Pech, urok czy dziurawe dętki?

Data: 2012-03-01 10:14:30
Autor: cytawa
Pech, urok czy dziurawe dętki?
ikov pisze:

1.25 pakowałem dętki 1.9-2.125... No to sobie ulepszyłem. Wieczorem
wyjąłem stare, założyłem nowe i napompowałem... Jedno niby ok, z
drugiego schodzi powietrze. Ściągam - dziurka od strony obręczy.

1. moze dziurawisz przy zakladaniu?
2. Moze opaska na obrecz ma ostre brzegi i przecina detke?

Jan Cytawa

Data: 2012-03-01 10:33:08
Autor: ikov
Pech, urok czy dziurawe dętki?
1. moze dziurawisz przy zakladaniu?

Nigdy wcześniej się to nie zdarzyło (wiem, to akurat o niczym nie świadczy), ale żeby przy dwóch nowych (wyjętych z kartoników) dętkach od razu 3 dziury? Ja w tych oponach dosłownie upychałem dużo grubsze dętki które potrafiły się zaginać i skręcać w środku, a nic się nie działo, a tu nagle potrójny pech?

2. Moze opaska na obrecz ma ostre brzegi i przecina detke?

Dętki nie były przecięte, były tam raczej małe, punktowe dziurki. Zresztą opaski zdjąłem, wyczyściłem - wyglądają na nieuszkodzone, nie ma mowy o żadnych kamyczkach, szkłach, zadziorkach i innych ciałach obcych...

Data: 2012-03-01 12:25:47
Autor: cytawa
ikov pisze:

Dętki nie były przecięte, były tam raczej małe, punktowe dziurki.
Zresztą opaski zdjąłem, wyczyściłem - wyglądają na nieuszkodzone, nie ma
mowy o żadnych kamyczkach, szkłach, zadziorkach i innych ciałach obcych...

Nie widzac delikwenta trudno cos powiedziec. Ja mam zwyczaj zawsze szukanie dziury i ustalenie przyczyny. Trzeba dokladnie sie przyjrzec miejscu, w ktorym sie ta dziura zrobila. Cudow nie ma cos musialo ja zrobic. Bardzo rzadko zdarza sie wada fabryczna detki w postaci pecherzyka powietrza w gumie, ktory peka po napompowaniu.

Czasem warto na obrecz nalozyc dodatkowy plater, ktory osloni detke.

Jan Cytawa

Data: 2012-03-01 13:31:29
Autor: Coaster
On 3/1/12 10:33 AM, ikov wrote:
[...]

Jak widzisz - lepsze jest wrogiem dobrego. ;-)

[...]

Sprawa juz sie pojawiala na pretzlu - wyglada na to, ze jakosc producji/kontrola ma problemy...

http://groups.google.com/group/pl.rec.rowery/msg/9e8da54772edadc6?
http://groups.google.com/group/pl.rec.rowery/msg/6b6c61fa58be978c?

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-03-01 14:55:35
Autor: rmikke
Pech, urok czy dziurawe dętki?
Dnia Thu, 01 Mar 2012 13:31:29 +0100, Coaster naskroba³/a:

On 3/1/12 10:33 AM, ikov wrote:
[...]

A moze sie jakies podrobki w sklepach pojawily?
Jedyne detki, z jakimi mialem problemy notorycznie i blyskawicznie,
to Continentale, a i tu jestem ponoc odosobniony. A jezdze na wycokim,
jak na detki do gorala, cisnieniu.

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-03-02 08:20:34
Autor: ikov
Pech, urok czy dziurawe dętki?
Jak widzisz - lepsze jest wrogiem dobrego. ;-)

Być może ja coś źle robię... ale zakleiłem przebicie łatką ze starego kompletu i na jednej dętce jest ok, na drugiej - schodzi powietrze. Okazało się że wychodzi z boku łatki. Myślę - stara łatka i klej (chociaż na drugim trzyma). Udało się ją odkleić - co może świadczyć o tym, że faktycznie była już stara, ale kupiłem nowe, większe. Nakleiłem dokładnie (starałem się jak nigdy), napompowałem... po godzinie pusto. Nakleiłem drugą łatkę uszczelniając przepuszczającą krawędź (tamta trzymała solidnie, ruszyć się nie dało). Zmatowiłem, wyczyściłem dookoła, posmarowałem klejem, odczekałem odpowiednia ilość czasu, nakleiłem łatkę - docisnąłem, brzegi trzymają się idealnie równo. Napompowałem (znów sprawdzając stan obręczy i opaski). Dziś rano - pusto. K.mać - w życiu dziesiątki łatek nakleiłem, czasem w kurzu i błocie, na dętkach 2" jak i na szosowych, nigdy nie musiałem poprawiać. Teraz 3 na jedno przebicie i jeszcze gówno to dało. Albo po przekroczeniu 30-tki człowiek traci umiejętności...

Data: 2012-03-02 07:42:57
Autor: rmikke
Pech, urok czy dziurawe dętki?
Dnia Fri, 02 Mar 2012 08:20:34 +0100, ikov naskroba³/a:

[...]

Moze jest druga dziurka? Wez to pod woda sprawdz...

Data: 2012-03-02 08:58:10
Autor: ikov
Pech, urok czy dziurawe dętki?

Moze jest druga dziurka? Wez to pod woda sprawdz...

Po pracy sprawdzę, ale jeśli okaże się że znów spod łatek, to chyba założę stare dętki, dwa razy szersze ale działające.

Data: 2012-03-02 14:09:06
Autor: Ignac
Pech, urok czy dziurawe dêtki?
ikov <ikov1@t-l-e-n.pl> napisa³(a):  Zmatowi³em, wyczy¶ci³em dooko³a, posmarowa³em klejem, odczeka³em odpowiednia ilo¶æ czasu
 ...chodzi mi tylko o czas po smarowaniu klejem...Ja czekam ok.0,5h

 Ignac --

Data: 2012-03-02 15:19:51
Autor: Fabian
On 02.03.2012 15:09,  Ignac wrote:
ikov<ikov1@t-l-e-n.pl>  napisa³(a):

Zmatowi³em, wyczy¶ci³em
dooko³a, posmarowa³em klejem, odczeka³em odpowiednia ilo¶æ czasu

..chodzi mi tylko o czas po smarowaniu klejem...Ja czekam ok.0,5h

Grubo. Poza domem te¿?

Fabian.

Data: 2012-03-02 15:25:24
Autor: ...::QRT::...
Pech, urok czy dziurawe dêtki?
Dnia Fri, 2 Mar 2012 14:09:06 +0000 (UTC), Ignac napisa³(a):

ikov <ikov1@t-l-e-n.pl> napisa³(a):  Zmatowi³em, wyczy¶ci³em dooko³a, posmarowa³em klejem, odczeka³em odpowiednia ilo¶æ czasu
 ..chodzi mi tylko o czas po smarowaniu klejem...Ja czekam ok.0,5h

kilka minut w plenerze. Raczej mniej ni¿ wiêcej. Pomaga dmuchanie :) A w domu to suszark± do w³osów - kilka sekund i jest git.

Data: 2012-03-02 14:51:21
Autor: Ignac
Pech, urok czy dziurawe dêtki?
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisa³(a):
> [...]

kilka minut w plenerze. Raczej mniej ni¿ wiêcej. Pomaga dmuchanie :) A w domu to suszark± do w³osów - kilka sekund i jest git.

  Poza domem te¿...ja raczej wiêcej czekam ni¿ mniej...ale chcia³em
  zapytaæ jaki klej stosujecie,mój to butapren Dragon taki w tubce(chyba)
  Wydaje mi siê ¿e najwiêkszy problem jest zwi±zany ze zrywaniem siê
  spoiny klejowej po napompowaniu,czyli potrzebny by³by klej bardzo
  elastyczny i o du¿ej odporno¶ci na owo zerwanie...spoina siê zrywa bo
  ci¶nienie naci±ga gumê dêtki to mam na my¶li...do 30 km od domu to nie
  mam nawet pompki wrazie czego to dotrê do domu przed noc±.

  Ignac

Data: 2012-03-02 16:11:52
Autor: Fabian
On 02.03.2012 15:51,  Ignac wrote:
..::QRT::...<nie.m@m.mejla>  napisa³(a):

[...]

Zaskoczê Ciê! Ja u¿ywam kleju, który kupujê z ³atkami. Kupujesz ³atki bez kleju, robisz sam ³atki, czy klej z ³atkami jest z³y?

Fabian.

Data: 2012-03-02 17:22:55
Autor: Ignac
Pech, urok czy dziurawe dêtki?
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisa³(a):
Zaskoczê Ciê! Ja u¿ywam kleju, który kupujê z ³atkami. Kupujesz ³atki bez kleju, robisz sam ³atki, czy klej z ³atkami jest z³y?

 klej z ³atkami jest OK.tylko po roku,dwuch albo klej wysycha³ albo
 nie da³o siê odkleiæ z ³atki tej aluminiowej foli.
 S±dze ¿e jako¶ problem rozwi±za³e¶ w swojej szosówce wiêc ¿ebym nie
 musia³ przekopywaæ rzeczywisto¶ci zw³aszcza ¿e kupi³em wê¿sze opony
 (z 32 na 28 i na dodatek mniejsze TPI wiêc kapcie mog± byæ).
 jakby¶ móg³ podaæ imiê i nazwisko tych ³atek...a czy s± takie z klejem
 ka¿da osobno pakowana.
 Do tej pory robi³em ³atke z dêtki plus klej.
  Ignac

Data: 2012-03-03 11:34:23
Autor: Fabian
On 02.03.2012 18:22, Ignac wrote:
[...]

No ja mam do¶æ du¿y przerób ³atek, wiêc stary klej mi nie grozi. 700x23 + do 95kg + baga¿ bywa zabójczy. Do tego skidowanie na ostrym i je¿d¿enie na samym oplocie a¿ dêtka wystaje :)

Chocia¿ wcze¶niej wsponiane TIPTOPY s± bardzo dobre, ma³e opakowanie ma chyba 6 ³atek i rok powinien klej po otwarciu wytrzymaæ, pewnie d³u¿ej, ale dla pewno¶ci mo¿na za te kilka z³ kupiæ.

Fabian.

Data: 2012-03-03 19:33:00
Autor: Ignac
> [...]

Chocia¿ wcze¶niej wsponiane TIPTOPY s± bardzo dobre, ma³e opakowanie ma chyba 6 ³atek i rok powinien klej po otwarciu wytrzymaæ, pewnie d³u¿ej, ale dla pewno¶ci mo¿na za te kilka z³ kupiæ.

  OK,spróbujê tych tiptopów zw³aszcza ¿e kupi³em sobie opony 28x700   a do obecnych 32x700 dmucham 6 atm czyli do nowych pewnie trzeba
  bêdzie nieco wiecej...a problem odwieczny zawsze jest taki sam ¿eby
  kupiæ dobry klej,dobr± oponê,czê¶æ rowerow±,¿eby znalezæ dobr± ¿onê
  czy dobrego psa-no w tym przypadku raczej z³ego bo podobno tylko z³y
  pies jest dobry.
  Ostatnie 4 lata jezdzi³em na continentalach po 25kkm zrobi³y siê slicki
  czas na wymianê.

  Ignac

Data: 2012-03-02 16:33:23
Autor: ...::QRT::...
Pech, urok czy dziurawe dêtki?
Dnia Fri, 2 Mar 2012 14:51:21 +0000 (UTC), Ignac napisa³(a):

..::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisa³(a):
[...]

od zawsze praktycznie u¿ywa³em kleju i ³atek tej samej firmy - rema tip
top. Te ³atki i klej s± dostêpne chyba we wszystkich sklepach rowerowych.
Z takim zestawem nigdy zasadniczo wiêkszych problemów nie mia³em - raz
tylko jak próbowa³em za³ataæ dêtkê w deszczu (pod drzewem) to sie nie da³o. Aczkolwiek jaki¶ czas temu kupi³em z decathlonie komplet ³atek wraz z
klejem i te¿ wygl±da na ca³kiem niez³y.

Data: 2012-03-02 17:38:21
Autor: Ignac
[...]

 A jak siê zachowuj± po d³u¿szym nieje¿dzeniu np.po zimie lub kilku
 sezonach bo u siebie widzê z tym problem.
 My¶la³em docelowo o oponach z wysokim TPI(180) i s± takie ale tylko 32x700
 mówiê o do jazdy po asfalcie.
  Ignac

Data: 2012-03-03 11:37:30
Autor: Fabian
On 02.03.2012 18:38,  Ignac wrote:
[...]

U mnie ³atki rowerowe wytrzymuj± tyle ile dêtka, w koñcu wymieniam na now± jak ma za du¿o ³atek. Takie samoprzylepne nie wytrzymuj± próby czasu przy wysokich ci¶nieniach, po 3 miesi±cach puszcza³y, za to w góralu (~3-4 atm.) nie ma tego problemu (parktoole, bo authora to w ogóle G jest).

  My¶la³em docelowo o oponach z wysokim TPI(180) i s± takie ale tylko 32x700
  mówiê o do jazdy po asfalcie.

Potrzebujesz wê¿sze czy szersze? Wê¿sze s± do 300 co¶tam TPI.

Fabian.

Data: 2012-03-05 08:24:38
Autor: ikov
W dniu 2012-03-02 15:09,  Ignac pisze:
[...]

Ja zazwyczaj czeka³em ok 5 minut - tak sta³o napisane na opakowaniu ³atek (i nigdy nie mia³em z tym problemu). Teraz za³o¿y³em ostatni± ³atkê ze starego zestawu - puszcza³a bokiem. Kupi³em nowe latki - star± zerwa³em - nowa puszcza bokiem - doklei³em drug± - puszcza bokiem. Uda³o mi siê zerwaæ tamte dwie. Wyczy¶ci³em, ¶ci±³em skalpelem spaw na oponie (bo dziurka by³a przy nim i móg³ klej/³atka nie ³apaæ), sprawdzi³em kilka razy... no idea³. Posmarowa³em klejem, odczeka³em chyba z kwadrans, naklei³em ³atkê, docisn±³em sto³em :) i pó¼niej napompowa³em. Rano bez powietrza... i znów uciek³o spod ³atki (widaæ wyra¼nie gdzie porobi³o b±ble w gumie ³atki). Widocznie ³atki s± do dupy a nie do dêtek. Teraz w jednym kole mam w±sk± dêtkê, w drugim t± stara dwucalow±.

A poza tematem - wczoraj, po kilku latach, pierwszy raz praktycznie wypróbowa³em kask. Szczelina pomiêdzy betonowymi p³ytami pasowa³a dok³adnie do opony, na szczê¶cie skoñczy³o siê na wgnieceniu kasku i otrzepaniu ubrania. Bez skorupki pewnie bym tak szybko nie wsta³ i nie pojecha³ dalej... raczej le¿a³ z co najmniej silnym bólem g³owy lub wstrz±sem. No i ¿eby nie by³o - nikogo nie namawiam do kasków...

Pech, urok czy dziurawe dętki?