Pedofilski kościół podzielony w sprawie in vitro.

Data: 2010-10-26 08:22:45
Autor: Jarek nie obronił kżyża
Pedofilski kościół podzielony w sprawie in vitro.
Różnica zdań w sprawie in vitro wśród biskupów. Nie wszystkim podoba się straszenie polityków ekskomuniką. Są skłonni poprzeć projekt ustawy Jarosława Gowina

 Kampania Kościoła przeciw zapłodnieniu in vitro nasiliła się ostatnio, gdy abp Henryk Hoser, szef Zespołu Ekspertów Episkopatu ds. Bioetycznych powiedział PAP, że politycy popierający in vitro z mrożeniem zarodków są "automatycznie są poza wspólnotą Kościoła". Czyli podlegają ekskomunice.

Kilka dni później przewodniczący Episkopatu abp Józef Michalik, bp Kazimierz Górny i abp Hoser napisali do najważniejszych osób w państwie, że in vitro to "młodsza siostra eugeniki".

Okazuje się, że nie wszyscy hierarchowie są za tak radykalną linią. Jak wynika z informacji "Gazety", kilku było mocno niezadowolonych z ostrej wypowiedzi abp. Hosera. Liczą się z tym, że dwa projekty ustaw zakazujące sztucznego zapłodnienia (posłów PiS Bolesława Piechy i Teresy Wargockiej) nie mają większych szans. Część Episkopatu jest więc gotowa łaskawszym okiem spojrzeć na projekt Jarosława Gowina (zakłada in vitro tylko jako leczenie niepłodności i tylko dla małżeństw, ma być wykluczone dla kobiet po 40. roku życia, zakaz tworzenia zapasowych zarodków).

Potwierdzają to duchowni i komentatorzy zajmujący się Kościołem. - Sprzeciw biskupów wobec in vitro nazywam grą o pełną pulę. Stąd wypowiedzi mocne, czasem na granicy radykalnego uderzenia, jak słowa abp. Hosera. Ale gdy prześledzić głosy biskupów z ostatniego tygodnia, to nigdzie już nie ma mowy o ekskomunice dla polityków. Możemy zaobserwować wyciszenie ostrego tonu. Jestem przekonany, że wielu hierarchów z ulgą zareagowałaby na przyjęcie projektu Jarosława Gowina - mówi "Gazecie" ks. Kazimierz Sowa, dyrektor kanału religia.tv. - Być może na tę tendencję miała wpływ ostra reakcja medialna na słowa o ekskomunice. Biskupi zdają też sobie sprawę, że dzisiaj w kwestii in vitro mamy bezhołowie i wolną amerykankę, a projekt Gowina - z ich punktu widzenia - jednak poprawia obecny stan - dodaje ks. Sowa.

Przykłady? Łagodzić starał się abp Józef Życiński, który mówił ostatnio w kazaniu, żeby nie oczekiwać od Kościoła, że "przyłoży komuś ekskomuniką", bo "przedmiotem troski Kościoła są zarówno ci czekający na dziecko, jak i poczęte życie ludzkie, jak i ci posłowie, którzy będą zabierać głos w duchu zgoła odmiennym niż mówi Episkopat".

Abp Tadeusz Gocłowski w wywiadzie dla "Polski" przyznał, że groźba ekskomuniki dla polityków "trochę go zmroziła".

A kard. Kazimierz Nycz kilka dni temu na konferencji prasowej - choć solidaryzował się z listem biskupów porównującym in vitro do eugeniki - stwierdził, że "jeżeli polityk, którego postawa wobec obrony życia jest klarowna, zrobił wszystko, co mógł, dla ochrony życia, a w danym momencie nie uda się więcej osiągnąć, może głosować nad ustawą niedoskonałą, ale posuwającą sprawę do przodu". Warszawski metropolita podkreślił, że to zgodne z nauczaniem Jana Pawła II i wskazywał na podobieństwo ustaw antyaborcyjnej i przyszłej ustawy o in vitro.

Tę analogię, a także ewentualną aprobatę dla projektu Gowina, rzeczywiście da się wywieść z encykliki Jana Pawła II "Evangelium Vitae", w której czytamy: "jeśli nie byłoby możliwe odrzucenie ustawy o przerywaniu ciąży, parlamentarzysta, którego osobisty absolutny sprzeciw wobec przerywania ciąży byłby jasny, postąpiłby słusznie, udzielając swego poparcia propozycjom, których celem jest ograniczenie szkodliwości takiej ustawy". Według Jana Pawła II wtedy "nie współdziała się w sposób niedozwolony w uchwalaniu niesprawiedliwego prawa, ale raczej podejmuje się słuszną i godziwą próbę ograniczenia jego szkodliwych aspektów".

Z ostrożną aprobatą o projekcie Gowina wypowiada się też ks. Franciszek Longchamps de Bérier z Zespołu Ekspertów Episkopatu ds. Bioetycznych (któremu szefuje abp Hoser). Niedawno przekonywał, że nie można mu stawiać takich zarzutów jak liberalnym projektom Małgorzaty Kidawy-Błońskiej (PO) i projektowi ekspertów wniesionego przez Marka Balickiego (SLD). Zresztą ks. Longchamps de Berier już rok temu po odrzuceniu w Sejmie radykalnego projektu "Contra in vitro" (więzienie za sztuczne zapłodnienie) mówił, że "trzeba brać pod uwagę możliwość rozwiązania kompromisowego, a jest nim projekt posła Gowina".

Cezary Gawryś, były redaktor naczelny "Więzi", też dostrzega analogię z tzw. kompromisową ustawą antyaborcyjną, na którą w końcu przystał Kościół. - Myślę, że wśród biskupów wielu jest takich, którzy zaakceptowaliby kompromisowe rozwiązanie. Być może Kościół zdecydował się na wyrażenie bardzo mocnego stanowiska po to, by sprowokować dyskusję nie tylko dotyczącą ustawy ale całego problemu sztucznego zapłodnienia - mówi nam Gawryś.

W tym tygodniu w Sejmie odbędzie się głosowanie nad projektami ustaw.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75478,8567465,Gowin_w_lasce_biskupow_.html#ixzz13RXJeNy4

Przemysław Warzywny

--

"Chcę wprowadzić nowy świecki obyczaj, że politycy odpowiadają przed ludźmi,
 a nie przed hierarchią kościelną -mówił premier Donald Tusk w Radiu TOK FM,

Data: 2010-10-26 17:22:55
Autor: ,heÂŽsk
Pedofilski kościół podzielony w sprawie in vitro.
On Tue, 26 Oct 2010 08:22:45 +0200, Jarek nie obronił kżyża <Brońmy RP
przed pisem@..pl> wrote:

Różnica zdań w sprawie in vitro wśród biskupów.

 normalnosc. czesc zostala w XIX wieku, czesc jest w XXI.

Nie wszystkim podoba się straszenie polityków ekskomuniką.

 wlasnie. w jaki sposob wykonac "ekskomunike" wobec posla?

Są skłonni poprzeć projekt ustawy Jarosława Gowina.

 a ja nie ;o)))

 p.s. moglbys opuscic "pedofilski". ziejesz nienawiscia...

Data: 2010-10-26 17:36:23
Autor: Jarek nie obronił kżyża
Pedofilski kościół podzielony w sprawie in vitro.
Użytkownik "",heRsk"" <samebrednie@interia.pl> napisał

p.s. moglbys opuscic "pedofilski". ziejesz nienawiscia...

Krytykujesz pic i jednocześnie się do niego upodabniasz, uwążając, iż mówienie prawdy jest "zianiem nienawiścią".

Przemysław Warzywny

Data: 2010-10-26 17:39:12
Autor: ,heÂŽsk
Pedofilski kościół podzielony w sprawie in vitro.
On Tue, 26 Oct 2010 17:36:23 +0200, Jarek nie obronił kżyża <Brońmy RP
przed pisem@..pl> wrote:

> [...]

Krytykujesz pic i jednocześnie się do niego upodabniasz, uwążając, iż mówienie prawdy jest "zianiem nienawiścią".

 uogolniasz. znam wielu ksiezy, ktorzy nie maja nic wspolnego
 z pedofilia, nie przeszkadza im in vitro. ty piszac "pedofilski"
 upodabniasz sie do PiS, za wszystko obwinasz caly KK. to blad.

Data: 2010-10-26 17:42:32
Autor: Grzegorz Z.

przed pisem@..pl> wrote:

[...]

W SB też wielu porządnych ludzi pracowało. Pamiętasz wpastowany przeze mnie
artykuł o informatykach tworzących system PESEL?

Czy wobec powyższego SB też nie należy "uogólniać" ?

Data: 2010-10-26 17:53:42
Autor: ,heÂŽsk
Pedofilski kościół podzielony w sprawie in vitro.
On Tue, 26 Oct 2010 17:42:32 +0200, "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

>  uogolniasz. znam wielu ksiezy, ktorzy nie maja nic wspolnego
>  z pedofilia

W SB też wielu porządnych ludzi pracowało.

 znam takiego jednego. do dzis trudni sie tym zajeciem.  powiedzial mi wprost: "takich ch.. kazda wladza potrzebuje".
 wtedy nie przeszkadzalo mu wywalac mi szuflady w poszukiwaniu
 "bibuly", dzis szczerzy zeby jak "milujacy wszystkich".
 coz, trzeba miec charakter albo traktowac jak kazda robote.

Pamiętasz wpastowany przeze mnie artykuł o informatykach tworzących system PESEL?

 nie ale chetnie poczytam. swego czasu mialem pewne  "zwiazki" z tym systemem.

Czy wobec powyższego SB też nie należy "uogólniać" ?

 to dwie rozne sprawy. chodzilo mi o cos innego.  tego typu slownictwo upodabia autora tematu do  zachowan niektorych zwolennikow czy dzialaczy PiS.

Data: 2010-10-26 18:21:04
Autor: Grzegorz Z.
Pedofilski kościół podzielony w sprawie in vitro.
W SB też wielu porządnych ludzi pracowało.

 znam takiego jednego. do dzis trudni sie tym zajeciem.  powiedzial mi wprost: "takich ch.. kazda wladza potrzebuje".

A nie?

Pamiętasz wpastowany przeze mnie artykuł o informatykach tworzących system PESEL?

 nie ale chetnie poczytam. swego czasu mialem pewne  "zwiazki" z tym systemem.

Służbowe? ;-)

http://www.rp.pl/artykul/2,300223_Internet_mogl__sie_narodzic_w_PRL.html

Data: 2010-10-26 18:36:32
Autor: ,heÂŽsk
Pedofilski kościół podzielony w sprawie in vitro.
On Tue, 26 Oct 2010 18:21:04 +0200, "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

> [...]
A nie?

 z tego co wydobylem z niego - tak.

 nie kombinuj. nie mam takiego charakteru.
http://www.rp.pl/artykul/2,300223_Internet_mogl__sie_narodzic_w_PRL.html

  dzis wszystko mozna podciagnac pod internet. nawet telegraf.
  slyszales o bbs-ach maloka ?

  zobacz tu: http://www.wsp.krakow.pl/papers/historia.html

Data: 2010-10-26 18:39:34
Autor: Grzegorz Z.
Pedofilski kościół podzielony w sprawie in vitro.
  dzis wszystko mozna podciagnac pod internet. nawet telegraf.
  slyszales o bbs-ach maloka ?

  zobacz tu: http://www.wsp.krakow.pl/papers/historia.html

Pamiętam, choć nie z autopsji.

Data: 2010-10-26 18:05:09
Autor: Jarek nie obronił kżyża

przed pisem@..pl> wrote:

> [...]

z pedofilia, nie przeszkadza im in vitro. ty piszac "pedofilski"
upodabniasz sie do PiS, za wszystko obwinasz caly KK. to blad.

Skala pedofilii w kościele katolickim jest tak ogromna, że określenie "pedofilski kościół" jest niczym innym, tylko oddaniem rzeczywistego stanu tej skompromitowanej mafii. To po pierwsze, po drugie skąd możesz wiedziec, że twoi znajomi księża nie mają nic wspólnego z pedofilią? Myślisz, żeby się przyznali? A jeśli nawet jest tak jak mówisz, to żaden uczciwy człowiek nie pozwoliłby sobie na utożsamianie się z tą organizacją.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-10-26 18:15:45
Autor: ,heÂŽsk
Pedofilski kościół podzielony w sprawie in vitro.
On Tue, 26 Oct 2010 18:05:09 +0200, Jarek nie obronił kżyża <Brońmy RP
przed pisem@..pl> wrote:

Skala pedofilii w kościele katolickim jest tak ogromna,

 moim zdaniem przesadnie naglosniona.  pamietasz, mowilem o tzw "odzyskiwanej pamieci"  ?

że określenie "pedofilski kościół" jest niczym innym, tylko oddaniem rzeczywistego stanu tej skompromitowanej mafii.

 moim zdaniem mafia to okreslenie nie adekwatne do rzeczywistosci.

To po pierwsze, po drugie skąd możesz wiedziec, że twoi znajomi księża nie mają nic wspólnego z pedofilią?

 nie znam ich az tak wielu ;o). to znajomosc z czasow szkoly.

Myślisz, żeby się przyznali?

 znam ich od kat. bywalo sie tez na wodeczce i "panienkach". ;O)

A jeśli nawet jest tak jak mówisz, to żaden uczciwy człowiek nie pozwoliłby sobie na utożsamianie się z tą organizacją.

UCZCIWY CZLOWIEK NIE WIDZI WSZEDZIE ZLA. nie badz taki PiS.

Data: 2010-10-26 18:20:21
Autor: Jarek nie obronił kżyża
Pedofilski kościół podzielony w sprawie in vitro.
Użytkownik "",heRsk"" <bigbrednie@banzai.pl> napisał

UCZCIWY CZLOWIEK NIE WIDZI WSZEDZIE ZLA. nie badz taki PiS.

Nie widzisz zła w seksualnym wykorzystywaniu dzieci przez księży?

 Przemysław Warzywny

Data: 2010-10-26 18:30:48
Autor: ,heÂŽsk
Pedofilski kościół podzielony w sprawie in vitro.
On Tue, 26 Oct 2010 18:20:21 +0200, Jarek nie obronił kżyża <Brońmy RP
przed pisem@..pl> wrote:

> UCZCIWY CZLOWIEK NIE WIDZI WSZEDZIE ZLA. nie badz taki PiS.
Nie widzisz zła w seksualnym wykorzystywaniu dzieci przez księży?

 czy tylko ksieza to robia? czegos wciaz nie rozumiesz.
 chodzi mi o TWOJE slownictwo tak podobne do slownictwa
 tych ktorych potepiasz.

Data: 2010-10-26 18:51:12
Autor: Jarek nie obronił kżyża
przed pisem@..pl> wrote:

> UCZCIWY CZLOWIEK NIE WIDZI WSZEDZIE ZLA. nie badz taki PiS.
Nie widzisz zła w seksualnym wykorzystywaniu dzieci przez księży?

czy tylko ksieza to robia?

Nie. Podaj nazwe ich organizacji, to też będę nazywał ją pedofilską.

 czegos wciaz nie rozumiesz.
chodzi mi o TWOJE slownictwo tak podobne do slownictwa
tych ktorych potepiasz.

Różnica między mną, a tymi, których potępiam jest taka, że ja mówię prawdę, a oni po prostu bezczelnie kłamią.

 Przemysław Warzywny

Data: 2010-10-26 18:54:30
Autor: heÂŽsk
Pedofilski kościół podzielony w sprawie in vitro.
On Tue, 26 Oct 2010 18:51:12 +0200, Jarek nie obronił kżyża <Brońmy RP
przed pisem@..pl> wrote:

> czy tylko ksieza to robia?
Nie. Podaj nazwe ich organizacji, to też będę nazywał ją pedofilską.

 sadze, ze jestes zbyt zacietrzewiony by zachowac zdrowy rozsadek.
 nie badz jak prezes, ktory za wszystko obwinia PO.

> [...]
Różnica między mną, a tymi, których potępiam jest taka, że ja mówię prawdę, a oni po prostu bezczelnie kłamią.

 oni mysla to samo o tobie. i co teraz ?  co sadzisz o rydzyku? jakos przycichl ostatnio.

Data: 2010-10-26 19:02:03
Autor: Jarek nie obronił kżyża
Pedofilski kościół podzielony w sprawie in vitro.

Użytkownik "heRsk" <bigbrednie@banzai.pl> napisał

oni mysla to samo o tobie. i co teraz ?

A na jakiej podstawie? Bo ja mogę podac bardzo dużo publikacji, które zezwalają mi na nazywanie kk , kościołem pedofilskim

Przemysław Warzywny

Data: 2010-10-26 19:04:54
Autor: heÂŽsk
Pedofilski kościół podzielony w sprawie in vitro.
On Tue, 26 Oct 2010 19:02:03 +0200, Jarek nie obronił kżyża <Brońmy RP
przed pisem@..pl> wrote:

Użytkownik "heRsk" <bigbrednie@banzai.pl> napisał

> oni mysla to samo o tobie. i co teraz ?

A na jakiej podstawie? Bo ja mogę podac bardzo dużo publikacji, które zezwalają mi na nazywanie kk , kościołem pedofilskim

 fakty i mity? prosze cie...

Data: 2010-10-26 19:12:19
Autor: Grzegorz Z.

przed pisem@..pl> wrote:

[...]

Znaczy jak "fakty i mity" piszą o pedofilii wśród księży to znaczy że tej
pedofilii nie ma?

Data: 2010-10-26 19:20:04
Autor: Jarek nie obronił kżyża

przed pisem@..pl> wrote:

[...]

I Hesk chce powiedziec, że różni się od picu.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-10-26 19:11:28
Autor: Grzegorz Z.

przed pisem@..pl> wrote:

czy tylko ksieza to robia?
Nie. Podaj nazwe ich organizacji, to też będę nazywał ją pedofilską.

 sadze, ze jestes zbyt zacietrzewiony by zachowac zdrowy rozsadek.
 nie badz jak prezes

A ty jesteś zbyt zacietrzewiony by podać tą nazwę?

Data: 2010-10-26 19:23:08
Autor: Jarek nie obronił kżyża

przed pisem@..pl> wrote:

[...]

Zacietrzewiony i wystraszony, że nie pójdzie do nieba.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-10-26 19:22:41
Autor: Polok_prawdziwy
Pedofilski kościół podzielony w sprawie in vitro.

Cyzbys niekojazyl loco siem rozchodzi...!?

- jesli "psejdzie", to DOBRANASZO, ajesli "niepsejdzie", to DYPLOMATYCNIE , znacysiem "zawse znarodem" ztego komfliktu wyjdzeiemy...

SPASIONEFRATRY lod tysiionca lot tak fungujom...!

Pedofilski kościół podzielony w sprawie in vitro.