Pecety sÄ… centrum innowacji // flame warni ng, x-post

Data: 2011-01-07 20:03:02
Autor: mrmisio
Pecety sÄ… centrum innowacji // flame warni ng, x-post
Gabe Newell, szef Valve, twierdzi, że to dzięki komputerom, a nie konsolom, powstają nowe rozwiązania w grach wideo.

- Pecety są według nas centrum innowacji we wszystkim, co się dzieje, niezależnie, czy mówimy o mikrotransakcjach, czy o MMO, czy o darmowych grach, czy o czymś takim jak "CityVille", które - po pierwszym miesiącu - ma już 84 miliony użytkowników - stwierdził Newell w jednym z ostatnich wywiadów.

http://tinyurl.com/3y2lqdt

Data: 2011-01-07 20:49:36
Autor: gacek
On 2011-01-07 20:03, mrmisio wrote:
Gabe Newell, szef Valve, twierdzi, że to dzięki komputerom, a nie
konsolom, powstajÄ… nowe rozwiÄ…zania w grach wideo.

[...]

Ma rację, tyle że w _prawie_ wszystkim. Konsolom "zawdzięczamy" gry, w które nie można grać jak biały człowiek (w fotelu) tylko trzeba się gibać jak p... rezus ;)

gacek

Data: 2011-01-07 21:03:08
Autor: Goomich
Pecety s± centrum innowacji // flame warning, x-post
You have one message from: gacek <gaceknews@wp.pl>

Ma racjê, tyle ¿e w _prawie_ wszystkim. Konsolom "zawdziêczamy" gry,
w które nie mo¿na graæ jak bia³y cz³owiek (w fotelu) tylko trzeba
siê gibaæ jak p... rezus ;)

Sorry.

http://en.wikipedia.org/wiki/VirtuSphere

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu   UIN: 6750153

Data: 2011-01-09 12:09:19
Autor: Micha³ Gancarski

On 2011-01-07 20:03, mrmisio wrote:
Gabe Newell, szef Valve, twierdzi, ¿e to dziêki komputerom, a nie
konsolom, powstaj± nowe rozwi±zania w grach wideo.

- Pecety s± wed³ug nas centrum innowacji we wszystkim, co siê dzieje,
niezale¿nie, czy mówimy o mikrotransakcjach, czy o MMO, czy o darmowych
grach, czy o czym¶ takim jak "CityVille", które - po pierwszym miesi±cu
- ma ju¿ 84 miliony u¿ytkowników - stwierdzi³ Newell w jednym z
ostatnich wywiadów.

Ma racjê, tyle ¿e w _prawie_ wszystkim. Konsolom "zawdziêczamy" gry, w które nie mo¿na graæ jak bia³y cz³owiek (w fotelu) tylko trzeba siê gibaæ jak p... rezus ;)

Ej, ej, tak to bym sobie pogra³:

http://www.joystiq.com/2011/01/08/razer-hydra-impressions-super-precise-motion-controllers-make-i/

--
Micha³ Gancarski

Sieeeaaaaaaaaaaa!

Data: 2011-01-10 05:02:06
Autor: Bart Ogryczak
Pecety s± centrum innowacji // flame warning, x-post
On Jan 9, 12:09 pm, Micha³ Gancarski <mic...@gancarski.com> wrote:

Ej, ej, tak to bym sobie pogra :

http://www.joystiq.com/2011/01/08/razer-hydra-impressions-super-preci...

Mo¿e w singla, w multi zostanie zmasakrowany przez graj±cych myszami.

Data: 2011-01-07 20:55:54
Autor: Mateusz Ludwin
Pecety sÄ… centrum innowacji // flame warni ng, x-post
Rzecze mrmisio:

[...]

Oczywi¶cie ¿e tak jest. St±d ten idiotyczny argument o konieczno¶ci ci±g³ej
wymiany sprzêtu w PC - po prostu gry ca³y czas wygl±daj± coraz lepiej, a na
konsolach tak samo.
--
Horror and moral terror are your friends.

Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

Data: 2011-01-07 21:12:13
Autor: Micha³ Gancarski
Pecety sÄ… centrum innowacji // flame warni ng, x-post
On Fri, 7 Jan 2011 20:55:54 +0100, Mateusz Ludwin wrote:

Rzecze mrmisio:

[...]

Ale tu nie chodzi o wygl±d. I te¿ nie gry nie wygl±daj± na konsolach ci±gle
tak samo. Killzone 3 bêdzie ³adniejszy od dwójki, a Halo: Reach wygl±da
znacznie lepiej ni¿ Halo 3. Sprzêt siê nie rozwija ale jest wykorzystywany
coraz lepiej. Tymczasem na pececie nigdy do koñca nie wiadomo do czego
optymalizowaæ, co jest drug± stron± medalu, bo pierwsz± jest w³a¶nie
otwarto¶æ i doskona³e ¶rodowisko do eksperymentów.

--
Micha³ Gancarski

Sieeeaaaaaaaaaaa!

Data: 2011-01-07 21:13:02
Autor: Cezar Matkowski
Pecety s± centrum innowacji // flame warning, x-post

U¿ytkownik "Mateusz Ludwin" <nie@spamuj.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:ig7ukr.868.1teren.hamstera.pl...
Oczywi¶cie ¿e tak jest. St±d ten idiotyczny argument o konieczno¶ci ci±g³ej
wymiany sprzêtu w PC - po prostu gry ca³y czas wygl±daj± coraz lepiej, a na
konsolach tak samo.

W przypadku konsol te¿ trzeba wymieniaæ sprzêt, tylko rzadziej i bardziej radykalnie.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-07 21:34:20
Autor: psychob
W dniu 2011-01-07 20:55, Mateusz Ludwin pisze:
Oczywi¶cie ¿e tak jest. St±d ten idiotyczny argument o konieczno¶ci ci±g³ej
wymiany sprzêtu w PC - po prostu gry ca³y czas wygl±daj± coraz lepiej, a na
konsolach tak samo.

Ja my¶la³em ¿e to nie chodzi o grafikê ale o fabu³ê...
--
[http://psychobsoftware.cba.pl/] <- strona domowa

Data: 2011-01-07 21:38:18
Autor: Micha³ Gancarski
On Fri, 07 Jan 2011 21:34:20 +0100, psychob wrote:

[...]

To w sumie ¼le my¶la³e¶, bo chodzi o grywalno¶æ i ogólny "experience". Do
tego by gra by³a dobra w ogóle nie potrzebna jest ¿adna historia czy
fabu³a.

--
Micha³ Gancarski

Sieeeaaaaaaaaaaa!

Data: 2011-01-07 21:42:19
Autor: psychob
W dniu 2011-01-07 21:38, Micha³ Gancarski pisze:
[...]

Teraz to mówisz jak Carmack ;)

--
[ http://psychobsoftware.cba.pl/ ] <- strona domowa
[ VyB0ZWogY2h3aWxpIG1vxbxlc3ogY3p1xIcgc2nEmSB6YWplYmlzdHku ]

Data: 2011-01-07 21:49:07
Autor: Micha³ Gancarski
Pecety s± centrum innowacji // flame warning, x-post
On Fri, 07 Jan 2011 21:42:19 +0100, psychob wrote:

[...]

To w sumie ¼le my¶la³e¶, bo chodzi o grywalno¶æ i ogólny "experience". Do
tego by gra by³a dobra w ogóle nie potrzebna jest ¿adna historia czy
fabu³a.

Teraz to mówisz jak Carmack ;)

Ej :-) Dobra fabu³a / historia / narracja potrzebna jest tylko wtedy gdy w
ogóle wystêpuje, dok³adnie na tej samej zasadzie co wszystkie inne
elementy. Po prostu - je¶li ma byæ, to niech dobra bêdzie. Natomiast poka¿
mi fabu³ê w szachach, Tetrisie czy Bejeweled. A to *s±* dobre gry. Rozrywka
na wielu graczy te¿ zazwyczaj pozbawiona jest fabu³y (nie licz±c MMO i
coopów), a mo¿e byæ dobra. Bah, ludzie przechodz± kampaniê i dopiero wtedy
zaczynaj± prawdziw± grê. W Halo, w Starcrafta. Za ka¿dym razem to samo,
dru¿yna A startuje tu, dru¿yna B tu. Pior± siê o flagê albo kolejne
checkpointy. I tak w kó³ko. ¯adnej historii, ¶wietne granie.

--
Micha³ Gancarski

Sieeeaaaaaaaaaaa!

Data: 2011-01-07 21:47:35
Autor: Mateusz Ludwin
Pecety s± centrum innowacji // flame warning, x-post
Rzecze psychob:

[...]

Kto¶ ci broni zmniejszyæ detale i patrzeæ na fabu³ê?

Data: 2011-01-08 20:47:54
Autor: Saiko Kila
Pecety s± centrum innowacji // flame warning, x-post
Proces psychob <psychob.pl_@gmail.cum> zwróci³ b³±d:

[...]

Nie o fabu³ê, ale w ogóle o wszelkie rozwi±zania. On mówi³ o paru
przyk³adach, a tak¿e o tym, ¿e ze ¶rodowisk PC wywodz± siê twórcy hitów
konsolowych. Konkretnie zachwala³ zalety "open platforms". W sumie ma
racjê, zamkniête, ¶ci¶le kontrolowane i regulowane przez betonowog³owe
korporacje ¶rodowiska konsolowe nie mog± byæ wylêgarni± talentów.
/przyk³adem betonowego my¶lenia by³ nie tak dawny pomys³ mikrosoftu,
¿eby gracze PC p³acili za mo¿liwo¶æ grania w sieci/

O sprzêcie mówi³ poprzedniego dnia, i te¿ raczej chodzi³o o development.

Natomiast (to ju¿ moje uwagi) niezale¿nie od tego sprzêt jest do¶æ wa¿ny
dla gier, nawet je¶li gracze nie zdaj± sobie z tego sprawy. Tak my¶lê po
niedawnych wyprzeda¿ach steamowych, kiedy wielu graczy mog³o zagraæ w
gry, o których ju¿ dawno zapomnieli albo nawet jako¶ je ominêli, np. w
Deus Ex, Serious Samy itd. Otó¿ okaza³o siê, ¿e niewiele jest gier które
zestarza³y siê naprawdê dobrze, i ¿adna fabu³a nie pomo¿e. Ba, w
przypadku Deus Ex czy Falloutów nawet wychodz± niedostatki, zwi±zane z
fabu³± czy gameplayem, na które kiedy¶ po prostu siê nie zwraca³o uwagi.
Teraz porównanie z nowymi produkcjami nie wychodzi super korzystnie.
Lepiej czasem nie od¶wie¿aæ wspomnieñ. No mo¿e z wyj±tkiem UFO a.k.a
X-COM UFO Defense :) /Dobra, Deus Ex nadal siê niektórym podoba, choæ
jest ju¿ p³ytszy ni¿ kiedy¶ i bardziej denerwuje, lepiej pograæ w Alpha
Protocol/

BTW w grach które wspieraj± DX10 to grafika, je¶li kto¶ ma sprzêt (a
powinien, bo to ju¿ parê lat jednak), jest na naprawdê innym poziomie
ni¿ DX9/konsolowy. To jest jak z bab±, jak jest bystra i zabawna to nie
zaszkodzi jak jeszcze bêdzie niebrzydka i rozwiniêta (to samo dotyczy
te¿ pewnie facetów ;))

--
Saiko Kila
"What happened to the squirrels?"

Data: 2011-01-09 20:57:51
Autor: Maciej Bojko
Pecety s± centrum innowacji // flame warning, x-post
On Fri, 07 Jan 2011 21:34:20 +0100, psychob <psychob.pl_@gmail.cum>
wrote:

[...]

Aha. Konsekwentnie: producenci hardware'u przymieraj± g³odem, bo ni ma
popytu, w sumie wszystkim do zabawy wystarcza semigrafika ASCII.
Sybaryci w³±czaj± PC Speakera. W koñcu to o fabu³ê chodzi.

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2011-01-07 23:07:34
Autor: gacek
On 2011-01-07 20:55, Mateusz Ludwin wrote:
Rzecze mrmisio:

[...]

Autor nie mia³ na my¶li postêpu hardware'u, tylko innowacje w samym graniu.

gacek

Data: 2011-01-08 00:19:36
Autor: Mateusz Ludwin
Pecety s± centrum innowacji // flame warning, x-post
Rzecze gacek:

No to tu je¶li s±, to w Indie.
--
We must kill them. We must incinerate them. Pig after pig. Cow after cow.
Village after village. Army after army.

Data: 2011-01-11 16:18:06
Autor: kamil
Pecety s± centrum innowacji // flame warning, x-post
On 07/01/2011 23:19, Mateusz Ludwin wrote:
Rzecze gacek:

[...]

99.99% gier indie to remake tytulow z automatow z lat 80-tych, ale w HD. Lec i szczelaj, skacz i szczelaj, ewentualnie jakies muzyczne popierdolki na dwa wieczory.

Naprwade dobrych ze swieca szukac.

Kamil

Data: 2011-01-11 18:59:40
Autor: gacek
On 2011-01-11 17:18, kamil wrote:
99.99% gier indie to remake tytulow z automatow z lat 80-tych, ale w HD.
Lec i szczelaj, skacz i szczelaj, ewentualnie jakies muzyczne
popierdolki na dwa wieczory.

Uwa¿a³bym ze zgadywaniem statystyk. Ale to raczej gry premium s± powtarzalne do bólu.

Naprwade dobrych ze swieca szukac.

To samo mo¿na o tzw. AAA

gacek

Data: 2011-01-11 22:16:39
Autor: Mateusz Ludwin
Pecety s± centrum innowacji // flame warning, x-post
Rzecze kamil:

No to tu je¶li s±, to w Indie.

99.99% gier indie to remake tytulow z automatow z lat 80-tych, ale w HD.

Ale ten 0.01% stanowi 90% innowacyjnych gier na PC.

Data: 2011-01-11 22:20:30
Autor: Przemys³aw Ryk
Pecety s± centrum innowacji // flame warning, x-post [ORT]
Dnia Tue, 11 Jan 2011 16:18:06 +0000, kamil napisa³(a):

99.99% gier indie to remake tytulow z automatow z lat 80-tych, ale w HD. Lec i szczelaj, skacz i szczelaj, ewentualnie jakies muzyczne popierdolki na dwa wieczory.

To "szczelaj" to tak celowo, czy...

FUT: pl.rec.gry.komputerowe

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Je¿eli chcesz byæ kochany, kochaj sam siebie.                   (Seneka) ]

Data: 2011-01-08 20:32:28
Autor: Saiko Kila
Pecety s± centrum innowacji // flame warning, x-post
Proces gacek <gaceknews@wp.pl> zwróci³ b³±d:

[...]

W tym wywiadzie nie, bo mówi³ o "wszelkich innowacjach" i poda³ jakie¶
przyk³ady niesprzêtowe, ale w tym samym tygodniu mówi³ te¿ jasno o
postêpach sprzêtowych.

Data: 2011-01-08 21:21:12
Autor: gacek
On 2011-01-08 20:32, Saiko Kila wrote:
[...]

shadery to afair sprawka ps2.
cell to te¿ nie jest s³aby procesor.

ms owszem, robi pecety w pude³kach.

gacek

Data: 2011-01-07 21:28:47
Autor: Goomich
Pecety s± centrum innowacji // flame warning, x-post
You have one message from: mrmisio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl>

[...]

Co odrobina kreatywnego ciachu ciachu potrafi zrobiæ...

Gabe powiedzia³ to na CES, na konferencji Intela przedstawiaj±cej nowe procesory. Sandy Bridge ma mieæ lepsz± grafikê ni¿ ten ca³y intelowski  ch³am, który producenci pchaj± do laptopów, wiêc bêdzie to  "a game changer" oraz "This allows for a console-like experience on the PC," he said, according to an International Business Times report. Dziêkujê postojê. Jakbym chcia³ konsole, to bym mia³ konsole.
Z innych console like experiensów, SB ma równiez wbudowany DRM, podobno do filmów, ale co powstrzyma Ubisoft przed zostosowaniem go?

Data: 2011-01-09 11:50:18
Autor: Micha³ Gancarski
Pecety s± centrum innowacji // flame warning, x-post
On Fri, 07 Jan 2011 21:28:47 +0100, Goomich wrote:

[...]

[...]

To jest DRM tylko i wy³±cznie do ich us³ugi. Tzn. Intel chce robiæ VOD
przez sieæ. Czy da siê zastosowaæ do gier? Mo¿e. Zobaczymy co dalej zrobi
AMD.

--
Micha³ Gancarski

Sieeeaaaaaaaaaaa!

Data: 2011-01-11 05:29:08
Autor: Bart Ogryczak
On Jan 9, 11:50 am, Micha³ Gancarski <mic...@gancarski.com> wrote:
> [...]

To jest DRM tylko i wy³±cznie do ich us³ugi. Tzn. Intel chce robiæ VOD
przez sieæ. Czy da siê zastosowaæ do gier? Mo¿e. Zobaczymy co dalej zrobi

Problem w tym, ¿e je¶li chodzi o highendowe CPU dla graczy, to AMD nie
oferuje nic.
http://www.tomshardware.com/reviews/best-cpu-overclocking-phenom-ii-x4,2826-6.html

Data: 2011-01-12 10:41:48
Autor: Micha³ Gancarski
On Fri, 07 Jan 2011 20:03:02 +0100, mrmisio wrote:

[...]

Bardzo ³adne artyku³y w Edku:

http://www.next-gen.biz/features/building-a-new-pc
http://www.next-gen.biz/features/building-a-new-pc-part-two

--
Micha³ Gancarski

Sieeeaaaaaaaaaaa!

Pecety sÄ… centrum innowacji // flame warni ng, x-post