PeCet zdycha -- co w zamian?

Data: 2013-02-01 23:23:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?
Jak widać wyraźnie, komputer Gatesa (słynne gówno standardu
IBM PC z DOSem, WinDOSem i Windows) zdycha. W jego miejsce
mamy tablety i smartfony z Androidem oraz temu podobne. Czy
zatem jest stosowna grupa poświęcona ARMowym tabletom?

Szukam tabletu:

 -- odbiornik GPS (jakiś solidny, jak w nowych
    komórkach, nie zaś gówniany, jak w Garminach)
 -- czujnik położenia/przyśpieszenia
 -- LTE (czyli chyba 4G)
 -- dualSIM (także do rozmów, nie tylko do danych)
 -- WiFi a/g/n (włącznie z APkiem WiFi)
 -- BT 3
 -- HDMI
 -- ekran pojemnościowy o przekątnej 10" (może być nieco
    więcej) o dużej (minimum 1024 na 800) rozdzielczości
 -- Gorilla Glass (lub coś podobnego)
 -- brak sprzętowej kalwiatury
 -- duży akumulator (taki na 10 godzin pracy w pełnym obciążeniu)
 -- ładowany bezprzewodowo
 -- 16 GB ,,dysku'' (lub więcej)
 -- 1 GB RAMu (lub więcej)
 -- ARM czterordzeniowy, 1.5 GHz (lub lepiej)

Data: 2013-02-01 23:33:33
Autor: h.w.d.p.
PeCet zdycha -- co w zamian?
nie zaś gówniany, jak w Garminach)

ze co?

Data: 2013-02-01 23:58:51
Autor: RadoslawF
PeCet zdycha -- co w zamian?
Dnia 2013-02-01 23:33, Użytkownik h.w.d.p. napisał:
nie zaś gówniany, jak w Garminach)

ze co?

Nie zna różnicy między gps i agps, tyle że to i tak NTG.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-02 10:39:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"RadoslawF" kehhbd$l3q$1@node2.news.atman.pl

nie zaś gówniany, jak w Garminach)

ze co?

Nie zna różnicy między gps i agps, tyle że to i tak NTG.

Różnica jest prosta, ale czy to znaczy, że Garminy
nie korzystają z dobrodziejstwa AGPS? Zaraz okaże
się, że Garminy w ogóle nie maja łączności z netem...
Parodia czysta. :) Po co komu takie coś? Net wkrótce
będzie niemal wszędzie, i niemal za free.

Mnie o to chodzi, że komórki mają najnowsze odbiorniki
GPS, dzięki czemu widzą nie tylko w budynkach czy w lasach,
ale ponoć nawet w stalowych tunelach -- nie wiem, jak to robią. :)

Moja komórka widzi satelity mając nad sobą kilka pięter bloku z betonu.
I nie o to chodzi, że widzi na parapecie okna -- - widzi także na środku
mieszkania. Ponoć Garminy potrafią gubić się w lesie. A moja komórka
rzadko traci łączność nawet będąc w wysokim (ponad 20 metrów) i gęstym
lesie oraz w samochodzie zarazem.

Najnowsze komórki wiedzą, gdzie są nawet w stalowych halach
sklepowych -- oczywiście tam już nie widzą bezpośrednio satelit,
ale czy dzisiaj jakikolwiek odbiornik GPS korzysta tylko z tego
co nadają same satelity? Dziś to już prehistoria. Dziś są już
naziemne wspomagacze niemal wszędzie. Oczywiście Garminy też
korzystają z naziemnych wspomagaczy.

No i wreszcie GLONASS -- czy Garminy mają oba systemy naraz?
Zanim obejrzymy się, komórki będą miały kilka systemów naraz...
I będą jakoś uśredniały swoją pozycję. :)

-=-

Chcesz czy nie -- komórka potrafi dziś dać dokładność rzędu... 1 mm. :)
Trudno zgadnąć w jakim celu taka dokładność, ale tak jest. Z takim
namierzaniem trafisz kluczem do dziurki w zamku drzwiowym...

Komórki szybko idą do śmietnika -- stąd to szalone tempo rozwoju.
Dzięki komórkom najtańsza nawigacja kosztuje dziś kilkadziesiąt złotych...

Data: 2013-02-02 14:24:26
Autor: RadoslawF
PeCet zdycha -- co w zamian?
Dnia 2013-02-02 10:39, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

[...]

A po co GPS ma mieć połączenie z netem.

Chcesz czy nie -- komórka potrafi dziś dać dokładność rzędu... 1 mm. :)
Trudno zgadnąć w jakim celu taka dokładność, ale tak jest. Z takim
namierzaniem trafisz kluczem do dziurki w zamku drzwiowym...

Nie potrafi a ty brednie piszesz. Najbardziej precyzyjne współrzędne
uzyskane przy AGPS to 20 metrów w warunkach dużego nasycenia
BTSami. Zwykły GPS ma tolerancję kilku metrów a sprzęty specjalistyczne
(geodezyjne) kilkunastu centymetrów ale nie podaje tego w czasie
rzeczywistym tylko trzeba poczekać na wynik.

Komórki szybko idą do śmietnika -- stąd to szalone tempo rozwoju.
Dzięki komórkom najtańsza nawigacja kosztuje dziś kilkadziesiąt złotych...

To może spróbujesz na forum o komórkach.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-02 16:57:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"RadoslawF" kej42c$2j5$1@node2.news.atman.pl

A po co GPS ma mieć połączenie z netem.

Żeby skorzystać z AGPS?

[...]

Typowa reakcja znafcuf.

Najbardziej precyzyjne współrzędne
uzyskane przy AGPS to 20 metrów w warunkach dużego nasycenia
BTSami. Zwykły GPS ma tolerancję kilku metrów a sprzęty specjalistyczne

BTSy raczej nie dają dokładności lepszej niż GPS wspomagany EGNOSami itp..

(geodezyjne) kilkunastu centymetrów ale nie podaje tego w czasie
rzeczywistym tylko trzeba poczekać na wynik.

Nawet nie wiesz, co to 'czas rzeczywisty'.

Komórki szybko idą do śmietnika -- stąd to szalone tempo rozwoju.
Dzięki komórkom najtańsza nawigacja kosztuje dziś kilkadziesiąt złotych...

To może spróbujesz na forum o komórkach.

-=-

Od roku są chipy dające takie dokładności.
Zapewne nie od razu tanie (za 5 dych) smartfony będą
w to wyposażone, ale możliwości techniczne są od dawna.

Data: 2013-02-02 17:15:05
Autor: RadoslawF
PeCet zdycha -- co w zamian?
Dnia 2013-02-02 16:57, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

A po co GPS ma mieć połączenie z netem.

Żeby skorzystać z AGPS?

Po co skoro z satelitów ma dokładniejszą pozycję.

[...]

To nie pisz bredni.

[...]

BTSy mają dokładność ? Brednie piszesz.

(geodezyjne) kilkunastu centymetrów ale nie podaje tego w czasie
rzeczywistym tylko trzeba poczekać na wynik.

Nawet nie wiesz, co to 'czas rzeczywisty'.

Wiem.

[...]

To może podaj nazwę tych chipów.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-02 17:40:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"RadoslawF" keje2c$e9q$1@node1.news.atman.pl

Żeby skorzystać z AGPS?

Po co skoro z satelitów ma dokładniejszą pozycję.

Ale nie wie, gdzie są te satelity i AGPS mu
pomaga w łapaniu fiksa. (przyspiesza łapanie)

To nie pisz bredni.

To nie ja pisze brednie, ale Ty. :)

[...]

A ja piszę 'mają' czy 'dają'? Nawet WiFi dają doskonałą
orientację -- wystarczy użyć mapki Googlastej, aby zobaczyć
swoje położenie mimo braku odbiornika GPS. Położenie HotSpotów
WiFi jest zapisane w stosownej bazie i na podstawie tego, co
widzi karta sieciowa komputera, można określić położenie
tejże karty bardzo dokładnie.

W Googlastej mapie taka kropeczka nad ludzikiem.
Klikasz i masz swoje położenie -- o ile używasz
karty sieciowej WiFi i dookoła siebie masz pracujące
HotSpoty WiFi.

Gdy już będziesz miał swój smartfon (bo teraz najwyraźniej
nie masz żadnego) zobaczysz, że określenie położenia na
podstawie BTSów jest słabe/niedokładne, zwłaszcza na
podstawie 3G. Smartfony są tanie, można by powiedzieć,
że są za free, bo dzięki nim można sporo zaoszczędzić
na rachunkach za prąd czy gaz... Koszt smartfonu
szybko zwraca się. :)

Nawet nie wiesz, co to 'czas rzeczywisty'.

Wiem.

W czasie rzeczywistym, czyli w czasie
zadanym -- na przykład w czasie tysiąca lat.

Od roku są chipy dające takie dokładności.

Co najmniej od roku.

Zapewne nie od razu tanie (za 5 dych) smartfony będą
w to wyposażone, ale możliwości techniczne są od dawna.

To może podaj nazwę tych chipów.

Poszukaj w necie. Kiedyś (niemal rok temu) o tym gdzieś pisałem. :)

Postscriptum: PLONK tak zwany. :) (za zerową wiedzą, jaką mi wnosisz i za chamstwo)

Data: 2013-02-03 12:24:28
Autor: RadoslawF
PeCet zdycha -- co w zamian?
Dnia 2013-02-02 17:40, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

Po co skoro z satelitów ma dokładniejszą pozycję.

Ale nie wie, gdzie są te satelity i AGPS mu
pomaga w łapaniu fiksa. (przyspiesza łapanie)

Przyspiesza łapanie czego ?
Bo tak na prawdę to AGPS po prostu podaje mu szybciej jego
pozycję ale przybliżoną, na dane z GPS trzeba poczekać.

To nie pisz bredni.

To nie ja pisze brednie, ale Ty. :)

Piszesz, piszesz.

[...]

Przepraszam a co ma wspólnego WiFi z AGPS ?

W Googlastej mapie taka kropeczka nad ludzikiem.
Klikasz i masz swoje położenie -- o ile używasz
karty sieciowej WiFi i dookoła siebie masz pracujące
HotSpoty WiFi.

Z jaką dokładnością ?

[...]

W pierwszym mailu napisałem że AGPS ma najmniej dokładne
pozycjonowanie. Nie doczytałeś ?

Nawet nie wiesz, co to 'czas rzeczywisty'.

Wiem.

W czasie rzeczywistym, czyli w czasie
zadanym -- na przykład w czasie tysiąca lat.

Nie.

[...]

Chcę poszukać, podaj nazwę.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-02-03 14:49:30
Autor: JoteR
PeCet zdycha -- co w zamian?
"RadoslawF" napisał:

Przepraszam a co ma wspólnego WiFi z AGPS ?

Fragment pyskówki na pmtg:

A jak włączasz WiFi, to zaczyna działać lokalizacja GPS (AGPS)

Hę? A co ma Wi-Fi do aGPS? Przecież aGPS korzysta z nadajników operatora GSM (o ile udostępnia on taką usługę), a nie hotspotów McDonaldsa

AGPS nie korzysta z nadajników GSM, o ile one nie służą do przekazania pliku wstępnego położenia satelitów przez internet gprs. W większości telefonów można to uzyskać przez WiFi.

JoteR

Data: 2013-02-02 17:12:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"RadoslawF" kej42c$2j5$1@node2.news.atman.pl

A po co GPS ma mieć połączenie z netem.

   http://www.symbianmobile.pl/faq/symbian/ogolny/co-to-jest-wspomaganie-agps-i-jak-je-wlaczyc.html

Tutaj masz kilka słów o AGPS. :)

Data: 2013-02-02 17:47:14
Autor: qrt
PeCet zdycha -- co w zamian?
Dnia Sat, 2 Feb 2013 10:39:44 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

[...]

np komuś kto potrzebuje urządzenia ciągnącego 15 godzin i działającego na
baterie AA. W dodatku czytelnego w słońcu bez podświetlenia. No i
wytrzymałego oraz wodoszczelnego. takie tam nieistotne pierdoły.

Data: 2013-02-02 18:00:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"qrt" 179ooda3myam7.zid1yb8wtnvk.dlg@40tude.net

np komuś kto potrzebuje urządzenia ciągnącego 15 godzin

Bez 3G, BT, WiFi itp. smartfon nie uciągnie tyle?
IMO uciągnie. GPS nie żre baterii wcale tak mocno,
jak to opisują ludzie. 3G zabija baterię skutecznie.

i działającego na baterie AA.

A po co komu te baterie?

W dodatku czytelnego w słońcu bez podświetlenia.

IMO mój smartfon (,,budżetowy'' Ace) daje dostatecznie
dobry/jasny obraz także w najsloneczniejsze dni, ale
ja akurat dobrze widzę w złych warunkach, choć mam
3 wady wzroku i niedowidzenie lewego oka.

No i wytrzymałego oraz wodoszczelnego.

Chyba, że tak. :) [ja gwoździe wbijam kombinerkami]

takie tam nieistotne pierdoły.

Data: 2013-02-02 18:26:23
Autor: qrt
PeCet zdycha -- co w zamian?
Dnia Sat, 2 Feb 2013 18:00:22 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

[...]

żre żre. Byle tracker gps potrafi zabić baterie w 3-4 godziny. Oczywiście przy wyłączonym podświetleniu a nie zapomnij ze taki garmin np
na rowerze ma wyświetlać mapę non stop.

i działającego na baterie AA.

A po co komu te baterie?

bo można wziaść na zapas albo kupić w jakimkolwiek sklepie/kiosku. Prostsze
niż znalezienie gniazdka i ładowanie przez godzinę albo i wiecej.

[...]

chodzi o to by był czytelny. Ile pociagnie smartfon z włączonym non stop
wyświetlaczem i GPSem?

No i wytrzymałego oraz wodoszczelnego.

Chyba, że tak. :) [ja gwoździe wbijam kombinerkami]

poprostu w turystyce różne żeczy sie zdarzają. A to deszcz zacznie deszcz
padać a to wypadnie z ręki, a to sie na rowerze przewrócisz. Dobrze pomyślany smartfon mógłby być tutaj alternatywą ale puki co taki
jeszcze nie powstał.

Data: 2013-02-02 18:57:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"qrt" 1wddjar135l4i.1frf2qdo4emac$.dlg@40tude.net

[...]

Dynamo?... W samochodzie mam i 5 V, i 230 V.

[...]

Niecałe 2 godziny na pełnym obciążeniu.
Tylko z GPS i maksymalnym oświetleniem
pewnie ze 4 godziny pociągnie, ale nie
sprawdziłem. Zwykle mam 3G, gdy mam ekran
włączony -- bo wtedy oglądam ;) filmy.

Sam odbiornik GPS nie jest energożrący.

[...]

No tak. :)

Data: 2013-02-02 19:03:04
Autor: marfi
PeCet zdycha -- co w zamian?
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:kejgn9$enb$1node2.news.atman.pl...
IMO mój smartfon (,,budżetowy'' Ace) daje dostatecznie
dobry/jasny obraz także w najsloneczniejsze dni, ale
ja akurat dobrze widzę w złych warunkach, choć mam
3 wady wzroku i niedowidzenie lewego oka.

  Ekran Garmina BEZ podświetlania daje czytelniejszy obraz gdy jest jasniej :)
Podświetla  się go (ekran) w głębokim cieniu lub w ciemności.

--
marfi

Data: 2013-02-03 14:43:54
Autor: Marek Dyjor
PeCet zdycha -- co w zamian?
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[...]

bo baterie AA można kupić w każdym zdupiu na ziemi a z gniazdiem do podłaczenia łądowarki może być problem...

bo zapas bateri można miec w plecaku a zapasu gniazdek z prądem nie.

bosz co za troll

btw co tam u twojego znajomego kelru?

Data: 2013-02-03 21:06:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"Marek Dyjor" kelpin$6ee$1@news.task.gda.pl

bo zapas bateri można miec w plecaku a zapasu gniazdek z prądem nie.

Idź do operatora -- naładują Ci. W tym czasie zwiedzisz sklepy.
Dodatkowe akumulatory do telefonu tez można kupić -- i chyba
wyjdzie to taniej niż w wypadku akumulatorów wielkości AA.

Data: 2013-02-04 17:30:07
Autor: Marek Dyjor
PeCet zdycha -- co w zamian?
[...]

tak szczegóenie gdzies w dżungli albo na pustyni :)

Data: 2013-02-10 18:00:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"h.w.d.p." kehfs2$jg0$1@node2.news.atman.pl

nie zaś gówniany, jak w Garminach)

ze co?

Z czasów, gdy nie wiedziałem, jak zrobić zrzut ekranu:

  http://leszekc.w.tkb.pl/SamAsungA/

To efekty pracy smartfonowego odbiornika GPS wewnątrz galerii
handlowej. Jakiej? -- współrzędne są, zatem można łatwo znaleźć,
że chodzi o galerię Białą w Białymstoku. Czy Garminy też tak mają?

Akurat czekałem na wypisanie fak_tury, więc (aby nie tracić
czasu bezużytecznie) sprawdziłem, jak sprawuje się odbiornik
GPS pod strzechą i jak sprawuje się Aero2... :)

Nowe chipy (Qualcomma) oferują nie tylko odbiorniki GPs,
ale także rosyjskiego GLONASSa. Garminy też to potrafią?

-=-

Najtańsze nawigacje kosztują dziś mniej niż 100 złotych -- razem z mapami. :)

-=-

  http://leszekc.w.tkb.pl/SamAsungA/Fotka002.jpg
  9 satelit
  http://leszekc.w.tkb.pl/SamAsungA/Fotka001.jpg
  dokładność 10 metrów

  http://leszekc.w.tkb.pl/SamAsungA/Fotka001.jpg
  a tutaj -- Aero2
  http://leszekc.w.tkb.pl/SamAsungA/Fotka010.jpg

  http://leszekc.w.tkb.pl/SamAsungA/ZE/SC20130208-165220.png
  tu (następnego dnia) telefon, którym to robiłem -- 832 MHz, 190 MB ,,dysku'', 290 MB RAMek

Na tym telefonie mieści się kilkadziesiąt (ponad 80)
użytecznych aplikacji. Proszę to porównać i do Garminów,
i do PeCetów. :) Sam Windows 8 chyba trudno zmieścić na
25 GB dysku, gdy tu tymczasem wszystko (i system,i masa
aplikacji) mieści się na malutkim ,,dysku''. Nie tylko
na ,,dysku''? Jest i karta pamięci? Tak, ale na samym
,,dysku'' też mieści się kilkadziesiąt aplikacji.

Tu zaś zapis trasy z tego telefonu:

  https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=200815400343944336303.0004d52a35c03caf7f77b

Ponadto telefon może pracować jako zwykły odbiornik
GPS podający (po wirtualnym eReSie) współrzędne do
AutoMapy (czy innej mapy) zainstalowanej na PeCecie.
Łączność po BT przebiega bezproblemowo.

Można do mapy, można do innych programów:

  http://leszekc.w.tkb.pl/GPS/GPSS.png

To inSSIDer -- pokazuje łapane sieci WiFi.
Smartfon leży wówczas niedaleko okna w mieszkaniu
na parterze, mając nad sobą kilka (chyba cztery)
kondygnacji. Okno pomaga? Ale mamy tu aż osiem (8)
łapanych satelit -- nie mogą być wszystkie łapane
przez okno, na dodatek dookoła są wysokie bloki,
więc i z okna nie widać nieba.

   N 53.113310°, E 23.143430°

Jak wygląda okolica -- można pogooglować.

Nawet na środku mieszkania, daleko od okien można
widzieć kilka satelit naraz, choć czasami nawet
przy oknach nie widać żadnej.  Ma to związek nie
tylko z ,,konstelacją''.

-=-

Ja chętnie bym sprzedał ten smartfon, aby kupić w jego miejsce DualSima.

Data: 2013-04-12 22:43:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"Eneuel Leszek Ciszewski" kf8jo8$n05$1@node2.news.atman.pl

  http://www.komputerswiat.pl/nowosci/wydarzenia/2013/15/raport-z-rynku-komputerow-tak-zle-nie-bylo-od-1994-roku.aspx#utm_campaign=Newsletter&utm_source=KS&utm_medium=Mail&utm_content=ArticleTitleLinks

     Gdybym miał skłonności do przesady, powiedziałbym,
   że rynek komputerów PC znika na naszych oczach. Na
   szczęście aż tak źle nie jest, nie zmienia to jednak
   faktu, że jest najgorzej od prawie 20 lat.

     Tak przynajmniej twierdzi firma analityczna IDC,
   która w swoim raporcie za ostatni kwartał tego roku
   odnotowała 14-procentowy spadek w dostawach komputerów
   PC. Najwyższy od 1994 roku, w którym IDC zaczęło
   dostarczać swoje zestawienia dotyczące rynku.

     Co ciekawe, analitycy z IDC wcześniej przewidywali,
   że w pierwszym kwartale tego roku na rynku komputerów
   nastąpi spadek dostaw na poziomie 7,7 procent, a tymczasem
   liczba ta uległa niemalże podwojeniu.

     Największy spadek, bo aż 24-procentowy, zanotowało HP,
   które jednak mimo tej pogarszającej się sytuacji nadal
   pozostaje liderem na rynku komputerów (wyniki za pierwszy
   kwartał tego roku). W kategorii ostatnich spadków drugie
   miejsce należy do Lenovo (spadek o 20 procent), a trzecie
   do Della (spadek o 11 procent).

     Powodów do zadowolenia zdecydowanie nie ma również Microsoft,
   czyli firma, której systemy operacyjne są zainstalowane na ok.
   90% wszystkich pecetów na rynku. Okazuje się bowiem, że
   wprowadzenie do sprzedaży Windowsa 8 wcale nie wzmocniło
   rynkowej sytuacji komputerów, a nawet wręcz przeciwnie - pogorszyło ją.

     Mówiąc krótko, nie jest to dobry czas dla producentów
   komputerów. A w kolejnych latach będzie jeszcze gorzej,
   na co wskazują  najnowsze prognozy, sugerujące kolejne
   spadki ilości pecetów dostarczanych na rynek. Obecnie
   rynek przesuwa się bardziej w stronę smartfonów i tabletów,
   które cały czas zdobywają coraz większą popularność, grając
   na nerwach firmom takim jak HP, Lenovo czy Dell.

-=-

   11 kwietnia 2013 13:04

Data: 2013-04-14 21:31:42
Autor: Marek Dyjor
PeCet zdycha -- co w zamian?
[...]

i co chciałeś nam powiedzieć tym czymś?

Data: 2013-04-14 22:45:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"Marek Dyjor" kkf06f$p99$1@news.task.gda.pl

[...]

Tym czymś chciałem powiedzieć, że nie tylko ja uważam, iż PeCet zdycha.

Data: 2013-04-27 00:44:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"Eneuel Leszek Ciszewski" kkf4i2$gfq$1@node2.news.atman.pl

[...]

  http://www.komputerswiat.pl/nowosci/sprzet/2013/17/26-mld-procesorow-arm-sprzedanych-od-poczatku-roku.aspx

  2,6 mld procesorów ARM sprzedanych od początku roku. Takich liczb tylko pozazdrościć!

Na pohybel gównianemu procesorowi triumwiratu Intel-IBM-Mikrogówno.

Jak tak dalej pójdzie, na jednego człowieka przypadnie kilka ARMów rocznie. :)
Ja, dzięki smartfonowi, pierwszy raz zobaczyłem swoje zęby od strony języka.
Odpaliłem kamerkę netową i na ekranie notebooka widziałem wnętrze swojej buzi.

Końca zastosowania smartfonu nie widać. A ma to tylko
190 MB ,,dysku'' i chyba 290 MB RAMek oraz raptem 832 MHz...

Jedyny problem -- szybkie zużycie energii zaklętej w akumulatorku.
No i... jednak trochę miejsca zajmuje. NA ulicach widzę coraz więcej
ludzi ze smartfonami w rękach -- nierzadko są to smartfony z wyższej
półki, firmowe, z dużym ekranem... Może i nierychliwy Bóg, ale jednak
kres gówna Gatesa widać wyraźnie. :)

Data: 2013-02-01 23:43:07
Autor: m4rkiz
PeCet zdycha -- co w zamian?
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:kehfa5$j26$1node2.news.atman.pl...
[...]

punkt dual sim dyskwalifikuje 99.9% urzadzen, polaczony z punktem gorilla glass
daje ci 0 tabletow spelniajacych twoje wymagania

Data: 2013-02-02 10:53:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"m4rkiz" kehjtq$t56$1@dont-email.me

punkt dual sim dyskwalifikuje 99.9% urzadzen, polaczony z punktem gorilla glass
daje ci 0 tabletow spelniajacych twoje wymagania

Jak teraz szukać w Googlach (czy w czymkolwiek) po MIDach?...

Data: 2013-02-02 12:14:00
Autor: m4rkiz
PeCet zdycha -- co w zamian?
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:keinmo$mko$1node2.news.atman.pl...
[...]

faktycznie cos kiepsko dziala, pl.misc.telefonia.gsm, watek 'tablet' z 27 stycznia

Data: 2013-02-02 13:56:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"m4rkiz" keivtt$152$1@dont-email.me

Jak teraz szukać w Googlach (czy w czymkolwiek) po MIDach?...

faktycznie cos kiepsko dziala, pl.misc.telefonia.gsm, watek 'tablet' z 27 stycznia

Dzięki. Post znalazłem, ale doprowadził mnie do tej strony:

   http://www.alibaba.com/showroom/dual-sim-tablet.html

a tam raczej niczego ciekawego nie widzę.

Teraz pójdę do wątku.

Data: 2013-02-02 14:22:54
Autor: Santana
PeCet zdycha -- co w zamian?

Użytkownik "m4rkiz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kehjtq$t56$1@dont-email.me...

[...]

Nie wspominając o bezprzewodowym ładowaniu :)

Data: 2013-02-02 17:02:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"Santana" kej3vd$b5h$1@usenet.news.interia.pl

Nie wspominając o bezprzewodowym ładowaniu :)

WinZgroźne są już w sprzedaży -- widziałem (może to była
Nokia -- nie jestem tego pewien) ładowany bezprzewodowo
smartfon z Win. Niestety smartfon ów w trakcie ładowania
musiał leżeć na jakiejś macie -- nie można go było po
prostu położyć gdzieś (byle gdzie) w mieszkaniu.

Szczoteczki do zębów ładowane bezprzewodowo to historia
raczej stara.

Podobnie ta sprawa poniżej:

   http://www.chip.pl/artykuly/trendy/2010/01/bezprzewodowe-przesylanie-pradu

Data: 2013-02-02 18:08:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"Santana" kej3vd$b5h$1@usenet.news.interia.pl

Nie wspominając o bezprzewodowym ładowaniu :)

  http://www.nokia.com/pl-pl/produkty/wireless-charging/

To już dzień dzisiejszy.

Data: 2013-02-02 17:54:37
Autor: astro
PeCet zdycha -- co w zamian?
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
www.nokia.com/pl-pl/produkty/wireless-charging
To już dzień dzisiejszy.

Swoja droga widzicie jakies sensowne zastosowanie dla tej funkcji w telefonie?
Sprawnosc tego rozwiazania to 70%.
www.engadget.com/2012/11/07/ti-details-the-wireless-power-chip-in-the-lumia-920
http://komorkomania.pl/2012/11/08/jak-dziala-bezprzewodowe-ladowanie-nokii-lumia-920

Podlaczenie kabla MicroUSB nie jest o wiele bardziej klopotliwe od postawienia telefonu na "poduszce".

Telefon musi byc polozony na podstawce, gdyby ladowanie bezprzewodowe dzialalo w obrebie pokoju, podczas normalnego uzytkowania - to byloby wygodne. Ladowarka bezprzewodowa jest wieksza, stanowi dodatek do przewodowej. Tylko zagraca w mieszkaniu.

Telefon staje sie nieznacznie ciezszy z powodu dodatkowego elementu.

Jedyny + jaki widze: latwiej jest szybko odebrac dzwoniacy telefon podczas ladowania, nie trzeba odpinac kabli.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-02-02 19:06:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"astro" kejjss$2jv$1@portraits.wsisiz.edu.pl

Jedyny + jaki widze: latwiej jest szybko odebrac dzwoniacy telefon podczas ladowania, nie trzeba
odpinac kabli.

Dla mnie takie coś byłoby bardzo użyteczne.
Oczywiście chciałbym mieć kilka takich ,,poduszek''.

Data: 2013-02-03 14:45:52
Autor: Marek Dyjor
PeCet zdycha -- co w zamian?
astro wrote:
[...]

do co lepszych telefonów wymyślono coś takiego jak ładowarka biurkowa :)

Data: 2013-02-02 14:47:09
Autor: Przemek
PeCet zdycha -- co w zamian?
punkt dual sim dyskwalifikuje 99.9% urzadzen, polaczony z punktem
gorilla glass
daje ci 0 tabletow spelniajacych twoje wymagania

http://en.zopomobile.com/?product=zopo-zp950
ma 2xSIM i gorilla, ale nie spełnia innych wymagań, szczególnie wielkości (5,7")
Przem

Data: 2013-02-02 15:06:55
Autor: Andrzej Lawa
PeCet zdycha -- co w zamian?
W dniu 01.02.2013 23:23, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Jak widać wyraźnie, komputer Gatesa (słynne gówno standardu
IBM PC z DOSem, WinDOSem i Windows) zdycha. W jego miejsce

Ale masz jakieś wsparcie? ;->

[ciach]

Szukam tabletu:
[ciach wymagania]

I nie będzie ci przeszkadzać, że będzie miał wagę i grubość litej cegły,
a cena tak indywidualnego zamówienia przekroczy wartość samochodu? ;->

Data: 2013-02-02 17:05:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"Andrzej Lawa" 510d1d7f$1@news.home.net.pl

Ale masz jakieś wsparcie? ;->

Tak -- wspieram się o fotel. ;)

I nie będzie ci przeszkadzać, że będzie miał wagę i grubość litej cegły,

OK -- ma być lekki (około 300 gramów) i cienki (do 1 cm).

a cena tak indywidualnego zamówienia przekroczy wartość samochodu? ;->

I ma być tani.

Data: 2013-02-02 17:18:34
Autor: JDX
PeCet zdycha -- co w zamian?
On 2013-02-02 17:05, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[.....]
I ma być tani.
16,38zł będzie w porządku czy to już stanowczo za drogo?

Data: 2013-02-02 17:43:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"JDX" keje8r$lmn$1@news2.ipartners.pl

On 2013-02-02 17:05, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[.....]
I ma być tani.

16,38zł będzie w porządku czy to już stanowczo za drogo?

Drogo ;) -- smartfony są tańsze, bo umożliwiają oszczędzanie
na rachunkach za prąd czy gaz itp. A poważniej? -- powiedzmy
że obecnie bez tego przecinka może być, ale wolałbym taki za
połowę tej wartości. :)

Data: 2013-02-02 18:36:59
Autor: R.e.m.e.K
PeCet zdycha -- co w zamian?
Dnia Sat, 2 Feb 2013 17:43:27 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

[...]

Nic prostszego, poczekaj z 5 lat i bedziesz mial w kazdym sklepie IT.
--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-02-02 23:47:48
Autor: Andrzej Lawa
PeCet zdycha -- co w zamian?
W dniu 02.02.2013 17:05, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

"Andrzej Lawa" 510d1d7f$1@news.home.net.pl

Ale masz jakieś wsparcie? ;->

Tak -- wspieram się o fotel. ;)

Uuu, to aż tak źle z tobą?

I nie będzie ci przeszkadzać, że będzie miał wagę i grubość litej cegły,

OK -- ma być lekki (około 300 gramów) i cienki (do 1 cm).

To skąd weźmie energię do zasilania pełną mocą tych czterech rdzeni
przez 10 godzi, hmm?

a cena tak indywidualnego zamówienia przekroczy wartość samochodu? ;->

I ma być tani.

I co, może jeszcze sprzątać dom oraz gotować wystawne obiady?

Data: 2013-02-03 00:11:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"Andrzej Lawa" 510d9794$1@news.home.net.pl

Tak -- wspieram się o fotel. ;)

Uuu, to aż tak źle z tobą?

Dzięki za współczucie -- wolałbym oczywiście wspierać się o tron...

I nie będzie ci przeszkadzać, że będzie miał wagę i grubość litej cegły,

OK -- ma być lekki (około 300 gramów) i cienki (do 1 cm).

To skąd weźmie energię do zasilania pełną mocą
tych czterech rdzeni przez 10 godzi, hmm?

Myślisz, że energia czerpana z cegieł
jest jakoś lepsza od tej czerpanej z akumulatora?

a cena tak indywidualnego zamówienia przekroczy wartość samochodu? ;->

I ma być tani.

I co, może jeszcze sprzątać dom oraz gotować wystawne obiady?

A są takie?

Data: 2013-02-03 00:24:51
Autor: Andrzej Lawa
PeCet zdycha -- co w zamian?
W dniu 03.02.2013 00:11, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

Urządzenie, którego szukasz, najwyraźniej powinno także umieć czytać i
rozumieć tekst za ciebie.

A akumulator dostatecznej pojemności musi mieć odpowiednie gabaryty i
wagę. Czy może to też za trudne do pojęcia?

Data: 2013-03-30 03:00:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"Eneuel Leszek Ciszewski" kehfa5$j26$1@node2.news.atman.pl

-- ładowany bezprzewodowo

   Nexus 4
   Nexus 4 Wireless Charger

I aby było jasne -- nie reklamuję tego smartfonu, ale zauważam, że
świat podąża w kierunku bezprzewodowego ładowania bez względu na to,
czy to się grupowym przygłupom podoba, czy nie podoba. :)

   http://www.play.pl/super-smartfony/nexus-4.html

   http://www.gsmmaniak.pl/181534/nexus-4-wireless-charger-dostepny-w-sprzedazy/

    Bezprzewodowe ładowanie w Samsungu Galaxy S 4

    http://www.gsmmaniak.pl/193654/bezprzewodowe-ladowanie-samsung-galaxy-s-4/

Data: 2013-03-30 03:42:23
Autor: astro
PeCet zdycha -- co w zamian?
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
I aby było jasne -- nie reklamuję tego smartfonu, ale zauważam, że
świat podąża w kierunku bezprzewodowego ładowania

Zgadza sie, firm zainteresowanych ta technologia jest wiele. www.wirelesspowerconsortium.com/member-list
Nawet iPhone 4S ja obsluguje (5 juz nie).
www.computerworld.com/s/article/9231227/Why_no_wireless_charging_in_the_iPhone_5_

bez względu na to, czy to się grupowym przygłupom podoba, czy nie podoba.
:)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-03-30 12:51:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PeCet zdycha -- co w zamian?

"astro" kj5muv$30n$1@portraits.wsisiz.edu.pl

Zgadza sie, firm zainteresowanych ta technologia jest wiele. www.wirelesspowerconsortium.com/member-list

I chwała Bogu, bo mnie nie podoba się podpinanie drutów.

Data: 2013-04-02 11:49:11
Autor: Marek Dyjor
PeCet zdycha -- co w zamian?
[...]

masz jakieś traumatyczne przeżycia z dzieciństwa?

PeCet zdycha -- co w zamian?