Pedały SPD - jak konserwować ?

Data: 2010-04-20 13:16:37
Autor: Doczu
Pedały SPD - jak konserwować ?
Witam.
Mam pedały SHIMANO M 505, ale za Chiny nie wiem jak ma wyglądać ich konserwacja. Są tam jakieś sprężyny, imbusy itp.
Jak sę do tego zabrać aby przeprowadzić konserwację w/wym. ? W zasadzie nic się z nimi nie dzieje na dzień dzisiejszy, ale pewnie kiedyś trzeba będzie się za to zabrać.
Można przeczyścić np. karcherem, czy rozbierać (jeśli się da) ?
Następnie co do smarowania, to które elementy należy smarować ? Jakimś Brunoxem spryskać, czy raczej czymś czym łańcuch smaruję ?
No i ostatnie pytanie - wymagana jest konserwacja co jakiś określony przedział czasu/km, czy też jak zajdzie taka potrzeba ?
--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-04-20 13:47:47
Autor: zly
Pedały SPD - jak konserwować ?
Dnia Tue, 20 Apr 2010 13:16:37 +0200, Doczu napisał(a):

No i ostatnie pytanie - wymagana jest konserwacja co jaki¶ okre¶lony przedział czasu/km, czy też jak zajdzie taka potrzeba ?

Moje wystarczy opłukać z błota co jaki¶ czas i już chyba 4 rok się trzymaj±
:)
--
marcin

Data: 2010-04-20 13:49:21
Autor: ikov
Pedały SPD - jak konserwować ?
Moje wystarczy opłukać z błota co jaki¶ czas i już chyba 4 rok się trzymaj±
:)
No widzisz, jakby¶ konserwował prawidłowo, to by już z 6 lat się trzymały :)

Data: 2010-04-20 22:37:39
Autor: M@tej
Pedały SPD - jak konserwować ?
Dnia Tue, 20 Apr 2010 13:49:21 +0200, ikov <ikov1@t-l-e-n.pl> napisal(a):

No widzisz, jakby¶ konserwował prawidłowo, to by już z 6 lat się trzymały :)

Moim osmy rok leci bez konserwacji :P

--
Maciej

Data: 2010-04-20 22:36:17
Autor: MadMan
Pedały SPD - jak konserwować ?
Dnia Tue, 20 Apr 2010 22:37:39 +0200, M@tej napisał(a):

No widzisz, jakby¶ konserwował prawidłowo, to by już z 6 lat się trzymały :)

Moim osmy rok leci bez konserwacji :P

Ale ile to kilometrów?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-20 22:43:07
Autor: zly
Pedały SPD - jak konserwować ?
Dnia Tue, 20 Apr 2010 22:36:17 +0200, MadMan napisał(a):

Ale ile to kilometrów?

U mnie my¶lę, że jako¶ koło 25k
--
marcin

Data: 2010-04-20 13:48:39
Autor: granat
Pedały SPD - jak konserwować ?
Doczu pisze:

Mam pedały SHIMANO M 505, ale za Chiny nie wiem jak ma wyglądać ich konserwacja. Są tam jakieś sprężyny, imbusy itp.

jedyne co tam trzeba konserwowac to lozyska. jedyna sensowna konserwacja to rozkrecenie calej osi, wyczyszczenie w czyms benzyno pochodnym, przesmarowanie i skrecenie.

przyda sie:
http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/actionsports/PD/EV-PD-M505-2062_v1_m56577569830608612.pdf

granat

Data: 2010-04-20 13:54:21
Autor: granat
Pedały SPD - jak konserwować ?
granat pisze:

jak sie je rozkreca nie wiem bo osobiscie uzytkuje 540.

zapomnialem dodac ze jesli nic sie nie dzieje,nic nie piszczy i zgrzyta, nie brales udzialu w blotnej imprezie typu traskarpatia, to nie ma potrzeby rozkrecac.
w srodku sa 62 kulki srednicy ok 1mm ktore lubia sie zawieruszyc przy czyszeniu, a wtedy wiecej szkody niz pozytku.

granat

Data: 2010-04-20 13:51:05
Autor: T0M0
Pedały SPD - jak konserwować ?

Użytkownik "Doczu" <doczu@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hqk2jh$oe7$1inews.gazeta.pl...
Witam.
Mam pedały SHIMANO M 505, ale za Chiny nie wiem jak ma wygl±dać ich konserwacja. S± tam jakie¶ sprężyny, imbusy itp.

ja przy swoich 520 nic nie robilem, oprocz plukania z błota ewentualnie, przez 5 lat i teraz bez zalu zmienie na nowe bo zaczynaj± wydawać dziwne dzwieki :)

--
T0M0

Data: 2010-04-20 14:23:29
Autor: PeJot
Pedały SPD - jak konserwować ?
Doczu pisze:
[...]

Nie rób tego, bo je zniszczysz - woda pod ciśnieniem wtłoczy brud do środka.

Następnie co do smarowania, to które elementy należy smarować ? Jakimś Brunoxem spryskać, czy raczej czymś czym łańcuch smaruję ?

Niczym. Dbać o to żeby były czyste sprężyny ( pod zeschłym błotem potrafią przerdzewieć ). W 505 czasem śruby, te na których pracują sprężyny potrafią się samoistnie luzować. Zaraz po kupnie i raz na 3 ruskie roki sprawdzać luzy ( nadmierne niewskazane ).

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-04-20 21:19:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pedały SPD - jak konserwować ?
Doczu bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
Jak sę do tego zabrać aby przeprowadzić konserwację w/wym. ? W zasadzie nic się z nimi nie dzieje na dzień dzisiejszy, ale pewnie kiedy¶ trzeba będzie się za to zabrać.

Przez około 12000km jak jeżdżę na używanych (w sumie gdzie¶ 14000km
przebiegu maj±) 520-tkach jedyny "serwis" jakiego dokonałem to było
kapnięcie zielonym Finish Linem na sprężyny, bo co¶ skrzypiały. I nic poza
tym.

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-04-21 00:33:29
Autor: Wojtas
Pedały SPD - jak konserwować ?
W dniu 2010-04-20 13:16, Doczu pisze:

No i ostatnie pytanie - wymagana jest konserwacja co jakiś określony
przedział czasu/km, czy też jak zajdzie taka potrzeba ?

Jak ci się luzy pojawią to przy okazji możesz przesmarować wewnątrz. No chyba, że dwa tygodnie w wodzie spędziły tak jak moje :)

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

I dlatego tak bardzo podziwiam w niewieście męską przedsiębiorczość,
jak i u mężów stałość wypróbowanej wierności.

Data: 2010-04-21 08:32:53
Autor: Raist
Pedały SPD - jak konserwować ?
Użytkownik "Wojtas" <wojtas@!#NOSPAM#!rubikon.pl> napisał w wiadomości news:hqla3n$ji8$1inews.gazeta.pl...
Jak ci się luzy pojawią to przy okazji możesz przesmarować wewnątrz. No chyba, że dwa tygodnie w wodzie spędziły tak jak moje :)

aaa, właśnie
i jak udała się akcja szukania/wyławiania roweru? Bo chyba przegapiłem tutaj tego newsa :)

Raist

Data: 2010-04-21 21:02:41
Autor: Wojtas
Pedały SPD - jak konserwować ?
W dniu 2010-04-21 08:32, Raist pisze:

aaa, właśnie
i jak udała się akcja szukania/wyławiania roweru? Bo chyba przegapiłem
tutaj tego newsa :)

A było, było info :)
Ogólnie wyłowiłem i wszystko poszło ok, wątek:

http://groups.google.pl/group/pl.rec.rowery/browse_thread/thread/364658587963f66f/fcf91faa5377bd87?hl=pl&q=utopi%C5%82em+rower+zako%C5%84czenie#fcf91faa5377bd87

Data: 2010-04-21 20:38:53
Autor: Doczu
Pedały SPD - jak konserwować ?
No to git - uspokoiliście mnie, bo myślałem że kolejny element do dłubania przy czyszczeniu dojdzie :-)
Zatem zlewam sprawę i jak coś będę "leczył objawowo" a nie "zapobiegawczo" :)
Thx za rady.
--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji