Pedaly

Data: 2010-09-12 19:09:31
Autor: 2late
Pedaly
Pytam dla pewnosci bo juz dwa dni walcze. W ktora strone odkreca sie lewy pedal i w ktora prawy? ;)
Ewentualnie czym to polac, popryskac zeby odpuscilo.
Nie wiem czy to ma znaczenie ze rower jest z Anglii ale pedaly Shimano.

2late Outspace Communication Inc. 1999*2010 (R)

Data: 2010-09-12 18:14:03
Autor: Jan Srzednicki
Pedaly
On 2010-09-12, 2late wrote:
[...]

Zakładając, że to nie jest jakiś "staruch z Anglii", na widok którego
Coasterowi zaczęłyby się trząść ręce z podniecenia, to:

Wersja chłopskorozumna: ustaw ramię korby do przodu, załóż klucz na
pedał do tyłu i naciskaj w dół.

Wersja ścisła: lewy pedał ma gwint lewoskrętny, prawy prawoskrętny.

Data: 2010-09-12 20:56:33
Autor: 2late
Pedaly
On 12/09/2010 7:14 PM, Jan Srzednicki wrote:
On 2010-09-12, 2late wrote:
[...]

Zakładaj±c, że to nie jest jaki¶ "staruch z Anglii", na widok którego
Coasterowi zaczęłyby się trz±¶ć ręce z podniecenia, to:

Wersja chłopskorozumna: ustaw ramię korby do przodu, załóż klucz na
pedał do tyłu i naciskaj w dół.

Wersja ¶cisła: lewy pedał ma gwint lewoskrętny, prawy prawoskrętny.

Wersja scisla szybciej do mnie dotarla. ;)
To samo widzialem w pdf manualu sciagnietym z netu ale chcialem sie upewnic, ze dobrze to robie.
W kazdym razie idzie bardzo ciezko, znaczy nie idzie w ogole.
Dodatkowym utrudnieniem jest to, ze nie mam w tym rowerze kol.
Zniszczylem dwa klucze, jeden imbus, drugi taki regulowany plaski z dluga rurka.
Musze czyms to polac, mam w pracy WD40 w spraju - nada sie to?
Nie za bardzo mam tez ochote kupowac cos drogiego, chodzi o jednorazowe wykrecenie pedalow.

2late Outspace Communication Inc. 1999*2010 (R)

Data: 2010-09-12 22:03:36
Autor: MadMan
Pedaly
Dnia Sun, 12 Sep 2010 20:56:33 +0100, 2late napisał(a):

Musze czyms to polac, mam w pracy WD40 w spraju - nada sie to?

Powinno być całkiem OK. Z tym że je¶li się zapiekło mocno to i WD40 nie
pomoże, ja już w tym roku 2 ¶rubkom odkręciłem łebki. W zeszłym tylko
jednej. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-12 22:08:21
Autor: live_evil
Pedaly
W dniu 12.09.2010 21:56, 2late pisze:
Musze czyms to polac, mam w pracy WD40 w spraju - nada sie to?
Nie za bardzo mam tez ochote kupowac cos drogiego, chodzi o jednorazowe
wykrecenie pedalow.

Znaczy się pedały są do wyje... tj. do wyrzucenia? W takim przypadku, jeśli zapiekło się na amen, to rozwalałem pedał tak, aby została sama ośka, następnie oszlifowałem oś z dwóch stron kątówką, tak aby powstały dwie płaskie równoległe powierzchnie, następnie na to duży francuz i rurka 1m. Puściło ;-)

--
live_evil

Data: 2010-09-13 08:32:08
Autor: 2late
Pedaly
On 12/09/2010 9:08 PM, live_evil wrote:
W dniu 12.09.2010 21:56, 2late pisze:
Musze czyms to polac, mam w pracy WD40 w spraju - nada sie to?
Nie za bardzo mam tez ochote kupowac cos drogiego, chodzi o jednorazowe
wykrecenie pedalow.

Znaczy się pedały s± do wyje... tj. do wyrzucenia? W takim przypadku,
je¶li zapiekło się na amen, to rozwalałem pedał tak, aby została sama
o¶ka, następnie oszlifowałem o¶ z dwóch stron k±tówk±, tak aby powstały
dwie płaskie równoległe powierzchnie, następnie na to duży francuz i
rurka 1m. Pu¶ciło ;-)

Wlasnie pedaly sa do przelozenia do nowego roweru, calkiem sprawne. Uzywane tylko przeze mnie. Stary rower sprzedaje okazyjnie tanio a nowy kupuje dosc drogo, wiec chcialem sobie przelozyc chociazby pedaly.

2late Outspace Communication Inc. 1999*2010 (R)

Data: 2010-09-13 13:35:27
Autor: Marcin
Pedaly
Je¶li się zapiekły, to odkręcanie na rowerze to g... nie robota. Zdejmij korby, włóz w imadło tak, żeby  pedał był na dole, gwint na górze polej WD-40 - tak, żeby olej wnikn±ł w gwint, zostaw na noc, rano porz±dny płaski klucz z rurk± i musi pu¶cić. W każdym razie samo popsikanie WD-40 nic nie da, chodzi o to, żeby olej wnikn±ł jak najgłebiej w gwint. Jak masz opalarkę, to możesz też podgrzać korbę ile się da - trochę pomoże.......

Pozdrawiam
Marcin

Data: 2010-09-13 11:39:52
Autor: Jan Srzednicki
Pedaly
On 2010-09-13, Marcin wrote:
JeĹ›li siÄ™ zapiekĹ‚y, to odkrÄ™canie na rowerze to g... nie robota. Zdejmij korby, wĹ‚Ăłz w imadĹ‚o tak, ĹĽeby  pedaĹ‚ byĹ‚ na dole, gwint na gĂłrze polej WD-40 - tak, ĹĽeby olej wniknÄ…Ĺ‚ w gwint, zostaw na noc, rano porzÄ…dny pĹ‚aski klucz z rurkÄ… i musi puĹ›cić. W kaĹĽdym razie samo popsikanie WD-40 nic nie da, chodzi o to, ĹĽeby olej wniknÄ…Ĺ‚ jak najgĹ‚ebiej w gwint. Jak masz opalarkÄ™, to moĹĽesz teĹĽ podgrzać korbÄ™ ile siÄ™ da - trochÄ™ pomoĹĽe.......

Pod warunkiem, że pedały nie są z jakiejś gównianej stali i ten duży
klucz z rurką nie rozjedzie wypłaszczeń na pedale na okrągło. :S

(tak, przerabiałem - aluminiowe Wellgo czy coś takiego, z
szcześciokątem na klucz do pedałów)

Data: 2010-09-13 14:59:24
Autor: Marcin
Pedaly
Pod warunkiem, że pedały nie s± z jakiej¶ gównianej stali i ten duży
klucz z rurk± nie rozjedzie wypłaszczeń na pedale na okr±gło. :S

No może tak być, ale przynajmniej będzie miał kolega korbę w imadle zamontowan± do zabawy w rozwiercanie, wykrętaki, etc :)))

Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2010-09-13 19:26:11
Autor: 2late
Pedaly
On 13/09/2010 12:35 PM, Marcin wrote:
[...]

OK, nie mam zadnych narzedzi i raczej nie kupie na ten jeden, jedyny raz.
W kazdym razie sprobowalem dzisiaj bez rurki i nawet nie drgnelo.
Musze chyba oddac rower z pedalami. Nie bede ladnych lsniacych korb wkrecal w imadlo. ;)

2late Outspace Communication Inc. 1999*2010 (R)

Data: 2010-09-14 00:25:11
Autor: Wojtek Sobociński
Pedaly
Nie bede ladnych lsniacych korb
wkrecal w imadlo. ;)

W imadło trzeba wkręcić star± o¶kę od suportu i na ni± założyć korbę. Dokręcić porz±dnie i można walczyć z pedałami. Tylko trzeba uważać wtedy żeby kierunek odkręcania był ok...

--
Wojtek Sobociński
GG#3101892

Data: 2010-09-14 00:59:51
Autor: Dariusz K. Ładziak
Pedaly
Użytkownik 2late napisał:
[...]

Każe ci kto¶ na goło? Wkręć przez przekładki drewniane - powierzchnię ochroni±, elastyczno¶ć korb amortyzuj±cych uderzenie w klucz przechwyc±... Przecież to jest elementarz pracy w warsztacie mechanicznym!

--
Darek

Data: 2010-09-13 15:59:18
Autor: Wojtek Sobociński
Pedaly
W kazdym razie idzie bardzo ciezko, znaczy nie idzie w ogole.

Podgrzej korbę opalark± w miejscu gdzie jest wkręcony pedał.

Zniszczylem dwa klucze, jeden imbus, drugi taki regulowany plaski z
dluga rurka.

Potrzebujesz długiego płaskiego klucza do pedałów, niestety w sklepie taki kosztuje z 90 zeta.

Musze czyms to polac, mam w pracy WD40 w spraju - nada sie to?

Nada się.

Nie za bardzo mam tez ochote kupowac cos drogiego, chodzi o jednorazowe
wykrecenie pedalow.

To może lepiej zanie¶ć gdzie¶ do serwisu - niech odkręc± - powinno to kosztować z 10 zeta : )

--
Wojtek Sobociński
GG#3101892

Data: 2010-09-13 19:21:26
Autor: 2late
Pedaly
On 13/09/2010 2:59 PM, Wojtek Sobociński wrote:
W kazdym razie idzie bardzo ciezko, znaczy nie idzie w ogole.

Podgrzej korbę opalark± w miejscu gdzie jest wkręcony pedał.

Nie mam. :-(

Zniszczylem dwa klucze, jeden imbus, drugi taki regulowany plaski z
dluga rurka.

Potrzebujesz długiego płaskiego klucza do pedałów, niestety w sklepie
taki kosztuje z 90 zeta.

Nie kupie. :-)

Musze czyms to polac, mam w pracy WD40 w spraju - nada sie to?

Nada się.

Spryskalem dookola i jak na razie po 20stu minutach nie pomoglo.

Nie za bardzo mam tez ochote kupowac cos drogiego, chodzi o jednorazowe
wykrecenie pedalow.

To może lepiej zanie¶ć gdzie¶ do serwisu - niech odkręc± - powinno to
kosztować z 10 zeta : )

W najblizszym serwisie mechanik zaniemogl i przez miesiac serwis bedzie nieczynny. Drugi mam ok. 3 km od domu a ciezko zaniesc rower bez kol taki kawal.

Tak czy owak dzieki. Chyba i tak juz za duzo czasu poswiecilem na to. Trudno, niech juz bedzie moja strata. ;)

2late Outspace Communication Inc. 1999*2010 (R)

Data: 2010-09-14 00:22:07
Autor: Wojtek Sobociński
Pedaly
W najblizszym serwisie mechanik zaniemogl i przez miesiac serwis bedzie
nieczynny. Drugi mam ok. 3 km od domu a ciezko zaniesc rower bez kol
taki kawal.

To może same korby zanie¶. ¦ci±gacz, w przeciwieństwie do klucza do pedałów, kosztuje niewiele... poza tym, w ogóle warto mieć ¶ci±gacz do korb :D

--
Wojtek Sobociński
GG#3101892

Data: 2010-09-13 18:28:15
Autor: Dariusz K. Ładziak
Pedaly
On 2010-09-12, 2late wrote:
[...]

Namoczyć w Coca-Coli. Parę razy podgrzać ile można (do tych 130 - 150 stopni nie powinno zaszkodzić o ile da się wcze¶niej zdemontować łożyska - te wytrzymaj± nie więcej jak 120 stopni) i raptownie schłodzić. Odkręcać dobrze dopasowanym kluczem lekko pobijaj±c młotkiem blisko osi i jednocze¶nie wywieraj±c stały nacisk na klucz. Można też obstukać sama o¶ - jakim¶ pobijakiem od wewnętrznej strony opartym o o¶ pedału, małym młoteczkiem i szybkimi ostrymi uderzeniami. Wszystko to powinno warstwy korozyjne którymi przyblokowany jest gwint zmiękczyć na tyle że da się ruszyć.

--
Darek

Data: 2010-09-14 21:49:26
Autor: dziadek
Pedaly
Użytkownik "2late" <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i6jb9i$i0i$1news.onet.pl...
W kazdym razie idzie bardzo ciezko, znaczy nie idzie w ogole.
Dodatkowym utrudnieniem jest to, ze nie mam w tym rowerze kol.
Zniszczylem dwa klucze, jeden imbus, drugi taki regulowany plaski z dluga rurka.

Czasem, jak nie idzie odkręcić, warto spróbować dokręcić - je¶li drgnie w t± stronę to odkręcenie powinno się udać.
Dziadek

Data: 2010-09-12 20:11:04
Autor: Dominik Mirowski
Pedaly
2late wyklepał(a) :
Pytam dla pewnosci bo juz dwa dni walcze. W ktora strone odkreca sie
lewy pedal i w ktora prawy? ;)

Kluczem kręcisz zawsze "od kierownicy" :).
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-09-13 09:41:57
Autor: Jan Cytawa
Pedaly
2late napisał:

Pytam dla pewnosci bo juz dwa dni walcze. W ktora strone odkreca sie lewy pedal i w ktora prawy? ;)

Zapamietaj. Jaki pedal taki gwint.
Czyli prawy pedal odkrecasz normalnie jak prawie kazda srube a lewy
odrotnie.

Jan Cytawa

Data: 2010-09-13 01:14:39
Autor: Piotrpo
Pedaly
On 13 Wrz, 09:41, Jan Cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
2late napisał:

> [...]
> pedal i w ktora prawy? ;)

Zapamietaj. Jaki pedal taki gwint.
Czyli prawy pedal odkrecasz normalnie jak prawie kazda srube a lewy

Ja to sobie akurat tłumaczę, że odkręca się pedały dokładnie odwrotnie
niż się wydaje - czyli tak jak się obracaj± w trakcie normalnej jazdy.

Pedaly