pisze:

[...]

Morał z tego taki, że TY nie potrafisz zrobić sensownej wymiany, a nie, że ONI rzucają kłody pod nogi.

--
MN

Data: 2013-12-27 12:45:20
Autor: zhbick
Pchac sie w intelowskie platformy czy AM3+, moze cos innego ?
Morał z tego taki, że TY nie potrafisz zrobić sensownej wymiany

głupstwa IMHO pleciesz Waćpan

ja robiłem sensowne wymiany bo nie przepłacałem słono za co mocniejszy procesor na starą podstawkę w sytuacji gdy nowe CPU + płyta wychodziły w porównywalnej kwocie (a i część kasy udało się uzyskać sprzedając stare podzespoły)

Data: 2013-12-27 13:00:23
Autor: Mr. Misio
Użytkownik zhbick napisał:
[...]

Mozna i tak, w zaleznosci jak cenisz sobie czas zwiazany z reinstalem systemu. Moj XP przezyl juz ok. 6 lat bez reinstalu i dziala sprawnie. Zmiana procesora akurat wiazala sie jedynie z ponowna aktywacja oem windowsa. I tyle.

Raz musialem tez wymienic plyte, ale nie bylo problemu z kupieniem identycznej, starej dobrej plyty, nowki, na tym samym chipsecie i jedynie z nowszym biosem, co XP tez lyknal bez problemow (no jakis jeden sterownik trza bylo przeinstalowac).

wiec jesli Twoj czas jest za darmo, to zaoszczedziles. Moj czas ma dla mnie wymierna wartosc wyrazona w pieniadzach, wiec nie zaoszczedzilbym na takim podejsciu, jedynie stracil.

Wiec podsumuje - moja porada, to jedna z kilku mozliwosci, jednemu przypasuje, innemu nie. Podobnie Twoja strategia, dla Ciebie dobra, dla mnie nieakceptowalna.

Data: 2013-12-27 13:18:52
Autor: zhbick
Pchac sie w intelowskie platformy czy AM3+, moze cos innego ?
Mozna i tak, w zaleznosci jak cenisz sobie czas zwiazany z reinstalem systemu. Moj XP przezyl juz ok. 6 lat bez reinstalu i dziala sprawnie.

Czas faktycznie jest cenną wartością ale nie odczuwam jakiejś większej straty z powodu tego, że po zmianie platformy coś tam się instaluje w drugim kącie pomieszczenia, gdzie sporadycznie podchodziłem, żeby coś kliknąć i zezwolić na kontynuowanie instalacji.

W zamian miałem szybszy sprzęt, który oszczędzał mój czas .

Data: 2013-12-27 14:49:59
Autor: Mr. Misio
Użytkownik zhbick napisał:
[...]

W moim przypadku blokuje mi to prace. A instalacja wszystkich uzywanych aplikacji od zera, wraz z ich konfiguracjÄ… zajmuje 2-3 dni. W tygodniu - odpada, bo musze pracowac. W weekend odpada, bo po tygodniu pracy to ostatnia rzecz o jakiej marze to zabawy z komputerami ;)

Wiec jak pies jeza unikam sytuacji, gdzie musialbym to robic. Dlatego nawet kupujac platforme nowa stawiam na pozniejsze minimalne grzebanie w srodku z mozliwoscia upgarde hardware w miare bezbolesnie ;)

Data: 2013-12-27 19:49:31
Autor: zhbick
Pchac sie w intelowskie platformy czy AM3+, moze cos innego ?
W moim przypadku blokuje mi to prace. A instalacja wszystkich uzywanych aplikacji od zera, wraz z ich konfiguracjÄ… zajmuje 2-3 dni.

Jeśli tak, to faktycznie nieciekawie - ja się staram przechodzić na nowszy hardware w taki sposób, że stary wyłączam dopiero po doprowadzeniu nowego do poziomu pełnej funkcjonalności

Data: 2013-12-27 20:02:12
Autor: Mr. Misio
Użytkownik zhbick napisał:
[...]

Nooooo ja taz, wlasnie soe nowy hardware zlozyl i wygrzewa, polowa aplikacji przeniesiona :)

Data: 2013-12-27 13:29:58
Autor: Dawid
W dniu 2013-12-27 13:00, Mr. Misio pisze:

  Moj czas ma dla
mnie wymierna wartosc wyrazona w pieniadzach,

To w wuj kasy tu tracisz :-)

Data: 2013-12-27 14:50:40
Autor: Mr. Misio
Użytkownik Dawid napisał:
W dniu 2013-12-27 13:00, Mr. Misio pisze:

  Moj czas ma dla
mnie wymierna wartosc wyrazona w pieniadzach,

To w wuj kasy tu tracisz :-)

Wymiana doswiadczen jest bezcenna :)

Do tego co innego marnowac czas na cos co sie lubi, a co innego na cos co sie musi ;)

Data: 2013-12-29 04:10:55
Autor: Krystek
W dniu 2013-12-27 14:50, Mr. Misio pisze:
Użytkownik Dawid napisał:
[...]

Marnowanie czasu na coś, czego się nie lubimy nazywamy pracą ;) (No chyba, że niektórych pracę traktują jak hobby ;))

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-12-29 04:15:12
Autor: Krystek
Użytkownik Dawid napisał:
[...]

Marnowanie czasu na coÅ›, czego siÄ™ nie lubimy nazywamy pracÄ… ;) (No
chyba, że niektórych pracę traktują jak hobby ;))

Czego się nie lubi i niektórzy. To ze zmęczenia. Pora na sen.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Pchac sie w intelowskie platformy czy AM3+, moze cos innego ?