Pecet składak dla laika?

Data: 2012-06-15 08:37:22
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
Witam,

Chciałbym wszystkim bardzo serdecznie podziękować za rady odnośnie
ultrabooków. Ciężko jest samemu szybko się rozeznać, zawsze najłatwiej
jak ktoś życzliwie podpowie.

Dochodzę do wniosku, że miałem trochę nierealistyczne oczekiwania. W
sumie za 3.5 tysiąca mogę mieć lapcia HaPcia z i7, 16G Ramu i
twardzielem 500G.

Chyba zrezygnuję z ultrabooka, macie rację, że miałbym go maks. 3-5
lat. To trochę za krótko, za drogo to wychodzi. Nie stać mnie za 3
lata znowu szukać sprzętu.

Zacząłem myśleć o stacjonarnym i żeby było taniej, o składaczku. Można
coś teraz samemu złożyć i jak się do tego zabrać.

Wiem, że macie pełne ręce roboty i nie macie czasu pisać o głupotach,
ale może akurat ktoś mi coś podszepnie. Bez Was pewnie bym kupił
ultrabooka i bym się wkopał i z kasą i z wydajnością i z czasem.

Czyli? Jest sens zrobić samemu składaczka, czy lepiej iść do jakieś
firmy, która to robi?

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim raz jeszcze.

D.

P.S. Chciałbym złożyć coś porządniejszego na następne 10 latek :D

Data: 2012-06-15 21:03:15
Autor: januszek
Pecet składak dla laika?
Dyletant napisa?(a):

[...]

Czy to jest taki specyficzny trolling, który można porównać do psa bojowego, który szkolony jest do tego aby potencjalnwego agresora zalizać na śmierć? ;P

j.

Data: 2012-06-15 15:05:14
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 15 Cze, 23:03, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
Dyletant napisa?(a):

[...]

Czy to jest taki specyficzny trolling, który można porównać do psa
bojowego, który szkolony jest do tego aby potencjalnwego agresora
zalizać na śmierć? ;P

Tylko pytam. Chcę złożyć peceta.

Hej, a może pomyliłem grupy, co? ;D

Może wyślę grzeczną prośbę o pomoc w złożeniu peceta na pl.sci.sex ?

To jak, znajdzie się ktoś kto chociaż powie jak z tym zacząć?

Z góry dziękuję :D

P.S. Rozumiem, że to może być tajemnica handlowa, tak? Wtedy nic się
nie dowiem. To jasne. Pytać można, tak? Po to są grupy.

Mnie jak ktoś grzecznie pyta i wiem, to nie mówię mu, że jest trolem
tylko pomagam i odpowiadam.

Data: 2012-06-16 00:28:13
Autor: Animka
Pecet składak dla laika?
W dniu 2012-06-16 00:05, Dyletant pisze:
[...]

Uważam, że tu sie więcej dowiesz:
http://www.google.pl/#hl=pl&gs_nf=1&cp=23&gs_id=39&xhr=t&q=Składanie+peceta+porady&pf=p&sclient=psy-ab&oq=Składanie+peceta+porady&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=283e1a9f97b3bf02&biw=1440&bih=701

--
animka

Data: 2012-06-15 16:32:34
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 16 Cze, 00:28, Animka <to.nie...@wp.pl> wrote:

> [...]

Uważam, że tu sie więcej dowiesz:http://www.google.pl/#hl=pl&gs_nf=1&cp=23&gs_id=39&xhr=t&q=Składanie+peceta+porady&pf=p&sclient=psy-ab&oq=Składanie+peceta+porady&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=283e1a9f97b3bf02&biw=1440&bih=701

Dziękuję. Nie chce się otworzyć.

Tutaj składanie peceta to jest tajemnica handlowa. Złoże swojego i
zmykam, tak?

Ojciec mówi, żebym poszedł do punktu to mi złożą. No jasne że tak. Ale
chciałbym sam spróbować. Ogólnie to jest możliwe? Części na giełdzie
na przykład? Z gwarancją? Bez? Zabuja razem czy nie?

Nie znam się na tym.

Planuję wydać maks. do 5 tysięcy. To dużo? Mało?

Data: 2012-06-16 01:45:13
Autor: smokeustachy@gazeta.pl
Pecet składak dla laika?
W dniu 16.06.2012 01:32, Dyletant pisze:
/.../.

Planuję wydać maks. do 5 tysięcy. To dużo? Mało?

Pamiętaj, że musi mieć sześć tysięcy gigabajtów RAM.

Data: 2012-06-16 16:03:47
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 16 Cze, 01:45, "smokeusta...@gazeta.pl" <smokeusta...@gazeta.pl>
wrote:
W dniu 16.06.2012 01:32, Dyletant pisze:
/.../.

> Planuję wydać maks. do 5 tysięcy. To dużo? Mało?

Pamiętaj, że musi mieć sześć tysięcy gigabajtów RAM.

Mało.

Data: 2012-06-16 05:50:44
Autor: Przemysław Ryk
Pecet składak dla laika?
Dnia Fri, 15 Jun 2012 16:32:34 -0700 (PDT), Dyletant napisał(a):

[...]

Zadajesz pytanie na modłę „Chce kupić samochód. Taki na najbliższe 10 lat.
Jeszcze nie wiem, co nim będę woził, ale żeby był w miarę uniwersalny.”.
Dziwisz się, że grupowicze niespecjalnie garną się do typowania
konfiguracji?

[ Masz ochotę kupić telefon w sklepie komoorki.pl? UsiądĹş i poczekaj, aĹź   ]
[ Ci przejdzie. Więcej na http://maverick.jogger.pl/2011/01/21/bez-tytulu/ ]

Data: 2012-06-16 06:44:54
Autor: januszek
Pecet składak dla laika?
Przemysław Ryk napisa?(a):

[...]

Wczesniej chcial kupil ultrabooka ;) Dostal kilka propozycji ale zadna mu sie nie podobala bo zupa byla slona czy cus ;P

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-16 16:10:28
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 16 Cze, 08:44, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
Przemysław Ryk napisa?(a):

> [...]

Wczesniej chcial kupil ultrabooka ;) Dostal kilka propozycji ale zadna
mu sie nie podobala bo zupa byla slona czy cus ;P

Bo kurna nie jestem milionerem, żeby płacić za pocienionego Atari 5
tysięcy ;D

Data: 2012-06-17 21:38:39
Autor: smokeustachy@gazeta.pl
Pecet składak dla laika?
W dniu 16.06.2012 08:44, januszek pisze:
/.../
Wczesniej chcial kupil ultrabooka ;) Dostal kilka propozycji ale zadna
mu sie nie podobala bo zupa byla slona czy cus ;P

Ja odbyłem podobną dyskusję w kategorii econo. Lapek czy pudło i za ile?
Ta platforma AMD E-300 to ma jakąś wydajność przy zegarze 2x1.3 GHz?
Bo stacjonarka ma 2x3.2 GHz?

Przy przesiadce z Athlona 1600+?

Z kolei Intele to szaleństwo jakiś Celeronów, Pentiumów itp?

Czas działania na baterii?
Niestety obecnie tanie lapki są w wersji dla mnie czyli bez systemu.

Data: 2012-06-16 16:09:00
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 16 Cze, 05:50, Przemysław Ryk <przemyslaw....@gmail.com> wrote:

[...]

Racja. Konkretnie:

Procek: i7
RAM: 16G (ew. 32g)
Twardziel: 1T (ew. 2T)
SSD: 30G
System: W7
Płyta: standard, żeby się całość za długo nie podnosiła
Grafika: standard
Muzyka: standard
Obudowa: standard

O czymś zapomniałem? Jaka orientacyjna cena za to? Gdzie to kupić?
Samemu kupować części czy iść do kogoś kto to składa?

Dziękuję i pozdrawiam,

D.

P.S. Uwaga była bardzo cenna, dziękuję :D

Data: 2012-06-17 21:39:16
Autor: smokeustachy@gazeta.pl
Pecet składak dla laika?
W dniu 17.06.2012 01:09, Dyletant pisze:
/.../

O czymś zapomniałem?

Do czego kurna?

Data: 2012-06-17 15:06:13
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 17 Cze, 21:39, "smokeusta...@gazeta.pl" <smokeusta...@gazeta.pl>
wrote:
W dniu 17.06.2012 01:09, Dyletant pisze:
/.../

> O czym zapomnia em?

Do czego kurna?

O zasilaczu :D

Data: 2012-06-18 16:53:52
Autor: Przemysław Ryk
Pecet składak dla laika?
Dnia Sat, 16 Jun 2012 16:09:00 -0700 (PDT), Dyletant napisał(a):

[...]

Owszem:
1) do jakich zastosowań
2) co to znaczy „standard” dla płyty głównej, karty graficznej, muzycznej
lub obudowy?

(ciach…)
P.S. Uwaga była bardzo cenna, dziękuję :D

Szkoda tylko, że nie wziąłeś pod uwagę zawartej w niej sugestii.

[ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, ktĂłrych nie mogę zmienić,  ]
[ odwagę do zmiany rzeczy, ktĂłrych nie mogę zaakceptować i działkę pod     ]
[ lasem, abym ukrył ciała tych ktĂłrzy mnie dzisiaj wkurwili.  (znalezione) ]

Data: 2012-06-18 10:52:39
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 16:53, Przemysław Ryk <przemyslaw....@gmail.com> wrote:

> [...]

(ciach...)

> P.S. Uwaga była bardzo cenna, dziękuję :D

Szkoda tylko, że nie wziąłeś pod uwagę zawartej w niej sugestii..

Taki już ze mnie typ. Można podać orientacyjną cenę czy ciągle za mało
info?

Data: 2012-06-19 07:23:50
Autor: Przemysław Ryk
Pecet składak dla laika?
Dnia Mon, 18 Jun 2012 10:52:39 -0700 (PDT), xixo napisał(a):

[...]

Od 2,5 kPLN do 20 kPLN.

[ Ashby: How'd it turn out? Moody: Hard to say. You would know better      ]
[ than I. You lived the motherfucker. Ashby: Yeah, but living it right     ]
[ means you don't remember much of it at all.                              ]
[                                  ("Californication 2x12 La Petite Mort") ]

Data: 2012-06-19 02:48:41
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 19 Cze, 07:23, Przemysław Ryk <przemyslaw....@gmail.com> wrote:
Dnia Mon, 18 Jun 2012 10:52:39 -0700 (PDT), xixo napisa (a):

>>> Racja. Konkretnie:

>>> P.S. Uwaga by a bardzo cenna, dzi kuj :D

> Taki ju ze mnie typ. Mo na poda orientacyjn cen czy ci gle za ma o
> info?

Od 2,5 kPLN do 20 kPLN.

MNIEJ WIĘCEJ o to mi chodziło. Kumam. Dziękuję :D

Data: 2012-06-16 08:16:42
Autor: z
Pecet składak dla laika?
W dniu 2012-06-16 01:32, Dyletant pisze:

Ojciec mówi, żebym poszedł do punktu to mi złożą.
Nie wiem jak teraz ale kilka lat temu mi się nie opłacało składać samemu do kupy bo w tej cenie miałem poskręceny i odpalony komputer.
Jak nigdy tego nie robiłeś to pobaw się najpierw jakimiś złomami z komisu a nie bierz na warsztat sprzętów za 5KPLN.

Data: 2012-06-16 16:11:09
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 16 Cze, 08:16, z <zch280...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

Jak nigdy tego nie robiłeś to pobaw się najpierw jakimiś złomami z
komisu a nie bierz na warsztat sprzętów za 5KPLN.

Racja.

Data: 2012-06-16 13:33:33
Autor: Jakub Jewuła
Pecet składak dla laika?
> Czy to jest taki specyficzny trolling, który można porównać do psa
> bojowego, który szkolony jest do tego aby potencjalnwego agresora
> [...]

Czy tylko mi sie wydaje, ze do tej pory nie napisales
po co wlasciwie Ci ten komputer potrzebny???

Data: 2012-06-16 16:14:37
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 16 Cze, 13:33, Jakub Jewuła <bi...@skanowanie.com.pl> wrote:

Czy tylko mi sie wydaje, ze do tej pory nie napisales
po co wlasciwie Ci ten komputer potrzebny???

Przeznaczenie ogólne. Wszystko po trochu. Jestem przeciętnym
użytkownikiem.

D.

P.S. Możliwe, że nauczę się w końcu pisać makra w Excelu, to do
pisania do makr też ;D

Data: 2012-06-17 08:20:05
Autor: Jakub Jewuła
Pecet składak dla laika?
Użytkownik "Dyletant" <dyletant@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:9aaed8b6-31ca-4e82-9f79-473a406cb104l17g2000vbj.googlegroups.com...
> [...]

> po co wlasciwie Ci ten komputer potrzebny???

Przeznaczenie ogólne. Wszystko po trochu. Jestem przeciętnym

Dowolny komputer z dowolnym procesorem z dwoma rdzeniami.
Byle mial z 8GB RAMu. Do tego jeden dysk na system,
drugi na dane.

Jesli nie zajmujesz sie edycja video i marnowaniem czasu
na granie w gry to wystarczy do wszystkiego z zapasem.
Wydawanie kilku tysiecy na nowy komputer jesli nie uzywasz
go do zarabiania to marnowanie pieniedzy.

Data: 2012-06-17 00:15:51
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 17 Cze, 08:20, Jakub Jewuła <bi...@skanowanie.com.pl> wrote:
U ytkownik "Dyletant" <dylet...@yahoo.pl> napisa w wiadomo cinews:9aaed8b6-31ca-4e82-9f79-473a406cb104l17g2000vbj.googlegroups.com...

> [...]
> u ytkownikiem.

Dowolny komputer z dowolnym procesorem z dwoma rdzeniami.
Byle mial z 8GB RAMu. Do tego jeden dysk na system,

To znaczy SSD np. 30 G na system operacyjny, tak?

Ok.

Data: 2012-06-17 10:54:49
Autor: Jakub Jewuła
Pecet składak dla laika?
> Dowolny komputer z dowolnym procesorem z dwoma rdzeniami.
> Byle mial z 8GB RAMu. Do tego jeden dysk na system,
> drugi na dane.

To znaczy SSD np. 30 G na system operacyjny, tak?

Nie, zwykly przyzwoity dysk SATA.

Jeden na system, drugi na dane zeby dostep do danych nie spowalnial pracy systemu i odwrotnie.

Data: 2012-06-17 09:43:15
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 17 Cze, 10:54, Jakub Jewuła <bi...@skanowanie.com.pl> wrote:

> To znaczy SSD np. 30 G na system operacyjny, tak?

Nie, zwykly przyzwoity dysk SATA.

Jeden na system, drugi na dane zeby dostep do danych nie
spowalnial pracy systemu i odwrotnie.

Dobra, powiem technikowi, który to będzie robił.

A cena, jaka orientacyjnie?

Data: 2012-06-17 21:43:29
Autor: Jakub Jewuła
Pecet składak dla laika?
Dobra, powiem technikowi, który to będzie robił.

A cena, jaka orientacyjnie?

Pincet.

Data: 2012-06-17 15:06:43
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 17 Cze, 21:43, Jakub Jewuła <bi...@skanowanie.com.pl> wrote:
> Dobra, powiem technikowi, kt ry to b dzie robi .

> A cena, jaka orientacyjnie?

Pincet.

Pięć kawałków za to?

Data: 2012-06-18 09:05:57
Autor: Jakub Jewuła
Pecet składak dla laika?
Użytkownik "Dyletant" <dyletant@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:82943023-851d-40df-b390-3d1f6770e33ap27g2000vbl.googlegroups.com...

> Pincet.

Pięć kawałków za to?

Promocja.

Data: 2012-06-18 01:43:02
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 09:05, Jakub Jewuła <bi...@skanowanie.com.pl> wrote:
U ytkownik "Dyletant" <dylet...@yahoo.pl> napisa w wiadomo cinews:82943023-851d-40df-b390-3d1f6770e33ap27g2000vbl.googlegroups.com...

> Pi kawa k w za to?

Promocja.

Jaja se ze mnie robicie. Ile?

Data: 2012-06-17 12:04:41
Autor: JoteR
Pecet składak dla laika?
"Dyletant" napisał:

To znaczy SSD np. 30 G na system operacyjny, tak?

Nie.

JoteR

Data: 2012-06-17 09:42:31
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 17 Cze, 12:04, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:
"Dyletant" napisa :

> To znaczy SSD np. 30 G na system operacyjny, tak?

Nie.

JoteR

ok

Data: 2012-06-15 22:35:47
Autor: Pawel O'Pajak
Pecet składak dla laika?
Powitanko,

Zacząłem myśleć o stacjonarnym i żeby było taniej, o składaczku. Można
coś teraz samemu złożyć i jak się do tego zabrać.

Od okreslenia do czego to, bo pisac w jakims edytorze, ogladac filmiki na youtube to mozna na byle czym, ale obrabiac filmy HD to juz na byle czym sie nie da.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-06-15 15:10:50
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 15 Cze, 22:35, Pawel O'Pajak <opaj...@gazeta.pl> wrote:
Powitanko,

> [...]

Od okreslenia do czego to, bo pisac w jakims edytorze, ogladac filmiki
na youtube to mozna na byle czym, ale obrabiac filmy HD to juz na byle

Nie wiem co będę robił przez następne 10 lat. Chciałbym w miarę
uniwersalnego peceta. Karta muzyczna może być byle jaka, graficzna nie
najtańsza, ale nie jakiś bajer. Dużo RAMU (np. 16G, to dzisiaj dużo?
można więcej? ile to jest mało, średnio i dużo), płyta główna jakaś
OK, żeby system się za długo nie podnosił, spory twardziel (1 Tera to
teraz dużo, jakie są małe średnie i duże), procek raczej w kierunku i7
(przesadzam?).

Co tam jeszcze? SSD to dzisiaj norma?

Jakiekolwiek informacje na początek będą super.

A że jestem miły? Bo lubię :)

Sorry że ktoś to czyta, a lubi być bluzgany ;D

P.S. Ultrabooka wybiliście mi z głowy i chwała Wam za to!

Data: 2012-06-16 01:54:31
Autor: Pawel O'Pajak
Pecet składak dla laika?
Powitanko,

Nie wiem co będę robił przez następne 10 lat.

Tez nie wiemy;-) Ale watpie, by wspolczesny komp tyle podzialal (RoHS).

 Dużo RAMU (np. 16G, to dzisiaj dużo?
można więcej?

Pewnie mozna, tylko po co? 16Gb to raczej duzo. No chyba, ze wirtualna maszyne odpalasz, wtedy moze te 16 wykorzystasz.

płyta główna jakaś
OK, żeby system się za długo nie podnosił,

To juz raczej od "czystosci" systemu zalezy. Plyta - taka, ktore obsluzy wybrany procek i taka, o ktorej jest w miare cicho na grupie, czyli dziala i jest trwala.

spory twardziel (1 Tera to
teraz dużo, jakie są małe średnie i duże),

Standard

procek raczej w kierunku i7
(przesadzam?).

Wchodzi, czy juz wszedl i7 w wersji chyba 22nm, co osiagi poprawilo nieznacznie w stosunku do poprzedniej wersji, ale TDP znacznie.

Co tam jeszcze? SSD to dzisiaj norma?

Jak Ci zalezy na bardzo malym czasie dostepu i bezglosnej pracy, to owszem, ale za te cene i oferowane pojemnosci, to trzeba miec bardzo silna motywacje do takiego wyboru.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-06-16 09:09:10
Autor: qwerty
Pecet składak dla laika?
Użytkownik "Pawel O'Pajak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jrghvl$orr$1@news.task.gda.pl...
Pewnie mozna, tylko po co? 16Gb to raczej duzo. No chyba, ze wirtualna maszyne odpalasz, wtedy moze te 16 wykorzystasz.

Zależy dla kogo. Jak dla mnie to teraz min 8 GiB ramu, a nie promonujesz 16 Gb (2 GiB).

Data: 2012-06-16 16:18:35
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?

> [...]
> odpalasz, wtedy moze te 16 wykorzystasz.

Zależy dla kogo. Jak dla mnie to teraz min 8 GiB ramu, a nie promonujesz 16 Gb

Właśnie o to chodzi. Zależy.

Data: 2012-06-16 16:17:52
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 16 Cze, 01:54, Pawel O'Pajak <opaj...@gazeta.pl> wrote:
Powitanko,

> [...]

Wchodzi, czy juz wszedl i7 w wersji chyba 22nm, co osiagi poprawilo
nieznacznie w stosunku do poprzedniej wersji, ale TDP znacznie.

Kapuję.

> Co tam jeszcze? SSD to dzisiaj norma?

Jak Ci zalezy na bardzo malym czasie dostepu i bezglosnej pracy, to
owszem, ale za te cene i oferowane pojemnosci, to trzeba miec bardzo
silna motywacje do takiego wyboru.

Cichość pracy to dla mnie ważny element.

Czytając to dochodzę do wniosku, że najlepiej jednak pójść do kogoś
kto to stale składa i kupić. Dobrze myślę?

D.

Data: 2012-06-16 11:04:24
Autor: Robert Winkler
Pecet składak dla laika?
[...]

Planowanie zakupu komputera z myslą
że ma on służyć przez następne 10 lat nie ma najmniejszego sensu.

W marcu 2002 roku sam składałem PC-ta, całkiem dobrą maszyne jak na tamte czasy,
procesor: Penyium III 1 GHz (pamieta ktoś jeszcze, były takie montowane w slotach
podobnych do slotów używanych przez stare karty rozszerzeń typu ISA)
pamień to było 256 megabajtów, ale już rok później musiałem dołozyć kolejne 512,
dysk 80GB z interfejsem PATA (ta stara szeroka taśma)
oczywiście żadna płyta nie posiadała wówczas gniazd SATA,
karta graficzna to był GeForce 2 MX400 z własną pamięcią chyba jakieś 16MB.
O tym że klawiatura i myszka nie używały USB, ale specjalnych gniazg nie ma już co wspominać ;-)

Zestaw nie był tani, ale konfiguracja jak na dzisiejsze standardy, to poprostu śmiech na sali.
Pewnie gdybym poczyścił albo wymienił wentylatory to zadziałałbym i dziś,
ale nie była by to wygodna praca.
Za mało pamięci aby jednocześnie uruchomić jakiś komunikator
(skype zżera mi ponad 140MB)
oraz kilka zakładek w przeglądarce internetowej
(400MB to standard przy moim sposobie używania FireFoxa),
mocy obliczeniowej nie starczyło by też na pracujący w tle skaner antywirusowy,
tysięce linii kodu w JavaScript uruchamianego w przeglądarce przy każdym przeładowaniu strony
i dziesiatki tych wszystkich animacji Flashowych jakimi dziś zapchane są strony internetowe.

Planując wieć zakup komputera myśl o 3, maksymalnie 4 latach do przodu,
zakładając od razu że cześć elementów będziesz musiał w tym okresie wymienić.
Wiedząc jak długo komputer będzie ci służył i co bedziesz w tym czasie robić,
możesz właściwiej oszacować ile możesz na niego wydać.

___
Robert

Data: 2012-06-16 10:13:33
Autor: januszek
Pecet składak dla laika?
Robert Winkler napisa?(a):

Planowanie zakupu komputera z myslą
że ma on służyć przez następne 10 lat nie ma najmniejszego sensu.

Moze chodzi o to aby kwiatki doniczkowe na nim staly? ;)

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-16 16:21:01
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 16 Cze, 12:13, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
Robert Winkler napisa?(a):

> Planowanie zakupu komputera z myslą
> że ma on służyć przez następne 10 lat nie ma najmniejszego sensu.

Moze chodzi o to aby kwiatki doniczkowe na nim staly? ;)

Ej, kurna, mamusia cię nie kocha? ;D

Data: 2012-06-17 06:51:41
Autor: januszek
Pecet składak dla laika?
Dyletant napisa?(a):

[...]

Moze chodzi o to aby kwiatki doniczkowe na nim staly? ;)

Ej, kurna, mamusia cię nie kocha? ;D

Szydło z worka już lekko wystaje? ;P

j.

Data: 2012-06-17 00:22:54
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 17 Cze, 08:51, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
Dyletant napisa?(a):

[...]

> Ej, kurna, mamusia cię nie kocha? ;D

Szydło z worka już lekko wystaje? ;P

Tak, powolutku. Wezmę chyba coś takiego:

Procek: i7
Ramik: 32G
HD: 2T
SSD (na system): 30G
Płyta: nie wiem, standard, ale żeby się za długo nie podnosił
Grafika: standard
Muzyka: standard
Nagrywara: standard
Obudowa: standard

Co zrobić? Złożyć samemu, czy iść do specjalisty?

Na ile to wyceniasz (wyceniacie)?

Znasz to?

Programista rozmawia ze swoimi przyjaciółmi po fachu:
- Wczoraj w nocnym klubie poznałem świetną blondynę!
- Och Ty szczęściarzu!
- Zaprosiłem ją do siebie, wypiliśmy trochę, zacząłem ją dotykać...
- I co? I co?
- No a ona mówi: "Rozbierz mnie!"
- Nie może być!
- Zdjąłem z niej spódniczkę, potem majteczki, położyłem na stole tuż
obok nowej klawiatury...
- Nie pierd*l! Kupiłeś nowego kompa? A procesor jaki?

Stare ale jare. Wyluzuj, please :D

Data: 2012-06-17 11:37:38
Autor: JoteR
Pecet składak dla laika?
"Dyletant" napisał:

Wezmę chyba coś takiego:

Procek: i7
Ramik: 32G

Czyli system Windows 7 64 bit.

HD: 2T
SSD (na system): 30G

30 GB na dysk systemowy dla tego systemu? Bez sensu. Jeśli nie stać cię w tej chwili na SSD co najmniej 60 GB (też będzie ciasno, 120 GB byłoby optymalnie), to lepiej wziąć jakiegoś sprintera mechanicznego i poczekać, aż ceny SSD o rozsądnych pojemnościach znajdą się w twoim zasięgu.

JoteR

Data: 2012-06-17 09:40:40
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 17 Cze, 11:37, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:
"Dyletant" napisa :

> Wezm chyba co takiego:
> Procek: i7
> Ramik: 32G

Czyli system Windows 7 64 bit.

> HD: 2T
> SSD (na system): 30G

30 GB na dysk systemowy dla tego systemu? Bez sensu. Je li nie sta ci w
tej chwili na SSD co najmniej 60 GB (te b dzie ciasno, 120 GB by oby
optymalnie), to lepiej wzi jakiego sprintera mechanicznego i poczeka , a
ceny SSD o rozs dnych pojemno ciach znajd si w twoim zasi gu.

JoteR

Przyjąłem, dziękuję :D

Data: 2012-06-17 10:53:42
Autor: januszek
Pecet składak dla laika?
JoteR napisa?(a):

[...]

JoteR, Dylatant nas tu sprytnie troluje ;)

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-17 09:42:11
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 17 Cze, 12:53, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
JoteR napisa?(a):

[...]

JoteR, Dylatant nas tu sprytnie troluje ;)

Ta. Sprytnie, bo jestem uprzejmy a Ty jeszcze nigdy o czymś takim nie
słyszałeś? ;D

To znaczy, że sam się z tego wątku czegoś nauczysz, no nie? ;D

Data: 2012-06-18 06:09:30
Autor: Remek
Pecet składak dla laika?
Użytkownik "Dyletant" napisał:

To znaczy, że sam się z tego wątku czegoś nauczysz ...

Jedyna nauka z tego wątku płynie taka, że troll który chwali się kasą chce
sobie złozyć jakiegos potwora zamiast komputera, a na dodatek nie wie po co.

Remek

Data: 2012-06-18 01:39:55
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 06:09, "Remek" <nos...@gmail.com> wrote:
U ytkownik "Dyletant" napisa :

> To znaczy, e sam si z tego w tku czego nauczysz ...

Jedyna nauka z tego w tku p ynie taka, e troll kt ry chwali si kas chce
sobie z ozy jakiegos potwora zamiast komputera, a na dodatek nie wie po co.

Aaaaaaaaaaaaa, skumałem! Kasa Was boli?

No jasne. Bo przecież 5 kawałków, to dużo kasy! To jak jak
McDonaldzie, daję 20 złotych i już panna leci do menedżera po
rozmianę, bo to przecież duża kasa ;D

Sorry chłopaki, mój ojciec płaci, nie ja. A że jest ortopedą i pomaga
ludziom, to już jego wina, nie moja.

Może wy mi pomożecie, zamiast wyzywać mnie od troli za żywota?

Data: 2012-06-18 16:29:54
Autor: Remek
Pecet składak dla laika?
Użytkownik "xixo" napisał:

Sorry chłopaki, mój ojciec płaci, nie ja. A że jest ortopedą i pomaga
ludziom, to już jego wina, nie moja.

Jeśli jest rozgarnięty inaczej tak jak Ty to nie odważył bym się u niego
leczyć. Zrozum wreszcie, że to dla takich jak Ty są te oferty. Setki GB
RAMm, dziesiątki rdzeni w procesorach, złocone kable i wtyki głosnikowe. Ja
mam PIV 3.2 GHz i 1 GB RAMu. Żden film mi się jeszcze nie zaciął, nie mówiąć
o aplikacjach biurowych, czy przeglądarkach. Do wymagających gier oczywiście
za słaby, ale to inna bajka.

Remek

Data: 2012-06-18 10:54:40
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 16:29, "Remek" <nos...@gmail.com> wrote:
U ytkownik "xixo" napisa :

> Sorry ch opaki, m j ojciec p aci, nie ja. A e jest ortoped i pomaga
> ludziom, to ju jego wina, nie moja.

Je li jest rozgarni ty inaczej tak jak Ty to nie odwa y bym si u niego
leczy . Zrozum wreszcie, e to dla takich jak Ty s te oferty. Setki GB
RAMm, dziesi tki rdzeni w procesorach, z ocone kable i wtyki g osnikowe. Ja
mam PIV 3.2 GHz i 1 GB RAMu. den film mi si jeszcze nie zaci , nie m wi
o aplikacjach biurowych, czy przegl darkach. Do wymagaj cych gier oczywi cie
za s aby, ale to inna bajka.

Remek

No dobra, zrozumiałem. Nic się nie dowiem.

Tajemnica handlowa. Wszyscy tutaj z tego żyjecie i nic mi nie
powiecie.

Spoko.

Data: 2012-06-18 07:17:10
Autor: januszek
Pecet składak dla laika?
Remek napisa?(a):

Jedyna nauka z tego wątku płynie taka, że troll który chwali się kasą chce
sobie złozyć jakiegos potwora zamiast komputera, a na dodatek nie wie po co.

30gb hdd/sdd i 16gb ramu wskazuje, że będzie trolował ulotnie ;P

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-18 01:41:45
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 09:17, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
Remek napisa?(a):

> Jedyna nauka z tego wątku płynie taka, że troll który chwali się kasą chce
> sobie złozyć jakiegos potwora zamiast komputera, a na dodatek nie wie po co.

30gb hdd/sdd i 16gb ramu wskazuje, że będzie trolował ulotnie ;P

Kurna, powiedziałem 32G ramu :D

Data: 2012-06-18 10:23:41
Autor: januszek
Pecet składak dla laika?
xixo napisa?(a):

[...]

Kurna, powiedziałem 32G ramu :D

I w jaki sposób chcesz taką ilość ramu wykorzystać? ;) Testując w kółko? ;P

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-06-18 02:41:51
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 12:23, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
xixo napisa?(a):

[...]

> Kurna, powiedziałem 32G ramu :D

I w jaki sposób chcesz taką ilość ramu wykorzystać? ;) Testując w kółko?
;P

No dobrze, ciągniesz mnie za język i ciągniesz, aż wreszcie Ci się
udało.

Robię projekt filozoficzno-socjologiczny. Chcę napisać softowego
drona, który będzie latał po grupach dyskusyjnych i wyszukiwał ludzi,
którzy mieli nieszczęśliwe dzieciństwo i ich stawiał do pionu (robił z
nich dobrych obywateli, ale jednocześnie dobrych, życzliwych i wolnych
ludzi - to wszystko opierając się na pracach Janusza Korczaka). Pasi
Ci ta wersja?

Potrzebuję do tego full ramu, ok? Przyjmij sobie tak ;D

http://dziecisawazne.pl/apel-twojego-dziecka-janusz-korczak/

Trzeba te zasady przerobić na softa i go puścić do netu.

Git?

A teraz mi powiedz ile warto zapłacić za takie pudło jak teraz
potrzebuję i ile można byłoby stargować.

No i oczywiście sorry, że mam ojca lekarza i zamiast sprzedawać w
McDonaldzie mogę czytać książki i pisać leczące ludzi drony ;D

Cool?

xixo

Data: 2012-06-18 10:44:19
Autor: januszek
Pecet składak dla laika?
xixo napisa?(a):

[...]

Plonk, stary ;)

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-06-18 10:48:59
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 12:44, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
xixo napisa?(a):

[...]

Plonk, stary ;)

Ludzie, którzy używają takich słów mają z reguły bardzo ograniczone
słownictwo.

Data: 2012-06-17 22:10:13
Autor: smokeustachy@gazeta.pl
Pecet składak dla laika?
W dniu 17.06.2012 12:53, januszek pisze:
JoteR napisa?(a):

[...]

JoteR, Dylatant nas tu sprytnie troluje ;)
  Ja ten styl juĹź gdzieś widziałem.
Ubuntu niech se zainstaluje.

Data: 2012-06-18 01:09:37
Autor: JoteR
Pecet składak dla laika?
"januszek" napisał:

JoteR, Dylatant nas tu sprytnie troluje ;)

MoĹźliwe. Ale Ĺźe:
a) nie bluzga jak Miecio T. z Zielonej G.
b) nie przynudza jak Eneuel
c) nie toppostuje jak 666 i jego kolejne wcielenia
d) nie defekuje ortami jak np. ostatnio kolega z rezerwatu
e) nie pszemoli jak wiadomo kto
f) nie kolinuje (chyba, Ĺźe...? apage!)
g) nie wciska złomu z (za przeproszeniem) Allegro
h) i ogólnie - jak dotąd - zachowuje się
zatem nie widzę powodu, żeby stosować jakąś obstrukcję.
Masz jakieś niemiłe doświadczenia z innych grup? Rzuć linka, się oceni.

JoteR

Data: 2012-06-18 01:37:08
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 01:09, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:
"januszek" napisał:

> JoteR, Dylatant nas tu sprytnie troluje ;)

Możliwe. Ale że:
[...]
f) nie kolinuje (chyba, że...? apage!)
[...]

O co biega z tym apage?

Hej, gadajmy o sprzęcie, tak? :D

Data: 2012-06-18 06:05:26
Autor: Remek
Pecet składak dla laika?
Użytkownik "JoteR" napisał:

30 GB na dysk systemowy dla tego systemu? Bez sensu.

Przede wszystkim ten system jest bez sensu.

Remek

Data: 2012-06-17 13:55:30
Autor: Jacek
Pecet składak dla laika?
Dnia Sun, 17 Jun 2012 00:22:54 -0700 (PDT), Dyletant napisał(a):

[...]

Mało RAMu. Wyobraź sobie 1 miliard procedur, do tego 3 miliardy funkcji.
Mało, a i z dyskiem bedą problemy, jak makro będzie miało While bez
inkrementacji.
Karm swoimi problemami chętnych do pomocy.:)

Data: 2012-06-17 09:47:39
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 17 Cze, 13:55, Jacek <a...@ola.pl> wrote:
Dnia Sun, 17 Jun 2012 00:22:54 -0700 (PDT), Dyletant napisa (a):

> [...]

> Na ile to wyceniasz (wyceniacie)?

> Znasz to?

> Programista rozmawia ze swoimi przyjaci mi po fachu:
> - Wczoraj w nocnym klubie pozna em wietn blondyn !
> - Och Ty szcz ciarzu!
> - Zaprosi em j do siebie, wypili my troch , zacz em j dotyka ...
> - I co? I co?
> - No a ona m wi: "Rozbierz mnie!"
> - Nie mo e by !
> - Zdj em z niej sp dniczk , potem majteczki, po o y em na stole tu
> obok nowej klawiatury...
> - Nie pierd*l! Kupi e nowego kompa? A procesor jaki?

Ma o RAMu. Wyobra sobie 1 miliard procedur, do tego 3 miliardy funkcji.
Ma o, a i z dyskiem bed problemy, jak makro b dzie mia o While bez
inkrementacji.
Karm swoimi problemami ch tnych do pomocy.:)

Ok. Ile warto w przybliżeniu zapłacić za to, co napisałem?

Data: 2012-06-18 06:13:21
Autor: Remek
Pecet składak dla laika?
Użytkownik "Jacek" napisał:

Mało RAMu. Wyobraź sobie 1 miliard procedur, do tego 3 miliardy funkcji.
Mało, a i z dyskiem bedą problemy, jak makro będzie miało While bez
inkrementacji.

Kolejny troll. Jakis wysyp, czy co? Procedura, funkcja, makro? Czy Ty w
odóle wiesz co to jest?

Remek

Data: 2012-06-18 06:55:50
Autor: Jacek
Pecet składak dla laika?
Dnia Mon, 18 Jun 2012 06:13:21 +0200, Remek napisał(a):

Użytkownik "Jacek" napisał:

[...]

Jako że zajmuję się zawodowo prgramowaniem, to nie za bardzo wiem.:)

Data: 2012-06-18 01:41:07
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 06:55, Jacek <a...@ola.pl> wrote:
Dnia Mon, 18 Jun 2012 06:13:21 +0200, Remek napisa (a):

> U ytkownik "Jacek" napisa :

> Kolejny troll. Jakis wysyp, czy co? Procedura, funkcja, makro? Czy Ty w
> od le wiesz co to jest?

> Remek

Jako e zajmuj si zawodowo prgramowaniem, to nie za bardzo wiem.:)

I teraz zacznijcie się kłócić zamiast mi pomóc i pokażcie mi swoją
kulturę, żebym już na pewno wiedział kto i dlaczego wyzywa mnie od
troli.

Data: 2012-06-18 09:09:25
Autor: Remek
Pecet składak dla laika?

Użytkownik "Jacek" napisał:

Jako że zajmuję się zawodowo prgramowaniem, to nie za bardzo wiem.:)

Jasne. Zawodowo. Tylko co programujesz? Pralki, lodówki, czy telewizory? Bo
jeśli pod Windows to powinieneś wiedzieć, że procedura = funkcja. A makro???
To szerokie pojęcie. Wątpię, czy wiesz cokolwiek o pisaniu programów na PC.

Remek

Data: 2012-06-18 01:44:54
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 09:09, "Remek" <nos...@gmail.com> wrote:
U ytkownik "Jacek" napisa :

> Jako e zajmuj si zawodowo prgramowaniem, to nie za bardzo wiem.:)

Jasne. Zawodowo. Tylko co programujesz? Pralki, lod wki, czy telewizory? Bo
je li pod Windows to powiniene wiedzie , e procedura = funkcja. A makro???
To szerokie poj cie. W tpi , czy wiesz cokolwiek o pisaniu program w na PC.

I kto tu troluje? :D :D :D :D :D

Same trole, nikt Ci nie pomoże. Zapytasz się, zaczną Cię wyzywać od
troli i się między sobą kłócić.

Ale jajca!

POLSKAAAAAAAAAAAA! POOOOOLSKA! POLSKAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Welcome to Polska!

Ale jajca, nikt mi nie chce pomóc, ale każdy z każdym chce się kłócić.

Nie mam słów :(

Data: 2012-06-18 10:50:14
Autor: Grzegorz Krukowski
Pecet składak dla laika?
On Mon, 18 Jun 2012 09:09:25 +0200, "Remek" <nospam@gmail.com> wrote:

[...]
Pierdolisz jak potłuczony, Rozróżnienie funkcja a procedura to sprawa
języka, a nie systemu. To że w dokumentacji API jest używany wyłącznie
termin ,,funkcja'' to efekt tego że API jest zdefiniowane w C, który
zna tylko funkcje.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2012-06-18 01:54:46
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 10:50, Grzegorz Krukowski <registered.u...@op.pl> wrote:
On Mon, 18 Jun 2012 09:09:25 +0200, "Remek" <nos...@gmail.com> wrote:
> [...]
>To szerokie poj cie. W tpi , czy wiesz cokolwiek o pisaniu program w na PC.

Pierdolisz jak pot uczony, Rozr nienie funkcja a procedura to sprawa
j zyka, a nie systemu. To e w dokumentacji API jest u ywany wy cznie
termin ,,funkcja'' to efekt tego e API jest zdefiniowane w C, kt ry
zna tylko funkcje.
--
Grzegorz Krukowski

Ci dalej się kłócą. Hej, pytałem o cenę zestawu :D

Data: 2012-06-18 16:43:22
Autor: Remek
Pecet składak dla laika?
Użytkownik "Grzegorz Krukowski" napisał:

[...]

Przeciesz potwiedzasz to co ja napisałem! Funkcja to inaczej procedura. Tych
nazw można uzywać zamiennie. Nie bardzo Cię rozumiem. API jest zdefiniowane
w C??? Advanced Programing Interface - rozbudowany interfej programistyczny.
Opracowany przez M$ i nie dotyczy jakoś sczególnie żadnego języka
programowania. Wypowiadasz się jak człowiek, który wie że dzwonią, ale nie
wie w którym kościele.

Remek

Data: 2012-06-18 18:45:51
Autor: Jacek
Pecet składak dla laika?
Dnia Mon, 18 Jun 2012 16:43:22 +0200, Remek napisał(a):

[...]

A makro, to inaczej i procedura i też funkcja.:)
A program, to po prostu zbiór procedur, funkcji i makr, które sa
równoważne, więc program, to program.:)
Język, to zbiór wyrazów, a że zdania zbudowane są z wyrazów, to mowa, jest
mową...
Jeżeli dalej upierasz się w swojej niewiedzy, to albo poczytaj, albo załóż
nowe konto, no chyba, że nie przeszkadza Ci błazenada.

Data: 2012-06-18 19:36:25
Autor: Grzegorz Krukowski
Pecet składak dla laika?
On Mon, 18 Jun 2012 16:43:22 +0200, "Remek" <nospam@gmail.com> wrote:

[...]

Ty po prostu jesteś głupi.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2012-06-18 11:13:54
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 19:36, Grzegorz Krukowski <registered.u...@op.pl> wrote:
On Mon, 18 Jun 2012 16:43:22 +0200, "Remek" <nos...@gmail.com> wrote:
>U ytkownik "Grzegorz Krukowski" napisa :

>Przeciesz potwiedzasz to co ja napisa em! Funkcja to inaczej procedura. Tych
>nazw mo na uzywa zamiennie. Nie bardzo Ci rozumiem. API jest zdefiniowane
>w C??? Advanced Programing Interface - rozbudowany interfej programistyczny.
>Opracowany przez M$ i nie dotyczy jako sczeg lnie adnego j zyka
>programowania. Wypowiadasz si jak cz owiek, kt ry wie e dzwoni , ale nie
>wie w kt rym ko ciele.

Ty po prostu jeste g upi.

Czy krowa to inny koń czy nie? ;D

Data: 2012-06-19 09:53:12
Autor: Remek
Pecet składak dla laika?
Użytkownik "Grzegorz Krukowski" napisał:

Ty po prostu jesteś głupi.

Jasne. A Ty mądry inaczej i agesywny. Co znamionuje buraka.

Remek

Data: 2012-06-18 16:50:39
Autor: Jacek
Pecet składak dla laika?
Dnia Mon, 18 Jun 2012 09:09:25 +0200, Remek napisał(a):

Użytkownik "Jacek" napisał:

[...]

Skoro makro, to szerokie pojecie, to przeczytaj sobie definicję makra, oraz
Sub i Function. Hmmm, co do mojej skromnej osoby, to programuje i pod Windows i PLC oraz
systemy dedykowane. Cóż, to, że programuję od prawie 30 lat, to pewnie nic
w porównaniu z Tobą.:)

Data: 2012-06-18 10:51:24
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 16:50, Jacek <a...@ola.pl> wrote:
Dnia Mon, 18 Jun 2012 09:09:25 +0200, Remek napisa (a):

> [...]

> To szerokie poj cie. W tpi , czy wiesz cokolwiek o pisaniu program w na PC.

Skoro makro, to szerokie pojecie, to przeczytaj sobie definicj makra, oraz
Sub i Function.
Hmmm, co do mojej skromnej osoby, to programuje i pod Windows i PLC oraz
systemy dedykowane. C , to, e programuj od prawie 30 lat, to pewnie nic
w por wnaniu z Tob .:)

No dobra, mam nadzieję, że zacznę też programować. Java albo C++,
dlatego chcę się przygotować ze sprzętem.

Nie mówiłem tego, ale komu miałem mówić? Januszkowi, który zna tylko
jedno słowo?

Uczyć się C++ czy tylko Java? I od czego zacząć?

xixo

Data: 2012-06-20 16:34:16
Autor: Szymon von Ulezalka
Pecet składak dla laika?
Uczyć się C++ czy tylko Java? I od czego zacząć?

pythona

Data: 2012-06-21 02:11:21
Autor: Neo
Pecet składak dla laika?
On 21 Cze, 01:34, Szymon von Ulezalka <sz.gruszczyn...@googlemail.com>
wrote:
> Uczyć się C++ czy tylko Java? I od czego zacząć?

pythona

Pisałem już w Pascalu, jaką gierkę napisałem (mamba, chodzenie po
tunelu i zjadanie czegoś tam, zapisywanie punktacji i graczy, takie
tam) w C++ (jakieś podstawy, z jedną książkę przeczytałem na ten
temat, może Stroustroup, nie pamiętam, to było 2 lata temu). No i
Eckela "Thinking in Java" zacząłem, ale zwiesiłem się chyba po 2
rozdzialach. Kombinowałem też w Lispie i Prologu różne proste rzeczy.

Nie idzie mi to. Nie wiem, pewnie czegoś mi brakuje. Humanistykę łykam
jak ciepłe bułeczki (filozofia, psychologia), ale programowanie to
jest coś co zawsze  chciałem robić, ale nie mogę się rozpędzić.
Pythona nie dotykałem, generalnie programowanie sieciowe to dla mnie
czarna magia.

Dlatego własnie nie wiem co będę robić na tym kompie. Mam nadzieję, że
trochę popiszę jakieś programy. Ale może nie dam w końcu rady.
Poszedłbym na informę, ale to jest trochę za trudne (nie mogę się z
tym rozpędzić). Raczej pójdę na filozofię albo socjologię, z tym
będzie gładko i pisać mogę się uczyć sam, tak?

Data: 2012-06-19 09:52:04
Autor: Remek
Pecet składak dla laika?
Użytkownik "Jacek" napisał:

[...]

Skąd możesz wiedzieć? Ja mam wątpliwości co do Twojej wiedzy, bo wypisujesz
rzeczy nieprzyzwoite wręcz. Nie mogę sobie jakoś wyobrazić programu, który
używa jednocześnie miliardów procedur/funkcji i mało mu 32 GB RAMu. To
jakieś brednie.

Remek

Data: 2012-06-14 16:32:35
Autor: Jacek
Pecet składak dla laika?
Dnia Tue, 19 Jun 2012 09:52:04 +0200, Remek napisał(a):

Użytkownik "Jacek" napisał:

[...]

Brawo! To właśnie brednie skierowane do autora wątku, który chce 32GB RAM,
bo chce zacząć uczyć się pisania makr w Excelu.

Czytaj wszystkie wątki, jeżeli chcesz uczestniczyć w _dyskusji_!

Data: 2012-06-19 08:16:21
Autor: neo
Pecet składak dla laika?
On 14 Cze, 16:32, Jacek <a...@ola.pl> wrote:
Dnia Tue, 19 Jun 2012 09:52:04 +0200, Remek napisa (a):

> U ytkownik "Jacek" napisa :

> oraz

> Sk d mo esz wiedzie ? Ja mam w tpliwo ci co do Twojej wiedzy, bo wypisujesz
> rzeczy nieprzyzwoite wr cz. Nie mog sobie jako wyobrazi programu, kt ry
> u ywa jednocze nie miliard w procedur/funkcji i ma o mu 32 GB RAMu. To
> jakie brednie.

> Remek

Brawo! To w a nie brednie skierowane do autora w tku, kt ry chce 32GB RAM,
bo chce zacz uczy si pisania makr w Excelu.

Czytaj wszystkie w tki, je eli chcesz uczestniczy w _dyskusji_!

No dobra, niech Wam wszystkim będzie. Mam zamiar nauczyć się kilku
języków programowania. Znam trochę Pascala i C++, ale sądzę, że
ostatecznie to będzie Java, Assembler i może coś z ... Prologa albo
Lispa.

Gra? Po cholerę miałem to gadać? Zeby januszka jeszcze bardziej
spienić.

I tak jestem kułakiem, bo mój stary chce mi kupić kompa za 5 kafli.

Pomyślałem że i od tego będę miał w cholerę wrogów i się nie
pomyliłem.

Spoko. Nie mam nikomu za złe. Taki jest ten Matrix. Możemy to zmienić,
ale tylko razem i jeżeli wszyscy będą chcieli.

http://www.youtube.com/watch?v=aqLoHu67jh4

Teraz wszystko gra?

neo :D

Data: 2012-06-14 16:40:22
Autor: Jacek
Pecet składak dla laika?

From: Remek <nospam@gmail.com>
Newsgroups: pl.comp.pecet
Subject: Re: Pecet składak dla laika?
Date: Tue, 19 Jun 2012 09:52:04 +0200
References: <c82005ee-91b3-405c-ab9a-586ebeb8253b@n16g2000vbn.googlegroups.com> <jrg6b2$sat$1@news.task.gda.pl> <207aa514-76e7-49b1-bb3d-2af08ce1c2a3@5g2000vbf.googlegroups.com> <jrhi70$q4g$1@inews.gazeta.pl> <slrnjtojhu.o1g.januszek@gimli.mierzwiak.com> <aa54ca97-deba-4714-84fc-550729f64b45@d17g2000vbv.googlegroups.com> <slrnjtqs3e.10t2.januszek@gimli.mierzwiak.com> <36bcee57-f389-4ebe-b57b-517d03d3768e@d6g2000vbe.googlegroups.com> <1y2btes0965qo$.1gn15s2mrrg2e$.dlg@40tude.net> <jrma2k$2s9$3@inews.gazeta.pl> <1hfas1dtmkj5y.1qr9tbwgq19pk$.dlg@40tude.net> <jrmk7n$gfk$1@inews.gazeta.pl> <1o8igkf8puoug$.iizh19q0f12r.dlg@40tude.net>

Użytkownik "Jacek" napisał:

[...]

I wypierdziel OE, bo nie widzisz dyskusji, jak widać...
Polecam:
http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/poczta_elektroniczna/40tude_Dialog.html

Data: 2012-06-19 17:32:56
Autor: JoteR
Pecet składak dla laika?
"Jacek" napisał:

I wypierdziel OE, bo nie widzisz dyskusji, jak widać...
Polecam:
http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/poczta_elektroniczna/40tude_Dialog.html

Możesz nie spamować tutaj odnośnikami do wersji testowych archaicznych programów z początku wieku?
Dziękuję.

JoteR

Data: 2012-06-20 06:44:09
Autor: Jacek
Pecet składak dla laika?
Dnia Tue, 19 Jun 2012 17:32:56 +0200, JoteR napisał(a):

"Jacek" napisał:

[...]

Masz coś do tego programu?
Czego nie robi, co robi Twój?

Data: 2012-06-20 08:10:42
Autor: JoteR
Pecet składak dla laika?
"Jacek" napisał:

Masz coś do tego programu?

NTG

JoteR

Data: 2012-06-20 15:08:38
Autor: Jacek
Pecet składak dla laika?
Dnia Wed, 20 Jun 2012 08:10:42 +0200, JoteR napisał(a):

"Jacek" napisał:

Masz coś do tego programu?

NTG

JoteR

To poważny argument, chyba przejdę na OE...

Data: 2012-06-18 19:14:40
Autor: WiesłaW
Pecet składak dla laika?
Dnia 17-06-2012 o 09:22 Dyletant napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Nie wiem dlaczego niektórzy próbują z Ciebie zrobić jakiegoś snoba.
Według mnie 5k to nie jest jakaś oszołamiająca kwota i w końcu można
złożyć jakiś dobry zestaw bez kwotowych ograniczeń i nawet powyżej
standardu (cokolwiek nie miałoby to oznaczać).

Dla mnie procesor i7 nie jest wart swojej ceny, ale przecież o cenie
nie rozmawiamy :).
Z pamięciami powyżej 4GB jest problem, ponieważ są rzadkością, zresztą
16GB to jest bardzo dużo dla domowego użytkownika. Płyty posiadają 4
sloty. Jak nietrudno policzyć zmieści się "tylko" 16GB.

Nie jestem zwolennikiem SSD, ponieważ według mnie nie oferują na dzień
dzisiejszy odpowiednich parametrów: mała pojemność, wysoka cena,
nieznana (wątpliwa?) żywotność. Oczywiście nikomu nie odradzam, a jaki
- to wypowiedzieć może się ten kto takowy posiada.

Teraz spróbujmy złożyć zestaw:
Procesor Intel Core i7-3770 3,4 GHz 8MB cache s. 1155.        1219,00
Płyta główna GIGABYTE GA-Z77X-D3H Z77 s.1155.                    549,00
Pamięć RAM Corsair Vengeance 4x4GB, DIMM,1600MHz, DDR3, CL9, XMP 415,00
Karta graficzna ASUS HD6850 1GB 256bit PCI-E DDR5 DirectCU.      535,00
Dysk Twardy Seagate ST2000DM001 2TB sATA III 64MB.             459,00
Obudowa Xigmatek Midgard Black. 259,00                   259,00
Zasilacz Be quiet! Straight Power E9-CM-480W BN197.             399,00
Nagrywarka ASUS DVD Recorder DRW-24B3ST/BLK/B/AS Sata Black Oem.  75,00
System operacyjnyMS Windows 7 Home Premium OEM SP1 64-bit PL.    395,00
Cena zestawu: 4305,00 zł + ew SSD jakieś 500zł   Proline

Proline ma przyzwoite ceny, ale oczywiście można porównać w innych
sklepach np. Agito. Dla porównania, w ulubionym sklepie niektórych
grupowiczów - Komputroniku, cena np procesora wynosi 1489zł :D.

No i fajna maszynka by wyszła. Nie wiem do czego Tobie taka, ale fajna :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-06-18 11:12:58
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
WiesłaW wrote:
> [...]

> Na ile to wyceniasz (wyceniacie)?

Nie wiem dlaczego niektórzy próbują z Ciebie zrobić jakiegoś snoba.

Ja też nie wiem, ale mniejsza o to. Dziękuję, że zechciałeś przeczytać
moje bazgroły i się zastanowić.

Naprawdę bardzo dziękuję :D

Według mnie 5k to nie jest jakaś oszołamiająca kwota

DOKŁADNIE!

i w końcu można
złożyć jakiś dobry zestaw bez kwotowych ograniczeń i nawet powyżej
standardu (cokolwiek nie miałoby to oznaczać).

Czytacie to panowie? Tak odpowiada normalny człowiek.

Dla mnie procesor i7 nie jest wart swojej ceny, ale przecież o cenie
nie rozmawiamy :).

Super!

Z pamięciami powyżej 4GB jest problem, ponieważ są rzadkością, zresztą
16GB to jest bardzo dużo dla domowego użytkownika. Płyty posiadają 4
sloty. Jak nietrudno policzyć zmieści się "tylko" 16GB.

Mam to po starym, że wszystko robię na maksa.

Nie chce mi się za 2 lata zastanawiać co znowu kupić. Kupię teraz i
luz.

Mają procesor EXTREME, no ale sam procesor kosztuje ponad 3 tysiące.

Aż tego mi nie trzeba. Ale reszta? Pytam się o normalne rzeczy, a
odpowiadają mi ludzie którzy siedzą na zegarkach 1G i 512k Ramu i
którzy są zawistni o i7 ;D

No cóż, takie życie :)

W Polsce to nie po bożemu, żeby mieć i7 i mieć problem sprzętu z głowy
przez parę dobrych lat.

[...]

Jesteś naprawdę super inteligentnym i miłym człowiekiem. Dziękuję :D

I ja też zawsze staram się taki być nawet dla tych, którzy zamiast o
sprzęcie o który pytam zaczynają się kłócić czym się różni funkcja od
makra, albo zaczynają macać mi wór żeby złapać za szydło  ;D

A Wy Panowie, patrzcie i uczcie się. Tak dużo trzeba było żeby
odpowiedzieć na moje pytanie?

Czwórak. To jest cena za mój zestaw. I tyle niechybnie zapłacę.

Jedno słowo: czwórak.

Wiem, że nie stać mnie na ultrabooka za 8-10 i dowiedziałem się tego
tutaj. A teraz wiem nawet jaki zestaw jest FAJNY i że trzeba za niego
zapłacić coś koło czwórki.

Dziękuję wszystkim za pomoc, a szczególnie przemiłemu Panu WW :D

Pozdrawiam serdecznie wszystkich grupowiczów.

Inteligencja i uprzejmość znowu górą!!!!

Piotrek :D

P.S. Jak Wam opadły szczęki i nie możecie ich podnieść, to mój stary
jest ortopedą :D

Data: 2012-06-18 20:16:15
Autor: Jakub Jewuła
Pecet składak dla laika?
[...]

Przydala by sie inna specjalizacja.

Data: 2012-06-18 11:49:14
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 20:16, Jakub Jewuła <bi...@skanowanie.com.pl> wrote:
> Wiem, e nie sta mnie na ultrabooka za 8-10 i dowiedzia em si tego
> tutaj. A teraz wiem nawet jaki zestaw jest FAJNY i e trzeba za niego
> zap aci co ko o czw rki.
> P.S. Jak Wam opad y szcz ki i nie mo ecie ich podnie , to m j stary
> jest ortoped :D

Przydala by sie inna specjalizacja.

Kasa i wszystko masz. Nie myśl, że w medycynie jest inaczej niż na tej
grupie.

Jest tak samo.

Przychodzisz i mówisz czego potrzebujesz. Ktoś traci Twój czas (biorąc
jednocześnie Twoją kasę, raczej dużą), a na końcu daje Ci plonka bo
niby nic nie rozumiesz i nie stosujesz się do terapii, albo Twój
przypadek jest nietypowy i to jest Twoja wina.

Dopiero anielska cierpliwość prowadzi Cię do lekarza, który Cię słucha
i się stara. Ale tacy lekarze są tak bardzo oblegani, że nawet nie
muszą się nigdzie ogłaszać i między innymi dlatego tak trudno ich
znaleźć. Trzeba przez znajomych znajomych znajomych którzy mieli
sukcesy w leczeniu i konkretnego lekarza.

Większość lekarzy jest jak większość grupowiczów tutaj, bez obrazy.
Tzn. gadają gadają i gadają i nic z tego nie wynika.

Trzeba mieć dużo kasy i cierpliwości a także szacunku do samego
siebie, żeby przebić się przez januszków i doczekać prawdziwej
diagnozy od Pana WW.

Pozdro dla kumatych :D

x.

P.S. Nie polecę Ci nikogo, to zbyt duża odpowiedzialność (a poza tym
mój ojciec jest zwykłych lekarzem i nie zna osobiście
superspecjalistów, niestety).

Podobno najlepsi i tak wyjechali za granicę. Jedź do NY, Londynu,
Paryża, Berlina, Pekinu. Właśnie tam sobie siedzą i klonują różne
ciekawe rzeczy :(

Data: 2012-06-18 12:18:20
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
WiesłaW
Opera Mail

Panie Wiesławie, jeżeli wolno mi jeszcze skorzystać z Pańskiej
uprzejmości i fachowej rady, to chciałbym zapytać czy można byłoby
podrasować mojego starego kompa i jak? Bo chcę go dać młodszej
kuzynce, ale chcę, żeby jej jeszcze pobujał jak najdłużej.

Teraz mam procesor 3GHz, 2G Ramu, dysk 250G, reszta standard.

Czy warto coś rozszerzyć, dodać, zmienić, żeby jej to jak najdłużej
popracowało? Ma dopiero 5 lat, ale Królik Bystrzak to już dla niej
zamało :D

http://merlin.pl/Krolik-Bystrzak/browse/search/8,,1.html?phrase=Kr%F3lik+Bystrzak&offer=O&gclid=CPOyr43A2LACFYrP3wodB3Bw0g

Dziękuję i pozdrawiam,

Piotrek

P.S. Podaję linka do Bystrzaka, może niektórzy przynajmniej się
zainteresują i zamiast pisać głupoty się poduczą ;D

Data: 2012-06-18 22:28:31
Autor: WiesłaW
Pecet składak dla laika?
Dnia 18-06-2012 o 21:18 xixo napisał na pl.comp.pecet:

Teraz mam procesor 3GHz, 2G Ramu, dysk 250G, reszta standard.

Trochę za mało danych. Komputer można podrasować wkładając np
najszybszy procesor na konkretną platformę (podstawkę), wymieniając
dysk na większy, lepszą kartę graficzną i więcej pamięci.
Dzisiejsze zestawy potrzebują przede wszystkim dużo RAMu (internet,
gry). Te ostatnie także lepszej, o wiele lepszej grafiki. W wielu
przypadkach to się po prostu nie opłaca.
Podejrzewam, że to jakiś procesor Intela z wyższej ówczesnej półki.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-06-18 13:58:24
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 22:28, WiesłaW <n...@usun.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

przypadkach to się po prostu nie opłaca.
Podejrzewam, że to jakiś procesor Intela z wyższej ówczesnej półki.

To jest Intel Pentium 4, zegarek 3 GHz. 10 lat temu cały ten zestawik
nazywał się "full wypas" i kosztował 6 tysiaków. Komputer mojego ojca.
On dość poważnie do wszystkiego podchodzi. Miał na tym masę wrażliwych
danych pacjentów i to musiało hulać bez zarzutu. Teraz to jest mój
złomik.

Czyli radzi Pan, żeby odpuścić rozbudowywanie i dać dziecku w takim
stanie w jakim jest, tak?

Ewentualnie dorzucić Ramu? Ile by tak trzeba było minimum?

I najważniejsze pytanie, jak Pan sądzi, co brakowało moim
dotychczasowym wypowiedziom, że niektórzy się tak podenerwowali?

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie,

Piotrek

Data: 2012-06-19 13:06:45
Autor: WiesłaW
Pecet składak dla laika?
Dnia 18-06-2012 o 22:58 xixo napisał na pl.comp.pecet:

Czyli radzi Pan, żeby odpuścić rozbudowywanie i dać dziecku w takim
stanie w jakim jest, tak?
Ewentualnie dorzucić Ramu? Ile by tak trzeba było minimum?

Dokładnie. I prośba jeszcze - czy mógłbyś zwracać się do mnie bez
tego "Pan"?

Kiedyś miałem taki przypadek z rozbudową podobnego komputera.
Jak wymieniłem procesor to się okazało, że chłodzenie nie wyrabia,
wymiana grafiki natomiast wiązała się z wymianą zasilacza itd.
Mam również wątpliwości czy da się dołożyć ponad 2GB pamięci do tej
platformy (ograniczenia procesora, kontrolera). Trzeba znać model
płyty i ew procesora.

I najważniejsze pytanie, jak Pan sądzi, co brakowało moim
dotychczasowym wypowiedziom, że niektórzy się tak podenerwowali?

Przede wszystkim precyzji w określeniu wymagań. Każdy tutaj wie, że do
zastosowań domowych, połowę tańszy komputer to jeszcze za mocny sprzęt.
Z drugiej strony kupno na dziesięć lat też nie przemawia. Nikt nie jest
w stanie przewidzieć jak szybko się zestarzeje w dzisiejszych czasach
taki sprzęt. Jak sam możesz się przekonać Twój "dziesięciolatek" to dziś
już rupieć. Ja jednak mam takie wrażenie, że tempo starzenia jakby
zwolniło, ale zaraz mogą wymyślić jakieś nowe interfejsy i wszystko
wróci do normy. Z moich doświadczeń wynika, że lepiej kupić 2 komputery
za połowę kwoty w przeciągu 10 lat niż jeden drogi, ale właśnie niektórzy
ludzie nie chcą sobie zawracać głowy zbyt częstą wymianą. No i właśnie ja
jestem w stanie to zrozumieć.

Trzeba było napisać, że potrzebujesz komputera do gier które ukażą się za
dwa lata, wtedy podejrzewam nie byłoby problemu z konfiguracją :)

Piszę o tych normalnych użytkownikach, bo jak zauważyłeś zdarzają się
również "inteligentni inaczej" :) Zawsze mnie również zadziwiali ci, którzy
znają się na wszystkim - od polityki przez fotografię po telewizję :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-06-19 04:29:24
Autor: neo
Pecet składak dla laika?
On 19 Cze, 13:06, WiesłaW <n...@usun.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

> Ewentualnie dorzucić Ramu? Ile by tak trzeba było minimum?

Dokładnie. I prośba jeszcze - czy mógłbyś zwracać się do mnie bez

Wszystko czego sobie tylko życzysz, przyjacielu, oprócz jednej rzeczy.

Żebym był niemily dla januszka. To takie kochane stworzonko, a takie
zaniedbane ;D

[...]

Właśnie. Dlatego pytam. Nie udaję, że się na tym znam, tylko pytam.

Dochodzę powoli do wniosku, ze dam jej tego kompcia w takim stanie jak
jest. Może tylko wymienię twardziela na nowego, bo na tym było mnóstwo
danych mojego ojca. Ja go niby tam formatoweł i kasowałem specjalnymi
programami, ale nie wiem gdzie ten dysk ostatecznie trafi (nie chcę
się już o to martwić, ani tym interesować), więc włożę jej nowy czysty
dysk z systemem, a ten mechanicznie zniszczę.

Ostatnio czytałem o takim patencie, że np. urzędy wyciepują twardziele
na śmietnik i np. jacyś studenci z polibudy którzy mają za dużo czasu,
grzebią w tym i znajdują wrażliwe dane.

No cóż, ten Matrix nie jest perfekcyjny. Muszę napisać lepszy ;D

> [...]

ludzie nie chcą sobie zawracać głowy zbyt częstą wymianą. No i właśnie ja

No tak, ale Ty jesteś inteligentny, więc możesz zrozumieć, a ktoś
udaje że nie jest, bo jest tak wygodnie i mnie plonkuje ;D

Tak jak powiedziałeś, nie chce mi się zawracać sobie głowy tymi
sprawami. Mam masę innej ciekawszej roboty. Niech ten kompik sobie
buja z maksymalnym zapasem, a się zajmę czymś ważniejszym.

Trzeba było napisać, że potrzebujesz komputera do gier które ukażą się za
dwa lata, wtedy podejrzewam nie byłoby problemu z konfiguracją :)

Kurna, ale ja nie gram. Nudzi mnie to. Masz może na oku jakąś ciekawą
gierkę, która nie jest nudna. Diablo jest nudne jak diabli ;D Nie
dałbym za to nawet zeta, a ludzie tyle kasy na to bulą. Nie wiem za
co, ale się z nich nie wyśmiewam i ich nie plonkuję.

Co kto lubi, tak?

Piszę o tych normalnych użytkownikach, bo jak zauważyłeś zdarzają się
również "inteligentni inaczej" :) Zawsze mnie również zadziwiali ci, którzy
znają się na wszystkim - od polityki przez fotografię po telewizję :)

Ja tam się nie znam na niczym i mam święty spokój ;D

Trochę się znam na pannach, ale tylko trochę ;D

Dziękuję i pozdrawiam,

neo

P.S. Mam jeszcze takie pytanie, masz jakieś doświadczenie z programami
do nauki szybkiego pisania? Mogą być odpłatne tylko, żeby były
naprawdę dobre. Ja pisze bezwzrokowo i jakoś tam niby szybko, ale
chciałbym przejść do etapu większej szybkości. Mogę prosić o jakieś
sugestie?

Data: 2012-06-19 23:52:12
Autor: WiesłaW
Pecet składak dla laika?
Dnia 19-06-2012 o 13:29 neo napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Ja sobie tak myślę, że urzędnicy nie znają programów do czyszczenia
dysków i uważają, że format załatwi sprawę, albo im się nie chce.
Nie wierzę, że studenci potrafią odzyskać dane z nadpisanego kilka razy
jakimś Eraserem dysku. Chyba, że Twoich danych potrzebuje NASA :)

[...]

A jaka to jest ciekawa gra? To jest tylko i wyłącznie kwestia
osobistych preferencji. Jeden lubi RPeGi inny strzelanki itd.
Grałem w Diablo i nie uważam, że jest nudne. Lubię sobie również
postrzelać, a tu najwięcej frajdy miałem w Crysisie 2.

Jeżeli nie grasz i nie masz zamiaru to niepotrzebna jest oddzielna karta
graficzna. Ta zintegrowana powinna wystarczyć. A jak nie, to w każdej
chwili można kupić zewnętrzną. Grupa pomoże wybrać :)

[...]

Niestety nie mam doświadczenia, więc nie pomogę. Może lepiej zapytać na
grupie o tej konkretnej tematyce?

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-06-19 15:11:26
Autor: neo
Pecet składak dla laika?
WiesłaW wrote:

[...]

No tak, racja :)

> [...]

Grałem w Diablo i nie uważam, że jest nudne. Lubię sobie również
postrzelać, a tu najwięcej frajdy miałem w Crysisie 2.

Zgoda. Ja jestem nudziarzem i tyle.

Jeżeli nie grasz i nie masz zamiaru to niepotrzebna jest oddzielna karta
graficzna. Ta zintegrowana powinna wystarczyć. A jak nie, to w każdej
chwili można kupić zewnętrzną. Grupa pomoże wybrać :)

Super.

> [...]
> sugestie?

Niestety nie mam doświadczenia, więc nie pomogę. Może lepiej zapytać na

Święta racja. Zapytałem bo miałem nadzieję, że może akurat ktoś tak
mądry i rozsądny jak Ty da mi radę na 102.

Ogólnie, jak zachowywać się na grupach, żeby dostać co się chcę i
zostać oplonkowanym? Żeby nie wiem co robić, zawsze się taki znajdzie
co człowieka oplonkuje ;D

Pozdrawiam,

neo

Data: 2012-06-21 07:14:23
Autor: Remek
Pecet składak dla laika?
Użytkownik "WiesłaW" napisał:

[...]

Format X: /u załatwia sprawę. Cały obszar dysku zostanie nadpisany zerami.

Remek

Data: 2012-06-20 10:04:48
Autor: Michal Kawecki
Pecet składak dla laika?
Dnia Tue, 19 Jun 2012 04:29:24 -0700 (PDT), neo napisał(a):

[...]

Było już o tym tysiące razy. Jednokrotne nadpisanie współczesnego dysku
(czyli nie MFM, który jest już historią) całkowicie wystarcza. Można
użyć do tego najprostszego programu zerującego albo nadpisującego dysk -
byle spoza systemu operacyjnego, bo nie każdy daje sobie radę z
nadpisaniem obszaru MFT. Nie zwracaj uwagi na bełkot marketingowy typu
"30-krotne nadpisywanie algorytmem DoD, spełnia wymagania zgodne ze
standardami US Army" ;->. Jak masz odrobinę czasu to przeczytaj ten wątek:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1981623.html. Szkoda byłoby wyrzucać dobry dysk przez swoją niewiedzę...
--
M.   /odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2012-06-20 02:27:45
Autor: neo
Pecet składak dla laika?
On 20 Cze, 10:04, Michal Kawecki <kkwi...@o2.px> wrote:

[...]

Racja, że nie ma co przesadzać, jak ktoś miał na dysku np. gołe babki.

Ale tam były dane pacjentów, na przykład kto brał jakie prochy
(pracodawcy to lubią). Dysk idzie do kasacji tak czy inaczej :D

Młoda dostanie coś nowego i ślicznego w zamian. Sugestie? Co warto
wsadzić do takiego starego pudła i przybliżona cenka?

W każdym razie dziękuję ślicznie za informację i pozdrawiam :D

neo

Strzeżonego Matrix strzeże, tak? ;D

Data: 2012-06-20 11:59:31
Autor: Michal Kawecki
Pecet składak dla laika?
Dnia Wed, 20 Jun 2012 02:27:45 -0700 (PDT), neo napisał(a):

[...]

Google Twoim przyjacielem. Osobiście sugeruję dyski Seagate z uwagi na
b.szybką i bezproblemową realizację gwarancji. SSD hmmm dla mnie to
jeszcze za młody i za mało dopracowany wynalazek, poza tym jeśli to ma
iść do firmy, to unikałbym wersji budżetowych i robiłbym baaardzo częste
backupy na tradycyjnym napędzie. Chodzi o to, że jak padnie SSD to robi
to nagle i tracisz wszystko, natomiast zwykły hdd rzadko kiedy pada w
sposób uniemożliwiający odzyskanie danych.

W każdym razie dziękuję ślicznie za informację i pozdrawiam :D

neo

Strzeżonego Matrix strzeże, tak? ;D

Nie, bo informatyka to jak matematyka: albo coś jest prawdą - albo nie.
W tym wypadku nie ma dowolności. Czy to są gołe babki czy dane
pacjentów, bez różnicy. Nie ma tu czarnych kotów przebiegających przez
ulicę.
Ale oczywiście to Twoja sprawa, co wybierzesz.
--
M.   /odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2012-06-20 11:31:33
Autor: neo
Pecet składak dla laika?
On 20 Cze, 11:59, Michal Kawecki <kkwi...@o2.px> wrote:

> [...]

ulicę.
Ale oczywiście to Twoja sprawa, co wybierzesz.

Ok, ale jaka pojemność jest sensowna i jakie ceny? 500G ile kaski?

Sorry, zakładam że wiem ZERO i dlatego się pytam.

Jasne, że mam Google. Grupy też mam i dlatego się pytam.

Co sądzisz? 500G będzie dla małej ok? Jaka jest teraz za to kaska?

Data: 2012-06-21 01:18:37
Autor: Michal Kawecki
Pecet składak dla laika?
Dnia Wed, 20 Jun 2012 11:31:33 -0700 (PDT), neo napisał(a):

[...]

Ty chcesz dać to dziecku? Kup cokolwiek. Na przykład ten dysk:
http://www.agito.pl/dysk-seagate-barracuda-st500dm002-3-5-500gb-sata600-83-479823.html
Dokupisz rozszerzenie gwarancji do 4 lat i masz święty spokój.
--
M.   /odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2012-06-20 17:00:50
Autor: neo
Pecet składak dla laika?
On 21 Cze, 01:18, Michal Kawecki <kkwi...@o2.px> wrote:
Dnia Wed, 20 Jun 2012 11:31:33 -0700 (PDT), neo napisa (a):

> Ok, ale jaka pojemno jest sensowna i jakie ceny? 500G ile kaski?

> Sorry, zak adam e wiem ZERO i dlatego si pytam.

> Jasne, e mam Google. Grupy te mam i dlatego si pytam.

> Co s dzisz? 500G b dzie dla ma ej ok? Jaka jest teraz za to kaska?

Ty chcesz da to dziecku? Kup cokolwiek. Na przyk ad ten dysk:http://www.agito.pl/dysk-seagate-barracuda-st500dm002-3-5-500gb-sata6...
Dokupisz rozszerzenie gwarancji do 4 lat i masz wi ty spok j.

I następny problemik się rozwiązał. Dziękuję ślicznie :D

Super. Jeszcze tylko ktoś może mi zechce podpowiedzieć gdzie dostanę
najniższe marże na mojego składaka:

i7, 32G Ramu, 2T twardy, 120G SSD, W7, reszta standard. Obudowa może
być byle jaka, grafika i muzyka też, standardy.

Gdzie to kupię NAJTANIEJ?

Może ktoś z Was sprzedaje i zaproponuje mi jakąś okazyjną cenę? Nie
wiem jak to się teraz odbywa. Są licencjonowani importerzy i lokalni
dystrybutorzy czy jak? Tajemnica? Nie ma sprawy. Co najlepiej zrobić?

Może być większy twardziel i więcej ramu, spoko.

Data: 2012-06-20 12:21:46
Autor: Chris
Pecet składak dla laika?
Michal Kawecki nabazgrał(a):

Google Twoim przyjacielem. Osobiście sugeruję dyski Seagate z uwagi na
b.szybką i bezproblemową realizację gwarancji.

Do tego najkrótszą bo tylko 1 rok ... hahahaha nie mowiąc o tym że wymieniając dysk na nowy/ponaprawowy gwarancja nie jest przedłużana.

[...]

SSD nie jest na backupy tylko jako główny szybki dysk systemowy a kopie ważnych danych trzyma się na dyskach spiętych w RAID-a

Data: 2012-06-20 11:27:32
Autor: kamil
Pecet składak dla laika?
On 20/06/2012 11:21, Chris wrote:

[...]

Nie. Kopie ważnych danych trzyma się na dyskach w różnych lokacjach, żeby ważnych danych szlag nie trafił przy padzie kontrolera, zasilacza, albo omsknięciu się palca na klawiaturze.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-06-20 13:07:10
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Pecet składak dla laika?
Dnia 2012-06-20, o godz. 12:21:46
"Chris" <spam@spam.net> napisał(a):

Michal Kawecki nabazgrał(a):

> [...]

Do tego najkrótszą bo tylko 1 rok ... hahahaha nie mowiąc o tym że wymieniając dysk na nowy/ponaprawowy gwarancja nie jest przedłużana.

Zależy które serie. Green i dedykowane desktopom i owszem. Inne maja
dłuższą. Tyle że droższe oczywiście.

Zdrówko

Data: 2012-06-20 13:44:08
Autor: Chris
Pecet składak dla laika?
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

[...]

Wiem ale 95% ludzi kupuje co tanie ....

Data: 2012-06-20 19:33:48
Autor: Michal Kawecki
Pecet składak dla laika?
Dnia Wed, 20 Jun 2012 12:21:46 +0200, Chris napisał(a):

Michal Kawecki nabazgrał(a):

Google Twoim przyjacielem. Osobiście sugeruję dyski Seagate z uwagi na
b.szybką i bezproblemową realizację gwarancji.

Do tego najkrótszą bo tylko 1 rok ... hahahaha nie mowiąc o tym że

1 rok - tak, to była przykra niespodzianka. Ale ZTCP dotyczy to tylko
dysków niskobudżetowych. W pozostałych przypadkach chyba utrzymano
standardową 3- i 5-letnią gwarancję. Choć pewności nie mam, bo ostatnio
kupuję takie dyski wraz ze sprzętem np. od Della i tam mam gwarancję
taką jak na cały zestaw.
wymieniając dysk na nowy/ponaprawowy gwarancja nie jest przedłużana.

Zapłaciłeś za 5 lat gwarancji, nie za 10.

[...]

Nie zauważyłem, aby ktokolwiek tutaj proponował już autorowi wątku zakup
SSD i dwóch dysków pod RAID. Ale może nie czytałem wszystkich postów.
--
M.   /odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2012-06-21 08:57:14
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Pecet składak dla laika?
Dnia 2012-06-20, o godz. 19:33:48
Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):

[...]

I tu też jest pewan pułapka o której mało kto wie. Dyski serwerowe
kupione w normalnej dystrybucji maja 5 lat gwarancji. A kupione w
sprzęcie Della mają tylko tyle ile daje gwarancja Della - czyli
najczęściej 3 lata o ile się jej dodatkowo nie przedłuży.

Zdrówko

Data: 2012-06-23 09:59:38
Autor: Michal Kawecki
Pecet składak dla laika?
Dnia Thu, 21 Jun 2012 08:57:14 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

[...]

Ha! Czułem, że mnie gdzieś rąbią, tylko nie wiedziałem z której strony.
Thx ;-). A na poważnie, skoro na dyski z roczną gwarancją producenta dają 3 i 5
lat NBD, to nie jest źle. Dysków serwerowych nie wkłada się do
budżetowych notków Della.
--
M.   /odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2012-06-23 10:09:55
Autor: Rafal Lukawski
Pecet składak dla laika?
On 2012-06-21 08:57, Maciek Babcia Dobosz wrote:
Dnia 2012-06-20, o godz. 19:33:48
[...]

To jest jak najbardziej OK

Składający sprzęt (dell) kupuje te dyski po innej cenie, w cenie dysku (co chyba powinno być oczywiste) jest koszt produkcji, marza i ryzyka takie jak serwis gwarancyjny, im mniej tego serwisu tym cena może byc mniejsza.

Dysku ze ze złożonego sprzętu nie naprawisz u producenta dysku, tylko u sprzedawcy całości zestawu OEM itd. Skoro więc Dell zajmuje się naprawą, ma jakiś powód by sugerować się gwarancją innej firmy?

Data: 2012-06-18 20:01:46
Autor: JoteR
Pecet składak dla laika?
"WiesłaW" napisał:

[...]

Tyle, że w Komputroniku są dostępne "z buta", a w Proline... będą. Jutro.
Zobaczymy, po ile ;->

JoteR

Data: 2012-06-18 22:26:33
Autor: WiesłaW
Pecet składak dla laika?
Dnia 18-06-2012 o 20:01 JoteR napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Możesz więc dostać w co najmniej 20 innych sklepach - taniej. Jeżeli nie
zauważyłeś, to ceny z Proline podałem tylko dlatego, że ten sklep posiada
również konfigurator.
Już nie chcę się znęcać, ale nie dość, że ten procesor jest w Komputroniku
najdroższy według Ceneo, to w samym sklepie jest jeszcze droższy o 30 zeta.
http://www.ceneo.pl/16701174

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-06-19 23:20:16
Autor: JoteR
Pecet składak dla laika?
"WiesłaW" napisał:

[...]

W Proline nowa dostawa jest już taniej - 1189 zł.
W Komputroniku nic nie drgnęło ;->

Już nie chcę się znęcać,

Ja już kiedyś tu tłumaczyłem, dlaczego *dla mnie* zakup od ręki w jednym z czterech Komputroników, jakie mam w zasięgu nogi, ma czasami większy sens, niż ściąganie tegoż podzespołu z drugiego krańca kraju. Oczywiście nie przy takiej różnicy w cenie. Ale w końcu - skąd ja mogę wiedzieć, co *dla mnie* jest lepsze? ;-)

JoteR

Data: 2012-06-16 11:48:40
Autor: smokeustachy@gazeta.pl
Pecet składak dla laika?
W dniu 16.06.2012 11:04, Robert Winkler pisze:
/..../
[...]

Powinien się zmieścić w 1500zł max, poza tym jak 10 lat temu kupował 1 kompa a teraz mu ojciec daje to ile on ma lat?
Ludzie...

Data: 2012-06-16 13:37:27
Autor: RadoslawF
Pecet składak dla laika?
Dnia 2012-06-16 11:04, Użytkownik Robert Winkler napisał:
[...]

Czy aby na pewno, rozwój procesorów jakby zwolnił ostatnio ?
Ten tekst piszę z zabytkowego PentiumD z zegarem 3GHz, fakt
że dziesięciu lat jeszcze niema ale szanse na osiągnięcie tego
wieku ma jak najbardziej. Na pewno ma wymieniony dysk twardy
na większy, ma dołożone 2GB RAMu bo miał tylko 1 GB, nowszą
kartę graficzną (GF9500GT) i kontroler USB3.
Da się na tym jeszcze nawet pograć chodź raczej nie w
rozdzielczości 1280x1024, do poczty, stron www i ściągania
torrentów wystarczy a mocy ma więcej niż kupowanie przez
niektórych do podobnych celów nettopy.

Pozdrawiam

Data: 2012-06-17 10:56:41
Autor: Robert Winkler
Pecet składak dla laika?
[...]

Dobrze że nadal działa, tylko czy praca z nowymi programami jest na nim wygodna?
10 lat do do rynku komputerowego zbyt długo
aby robić jakiekolwiek przewidywania, ale spróbujmy.
Dziś absolutnym minimum dla nowego komputera jest 4 GB ramu
cześć zapobieliwych klientów już wybiera zestawy z 8 GB.
Pojawia się jednak problem, jest nim kontroler pamięci zintegrowany z procesorem,
dla cześci procesorów 8 GB to maksymalna pamięć jaką są w stanie obsłużyć.
Można znaleźć procesory obsłufujące 16 a nawet 32 GB, ale są to już droższe modele,
tak więc przy złej decyzji dziś, rozszerzenie RAM jutro
może wiązać się ze zmianą również procesora.
Za 10 lat 32 GB mogą stać się minimum, a dla wymagających użytkowników
może to nastąpić jeszcze szybciej.
Bedzie się to wiązało z konieczością dodania kolejnych kontrolerów pamięci,
gdyż w obecnej architekturze jeden kontroler to max. 8GB ram.
Dodatkowe kontrolery pamięci o konieczość zwiększenia liczby wyprowadzeń procesora
czyli czeka nas nowy socket, i nowe płyty główne.

Inny problem to części zamienne i eksploatacyjne.
Kto mógł 10 lat temu przewidzieć że w 2012 roku
tak trudno bedzie można kupić myszke z kablem RS-232C
albo klawiature PS2 (z końcówką DIN).
Problem z klawiaturą jest poważny, gdyż stare płyty nie obsługiwały
klawiatur USB w biosie.
Kto mógł w 2002r przypuszcać że dyskietki 3,5" bedą po dziesięci latach
kosztować ponad 25$ za paczke (10 sztuk)
albo jak trudno będzie kupić cooler dla procesora osadzonego w Slot 1

A tak przy okazji, polecam porównanie cen pamięci DDR i DDR3 różnice są spore,
rozszerzenie wiec pamieci w starym komputerze może być kosztowne

___
Robert

Data: 2012-06-17 09:37:42
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 17 Cze, 10:56, "Robert Winkler" <no...@nowhere.org> wrote:

> Czy aby na pewno, rozw j procesor w jakby zwolni ostatnio ?
> Ten tekst pisz z zabytkowego PentiumD z zegarem 3GHz, fakt
> e dziesi ciu lat jeszcze niema ale szanse na osi gni cie tego
> wieku ma jak najbardziej. Na pewno ma wymieniony dysk twardy
> na wi kszy, ma do o one 2GB RAMu bo mia tylko 1 GB, nowsz
> kart graficzn (GF9500GT) i kontroler USB3.
> Da si na tym jeszcze nawet pogra chod raczej nie w
> rozdzielczo ci 1280x1024, do poczty, stron www i ci gania
> torrent w wystarczy a mocy ma wi cej ni kupowanie przez
> niekt rych do podobnych cel w nettopy.

Dobrze e nadal dzia a, tylko czy praca z nowymi programami jest na nim
wygodna?
10 lat do do rynku komputerowego zbyt d ugo
aby robi jakiekolwiek przewidywania, ale spr bujmy.
Dzi absolutnym minimum dla nowego komputera jest 4 GB ramu
cze zapobieliwych klient w ju wybiera zestawy z 8 GB.
Pojawia si jednak problem, jest nim kontroler pami ci zintegrowany z
procesorem,
dla cze ci procesor w 8 GB to maksymalna pami jak s w stanie obs u y .
Mo na znale procesory obs ufuj ce 16 a nawet 32 GB, ale s to ju dro sze
modele,
tak wi c przy z ej decyzji dzi , rozszerzenie RAM jutro
mo e wi za si ze zmian r wnie procesora.
Za 10 lat 32 GB mog sta si minimum, a dla wymagaj cych u ytkownik w
mo e to nast pi jeszcze szybciej.
Bedzie si to wi za o z konieczo ci dodania kolejnych kontroler w pami ci,
gdy w obecnej architekturze jeden kontroler to max. 8GB ram.
Dodatkowe kontrolery pami ci o konieczo zwi kszenia liczby wyprowadze
procesora
czyli czeka nas nowy socket, i nowe p yty g wne.

Inny problem to cz ci zamienne i eksploatacyjne.
Kto m g 10 lat temu przewidzie e w 2012 roku
tak trudno bedzie mo na kupi myszke z kablem RS-232C
albo klawiature PS2 (z ko c wk DIN).
Problem z klawiatur jest powa ny, gdy stare p yty nie obs ugiwa y
klawiatur USB w biosie.
Kto m g w 2002r przypuszca e dyskietki 3,5" bed po dziesi ci latach
kosztowa ponad 25$ za paczke (10 sztuk)
albo jak trudno b dzie kupi cooler dla procesora osadzonego w Slot 1

A tak przy okazji, polecam por wnanie cen pami ci DDR i DDR3 r nice s
spore,
rozszerzenie wiec pamieci w starym komputerze mo e by kosztowne

___
Robert

No właśnie o to chodzi, żeby ktoś się życzliwie wypowiedział, a nie
wyśmiewał czy szukał dziury w całym.

No ale cóż, jesteśmy tylko ludźmi :D

Data: 2012-06-17 13:51:26
Autor: RadoslawF
Pecet składak dla laika?
Dnia 2012-06-17 10:56, Użytkownik Robert Winkler napisał:

[...]

Strony www to Forefox, poczta i grupy to Thunderbird, torrenty
to utorrent, na wygodę nie narzekam a jak na razie
ten konfig jest szybszy od modnych ostatnio nettopów.

[...]

Tu się zgadzam, przy zakupie trzeba myśleć co i na ile
sie kupuje.

[...]

To kupujemy zestaw obsługujący 32GB i wkładamy 8 lub 16
w zależności na ile nas stać lub potrzebujemy.

[...]

Dlaczego chcesz kupować takie myszki i klawiatury nowe ?
Albo jesteś przewidujący i robisz zapas w odpowiednim
momencie albo szukasz używek.
A gdybyś chciał trochę dyskietek to są poniżej 20$ za paczkę
a w marketach trafiają się poniżej 10$.

A tak przy okazji, polecam porównanie cen pamięci DDR i DDR3 różnice są spore,
rozszerzenie wiec pamieci w starym komputerze może być kosztowne

Różnice cen znam, u siebie mam DDR2 a i tak dokupienia dwu "simów"
jedno gigowych nie zachwiało moim domowym budżetem tak jak
zrobiło by to kupno nowego komputera. Więcej nie potrzebuje
bo przy 32bitowym systemie i tak rozsądnie nie wykorzystam.

Pozdrawiam

Data: 2012-06-16 15:34:03
Autor: m
Pecet składak dla laika?
W dniu 16.06.2012 11:04, Robert Winkler pisze:

Planując wieć zakup komputera myśl o 3, maksymalnie 4 latach do przodu,

To trochę przesada w drugą stronę. 4 lata temu kupiłem laptopa. Gdyby nie to że mu się zawiasy się rozleciały, to bym go nadal używał jako podstawy sprzęt do pracy (albo mu te zawiasy wymienię i ktoś go będzie jeszcze używał, albo bez naprawy zawiasów będzie nieotwierany jako centrum multimedialne w domu :) ).

6 lat temu młody student w rodzinie kupił sobie blaszaka, niewypasionego,  na swój studencki budżet. Kiedy mi laptop padł, na tym blaszaku przez kilka dni pracowałem, bez większego komfortu, musiałem dołożyć RAMu.

Wydaje mi się, że uwzględniając dokładanie ramu, być może wymianę dysku - można spokojnie liczyć na 7-8 lat pracy, o ile się nie kupi czegoś co jest technologicznym zabytkiem już w momencie zakupu.

p. m.

Data: 2012-06-16 16:20:23
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 16 Cze, 11:04, "Robert Winkler" <no...@nowhere.org> wrote:

> [...]

robić,
możesz właściwiej oszacować ile możesz na niego wydać.

Proponujesz składać samemu czy kupić?

Data: 2012-06-17 11:12:52
Autor: Robert Winkler
Pecet składak dla laika?
Proponujesz składać samemu czy kupić?

Jesli nigdy tego nie robiłeś, a chcesz rzeczywiście zainwestować 5 tys zł
to lepiej kupić gotowy zestaw z przedłużoną gwarancją.

Czy planując swój zestaw liczyłeś energii potrzebują poszczególne elementy,
jaki zasilacz musiałbyć wiec kupi.
Zastanawiałaeś się jak rozmiećić je w obudowie, oraz jaką obudowe wybrać
i jak poprowadzic w środku przewody
aby zapewnic optymalny przekływ powietrza i najlepsze chłodzenia.

To co teraz napisze nie jest związane z grupą, ale pewnie bedzie dla ciebie ważne.
Pisałeś że chcesz nauczyć się pisać makra w Excelu
pewnie wiec twoim systemem bedzie Windows.
Czytałeś może co Microsoft pisze na tej stronie:
http://www.microsoft.com/oem/pl/licensing/sblicensing/pages/licensing_for_hobbyists.aspx
jest to kolejny powód dla którego powinieneś zlecić złożenie zestawu komuś innemi,
możesz poprosić go o na przykład 20-letnią gwarancje na ten zestaw.
Naprawy wykonane w ramach gwarancji, nawet gdyby była to
wymiana płyty głównej czy też procesora, nie powodują wygaśnięcia licencji OEM.

_____
Robert

Data: 2012-06-17 09:39:36
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 17 Cze, 11:12, "Robert Winkler" <no...@nowhere.org> wrote:
> Proponujesz sk ada samemu czy kupi ?

Jesli nigdy tego nie robi e , a chcesz rzeczywi cie zainwestowa 5 tys z
to lepiej kupi gotowy zestaw z przed u on gwarancj .

Czy planuj c sw j zestaw liczy e energii potrzebuj poszczeg lne elementy,
jaki zasilacz musia by wiec kupi.
Zastanawia ae si jak rozmie i je w obudowie, oraz jak obudowe wybra
i jak poprowadzic w rodku przewody
aby zapewnic optymalny przek yw powietrza i najlepsze ch odzenia.

To co teraz napisze nie jest zwi zane z grup , ale pewnie bedzie dla ciebie
wa ne.
Pisa e e chcesz nauczy si pisa makra w Excelu
pewnie wiec twoim systemem bedzie Windows.
Czyta e mo e co Microsoft pisze na tej stronie:http://www.microsoft.com/oem/pl/licensing/sblicensing/pages/licensing...
jest to kolejny pow d dla kt rego powiniene zleci z o enie zestawu komu
innemi,
mo esz poprosi go o na przyk ad 20-letni gwarancje na ten zestaw.
Naprawy wykonane w ramach gwarancji, nawet gdyby by a to
wymiana p yty g wnej czy te procesora, nie powoduj wyga ni cia licencji
OEM.

_____
Robert

Dobrze. Wszystko jasne. Zwrócę się do firmy, sam nie będę tego robił.

I o to chodzi, wystarczy poczekać i być grzecznym i rozsądni ludzie
odpowiadają.

Dziękuję i pozdrawiam :D

D.

Data: 2012-06-17 13:49:08
Autor: Jacek
Pecet składak dla laika?
Nie widzicie, że  Dyletant, to nie dytetancki troll?
Robi to wyśmienicie.

Data: 2012-06-17 09:45:46
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 17 Cze, 13:49, Jacek <a...@ola.pl> wrote:
Nie widzicie, e  Dyletant, to nie dytetancki troll?
Robi to wy mienicie.

Nie kumam. Że jestem dyletantem w tych sprawach, to wiem.

Ale co znaczy "dyletancki troll"?

Koleś który wpada na grupę żeby się zapytać jak to jest ze składaniem
kompa?

Aaaaaaaa... kumam ;D

P.S. Nie wiem jak wy, ale ja na razie jestem do przodu, bo nie kupuję
ultrabooka.

Popytałem Was, poczytałem i doszedłem do wniosku, że Soniak, którego
chciałem kupić w porównaniu z mocą obliczeniową w tej chwili na rynku
za tę samą kasę to pocieniany Atari.

Data: 2012-06-17 14:41:46
Autor: T.F.
Pecet składak dla laika?
"Jacek" ...
Nie widzicie

Widzimy.
I nie karmimy.

--
T.F.

Data: 2012-06-17 09:49:55
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 17 Cze, 14:41, "T.F." <tom_...@USUNTO.wp.pl> wrote:
"Jacek" ...

> Nie widzicie

Widzimy.
I nie karmimy.

Serio, nie kapuję. Ktoś tu uważa że jestem trolem, bo pytam się o
peceta?

Bo jestem miły a u nas religia zabrania, trza zaraz batem a potem
gwoździami do krzyża bo inaczej ani rusz? Niedobrze :(

Welcome to Poland? ;D

Data: 2012-06-17 21:40:22
Autor: smokeustachy@gazeta.pl
Pecet składak dla laika?
W dniu 17.06.2012 13:49, Jacek pisze:
Nie widzicie, że  Dyletant, to nie dytetancki troll?
Robi to wyśmienicie.

Widzimy. A co tam.

Data: 2012-06-17 15:14:04
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
On 17 Cze, 21:40, "smokeusta...@gazeta.pl" <smokeusta...@gazeta.pl>
wrote:
W dniu 17.06.2012 13:49, Jacek pisze:

> Nie widzicie, e  Dyletant, to nie dytetancki troll?
> Robi to wy mienicie.

Widzimy. A co tam.

Ktoś mi powie o co chodzi?

Jak przychodzi ktoś na grupę i pyta o peceta, to jest trolem?

Pytam serio. Chciałbym coś wynieść z tej dyskusji.

Ja się bardziej interesuje filozofią niż informatyką, może dlatego
wygląda to totalnie dyletancko.

To jak? Można wiedzieć co tak bardzo rzutuje na moją osobę co widać w
moim zachowaniu, a czego ja nie widzę?

P.S. Moja znajoma nosi okulary. Idziesz do optyka i za naprawdę dobry
towar mogą Ci zaśpiewać ... powiedzmy 2 tysiące. Tytanowe ramy i
superpocieniane soczewki.

Ale ponieważ już zna rynek, to idzie i mówi, daję 1200. I tyle
wychodzi, no może 1250.

Z kompami podejrzewam jest podobnie, tylko że jak gadam z gościem w
sklepie, to on widzi, że ja się nie znam, patrzy na mnie, uśmiecha się
i liczy na tym kalkulatorku ceny jakie mu się podobają.

Przychodzę tutaj i normalnie się pytam, a Wy się podśmiechujecie, że
przyszedł troll?

O co biega? Może chodzi o to, że trzeba być zieloną żabką, żeby
wykumać, że są trzy procki i 32G Ramu to ok, a pocienione ultrabooki
to są mocno przyciemnione z ceną stare kompy?

Jeżeli kogoś obraziłem moim grzecznym zachowaniem, to niech powie.
Chętnie go przeproszę.

Data: 2012-06-18 00:18:58
Autor: Animka
Pecet składak dla laika?
W dniu 2012-06-18 00:14, Dyletant pisze:
Ja się bardziej interesuje filozofią niż informatyką, może dlatego
wygląda to totalnie dyletancko.

Jakbys był taki inteligentny i na dodatek filozof to juz dawno bys sobie wyszukał,  porĂłwnał i wybrał to co Ci pasuje za pomocą portalu google i ceneo.

--
animka

Data: 2012-06-18 01:36:22
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 00:18, Animka <to.nie...@wp.pl> wrote:
W dniu 2012-06-18 00:14, Dyletant pisze:

> Ja się bardziej interesuje filozofią niż informatyką, może dlatego
> wygląda to totalnie dyletancko.

Jakbys był taki inteligentny i na dodatek filozof to juz dawno bys sobie
wyszukał,  porównał i wybrał to co Ci pasuje za pomocą portalu google i
ceneo.

Że się nie interesuję, nie znaczy, że jestem mądry.

Data: 2012-06-18 01:53:37
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 10:36, xixo <dylet...@yahoo.pl> wrote:

> [...]
> ceneo.

Że się nie interesuję, nie znaczy, że jestem mądry.

Chciałem powiedzieć, że to że się interesuję przedmiotami
humanistycznymi, nie znaczy, że się na nich znam :D

Data: 2012-06-18 07:19:00
Autor: januszek
Pecet składak dla laika?
Animka napisa?(a):

[...]

Zderzenie galaktyk to przy tym pikuś ;)

j.

Data: 2012-06-18 01:42:15
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 09:19, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
Animka napisa?(a):

> Jakbys był taki inteligentny i na dodatek filozof to juz dawno bys sobie
> wyszukał,  porównał i wybrał to co Ci pasuje za pomocą portalu google i
> [...]

No ta... ;D

Data: 2012-06-18 09:20:42
Autor: z
Pecet składak dla laika?
W dniu 2012-06-18 00:18, Animka pisze:
Jakbys był taki inteligentny i na dodatek filozof to juz dawno bys sobie
wyszukał,  porównał i wybrał to co Ci pasuje za pomocą portalu google i
ceneo.

Animka porzuca etat maskotki. Nareszcie jakaś dobra wiadomość :-)

Data: 2012-06-17 15:18:08
Autor: Dyletant
Pecet składak dla laika?
No dobra, to chcę coś takiego:

Procek: i7
Ram: 32G
SSD: 60G
Twardziel: 2T
Płyta: standard, tylko żeby się nie muliła
Obudowa: standard
Grafika: standard
Muzyka: standard
Zasilacz: standard, nowe i na gwarancji

Jaka jest normalna cena takiego zestawu? Na ile można to stargować?

Okulary można z 2000 do 1250 na przykład, jak sprzedawca ma możliwość
negocjowania ceny (trzeba wiedzieć gdzie pójść, asortyment jest
wszędzie taki sam) i widzi, że nie rozmawia z laikiem.

Dziękuję i pozdrawiam,

D.

Data: 2012-06-18 09:26:28
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Pecet składak dla laika?
Dnia 2012-06-15, o godz. 08:37:22
Dyletant <dyletant@yahoo.pl> napisał(a):

P.S. Chciałbym złożyć coś porządniejszego na następne 10 latek :D

Zdefiniuj do czego jest Ci potrzebny ten komputer. Czym innym będzie
praca biurowa, czym innym obróbka grafiki/wideo, czym innym granie,
czym innym programowanie itp. Zdefiniuj swój sposób korzystania z
komputera.

Komputer nie kupuje się na jutro czy pojutrze czy na za 10 lat a na
dzień dzisiejszy do komfortowej pracy. Warto użyć nowego chipsetu czy
rozbudowanej płyty głównej bo to daje pewne nadziej (nie gwarancję) że
za kilka lat taki komputer da się trochę zmodernizować.

Nikt nie jest w stanie stanie stwierdzić co będzie za 10 lat. Jakie
będą wymogi systemu operacyjnego czy programów, jakie wymogi sieci.
Kupiony obecnie hiperszybki komputer za 2-3 lata będzie już tylko
przeciętny. A hiperszybkiego nie kupisz kupisz za sensowne pieniądze.
Nie warto kupować na wyrost - obecnie nie wykorzystasz tego co kupisz,
za 2-3 lata będzie pracować w miarę komfortowo a za 5-6 lat będzie
przestarzałe. Kup sensowny komputer na dziś a za 3-4 lata go wymień
albo zmodernizuj jeśli się da.

Zdrówko

Data: 2012-06-18 01:51:11
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 09:26, Maciek "Babcia" Dobosz <bab...@jewish.org.pl> wrote:
Dnia 2012-06-15, o godz. 08:37:22
Dyletant <dylet...@yahoo.pl> napisa (a):

> P.S. Chcia bym z o y co porz dniejszego na nast pne 10 latek :D

Zdefiniuj do czego jest Ci potrzebny ten komputer. Czym innym b dzie
praca biurowa, czym innym obr bka grafiki/wideo, czym innym granie,
czym innym programowanie itp. Zdefiniuj sw j spos b korzystania z
komputera.

Komputer nie kupuje si na jutro czy pojutrze czy na za 10 lat a na
dzie dzisiejszy do komfortowej pracy. Warto u y nowego chipsetu czy
rozbudowanej p yty g wnej bo to daje pewne nadziej (nie gwarancj ) e
za kilka lat taki komputer da si troch zmodernizowa .

Nikt nie jest w stanie stanie stwierdzi co b dzie za 10 lat. Jakie
b d wymogi systemu operacyjnego czy program w, jakie wymogi sieci.
Kupiony obecnie hiperszybki komputer za 2-3 lata b dzie ju tylko
przeci tny. A hiperszybkiego nie kupisz kupisz za sensowne pieni dze.
Nie warto kupowa na wyrost - obecnie nie wykorzystasz tego co kupisz,
za 2-3 lata b dzie pracowa w miar komfortowo a za 5-6 lat b dzie
przestarza e. Kup sensowny komputer na dzi a za 3-4 lata go wymie
albo zmodernizuj je li si da.

Zdr wko

No wreszcie ktoś życzliwy i normalny. Zastosowanie ogólne (nie mogę
przewidzieć dokładnie, byle bujał szybko). Czyli za ten zestawik
poniżej jaka orientacyjnie cenka? O tyle jeszcze chcę poprosić i
zamiatam stąd, zaczynają mnie obsiadać trole ;D

[...]

Ile za to? Orientacyjnie.

Tak jak mówiłem, okulary za 2 tysiące można mieć za 1250, jak się wie
do kogo pójść i kto może się targować.

Więc ile za ten sprzęcik nie będzie ceną wygórowaną a ile niską?

Dziękuję bardzo i pozdrawiam,

xixo

P.S. Troli także pozdrawiam. To też ludzie, tylko z innej planety ;D

Data: 2012-06-18 11:40:46
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
Panowie, nie chcę Was denerwować, ale chyba powiem ojcu, żeby mi to
kupił:

http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Superkomputer-Sequoia-najszybszy-na-swiecie,wid,14583863,wiadomosc.html

"Sequoia jest 1,55 raza szybsza od japońskiego K. Korzysta z prawie
100 tysięcy 18-rdzeniowych procesorów BlueGene/Q (do obliczeń
wykorzystuje się w tych procesorach 16 rdzeni, jeden służy do kontroli
wejścia/wyjścia, a jeden jest w rezerwie)."

Wiem, że to do tego nie służy, ale będę na tym grał w Diablo ;D

"Superkomputer Sequoia znajduje się w należącym do resortu energetyki
Lawrence Livermore National Laboratory w Kalifornii. Będzie używany do
symulacji, pomagających w określaniu okresu przydatności starzejącej
się broni nuklearnej. Pozwoli to zrezygnować z podziemnych prób
nuklearnych."

Tylko nie pomyślcie, że jestem snobem ;D

x.

Data: 2012-06-18 23:10:33
Autor: Krystek
Pecet składak dla laika?
W dniu 2012-06-18 20:40, xixo pisze:
[...]

Ja bym na tym odpalił aplikacje BOINC-a (np. SETI@Home i pochodne) ;)

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-06-18 15:00:22
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
On 18 Cze, 23:10, Krystek <spamt...@krystek.art.pl> wrote:
W dniu 2012-06-18 20:40, xixo pisze:

> Panowie, nie chc Was denerwowa , ale chyba powiem ojcu, eby mi to
> kupi :

>http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Superkomputer-Sequoia-najszybszy-...

> "Sequoia jest 1,55 raza szybsza od japo skiego K. Korzysta z prawie
> 100 tysi cy 18-rdzeniowych procesor w BlueGene/Q (do oblicze
> wykorzystuje si w tych procesorach 16 rdzeni, jeden s u y do kontroli
> wej cia/wyj cia, a jeden jest w rezerwie)."

Ja bym na tym odpali aplikacje BOINC-a (np. SETI@Home i pochodne) ;)

Jak już stary mi to kupi, to dam cynk na grupę, zmontujemy ekipę i
napiszemy applet-bot w javie do gadania z januszkami, żeby robić z
nich miłych grupowiczów.

Wchodzisz w to? ;D

x.

P.S. E sorry, januszek, nie chcesz się może pokłócić jaka jest różnica
miedzy funkcją i procedurą? Dam Ci mój applet, spróbujesz się z nim?
Tylko uważaj, to jest niebezpieczne, po takiej rozmowie możesz stać
się miłą osobą, którą wszyscy będą lubić, nawet ty sam możesz zacząć
siebie lubić ;D

Data: 2012-06-19 02:50:17
Autor: xixo
Pecet składak dla laika?
> [...]

> wykorzystuje si w tych procesorach 16 rdzeni, jeden s u y do kontroli
> wej cia/wyj cia, a jeden jest w rezerwie)."

http://www.youtube.com/watch?v=seNkjYyG3gI

Takie rzeczy będzie się kiedyś robić na zaliczenie pracy domowej w
liceum.

:D

Data: 2012-06-19 22:26:13
Autor: BQB
Pecet składak dla laika?
W dniu 2012-06-15 17:37, Dyletant pisze:

P.S. Chciałbym złożyć coś porządniejszego na następne 10 latek :D

Porządny zestaw nie pod gry:
http://tinyurl.com/d278h7o

Intel Core i5-2300
GIGABYTE GA-Z77M-D3H Z77 s.1155.
Arctic Freezer Xtreme Rev. 2.
Patriot G2 Division2 DDR3 Dual Chanel 2x8GB 1600 9-9-9-24 PGD316G1600ELK.
ASUS GF210 512MB 64bit PCI-E Silent.
Samsung 256GB SSD830 SATAIII MZ-7PC256D/EU 2.5'' Desktop kit.
WD Caviar Green WD20EARX 2TB sATA III 64MB.
Antec Performance One P280.
Seasonic SS-600ET BZ-C1 80Plus Bronze 600W.
LG Blu-Ray BH10LS38 Sata Black Box.
MS Windows 7 Home Premium OEM SP1 64-bit PL 1-pack.
Fideltronik UPS Ares 500VA 300W.

W kwocie 5k się zmieścisz, a jak będziesz chciał grać w gry, to karta za około 1k dodatkowo.

Data: 2012-06-19 14:02:23
Autor: neo
Pecet składak dla laika?

Porz dny zestaw nie pod gry:http://tinyurl.com/d278h7o

[...]

W kwocie 5k si zmie cisz, a jak b dziesz chcia gra w gry, to karta za
oko o 1k dodatkowo.

Dziękuję. Czy jest opcja, żeby zrobić z tego coś koło 3.5-4k?

Moja koleżanka za okulary 2k płaci 1.25, bo wie do kogo iść i z kim
można się targować i kto z schodzi z cen w wyjątkowych sytuacjach.

Można coś takiego zrobić?

Data: 2012-06-19 21:54:18
Autor: januszek
Pecet składak dla laika?
BQB napisa?(a):

Seasonic SS-600ET BZ-C1 80Plus Bronze 600W.
Fideltronik UPS Ares 500VA 300W.

To będzie działać? Jesteś pewny? ;)

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-06-19 14:05:03
Autor: neo
Pecet składak dla laika?
On 19 Cze, 23:54, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
BQB napisa?(a):

> Seasonic SS-600ET BZ-C1 80Plus Bronze 600W.
> Fideltronik UPS Ares 500VA 300W.

To będzie działać? Jesteś pewny? ;)

januszku, powinieneś jak najszybciej zamiatać z tego wątku! ;D

Uprzedzam Cię, że ludzie z którymi rozmawiam stają się mili dla
innych, chociaż to prawda, że zaczynają jarać trawę i wyrywać
panieny ;D

Co potem powiesz chłopakom na osiedlu? Że spotkałeś kolesia na grupach
i to przez niego stałeś się takim miłym człowiekiem? Nie uwierzą,
pomyślą, że stałeś się konfidentem ;D ;D ;D

;D ;D ;D

Data: 2012-06-19 23:31:18
Autor: BQB
Pecet składak dla laika?
W dniu 2012-06-19 23:54, januszek pisze:
BQB napisa?(a):

Seasonic SS-600ET BZ-C1 80Plus Bronze 600W.
Fideltronik UPS Ares 500VA 300W.

To będzie działać? Jesteś pewny? ;)

Tak, jestem pewny. Porsche 970 Panamera Turbo Może jechać 303 km/h, a na polskiej autostradzie można tylko 140 - czyli w/g twojego rozumowania to auto nie może jeździć po autostradzie w Polsce.

Zwróć uwagę na wykres mocy zasilacza i kiedy ma największą sprawność.

Data: 2012-06-20 05:49:34
Autor: januszek
Pecet składak dla laika?
BQB napisa?(a):

[...]

????

Zwróć uwagę na wykres mocy zasilacza i kiedy ma największą sprawność.

???

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"