Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Pedał hamulca czasami twardnieje

Pedał hamulca czasami twardnieje

Data: 2014-09-21 22:44:13
Autor: jesper
Pedał hamulca czasami twardnieje
Witam. Chyba mam jakiś problem z hamulcem. Otóż kilka razy (ze 3 razy w ciągu ostatnich 2 miesięcy) zdarzyło mi się, że podczas hamowania pedał hamulca stał się twardy - tj. nie mogłem go dostatecznie głęboko wcisnąć - i siła hamowania znacznie osłabła.
Gdzieś wyczytałem, żeby sprawdzić serwo - "napompować" hamulec przy wyłączony silniku aż pedał stwardnieje, a potem odpalić auto. Jeśli serwo jest ok, to pedał powinien opaść - i tak też się u mnie stało.
Dodam, że niedawno auto miało diagnozowany niedziałający ABS i wymieniona była koronka.
Układ raczej nie będzie zapowietrzony, bo niedawno też był wymieniany płyn, więc zakładam, że majster wszystko porządnie zrobił.

Autko to Seat Cordoba 1.4 (benzyna) z 2005.

Poradzicie w czym może być problem i jak się pozbyć tego mankamentu tanim kosztem?

Data: 2014-09-22 22:12:38
Autor: Tomasz Pyra
Pedał hamulca czasami twardnieje
W dniu 2014-09-22 07:44, jesper pisze:
Witam. Chyba mam jakiś problem z hamulcem. Otóż kilka razy (ze 3 razy w ciągu ostatnich 2 miesięcy) zdarzyło mi się, że podczas hamowania pedał hamulca stał się twardy - tj. nie mogłem go dostatecznie głęboko wcisnąć - i siła hamowania znacznie osłabła.

Brzmi jak niedziałające wspomaganie.
Bo rozumiem że zadziałanie ABS byś rozpoznał (drżenie pedału, wyraźne przeciwdziałanie Twojej sile nacisku i hałas pracującej pompy ABS).

Gdzieś wyczytałem, żeby sprawdzić serwo - "napompować" hamulec przy wyłączony silniku aż pedał stwardnieje, a potem odpalić auto. Jeśli serwo jest ok, to pedał powinien opaść - i tak też się u mnie stało.

No tak, ale problem występuje sporadycznie - spróbuj sobie przypomnieć czy coś łączy te 3 razy.

Bo przyczyn może być kilka - nie masz np. problemów z wysokimi obrotami biegu jałowego? Czyli rzeczy że np. stajesz na światłach na luzie, a silnik trzyma Ci dość wysokie obroty?

Można też sprawdzić zawór zwrotny - jak samochód stoi z włączonym silnikiem, to pedał jest w miarę miękki (działa wspomaganie), jak zgasisz silnik i naciśniesz go kilka razy to będzie stopniowo łapał coraz wyżej, wraz ze spadkiem podciśnienia w serwomechanizmie.

Mając sprawny zawór zwrotny jak zgasisz silnik i poczekasz (np. 30-60s), a następnie naciśniesz kilka razy pedał to powinien się zachowywać jak poprzednio (czyli stopniowo twardnieć), jak masz niesprawny zawór zwrotny podciśnienia serwomechanizmu, to po stwardnieje od razu.

Dodam, że niedawno auto miało diagnozowany niedziałający ABS i wymieniona była koronka.
Układ raczej nie będzie zapowietrzony, bo niedawno też był wymieniany płyn, więc zakładam, że majster wszystko porządnie zrobił.

Zapowietrzony byłby zawsze, a nie 3 razy w dwa miesiące, no chyba że to ABS traci kontakt z czujnikiem i próbuje odblokować koło które nie jest zablokowane - ale to by Ci wyskakiwał błąd ABS.

Autko to Seat Cordoba 1.4 (benzyna) z 2005.

Poradzicie w czym może być problem i jak się pozbyć tego mankamentu tanim kosztem?

Sprawdzić układ wspomagania - ze szczególną uwagą na przewód podciśnienia (idzie od puchy wspomagania do kolektora dolotowego) i zawór gdzieś tam zamontowany.

Pedał hamulca czasami twardnieje

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona