Pełnomocnictwo do reprezentowania firmy

Data: 2010-05-06 09:03:13
Autor: $tipa
Pełnomocnictwo do reprezentowania firmy
Żona ma działalność - prywatną praktykę lekarską. W jaki sposób sporządzić dla mnie pełnomocnictwo do wszelkich czynności formalno-prawnych związanych z tą działalnością? Czy wystarczy jej oświadczenie z pieczątką, czy też trzeba to notarialnie?

$tipa

Data: 2010-05-06 09:05:58
Autor: .B:artek.
W dniu 06-05-2010 09:03, $tipa pisze:
[...]

Zależy do jakich czynności. W zdecydowanej większości przypadków wystarczy zwykłe pełnomocnictwo na piśmie (bez pieczątki). Jednak nie dokonasz nim czynności wymagających formy aktu notarialnego czy innej formy szczególnej, ale to są raczej wyjątkowe czynności (np. sprzedaż czy obciążenie nieruchomości).

--
..B:artek.

Data: 2010-05-06 07:29:44
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 06 May 2010 09:05:58 +0200, .B:artek. napisał(a):

[...]

Warto też dodać, że ogólne pełnomocnictwo wystarczy wyłącznie do czynności zwykłego zarządu. A już czynności przekraczające ten zakres wymagają pełnomocnictwa szczegółowego.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-05-06 10:32:43
Autor: CUT
W dniu 2010-05-06 09:03, $tipa pisze:
[...]

Nie wszędzie takie upoważnienia honorują. Z notarialnym pełnomocnictwem bez problemów załatwiam sprawy urzędowe, ubezpieczeniowe i informatyczno-telekomunikacyjne. Natomiast spore problemy robią instytucje finansowe. (Banki, firmy Leasingowe). Prawdę mówiąc nie pamiętam, aby udało się zawrzeć jakąkolwiek umowę leasingową na takie pełnomocnictwo.

Pełnomocnictwo do reprezentowania firmy