Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   PeÅ‚nÄ… politycznÄ… i osobistÄ… odpowiedz ialność za chaos kolejowy na ÅšlÄ…sku

Pełną polityczną i osobistą odpowiedz ialność za chaos kolejowy na Śląsku

Data: 2012-12-12 17:54:45
Autor: u2
Pełną polityczną i osobistą odpowiedz ialność za chaos kolejowy na Śląsku
....  ponosi marszaÅ‚ek Adam Matusiewicz :

http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/polaczek-chaos-z-winy-marszalka,6148165345

Pełną polityczną i osobistą odpowiedzialność za chaos kolejowy na Śląsku
ponosi marszałek Adam Matusiewicz - uważa Jarzy Polaczek(PiS).
Stefczyk.info: Z czego wynika to potworne zamieszanie, z jakim mamy do
czynienia z połączeniami kolejowymi na Śląsku? Już trzeci dzień po
przejęciu połączeń regionalnych przez Koleje Śląskie mamy do czynienia z
niewiarygodnym chaosem...

Jerzy Polaczek: Problem wynika z osobistego "chciejstwa" marszałka
województwa śląskiego – pana Adama Matusiewicza, który dobrał sobie
takich, a nie innych współpracowników. Sytuacja, jaka ma miejsce po
przejęciu przewozów przez nową spółkę Koleje Śląskie to chaos i strajk
jednocześnie. Kolejnym powodem zamieszania jest też kupiony bądź
wydzierżawiony od Sasa do Lasa sprzęt. Oprócz nowych składów, które
kupiło województwo śląskie – tzw. Flirtów firmy Stadler, jeździ też dużo
taboru wydzierżawionego ze Słowacji lub z Czech. Mamy też sytuację taką,
że ok. 800 osób z oddziału śląskiego Przewozów Regionalnych straciło
pracę. Do tego dochodzi sztucznie wykreowany rozkład, o którym kłamliwie
informowano podróżnych na Śląsku, że o 20 proc. wzrasta liczba połączeń.
Tymczasem określone odcinki tras kolejowych w województwie zostały
podzielone sztucznie na 2 albo 3.

I to tylko pogłębiło chaos jeśli chodzi o posługiwanie się tym rozkładem
przez pasażerów. Do tego dołóżmy jeszcze brak rezerw taborowych, który
jest gołym okiem widoczny... W efekcie powiedzieć, że to kompromitacja,
to mało!

Kto ponosi największą odpowiedzialność za tę sytuację? Marszałek mówi,że
polecą głowy w Kolejach Śląskich. Ale może to on sam jest największym
winowajcÄ…?

 PeÅ‚nÄ… politycznÄ… i osobistÄ… odpowiedzialność za ten stan rzeczy ponosi
marszałek Matusiewicz. Natomiast to jakich ludzi dobrał do przygotowania
tego zadania – to już jest kwestia wtórna. Władze województwa jak i
rzecznicy prasowi Kolei Śląskich wielokrotnie informowali, że mają
wszystko dopięte na ostatni guzik. Tymczasem okazało się, że w
normalnych warunkach pogodowych, bo to co się dzieje trudno nazwać
warunkami ekstremalnymi, kilkanaście procent pociągów przewidzianych w
rozkładach jazdy nie wyjechało na trasy. I sytuacja z dnia na dzień się
pogarsza.

Mamy też kolejny absurd: Przewozy Regionalne, w miejsce których weszły
Koleje Śląskie muszą dziś pomagać firmie, która miała je zastąpić...

 Przewozy Regionalne przejmujÄ… część poÅ‚Ä…czeÅ„ z innymi województwami.
Również PKP Intercity wydzierżawiło dodatkowy tabor. To są oczywiście
dodatkowe koszty. Sytuacja staje się groteskowa, skoro jedna spółka
zarządzana przez ludzi PO, najpierw kłóci się przez ponad rok z innym
podmiotem zarządzanym przez samorządy zdominowane przez koalicję PO –
PSL. W efekcie następuje gwałtowne pogorszenie sytuacji na kolei - w
drugim pod względem zaludnienia rejonie kraju. W tym regionie setki
tysięcy ludzi codziennie dojeżdżają do pracy. Sam wiem o przypadkach,
gdy ludzie musieli czekać na powrót do domu po 5 – 6 godzin i wracali o
pierwszej w nocy z pracy.

 Ta sytuacja nie ma precedensu w ciÄ…gu ostatnich kilkudziesiÄ™ciu lat.
Gołym okiem widać, że za to zadanie wzięła się ekipa, która się zupełnie
na tym nie zna. Ludzie, którzy nigdy nie zarządzali czymś realnym, gdzie
liczy się odpowiedzialność za efekt działań. I kończy się to gigantyczną
porażką.
 Wczoraj w dyspozyturze marszaÅ‚ek województwa osobiÅ›cie ukÅ‚adaÅ‚ awaryjny
plan funkcjonowania pociągów według własnego widzimisię i ustala, które
pociągi powinny zostać zawieszone. To byłoby groteskowe, gdyby nie fakt,
że płacą za to pasażerowie marznący na dworcach. Tu rodzi się pytanie o
ewentualne odszkodowania. W tej sprawie regulacje europejskie sÄ… bardzo
restrykcyjne i uruchamiają lawinę powództw przeciwko spółce.

Czy ta sytuacja wymaga interwencji ministerstwa transportu?

 Taka sytuacja w każdym innym paÅ„stwie europejskim musiaÅ‚by spowodować
reakcje ministra właściwego ds. transportu oraz radykalne działania
urzędu transportu kolejowego. Powinien się zebrać zespół kryzysowy,
który powinien ocenić realne możliwości i wyprostować rozkład. Władze
samorządowe województwa z TLK i UTK powinny wypracować nowy, bo ten
opracowany wcześniej – po prostu nie istnieje.

Data: 2012-12-12 18:42:33
Autor: Marek Woydak
Pełną polityczną i osobistą odpowiedz ialność za chaos kolejowy na Śląsku
On Wed, 12 Dec 2012 17:54:45 +-0100, u2 wrote:

...  ponosi marsza+AUI-ek Adam Matusiewicz :

http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/polaczek-chaos-z-winy-marszalka,6148165345

Pe+AUI-n+AQU- polityczn+AQU- i osobist+AQU- odpowiedzialno+AVsBBw- za chaos kolejowy na +AVo-l+AQU-sku
ponosi marsza+AUI-ek Adam Matusiewicz - uwa+AXw-a Jarzy Polaczek(PiS).
Stefczyk.info: Z czego wynika to potworne zamieszanie, z jakim mamy do
czynienia z po+AUIBBQ-czeniami kolejowymi na +AVo-l+AQU-sku? Ju+AXw- trzeci dzie+AUQ- po
przej+ARk-ciu po+AUIBBQ-cze+AUQ- regionalnych przez Koleje +AVo-l+AQU-skie mamy do czynienia z
niewiarygodnym chaosem...

Jerzy Polaczek: Problem wynika z osobistego "chciejstwa" marsza+AUI-ka
wojew+APM-dztwa +AVs-l+AQU-skiego +IBM- pana Adama Matusiewicza, kt+APM-ry dobra+AUI- sobie
takich, a nie innych wsp+APMBQg-pracownik+APM-w. Sytuacja, jaka ma miejsce po
przej+ARk-ciu przewoz+APM-w przez now+AQU- sp+APMBQg-k+ARk- Koleje +AVo-l+AQU-skie to chaos i strajk
jednocze+AVs-nie. Kolejnym powodem zamieszania jest te+AXw- kupiony b+AQU-d+AXo-
wydzier+AXw-awiony od Sasa do Lasa sprz+ARk-t. Opr+APM-cz nowych sk+AUI-ad+APM-w, kt+APM-re
kupi+AUI-o wojew+APM-dztwo +AVs-l+AQU-skie +IBM- tzw. Flirt+APM-w firmy Stadler, je+AXo-dzi te+AXw- du+AXw-o
taboru wydzier+AXw-awionego ze S+AUI-owacji lub z Czech. Mamy te+AXw- sytuacj+ARk- tak+AQU-,
+AXw-e ok. 800 os+APM-b z oddzia+AUI-u +AVs-l+AQU-skiego Przewoz+APM-w Regionalnych straci+AUI-o
prac+ARk-. Do tego dochodzi sztucznie wykreowany rozk+AUI-ad, o kt+APM-rym k+AUI-amliwie
informowano podr+APMBfA-nych na +AVo-l+AQU-sku, +AXw-e o 20 proc. wzrasta liczba po+AUIBBQ-cze+AUQ-.
Tymczasem okre+AVs-lone odcinki tras kolejowych w wojew+APM-dztwie zosta+AUI-y
podzielone sztucznie na 2 albo 3.

I to tylko pog+AUIBGQ-bi+AUI-o chaos je+AVs-li chodzi o pos+AUI-ugiwanie si+ARk- tym rozk+AUI-adem
przez pasa+AXw-er+APM-w. Do tego do+AUIA8wF8-my jeszcze brak rezerw taborowych, kt+APM-ry
jest go+AUI-ym okiem widoczny... W efekcie powiedzie+AQc-, +AXw-e to kompromitacja,
to ma+AUI-o!

Kto ponosi najwi+ARk-ksz+AQU- odpowiedzialno+AVsBBw- za t+ARk- sytuacj+ARk-? Marsza+AUI-ek m+APM-wi,+AXw-e
polec+AQU- g+AUI-owy w Kolejach +AVo-l+AQU-skich. Ale mo+AXw-e to on sam jest najwi+ARk-kszym
winowajc+AQU-?

 Pe+AUI-n+AQU- polityczn+AQU- i osobist+AQU- odpowiedzialno+AVsBBw- za ten stan rzeczy ponosi
marsza+AUI-ek Matusiewicz. Natomiast to jakich ludzi dobra+AUI- do przygotowania
tego zadania +IBM- to ju+AXw- jest kwestia wt+APM-rna. W+AUI-adze wojew+APM-dztwa jak i
rzecznicy prasowi Kolei +AVo-l+AQU-skich wielokrotnie informowali, +AXw-e maj+AQU-
wszystko dopi+ARk-te na ostatni guzik. Tymczasem okaza+AUI-o si+ARk-, +AXw-e w
normalnych warunkach pogodowych, bo to co si+ARk- dzieje trudno nazwa+AQc-
warunkami ekstremalnymi, kilkana+AVs-cie procent poci+AQU-g+APM-w przewidzianych w
rozk+AUI-adach jazdy nie wyjecha+AUI-o na trasy. I sytuacja z dnia na dzie+AUQ- si+ARk-
pogarsza.

Mamy te+AXw- kolejny absurd: Przewozy Regionalne, w miejsce kt+APM-rych wesz+AUI-y
Koleje +AVo-l+AQU-skie musz+AQU- dzi+AVs- pomaga+AQc- firmie, kt+APM-ra mia+AUI-a je zast+AQU-pi+AQc-...

 Przewozy Regionalne przejmuj+AQU- cz+ARkBWwEH- po+AUIBBQ-cze+AUQ- z innymi wojew+APM-dztwami.
R+APM-wnie+AXw- PKP Intercity wydzier+AXw-awi+AUI-o dodatkowy tabor. To s+AQU- oczywi+AVs-cie
dodatkowe koszty. Sytuacja staje si+ARk- groteskowa, skoro jedna sp+APMBQg-ka
zarz+AQU-dzana przez ludzi PO, najpierw k+AUIA8w-ci si+ARk- przez ponad rok z innym
podmiotem zarz+AQU-dzanym przez samorz+AQU-dy zdominowane przez koalicj+ARk- PO +IBM-
PSL. W efekcie nast+ARk-puje gwa+AUI-towne pogorszenie sytuacji na kolei - w
drugim pod wzgl+ARk-dem zaludnienia rejonie kraju. W tym regionie setki
tysi+ARk-cy ludzi codziennie doje+AXw-d+AXw-aj+AQU- do pracy. Sam wiem o przypadkach,
gdy ludzie musieli czeka+AQc- na powr+APM-t do domu po 5 +IBM- 6 godzin i wracali o
pierwszej w nocy z pracy.

 Ta sytuacja nie ma precedensu w ci+AQU-gu ostatnich kilkudziesi+ARk-ciu lat.
Go+AUI-ym okiem wida+AQc-, +AXw-e za to zadanie wzi+ARkBQg-a si+ARk- ekipa, kt+APM-ra si+ARk- zupe+AUI-nie
na tym nie zna. Ludzie, kt+APM-rzy nigdy nie zarz+AQU-dzali czym+AVs- realnym, gdzie
liczy si+ARk- odpowiedzialno+AVsBBw- za efekt dzia+AUI-a+AUQ-. I ko+AUQ-czy si+ARk- to gigantyczn+AQU-
pora+AXw-k+AQU-.
 Wczoraj w dyspozyturze marsza+AUI-ek wojew+APM-dztwa osobi+AVs-cie uk+AUI-ada+AUI- awaryjny
plan funkcjonowania poci+AQU-g+APM-w wed+AUI-ug w+AUI-asnego widzimisi+ARk- i ustala, kt+APM-re
poci+AQU-gi powinny zosta+AQc- zawieszone. To by+AUI-oby groteskowe, gdyby nie fakt,
+AXw-e p+AUI-ac+AQU- za to pasa+AXw-erowie marzn+AQU-cy na dworcach. Tu rodzi si+ARk- pytanie o
ewentualne odszkodowania. W tej sprawie regulacje europejskie s+AQU- bardzo
restrykcyjne i uruchamiaj+AQU- lawin+ARk- pow+APM-dztw przeciwko sp+APMBQg-ce.

Czy ta sytuacja wymaga interwencji ministerstwa transportu?

 Taka sytuacja w ka+AXw-dym innym pa+AUQ-stwie europejskim musia+AUI-by spowodowa+AQc-
reakcje ministra w+AUI-a+AVs-ciwego ds. transportu oraz radykalne dzia+AUI-ania
urz+ARk-du transportu kolejowego. Powinien si+ARk- zebra+AQc- zesp+APMBQg- kryzysowy,
kt+APM-ry powinien oceni+AQc- realne mo+AXw-liwo+AVs-ci i wyprostowa+AQc- rozk+AUI-ad. W+AUI-adze
samorz+AQU-dowe wojew+APM-dztwa z TLK i UTK powinny wypracowa+AQc- nowy, bo ten
opracowany wcze+AVs-niej +IBM- po prostu nie istnieje.

Z tego co pamietam Polaczek zas+AUI-yn+AQUBQg- wprowdzeniem w PL obowi+AQU-zku
ca+AUI-odobowego mania +AVs-wiate+AUI- i tym momencie jest dla mnie to palant kt+APM-ry nie
powinien zajmowa+AQc- stanowiska w +AXw-adnej sprawie.

MW

Data: 2012-12-14 19:04:23
Autor: pluton_
Pe³n± polityczn± i osobist± odpowiedzialno¶æ za chaos kolejowy na ¦l±sku
uwa¿a Jarzy Polaczek(PiS).

Pogadamy, jak bedzie pelna geba Polakiem, a nie jakims Polaczkiem.


--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
Nullification

Pełną polityczną i osobistą odpowiedz ialność za chaos kolejowy na Śląsku

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona