Pedaly i obrecze

Data: 2009-11-25 09:31:19
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Pedaly i obrecze
1.
Szukam mocnych pedalow platformowych (bez spd) na przynajmniej 2 lozyskach. Sprawdzalem dartmoory i podobne, ale mialy niestety 1 lozysko i slizg przy korbie. A ja potrzebuje w pelni lozyskowe.

2.
Szukam tez dobrej wytrzymalej obreczy na V-ki, takiej co nie peknie wzdloz i na ktora mozna zalozyc opone 2,5. Mavici odpadaja. W Syrii pekl mi wzdloz mavic 521.

dzieki za pomoc

--
 o__,  -  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl
 ,>_/-_-  "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego,

Data: 2009-11-25 01:37:43
Autor: Korban
Pedaly i obrecze
On 25 Lis, 10:31, Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
<podroznik100@wytnij_wp.pl> wrote:
[...]

Pedały, jak do górala, to może takie? http://www.bmxmarket.com/bite_me_pedaly,13,174,produkt.html,
- siedzą już w trzecim rowerze, mają naście lat i zero luzów. Zgubiły
kilka pinów i gryzły piszczel znajomego, nie do zajechania.

Mirek

Data: 2009-11-25 02:42:44
Autor: Korban
Pedaly i obrecze
On 25 Lis, 10:37, Korban <mirek...@gmail.com> wrote:
> [...]

- siedzą już w trzecim rowerze, mają naście lat i zero luzów. Zgubiły
kilka pinów i gryzły piszczel znajomego, nie do zajechania.

Zerknąłem na Twoją stronę, cóż jednak nie do górala :). Jeżeli waga
nie poraża, to wg mnie są to bardzo solidne pedały i dobrze trzymające
podeszwę.

Mirek

Data: 2009-11-25 11:29:22
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Pedaly i obrecze
w odpowiedzi Korban na post
m z Śr 25 lis 2009 11:42:44 pisze co nastepuje:
Zerknąłem na Twoją stronę, cóż jednak nie do górala :). Jeżeli
waga nie poraża, to wg mnie są to bardzo solidne pedały i dobrze
trzymające podeszwę.

teraz tez mi sie wydawalo, ze mam solidne (bloodmary czy jakos tak) i wcale nie sa solidne.
slizg przy korbie sie wyciera, lapia luzy i po zawodach.
Musze miec pedaly lozyskowane przynajmniej w 2 miejscach.

--
(*)(*)  - co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś" - W.Dabrowski (www.kontynenty.net)
www.travelbit.pl, www.jarema.waw.pl, www.kino.waw.pl

Data: 2009-11-25 04:45:21
Autor: Korban
Pedaly i obrecze
On 25 Lis, 12:29, Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
[...]

Te fishbone z linku są łożyskowane w dwóch miejscach.

Mirek

Data: 2009-11-25 12:43:09
Autor: PeJot
Pedaly i obrecze
Grzegorz Baltazar Kajdrowicz pisze:

slizg przy korbie sie wyciera, lapia luzy i po zawodach.

Zwróć uwagę, że pomimo luzu pedały działają nadal, luz w eksploatacji jest niewyczuwalny.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-11-25 12:08:25
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Pedaly i obrecze
w odpowiedzi PeJot na post news:hej58d$5j9$1inews.gazeta.pl z Śr 25
lis 2009 12:43:09 pisze co nastepuje:
Grzegorz Baltazar Kajdrowicz pisze:

slizg przy korbie sie wyciera, lapia luzy i po zawodach.

Zwróć uwagę, że pomimo luzu pedały działają nadal, luz w
eksploatacji jest niewyczuwalny.

jest, a do tego zaczely srzekac i przeskakiwac, co nie jest mile, jak sie jedzie przez caly dzien.

Data: 2009-11-25 13:33:09
Autor: PeJot
Pedaly i obrecze
[...]

Wyczuwasz luz na pedale nogami ? Pełen szacun ;)

A soundefekty to kwestia smarowania lub wypłukania smaru przez wodę i dostania się brudu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-11-25 12:49:51
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Pedaly i obrecze
w odpowiedzi PeJot na post news:hej865$gq7$1inews.gazeta.pl z Śr 25
lis 2009 13:33:09 pisze co nastepuje:
Wyczuwasz luz na pedale nogami ? Pełen szacun ;)

wyczuwam i mnie to irituje

A soundefekty to kwestia smarowania lub wypłukania smaru przez
wodę i dostania się brudu.

niestety nie. sprawdzilem i nawet po nasmarowaniu i wczesniejszym oczyszczeniu efekty glosowe nie zanikaja.

Data: 2009-11-25 13:53:46
Autor: PeJot
Pedaly i obrecze
[...]

Na platformach ? Jeszcze większy szacun :)

A soundefekty to kwestia smarowania lub wypłukania smaru przez
wodę i dostania się brudu.

niestety nie. sprawdzilem i nawet po nasmarowaniu i wczesniejszym oczyszczeniu efekty glosowe nie zanikaja.

A może to łożysko toczne zdycha, albo klatka luźna ? Nie wiem co to za model, sporo pedałów skręcanych jest śrubami.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-11-25 10:54:09
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Pedaly i obrecze
Dnia 25.11.2009 10:31 użytkownik Grzegorz Baltazar Kajdrowicz napisał :
Szukam tez dobrej wytrzymalej obreczy na V-ki, takiej co nie peknie wzdloz i na ktora mozna zalozyc opone 2,5. Mavici odpadaja. W Syrii pekl mi wzdloz mavic 521.

Ciekawe. Swego czasu była jakaś felerna seria obręczy Mavika, ale to chyba jakieś nowe? Poza tym czy po prostu nie strzeliły ze zużycia?
BTW: "wzdłuż" i "Maviki".

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-11-25 11:09:10
Autor: Wojtek Paszkowski
Pedaly i obrecze
""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> wrote in message news:1fbvt6-pfr.ln1menek.one.pl...

Ciekawe. Swego czasu była jakaś felerna seria obręczy Mavika, ale to chyba jakieś nowe? Poza tym czy po prostu nie strzeliły ze zużycia?

a może po prostu Mavic jest przeceniany? W zeszłym roku strzelił mi po kilku miechach i kilku kkm Alex Ace-18. Z lekka poirytowany tajwańszczyzną skusiłem się na mającego dobre opinie XM317 (niemal dwukrotnie droższego). Już po pół roku używania (kilka kkm) ścianki wyglądały tak, że na wszelki wypadek założyłem nowe koło, też złożone na XM317. Po wyjątkowo suchym lecie, wczesną jesienią, obręcz po przebiegu może 4kkm wzięła sobie i pękła - na podjeździe!!! Żeby było śmieszniej, przy okazji dokładnie tej samej imprezy, co Alex rok temu.

Dałem sobie spokój z Mavikami, teraz poeksperymentuję z szerszym Alexem DH19, a na zimę może z WTB Dual Duty FR - ta powinna dać radę, nawet ostro szlifowana błockiem... A i z oponą 2,5'' na pewno sobie poradzi.

pozdr

Data: 2009-11-25 12:46:23
Autor: PeJot
Pedaly i obrecze
Wojtek Paszkowski pisze:

a może po prostu Mavic jest przeceniany?
/.../

Robiłem trochę kół na różnych Mavicach i były to "ciastowate" obręcze. Mimo oczkowania otworów nyple włażą w materiał obręczy jak w drewno.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-11-25 12:00:41
Autor: Jan Srzednicki
Pedaly i obrecze
On 2009-11-25, PeJot wrote:
Wojtek Paszkowski pisze:

a moĹźe po prostu Mavic jest przeceniany?
/.../

Robiłem trochę kół na różnych Mavicach i były to "ciastowate" obręcze. Mimo oczkowania otworów nyple włażą w materiał obręczy jak w drewno.

Ech, to kto teraz robi porządne obręcze?

Data: 2009-11-25 13:38:05
Autor: PeJot
Pedaly i obrecze
On 2009-11-25, PeJot wrote:
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

Robi obecnie to nie wiem, ale od wielu lat używałem różnej maści felg marki Rigida ( Laser, Ariess, Sphinx ) i właściwie tylko Lasery udało mi się połamać. Ostatnio chciałem dokupić kilka szt. Sphinxów, a tu zonk - nie produkują już. A felga miła w centrowaniu i eksploatacji, podobnie jak Ariess.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-11-25 14:21:03
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Pedaly i obrecze
Dnia 25.11.2009 12:46 użytkownik PeJot napisał :
Wojtek Paszkowski pisze:

a może po prostu Mavic jest przeceniany?
/.../

Robiłem trochę kół na różnych Mavicach i były to "ciastowate" obręcze. Mimo oczkowania otworów nyple włażą w materiał obręczy jak w drewno.

Do czynienia miałem na razie tylko z 717 i 117 i nie narzekam na żadne.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-11-25 16:08:42
Autor: Titus Atomicus
Pedaly i obrecze
In article <vinvt6-hug.ln1@menek.one.pl>,
 "Mikołaj \"Miki\" Menke" <miki@menek.one.pl> wrote:

> /.../

Do czynienia miałem na razie tylko z 717 i 117 i nie narzekam na żadne.

JA zainwestowalem w A719 zeby nie liczyc na pomyslowosc zadnych Syryjczykow.
A kol. Baltazar moglby szerzej pisac ten incydent...

TA

Data: 2009-11-25 15:31:19
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Pedaly i obrecze
w odpowiedzi  na post news:Titus_Atomicus-
2457A5.16084225112009@news.onet.pl z Śr 25 lis 2009 16:08:42 pisze co nastepuje:

JA zainwestowalem w A719 zeby nie liczyc na pomyslowosc zadnych Syryjczykow.

z tym, ze kol. baltazar jezdzi a kol. Titus medzi na preclu

A kol. Baltazar moglby szerzej pisac ten incydent...

kol. baltazar opisal szeroko ten incydent, ale kol. Titus nie wpisal sie na liste mailowa kol. baltazara i nie wie w czym rzecz.
ale niebawem kol. baltazar wstawi to na strone, wtedy kol. Titus bedzie mogl poczytac szerzej

Data: 2009-11-25 16:45:04
Autor: Titus Atomicus
Pedaly i obrecze
In article <Xns9CCEA81486857baltaz4r@127.0.0.1>,
> [...]

> JA zainwestowalem w A719 zeby nie liczyc na pomyslowosc zadnych > Syryjczykow.

z tym, ze kol. baltazar jezdzi a kol. Titus medzi na preclu

Kol. Tytus na razie testuje rozne rozwiazania.
I z przyjemnoscia czyta o przygodach i nieszczesciach :-) innych.

> [...]

ale niebawem kol. baltazar wstawi to na strone, wtedy kol. Titus bedzie mogl poczytac szerzej

Aha.
:-)
To ja poczekam.

TA

Data: 2009-11-25 12:50:06
Autor: Titus Atomicus
Pedaly i obrecze
In article <Xns9CCE6B09787BEbaltaz4r@127.0.0.1>,
[...]

Ojej, i jak dales sobie potem rade?
Poza tym, chyba sporo na nich przejechales? Zmeczenie materialu.

TA

Data: 2009-11-25 12:09:26
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Pedaly i obrecze
E5A5C0.12500625112009@news.onet.pl z Śr 25 lis 2009 12:50:06 pisze co nastepuje:

Ojej, i jak dales sobie potem rade?

syryjczycy sa bardzo pomyslowi i naprawili kolo :)

Data: 2009-11-25 18:37:24
Autor: Adrian S.
Pedaly i obrecze
Grzegorz Baltazar Kajdrowicz wrote:

[...]

Nieśmiertelne Fishbone Bite Me za 45zł.

2.
Szukam tez dobrej wytrzymalej obreczy na V-ki, takiej co nie peknie
wzdloz i na ktora mozna zalozyc opone 2,5. Mavici odpadaja. W Syrii
pekl mi wzdloz mavic 521.

 Jeśli zakatowałeś Mavica D521 to chyba za dużo zapakowałeś. Poszukaj lepiej
obręczy od motocykla :) albo nie ładuj tyle bagażu na tył. Mocniejsze
obręcze są przeważnie pod tarcze. --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-11-26 13:38:39
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Pedaly i obrecze
w odpowiedzi Adrian S. na post news:hejq02$saa$1inews.gazeta.pl z
Śr 25 lis 2009 18:37:24 pisze co nastepuje:
 Jeśli zakatowałeś Mavica D521 to chyba za dużo zapakowałeś.
 Poszukaj lepiej obręczy od motocykla :) albo nie ładuj tyle bagażu na tył.
Mocniejsze obręcze są przeważnie pod tarcze.

marudzisz. ja sie nie pytalem dlaczego pekl, tylko o obrecz wytrzymala.

Data: 2009-11-26 17:03:20
Autor: Adrian S.
Pedaly i obrecze
[...]

 jeśli zepsułeś D521 to innym obręczom nie wróżę zbyt długiego żywota.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-11-26 22:00:03
Autor: Andrzej
Pedaly i obrecze
Adrian S. pisze:

 jeśli zepsułeś D521 to innym obręczom nie wróżę zbyt długiego żywota.

Ja osobiście się nie znam ale widziałem kiedyś opinie zagranicznych sakwiarzy mówiące, że poza A319 i A719 to Mavici się raczej nie nadają do turystyki. W zamian często polecane były Sun Rhyno i Rhyno Lite oraz Rigida Andra i Sputnik. I jeszcze taki link mi się odnalazł:

http://tinyurl.com/cl3zs4

Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-11-28 00:09:27
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Pedaly i obrecze
w odpowiedzi Andrzej na post news:hemqd6$7qs$1atlantis.news.neostrada.pl z Cz 26 lis 2009 22:00:03 pisze co nastepuje:

Rigida Andra i Sputnik

mozna te obrecze gdzies w warszawie pomacac?

Data: 2009-11-25 18:50:21
Autor: Coaster
Pedaly i obrecze

Moze takie? http://www.rivbike.com/products/list/pedals_and_so_on#product=14-020

[...]

"Speed comes from fitness, not hard & skinny tires."
Grant Petersen
Rivendell Bicycle Works

Data: 2009-11-25 20:10:08
Autor: Tomasz Kordat
Pedaly i obrecze
[...]

Nawet najtańsze plastikowe pedały mają 2 łożyska.

TK

Data: 2009-11-25 21:58:15
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Pedaly i obrecze
Dnia 25.11.2009 20:10 użytkownik Tomasz Kordat napisał :
[...]

Ja bym powiedział, że nie nawet, tylko właśnie. Droższe pedały mają często tuleję ślizgową żeby niby było lżej.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-11-25 22:28:26
Autor: PeJot
Pedaly i obrecze
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

Ja bym powiedział, że nie nawet, tylko właśnie. Droższe pedały mają często tuleję ślizgową żeby niby było lżej.

MSZ nie dlatego. Od strony korby oś pedału musi być odpowiednio dużej średnicy żeby nie ugiąć się / złamać się pod ciężarem użytkownika. Na standardowe łożysko nie ma miejsca, stąd tuleja ślizgowa. Na pewno nie jest to tak trwałe rozwiązanie jak łożysko toczne, ale jednak sporo wytrzymuje - na takich pedałach zrobiłem dobre kilka tysięcy km, luzy były, ale nie jakieś tragiczne, nie powiększały się. Tych pedałów obecnie używa żona. Pewnie by się dało tam wsadzić łożysko igiełkowe o małej średnicy zewnętrznej, ale one z reguły są drogie. Z drugiej strony osi łożysko może i z reguły jest maleńkie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-11-25 22:44:28
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Pedaly i obrecze
Dnia 25.11.2009 22:28 użytkownik PeJot napisał :
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

[...]

Zobacz jakie cieniutkie są osie we współczesnych pedałach. A miejsca jest bardzo dużo, tylko wtedy nie będzie tak lekko. Najlepszym przykładem są stare, dobre Time ATAC.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-11-26 07:18:47
Autor: PeJot
Pedaly i obrecze
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

[...]

Zgoda. Tyle że dotyczy to raczej droższych modeli, zrobionych z lepszych materiałów.

A miejsca jest bardzo dużo, tylko wtedy nie będzie tak lekko.

Dalej się nie zgodzę, myślę że chodzi o względy konstrukcyjne: łożysko ślizgowe w banalnie prosty sposób rozwiązuje  temat luzu osiowego. Co do ciężaru: w pedałach które używałem, względnie serwisowałem, tuleje ślizgowe były dosyć pokaźnych rozmiarów, z pewnością cięższe niż stosowne łożysko toczne.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Pedaly i obrecze