Pech, urok czy dziurawe d臋tki?

Data: 2012-03-01 08:36:52
Autor: ikov
Pech, urok czy dziurawe d臋tki?
W pi膮tek kupi艂em nowe d臋tki (1.0-1.5) Schwalbe, bo wcze艣niej do opon 1.25 pakowa艂em d臋tki 1.9-2.125... No to sobie ulepszy艂em. Wieczorem wyj膮艂em stare, za艂o偶y艂em nowe i napompowa艂em... Jedno niby ok, z drugiego schodzi powietrze. 艢ci膮gam - dziurka od strony obr臋czy. Wcze艣niej jak zawsze sprawdza艂em, obr臋cz w dobrym stanie, bez zadzior贸w, opaska czysta i g艂adka... wydaje mi si臋, 偶e jestem bez winy. W sklepie oczywi艣cie nie wymienili. No nic, nowa nie艣migana a ju偶 艂atana... przychodz臋 do domu, a w drugim kole pusto. Sprawdzam - mikroskopijna dziurka od strony obr臋czy niedaleko wentyla. Ju偶 艣rednio zadowolony za艂ata艂em, napompowa艂em... dzi艣 rano zn贸w pusta. Czy ja mam pecha, czy trafi艂em na jakie艣 feralne d臋tki? Dwie n贸wki, 0 kilometr贸w i ju偶 trzy 艂aty? Przedtem u偶ywa艂em jakich艣 noname, dziury jedynie w trasie, nigdy nie podczas zak艂adania. Sklep nie przyjmie - jedyny lepiej wyposa偶ony SR w 60 tys. mie艣cie (SR popularnie zwany z艂odziejem...). Niesmak pozostaje.

Data: 2012-03-01 08:53:26
Autor: Piotr Skrzynkowski
Pech, urok czy dziurawe d臋tki?
Ostatnio zakupi艂em d臋tki Schwalbe, z dw贸ch sztuk na 100% jedna fabrycznie dziurawa. Szkoda czasu na u偶eranie si臋 w sklepie, za艂ata艂em, ale "niesmak" r贸wnie偶 pozosta艂. Dziura podobnie, niedaleko wentyla od strony obr臋czy.

P.S.

Data: 2012-03-01 10:14:27
Autor: ToMasz
W dniu 01.03.2012 08:53, Piotr Skrzynkowski pisze:
[...]
nie dziw si臋 ze SR nie przyjmuje, bo takich kt贸rzy sami wymieniali ca艂e 偶ycie jest 50%.
-A 艂y偶ki do opon jakie Pan szanowny ma  - plastikowe czy metalowe? Po co mi 艂y偶ki jak mam 艣rubokr臋t!.
Niestety metody rozr贸偶nienia "po oczach" czy klient ma 艂y偶ki czy nie - jeszcze nie opracowano. tak wi臋c aby mie膰 gwarancje pokulaj rower do SR i daj im dych臋 zarobi膰.
ToMasz

PS mo偶na jeszcze przy zakupie za偶膮da膰 nadmuchania, ale nie wiem czy taka dziurka ujawni si臋 czy nie.

Data: 2012-03-01 10:17:38
Autor: Piotr Skrzynkowski
W dniu 2012-03-01 10:14, ToMasz pisze:
tak wi臋c aby mie膰 gwarancje pokulaj rower do SR
i daj im dych臋 zarobi膰.

Wol臋 sam zrobi膰, przynajmniej mam pewno艣膰 jak jest zrobione. Jako艣膰 serwis贸w jest niestety fatalna. Wszystko robione byle jak, byle szybko.

Inna sprawa to, 偶e markowy sprzedawca widz膮c problem z d臋tk膮 za 15 zeta i sta艂ego klienta powinien wymieni膰 bez szemrania.

P.S.

Data: 2012-03-01 10:56:27
Autor: Fabian
On 01.03.2012 10:14, ToMasz wrote:
[...]

No chyba 偶artujesz, mam biega膰 z ka偶d膮 przebit膮 opon膮 do serwisu rowerowego. Czy偶 Ty艣 zwariowa艂?! Ja rozumiem, 偶e lobbujesz za serwisami, ale bez przesady. 艁y偶ka? Ja o 艂y偶ce do opon nie s艂ysza艂em do pe艂noletno艣ci, a nawet p贸藕niej. I nie, nie u偶ywa艂em wkr臋taka tylko w艂asnych palc贸w. Poza tym jak sobie wyobra偶asz, 偶e mam dyma膰 na piechot臋 5km do najbli偶szego SR-a czy mo偶e zam贸wi膰 us艂ug臋 do domu ;)e

Fabian.

Data: 2012-03-01 13:33:23
Autor: Coaster
On 3/1/12 10:56 AM, Fabian wrote:
[...]

Eee, masz calkiem blisko! Z 'ludzka' predkoscia to ponizej godziny w jedna strone. ;-)

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-03-01 18:10:43
Autor: ToMasz
[...]

moment. znam takich kt贸rzy wszystko zlecaj膮 serwisowi, a znam te偶 takiego faceta, kt贸ry nawet z臋ba sobie sam wyrywa. Ja te偶 czasami tepete sobie na sciane sam k艂ad臋, ale nie mam pretensji do producenta kleju, tapety i murarza jak mi nie wyjdzie. Sprzedawca (W tym przypadku d臋tek) niema szans na sprawdzenie czy d臋tka by艂a dziurawa w momencie sprzeda偶y, czy domoros艂y mechanik j膮 uszkodzi艂. We藕cie si臋 postawcie w jego roli! jak b臋dziecie "naciska膰" to za 20 lat jedynym miejscem zakupu d臋tek b臋dzie allegro. Wtedy ka偶da reklamacja b臋dzie uznawana bo d臋tka b臋dzie kosztowa艂a 7.99 a przesy艂ka 18z艂.
Ja wcale nie orzekam kto ma racje. Ale jak chcecie zaoszcz臋dzi膰 par臋 z艂otych to r贸bcie sami, jak chcecie mie膰 "gwarancje" to zle膰cie serwisowi. dobremu.

ToMasz

Data: 2012-03-01 10:14:30
Autor: cytawa
ikov pisze:

1.25 pakowa艂em d臋tki 1.9-2.125... No to sobie ulepszy艂em. Wieczorem
wyj膮艂em stare, za艂o偶y艂em nowe i napompowa艂em... Jedno niby ok, z
drugiego schodzi powietrze. 艢ci膮gam - dziurka od strony obr臋czy.

1. moze dziurawisz przy zakladaniu?
2. Moze opaska na obrecz ma ostre brzegi i przecina detke?

Jan Cytawa

Data: 2012-03-01 10:33:08
Autor: ikov
Pech, urok czy dziurawe d臋tki?
1. moze dziurawisz przy zakladaniu?

Nigdy wcze艣niej si臋 to nie zdarzy艂o (wiem, to akurat o niczym nie 艣wiadczy), ale 偶eby przy dw贸ch nowych (wyj臋tych z kartonik贸w) d臋tkach od razu 3 dziury? Ja w tych oponach dos艂ownie upycha艂em du偶o grubsze d臋tki kt贸re potrafi艂y si臋 zagina膰 i skr臋ca膰 w 艣rodku, a nic si臋 nie dzia艂o, a tu nagle potr贸jny pech?

2. Moze opaska na obrecz ma ostre brzegi i przecina detke?

D臋tki nie by艂y przeci臋te, by艂y tam raczej ma艂e, punktowe dziurki. Zreszt膮 opaski zdj膮艂em, wyczy艣ci艂em - wygl膮daj膮 na nieuszkodzone, nie ma mowy o 偶adnych kamyczkach, szk艂ach, zadziorkach i innych cia艂ach obcych...

Data: 2012-03-01 12:25:47
Autor: cytawa
ikov pisze:

D臋tki nie by艂y przeci臋te, by艂y tam raczej ma艂e, punktowe dziurki.
Zreszt膮 opaski zdj膮艂em, wyczy艣ci艂em - wygl膮daj膮 na nieuszkodzone, nie ma
mowy o 偶adnych kamyczkach, szk艂ach, zadziorkach i innych cia艂ach obcych...

Nie widzac delikwenta trudno cos powiedziec. Ja mam zwyczaj zawsze szukanie dziury i ustalenie przyczyny. Trzeba dokladnie sie przyjrzec miejscu, w ktorym sie ta dziura zrobila. Cudow nie ma cos musialo ja zrobic. Bardzo rzadko zdarza sie wada fabryczna detki w postaci pecherzyka powietrza w gumie, ktory peka po napompowaniu.

Czasem warto na obrecz nalozyc dodatkowy plater, ktory osloni detke.

Jan Cytawa

Data: 2012-03-01 13:31:29
Autor: Coaster
On 3/1/12 10:33 AM, ikov wrote:
[...]

Jak widzisz - lepsze jest wrogiem dobrego. ;-)

[...]

Sprawa juz sie pojawiala na pretzlu - wyglada na to, ze jakosc producji/kontrola ma problemy...

http://groups.google.com/group/pl.rec.rowery/msg/9e8da54772edadc6?
http://groups.google.com/group/pl.rec.rowery/msg/6b6c61fa58be978c?

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-03-01 14:55:35
Autor: rmikke
Pech, urok czy dziurawe d臋tki?
Dnia Thu, 01 Mar 2012 13:31:29 +0100, Coaster naskroba/a:

On 3/1/12 10:33 AM, ikov wrote:
[...]

A moze sie jakies podrobki w sklepach pojawily?
Jedyne detki, z jakimi mialem problemy notorycznie i blyskawicznie,
to Continentale, a i tu jestem ponoc odosobniony. A jezdze na wycokim,
jak na detki do gorala, cisnieniu.

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-03-02 08:20:34
Autor: ikov
Pech, urok czy dziurawe d臋tki?
Jak widzisz - lepsze jest wrogiem dobrego. ;-)

By膰 mo偶e ja co艣 藕le robi臋... ale zaklei艂em przebicie 艂atk膮 ze starego kompletu i na jednej d臋tce jest ok, na drugiej - schodzi powietrze. Okaza艂o si臋 偶e wychodzi z boku 艂atki. My艣l臋 - stara 艂atka i klej (chocia偶 na drugim trzyma). Uda艂o si臋 j膮 odklei膰 - co mo偶e 艣wiadczy膰 o tym, 偶e faktycznie by艂a ju偶 stara, ale kupi艂em nowe, wi臋ksze. Naklei艂em dok艂adnie (stara艂em si臋 jak nigdy), napompowa艂em... po godzinie pusto. Naklei艂em drug膮 艂atk臋 uszczelniaj膮c przepuszczaj膮c膮 kraw臋d藕 (tamta trzyma艂a solidnie, ruszy膰 si臋 nie da艂o). Zmatowi艂em, wyczy艣ci艂em dooko艂a, posmarowa艂em klejem, odczeka艂em odpowiednia ilo艣膰 czasu, naklei艂em 艂atk臋 - docisn膮艂em, brzegi trzymaj膮 si臋 idealnie r贸wno. Napompowa艂em (zn贸w sprawdzaj膮c stan obr臋czy i opaski). Dzi艣 rano - pusto. K.ma膰 - w 偶yciu dziesi膮tki 艂atek naklei艂em, czasem w kurzu i b艂ocie, na d臋tkach 2" jak i na szosowych, nigdy nie musia艂em poprawia膰. Teraz 3 na jedno przebicie i jeszcze g贸wno to da艂o. Albo po przekroczeniu 30-tki cz艂owiek traci umiej臋tno艣ci...

Data: 2012-03-02 07:42:57
Autor: rmikke
Pech, urok czy dziurawe d臋tki?
Dnia Fri, 02 Mar 2012 08:20:34 +0100, ikov naskroba/a:

[...]

Moze jest druga dziurka? Wez to pod woda sprawdz...

Data: 2012-03-02 08:58:10
Autor: ikov
Pech, urok czy dziurawe d臋tki?

Moze jest druga dziurka? Wez to pod woda sprawdz...

Po pracy sprawdz臋, ale je艣li oka偶e si臋 偶e zn贸w spod 艂atek, to chyba za艂o偶臋 stare d臋tki, dwa razy szersze ale dzia艂aj膮ce.

Data: 2012-03-02 14:09:06
Autor: Ignac
Pech, urok czy dziurawe d阾ki?
ikov <ikov1@t-l-e-n.pl> napisa(a):  Zmatowi砮m, wyczy禼i砮m dooko砤, posmarowa砮m klejem, odczeka砮m odpowiednia ilo舵 czasu
 ...chodzi mi tylko o czas po smarowaniu klejem...Ja czekam ok.0,5h

 Ignac --

Data: 2012-03-02 15:19:51
Autor: Fabian
Pech, urok czy dziurawe d阾ki?
On 02.03.2012 15:09,  Ignac wrote:
ikov<ikov1@t-l-e-n.pl>  napisa(a):

Zmatowi砮m, wyczy禼i砮m
dooko砤, posmarowa砮m klejem, odczeka砮m odpowiednia ilo舵 czasu

..chodzi mi tylko o czas po smarowaniu klejem...Ja czekam ok.0,5h

Grubo. Poza domem te?

Fabian.

Data: 2012-03-02 15:25:24
Autor: ...::QRT::...
Pech, urok czy dziurawe d阾ki?
Dnia Fri, 2 Mar 2012 14:09:06 +0000 (UTC), Ignac napisa(a):

ikov <ikov1@t-l-e-n.pl> napisa(a):  Zmatowi砮m, wyczy禼i砮m dooko砤, posmarowa砮m klejem, odczeka砮m odpowiednia ilo舵 czasu
 ..chodzi mi tylko o czas po smarowaniu klejem...Ja czekam ok.0,5h

kilka minut w plenerze. Raczej mniej ni wi阠ej. Pomaga dmuchanie :) A w domu to suszark do w硂s體 - kilka sekund i jest git.

Data: 2012-03-02 14:51:21
Autor: Ignac
Pech, urok czy dziurawe d阾ki?
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisa(a):
> [...]

kilka minut w plenerze. Raczej mniej ni wi阠ej. Pomaga dmuchanie :) A w domu to suszark do w硂s體 - kilka sekund i jest git.

  Poza domem te...ja raczej wi阠ej czekam ni mniej...ale chcia砮m
  zapyta jaki klej stosujecie,m骿 to butapren Dragon taki w tubce(chyba)
  Wydaje mi si 縠 najwi阫szy problem jest zwi眤any ze zrywaniem si
  spoiny klejowej po napompowaniu,czyli potrzebny by砨y klej bardzo
  elastyczny i o du縠j odporno禼i na owo zerwanie...spoina si zrywa bo
  ci秐ienie naci眊a gum d阾ki to mam na my秎i...do 30 km od domu to nie
  mam nawet pompki wrazie czego to dotr do domu przed noc.

  Ignac

Data: 2012-03-02 16:11:52
Autor: Fabian
Pech, urok czy dziurawe d阾ki?
On 02.03.2012 15:51,  Ignac wrote:
..::QRT::...<nie.m@m.mejla>  napisa(a):

[...]

Zaskocz Ci! Ja u縴wam kleju, kt髍y kupuj z 砤tkami. Kupujesz 砤tki bez kleju, robisz sam 砤tki, czy klej z 砤tkami jest z硑?

Fabian.

Data: 2012-03-02 17:22:55
Autor: Ignac
Pech, urok czy dziurawe d阾ki?
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisa(a):
Zaskocz Ci! Ja u縴wam kleju, kt髍y kupuj z 砤tkami. Kupujesz 砤tki bez kleju, robisz sam 砤tki, czy klej z 砤tkami jest z硑?

 klej z 砤tkami jest OK.tylko po roku,dwuch albo klej wysycha albo
 nie da硂 si odklei z 砤tki tej aluminiowej foli.
 S眃ze 縠 jako problem rozwi眤a砮 w swojej szos體ce wi阠 縠bym nie
 musia przekopywa rzeczywisto禼i zw砤szcza 縠 kupi砮m w昕sze opony
 (z 32 na 28 i na dodatek mniejsze TPI wi阠 kapcie mog by).
 jakby m骻 poda imi i nazwisko tych 砤tek...a czy s takie z klejem
 ka縟a osobno pakowana.
 Do tej pory robi砮m 砤tke z d阾ki plus klej.
  Ignac

Data: 2012-03-03 11:34:23
Autor: Fabian
Pech, urok czy dziurawe d阾ki?
On 02.03.2012 18:22, Ignac wrote:
[...]

No ja mam do舵 du縴 przer骲 砤tek, wi阠 stary klej mi nie grozi. 700x23 + do 95kg + baga bywa zab骿czy. Do tego skidowanie na ostrym i je縟縠nie na samym oplocie a d阾ka wystaje :)

Chocia wcze秐iej wsponiane TIPTOPY s bardzo dobre, ma砮 opakowanie ma chyba 6 砤tek i rok powinien klej po otwarciu wytrzyma, pewnie d硊縠j, ale dla pewno禼i mo縩a za te kilka z kupi.

Fabian.

Data: 2012-03-03 19:33:00
Autor: Ignac
Pech, urok czy dziurawe d阾ki?
> [...]

Chocia wcze秐iej wsponiane TIPTOPY s bardzo dobre, ma砮 opakowanie ma chyba 6 砤tek i rok powinien klej po otwarciu wytrzyma, pewnie d硊縠j, ale dla pewno禼i mo縩a za te kilka z kupi.

  OK,spr骲uj tych tiptop體 zw砤szcza 縠 kupi砮m sobie opony 28x700   a do obecnych 32x700 dmucham 6 atm czyli do nowych pewnie trzeba
  b阣zie nieco wiecej...a problem odwieczny zawsze jest taki sam 縠by
  kupi dobry klej,dobr opon,cz甓 rowerow,縠by znalez dobr 縪n
  czy dobrego psa-no w tym przypadku raczej z砮go bo podobno tylko z硑
  pies jest dobry.
  Ostatnie 4 lata jezdzi砮m na continentalach po 25kkm zrobi硑 si slicki
  czas na wymian.

  Ignac

Data: 2012-03-02 16:33:23
Autor: ...::QRT::...
Pech, urok czy dziurawe d阾ki?
Dnia Fri, 2 Mar 2012 14:51:21 +0000 (UTC), Ignac napisa(a):

..::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisa(a):
[...]

od zawsze praktycznie u縴wa砮m kleju i 砤tek tej samej firmy - rema tip
top. Te 砤tki i klej s dost阷ne chyba we wszystkich sklepach rowerowych.
Z takim zestawem nigdy zasadniczo wi阫szych problem體 nie mia砮m - raz
tylko jak pr骲owa砮m za砤ta d阾k w deszczu (pod drzewem) to sie nie da硂. Aczkolwiek jaki czas temu kupi砮m z decathlonie komplet 砤tek wraz z
klejem i te wygl眃a na ca砶iem niez硑.

Data: 2012-03-02 17:38:21
Autor: Ignac
Pech, urok czy dziurawe d阾ki?
[...]

 A jak si zachowuj po d硊縮zym nieje縟zeniu np.po zimie lub kilku
 sezonach bo u siebie widz z tym problem.
 My秎a砮m docelowo o oponach z wysokim TPI(180) i s takie ale tylko 32x700
 m體i o do jazdy po asfalcie.
  Ignac

Data: 2012-03-03 11:37:30
Autor: Fabian
Pech, urok czy dziurawe d阾ki?
On 02.03.2012 18:38,  Ignac wrote:
[...]

U mnie 砤tki rowerowe wytrzymuj tyle ile d阾ka, w ko馽u wymieniam na now jak ma za du縪 砤tek. Takie samoprzylepne nie wytrzymuj pr骲y czasu przy wysokich ci秐ieniach, po 3 miesi眂ach puszcza硑, za to w g髍alu (~3-4 atm.) nie ma tego problemu (parktoole, bo authora to w og髄e G jest).

  My秎a砮m docelowo o oponach z wysokim TPI(180) i s takie ale tylko 32x700
  m體i o do jazdy po asfalcie.

Potrzebujesz w昕sze czy szersze? W昕sze s do 300 co秚am TPI.

Fabian.

Data: 2012-03-05 08:24:38
Autor: ikov
Pech, urok czy dziurawe d阾ki?
W dniu 2012-03-02 15:09,  Ignac pisze:
[...]

Ja zazwyczaj czeka砮m ok 5 minut - tak sta硂 napisane na opakowaniu 砤tek (i nigdy nie mia砮m z tym problemu). Teraz za硂縴砮m ostatni 砤tk ze starego zestawu - puszcza砤 bokiem. Kupi砮m nowe latki - star zerwa砮m - nowa puszcza bokiem - doklei砮m drug - puszcza bokiem. Uda硂 mi si zerwa tamte dwie. Wyczy禼i砮m, 禼i背em skalpelem spaw na oponie (bo dziurka by砤 przy nim i m骻 klej/砤tka nie 砤pa), sprawdzi砮m kilka razy... no idea. Posmarowa砮m klejem, odczeka砮m chyba z kwadrans, naklei砮m 砤tk, docisn背em sto砮m :) i p蠹niej napompowa砮m. Rano bez powietrza... i zn體 uciek硂 spod 砤tki (wida wyra糿ie gdzie porobi硂 b眀le w gumie 砤tki). Widocznie 砤tki s do dupy a nie do d阾ek. Teraz w jednym kole mam w眘k d阾k, w drugim t stara dwucalow.

A poza tematem - wczoraj, po kilku latach, pierwszy raz praktycznie wypr骲owa砮m kask. Szczelina pomi阣zy betonowymi p硑tami pasowa砤 dok砤dnie do opony, na szcz甓cie sko馽zy硂 si na wgnieceniu kasku i otrzepaniu ubrania. Bez skorupki pewnie bym tak szybko nie wsta i nie pojecha dalej... raczej le縜 z co najmniej silnym b髄em g硂wy lub wstrz眘em. No i 縠by nie by硂 - nikogo nie namawiam do kask體...

Pech, urok czy dziurawe d臋tki?