Pedofilskiemu kościołowi się "odmieniło".

Data: 2010-11-20 21:40:16
Autor: Azor jest pedałem
Pedofilskiemu kościołowi się "odmieniło".
Benedykt XVI uważa, że w niektórych przypadkach stosowanie prezerwatyw jest uzasadnione, ale podkreśla, że nie jest to "prawdziwy" sposób prowadzenia walki z AIDS, ponieważ konieczna jest "humanizacja seksualności".

Papież wypowiedział się w ten sposób w swym wywiadzie książkowym zatytułowanym "Światło świata. Papież, Kościół i znaki czasu. Rozmowa z Ojcem Świętym Benedyktem XVI".

Rozmowę tę przeprowadził z papieżem niemiecki dziennikarz i pisarz Peter Seewald.

Benedykt XVI mówiąc o dopuszczalności stosowania prezerwatyw w niektórych przypadkach stwierdził, że może ono być uzasadnione "w intencji zredukowania ryzyka infekcji".
Nauczanie Kościoła od dawna odrzucało możliwości stosowania prezerwatyw jako sztucznego środka antykoncepcyjnego. Pod adresem Watykanu rozlegało się wiele głosów,. m.in. środowisk lekarskich, krytykujących to stanowisko. Wobec pandemii AIDS dziesiątkującej ludność w Afryce niektórzy biskupi afrykańscy dają wiernym przyzwolenie na stosowanie prezerwatyw.

Fragmenty książki-wywiadu, która pojawi się w księgarniach 23 listopada, opublikował w sobotę watykański dziennik "L'Osservatore Romano".

W tekście wywiadu, który składa się z 18 rozdziałów i ma 284 strony, papież mówi, że wśród pytań, które mu zadano "nie całkiem" zaskoczyło go pytanie o skandal wokół duchownych pedofilów, ale jego rozmiary były dla niego "ogromnym wstrząsem".

Papież mówi też w wywiadzie o własnych błędach i o tym, czego mu brakuje.

"Ja też się mylę", "brakuje mi przyjaciół" - te słowa Benedykta XVI z wywiadu przytacza "Il Giornale".

- Czy Wasza Świątobliwość boi się zamachu? - zapytał Seewald. W odpowiedzi usłyszał krótkie: "Nie".

Tak samo papież zareagował na uwagę: "Odnosi się wrażenie, że papież Benedykt pracuje bez przerwy i nie robi sobie żadnej pauzy".

Zapytany zaś o to, czy boi się mas ludzi, zapytał sam: "Czy naprawdę właściwe jest to, że papież występuje przed masami i postrzega się go jako gwiazdę?". Następnie zauważył, że wierni "mają wielkie pragnienie, by zobaczyć papieża", przy czym - dodał - nie chodzi o kontakt z osobą, ale z "reprezentantem sacrum". "W tym sensie trzeba to przyjąć bez uważania wiwatów tłumu za komplement dla własnej osoby" - stwierdził Benedykt XVI.

Na innej stronie książki wyznał, że nigdy nie myślał o dymisji. Mówiąc zaś o tym, że sam popełnia błędy papież wskazał , że można popełnić nawet więcej błędów wraz z upływem czasu, bo - jak ocenił nie jest się tak ostrożnym "jak na początku".

Peter Seewald zapytał Benedykta XVI, czy nie czuje się "zamknięty" w Watykanie i czy czasem z niego ucieka. "Tego nie robię, ale to, że nie mogę jechać na wycieczkę, odwiedzić przyjaciół albo po prostu zostać w domu, jak mogłem robić, kiedy mieszkałem w Pentling i jeździłem z moim bratem do miasta, do jakiejś restauracji albo coś zobaczyć, tego mi naprawdę brakuje" - wyznał.

"Im się człowiek robi starszy, tym bardziej brakuje mu inicjatywy i te braki lepiej znosi" - dodał nie bez ironii Benedykt XVI.

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/benedykt-xvi-w-niektorych-przypadkach-stosowanie-p,1,3791464,wiadomosc.html

Przemysław Warzywny

--

Dupowaty Hitler już się potknął w swoim nieudolnym marszu do władzy,
 o Joannę Kluzik-Rostowską i chłopkę Elżbietę Jakubiak.

Data: 2010-11-20 22:04:53
Autor: Grzegorz Z.
Azor jest pedałem napisał:

Benedykt XVI uważa, że w niektórych przypadkach stosowanie prezerwatyw jest uzasadnione

Ciekawe jak abc to skomentuje?

"langsam, aber sicher"

czy może:

"Deo gratias"

buuhheheheheh

--
"Tylko nie wołajcie Miśka!"
http://www.youtube.com/watch?v=kpGKZE4TBa0

Data: 2010-11-20 22:20:15
Autor: Azor jest pedałem

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:3qbn2qwuh2hx.n6k9326pfpcz$.dlg40tude.net...
Azor jest pedałem napisał:

[...]

Chyba w ogóle nie skomentuje.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-11-20 23:41:12
Autor: Grzegorz Z.

Azor jest pedałem napisał:

[...]

Szuka teraz gorączkowo tego artykułu o dziurkach większych od wirusów.

Data: 2010-11-21 00:16:18
Autor: Krzysiek
Pedofilskiemu kościołowi się "odmieniło".
Hallo,

Azor jest pedałem napisał:

[...]

moglby Pan troche mu pomoc, a nie tylko sie nasmiewac, to nieladnie...

Ogolnie, problem nie jest techniczny, a teologiczny, bo poczecie czlowieka obciazone jest
grzechem, ktory zmyc moze wylacznie Chrzest Swiety dokonany przez kaplana Swietego
Kosciola... hm... czy raczej przez Swietego Kaplana Swietego Kosciola... no... czy jakos tak...
i dlatego metody umozliwiajace unikniecia grzechu nalezy pochwalac. Jedynie
Przenajswietsza Panienka doznala niepokalanego poczecia i dlatego Krol Polski urodzil
sie bez grzechu. To byl jednak wyjatek, bo w normalnym ukladzie do poczecia potrzebny
jest kontakt z mezczyzna, przez co poczecie jest pokalane grzechem.
Dlatego z jednej strony trzeba polecac pozwalajace uniknac grzechu prezerwatywy, a z drugiej
zachecac do metod przy uzyciu ktorych kobieta moze poczac "nie znajac meza", takie
poczecie jest niepokalane.

No... takie wyjasnienie jest wodoszczelne i nie do zbicia i, na pewno Pan ABC bedzie
wdzieczny za gotowca ktorego moze wykorzystac przy swoich pierdo... eeeeh... przy
swoich naukach.

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2010-11-21 01:24:45
Autor: kochamspamWYTNIJTO
rekordowa głupota
> [...]

bedzie
wdzieczny za gotowca ktorego moze wykorzystac przy swoich pierdo... eeeeh...

WSZYSTKO co napisałeś jest kompletną bzdurą.
Zaprawdę, trzeba być wyjątkowym głupcem by coś takiego spłodzić.
Zapewne nie jesteś chrześcijaninem, ale należało przynajmnie przeczytać ze 3 hasła w Wikipedii.
Aż takiej głupoty na tej grupie nie spotkałem.
Bez poważania, ale za to z politowaniem.

Data: 2010-11-21 10:36:26
Autor: Krzysiek
rekordowa głupota
Hallo,

schrieb im Newsbeitrag news:6d67.0000008c.4ce866cdnewsgate.onet.pl...
[...]

[...]

wszystko?? Rozumiem, ze Krol Polski sie Panu nie podoba... cholerny antysemita...

To jest jezyk i argumentacja swietych i doktorow Swietego Kosciola i takich na psp
Pan nie spotka, jest za to Pan ABC, ale jemu troche do nich brakuje, juz mu kiedys doradzalem,
ze dotkniecie laski moze wiele mu naprostowac.

Politowanie, napisal Pan. Moze i zal?? Zal, ze nie udalo wam sie wszystkich pogan zabic
rzymsko-katolicki chrzescijaninie??

To nie chrzescijanska milosc blizniego, ale jej dzisiejsza BEZSILNOSC jest powodem,
ze nie plona dla nas stosy.

Nietzsche

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2010-11-21 23:29:55
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Krzysiek wrote:

[...]

ROTFL

Dzieciaku nie dyskutuj na tematy, na których zupełnie się nie znasz!

--
Pit

Data: 2010-11-22 17:58:04
Autor: Krzysiek
Pedofilskiemu kościołowi się "odmieniło".
Hallo.

"Pit Kowalski albo Nowak"  schrieb im Newsbeitrag news:icc6hs$gg2$1news.onet.pl...
[...]
ROTFL

Dzieciaku nie dyskutuj na tematy, na których zupełnie się nie znasz!

-- Pit

no dobrze, dziadek, pozaliles sie, ale widocznie skleroza spowodowala, ze zapomniales
powiedziec o co ci chodzilo, wiec -> skup sie i sprecyzuj jaka masz sprawe, bo bez tego
niewiele moge ci pomoc.

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2010-11-23 17:48:31
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Krzysiek wrote:

[...]

Dziadkiem może będę, ale jeszcze nie teraz. :)

W niepokalanym poczęciu chodzi o poczęcie Matki, a nie poczęcie Syna.
Maryja jest niepokalanie poczęta, bo urodziła się bez grzechu, również pierworodnego. Nie ma to żadnego związku ze współżyciem z mężczyzną czy bez.

Zanim zaczniesz wypisywać głupoty na grupach powinieneś nieco poczytać.
--
Pit

Data: 2010-11-23 21:57:17
Autor: Krzysiek
Pedofilskiemu kościołowi się "odmieniło".
Hallo,

"Pit Kowalski albo Nowak"  schrieb im Newsbeitrag news:icgr9r$p7i$1news.onet.pl...

[...]
[...]

ooo... teraz juz lepiej.
Jednak jezeli zalezalo Panu na poprawnosci, to powinien Pan jednak zrobic Copy&Paste jakiejs
definicji, bo wlasnymi slowami niezbyt Panu wychodzi i produkowany jest tylko niepotrzebny
chaos.
A wiec:
dogmat o niepokalanym poczeciu dotyczy Matki, a niepokalane poczecie dotyczy zarowno
Matki jak i Syna, o Synu nie wolno Panu zapominac, bo inaczej Inkwizycja znowu ruszy do
dzialania i wszyscy zle na tym wyjdziemy.
Czy Pan sprawdzil dokladnie do jakiego przypadku sie odnosze?? Tekst byl ironiczny, zgoda,
ale, ze byl glupi to musi Pan dopiero wykazac, a na razie jeszcze Pan nie zaczal.
Gdybym pisal o parach malzenskich, to nie ma zadnej potrzeby abym wymienial
wszystkie istniejace w Polsce czy na Ziemi, wystarczy gdy ogranicze ich liczbe
do potrzebnego mi kontekstu.
dalej:
Maryja jest niepokalanie poczeta, bo jest niepokalanie poczeta, a nie dlatego, ze urodzila sie
bez grzechu. Gdyby bylo inaczej, to nazwa brzmialaby niepokalanie urodzonej, a tak nie jest.
Nie zwraca Pan uwagi na uzywane slowa i ich znaczenie?? Bo ja zwracam i to duza.
dalej:
bez kontaktu z mezczyzna nie ma poczecia, nie ma grzechu. A unikanie grzechu trzeba pochwalic.
Zaprzeczy Pan?? A od tego juz niedaleko jest do rozwiniecia rozumienia metody in vitrio jako
niepokalanego poczecia, jak bedzie potrzeba to i pasujace teksty w Biblii sie znajdzie, znajda sie
i media chwalace madrosc Kosciola, tylko powoli, bez pospiechu, to tylko kwestia czasu
i rozwoju techniki, a stala i niezmienna nauka Swietego Kosciola elastycznie sie dopasuje.

Ale tak w ogole, to chodzilo mi o zupelnie cos innego, czego Pan nawet nie zauwazyl, a o dziwo,
Pan ABC moze jest i nawiedzony, ale zachowal sie bardzo przytomnie i konsekwentnie watek
omija, nietrudno sie domyslic, ze szybko spostrzegl gdzie tu jest sedno problemu.
A wlasnie jego odpowiedz by mnie ciekawila, zeby juz nie przedluzac to tylko w skrocie
dla Pana: w lutym obchodzone jest swieto Oczyszczenia NMP, a w grudniu swieto niepokalanego
poczecia - ale co wlasciwie obchodzone jest w lutym, bo swietuje sie przypadek, ktory w ogole
nie nastapil, zgodnie z doktrynami Maryja nie miala sie z czego oczyszczac, bo byla bez grzechu
i to swietuje sie w grudniu.
Wychodzi na to, ze w lutym swietuje sie stary zydowski zwyczaj stojacy w sprzecznosci
z aktualnymi doktrynami.
Ciekawi mnie wlasnie to, jak ci spadkobiercy Apostolow np: Pan ABC umieja uzasadnic te bzdety.

Ale najprawdopodobniej jest im obojetne co swieca, byle kasa sie zgadzala...

I to by bylo tyle, a Pana rady... nie zaszkodziloby, gdyby czasem o tych radach przypomnial Pan sobie
stojac przed lustrem.
Wcale by nie zaszkodzilo...

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2010-11-24 23:49:24
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Krzysiek wrote:

[...]

O widzę, że zadanie domowe odrobione. :)
No to czas na następne.

[...]

Uważasz, że można się urodzić bez poczęcia?
Jeśli była poczęta jako niepokalana, to również urodziła się, żyła i umarła niepokalana.

***
[...]

Nie świętuje się starego żydowskiego zwyczaju, a jedynie w sposób uroczysty upamiętnia się ważne wydarzenie w życiu Maryi i Jezusa, które związane było z żydowskim świętem oczyszczenia. Maryja była bardzo pobożna i stosowała się do tradycji starotestamentalnej, dlatego przestrzegała żydowskich świąt, stosowała posty... Samo wydarzenie nie ma żadnego związku z jej niepokalanym poczęciem, ani też jej oczyszczeniem i jej grzechem.

[...]

Ja stale się dokształcam. Stale się uczę, zwłaszcza odpowiadając na takie posty, wtedy szczególnie uczę się cierpliwości. :)

Kolejny temat na zadanie domowe dla Ciebie:

Czym jest grzech pierworodny i dlaczego Jezus również urodził się bez niego?

Odpowiedź pomoże Ci zrozumieć dlaczego piszesz bzdury w zaznaczonym przeze mnie znakami '***" fragmencie Twojej wypowiedzi.

Sorry Winnetou, ale jak się nie chodziło na katechezy, to trzeba teraz nadrabiać. :)
--
Pit

Data: 2010-11-24 23:52:33
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> napisał w wiadomości news:ick4qc$ek2$1news.onet.pl...
[...]

Może dla odmiany zajmiecie się ilością diabłów na czubku szpilki? Bardzo frapujący temat.
Bo o tym niepokalanym poczęciu już mnie znudziło.

Data: 2010-11-25 00:26:33
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Bogdan Idzikowski wrote:

[...]

Ależ nikt Ci nie każe czytać wszystkich wątków, a mnie babcia uczyła, że jak ktoś pyta, to trzeba mu odpowiedzieć, tym bardziej, gdy ciągle błądzi.

Żebyś nie miał skrupułów omijając ten wątek, to dodam, że ja Twoje wątki rzadko czytam, bo jak widzę autora i temat, od razu wiem o czym będzie.
Mógłbyś podać sam temat, a od razu bym Ci rzeczowo odpowiedział, ale nie sil się, to dla mnie marna zabawa.
--
Pit

Data: 2010-11-26 02:18:22
Autor: Krzysiek
Pedofilskiemu kościołowi się "odmieniło".
Hallo,

"Pit Kowalski albo Nowak"  schrieb im Newsbeitrag news:ick4qc$ek2$1news.onet.pl...
[...]

[...]

nie, nie uwazam, co w niczym Panu nie pomaga.
Przyczyna niepokalanego poczecia byla otrzymana laska, a nie niepokalane urodziny,
zycie czy smierc. Zwyczajnie wlasna ignorancje pokrywa Pan banialukami bedac
pewny racji z zalozenia.

To jest glownym powodem moich komentarzy tekstow Pana ABC czy Pana, bo posiadana
racje trzeba dowiesc lub wywiesc, a nie pierdolnac z mownicy.
To wcale nie sa sprawy wiary, tylko polityki, wlasnie tego jak rozumiane sa sprawy polityczne
poprzez ludzi gleboko przekonanych o wlasnych racjach.
Takie rozumienie zawsze owocuje morzem krwi i gorami trupow, komuchy sa tu dobrym przykladem,
ale nie jest to jedyny przyklad, bo nadgorliwy katolik jest w moich oczach rownie grozny, jak
nadgorliwy komuch.

***
[...]
***

[...]

Teraz, to zwyczajnie Pan klamie, bo w dniu 2 lutego Pan ABC wysyla komunikat
pod tytulem: "Oczyszczenie N.M. Panny [2kl.]" z tekstem:
"Oczyszczenie N. M. Panny czyli M. B. Gromnicznej, obchodzi Koœció³ dnia 40.
po BoÂżym Narodzieniu czyli 2. lutego na pamiÂątkĂŞ, Âże Marya Panna dnia 40. po
narodzeniu Boskiego DzieciÂątka zaniosÂła je wedle przepisu prawa MojÂżeszowego
do ÂświÂątyni Jerozolimskiej, aby je ofiarowaĂŚ Panu Bogu i za siebie zÂłoÂżyĂŚ
ofiarĂŞ oczyszczenia."

do czego otrzymuje moj komentarz:
"
Zauwazylem dodatkowo Pana wzmianke, ze Marya Panna za siebie zlozyla ofiare
oczyszczenia, a wiec byla obciazona grzechem, a niedawno pisal Pan o tym, ze byla
"pelna Laski". To dosyc dziwaczna konstrukcja, jezeli "pelnia Laski" plus nawiedzenie
Ducha Swietego mialoby owocowac grzechem, sadze, ze, po prostu, Panu te Talmudy
zaczynaja sie juz platac..."

z czego dokladnie widac, ze nie odnosze sie do tego, co mi sie wydaje, a opieram sie
na konkretnych tekstach. To nie papiez pisze na psp i nie papiez musi cokolwiek wyjasniac,
pisze Pan ABC i bedzie wyjasnial, albo pozostanie tylko drobnym agitatorkiem.
Pana tez to dotyczy.
Zadne dogmaty, doktryny czy ideologie nie maja wartosci same w sobie, a sa wylacznie
do rozumienia poprzez widzenie tych, ktorzy je glosza.

Pana krecenie wylazi dodatkowo poprzez fakt, ze do polowy XIX w. jak najbardziej bylo to
katolickie i obowiazujace swieto, bo dopiero wyprowadzenie dogmatu niepokalanego poczecia
pozbawilo je sensu istnienia, ortodoksi i protestanci obchodza je dalej, ale juz katolikow
mozna zapytac co obchodza oczekujac, ze odpowiedz bedzie czyms wiecej niz bredniami.
Ale chodzi  mi po glowie, ze zbyt duzo nie warto oczekiwac...

Dodatkowo, posilkuje Pan sie taka forma, ze nie jest swietowany zydowski zwyczaj, a tylko
upamietniony jest fakt, ze Jezus z Matka je swietowali, a to jest tylko lgarstwem, bo np:
katolicy nie upamietniaja swieta obrzezania, a powinni w/g tego, co Pan napisal.
A takze, nie upamietniaja tego, ze Jezus z Matka dzien swiety obchodzil w sobote,
bo ta poszla do smietnika i dzien swiety katolicy swietuja innego dnia.

Wiec w zaden sposob nie jest mozliwe wykazanie, ze chodzi jedynie o upamietnienie, tym
bardziej, ze samo oczyszczenie poloznicy jest takze katolickim zwyczajem i odbywalo
sie nastepujaco:

Zwykle sześć tygodni po porodzie następowało
oczyszczenie położnicy. Ceremoniał odbywał się w kościele.
Nieczysta kobieta wchodziła do kościoła bocznym wejściem,
przez zakrystię. Trzymając w ręku zapaloną świecę była
święcona wodą przez kapłana. Potem całowała stułę przechodziła
z księdzem przed główny ołtarz, gdzie odmawiali
modlitwy. Następnie całowała podany jej krzyż i sama
obchodziła ołtarz w przeciwną stronę do ruchu wskazówek
zegara. Potem składała ofiarę. Po dokonaniu tego
ceremoniału była już zwykłą kobietą.

Sens calosci zawarty jest w krotkim zdaniu: "Potem skladala ofiare"
A to juz pisalem wczesniej - chodzi o sprawy bardzo wazne, bo chodzi o kase.
Idzie tylko o to, jak sie to uzasadni i, jak na razie, potykacie sie razem z Panem ABC
o wlasne nogi.

[...]

[...]

Chodzi Panu o moje zdanie na temat grzechu pierworodnego czy o ktorys z komentarzy
do tekstow Pana ABC??

Alez ja chodzilem na katechezy, ogladalem tv, czytalem gazety - dlatego dzis umiem cos
powiedziec na temat katolicko-komuszych bredni.

-- Pit

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2010-11-23 22:24:28
Autor: kochamspamWYTNIJTO
poczęcie!
Krzysiek wrote:

> Hallo.
> [...]
> zapomniales powiedziec o co ci chodzilo, wiec -> skup sie i sprecyzuj jaka
> masz sprawe, bo bez tego niewiele moge ci pomoc.

Dziadkiem mo&iquest;e b&ecirc;d&ecirc;, ale jeszcze nie teraz. :)

W niepokalanym pocz&ecirc;ciu chodzi o pocz&ecirc;cie Matki, a nie pocz&ecirc;cie Syna.
Maryja jest niepokalanie pocz&ecirc;ta, bo urodzi&sup3;a si&ecirc; bez grzechu, równie&iquest; pierworodnego. Nie ma to &iquest;adnego zwi&plusmn;zku ze wspó&sup3;&iquest;yciem z m&ecirc;&iquest;czyzn&plusmn; czy bez.

Zanim zaczniesz wypisywa&aelig; g&sup3;upoty na grupach powiniene&para; nieco poczyta&aelig;.
-- Pit

Nie próbowałem niczego wyjaśniać "Krzysztofowi", bo uznałem że i tak to się nie uda. I faktycznie - na Pańskie wyjaśnienie, odpowiedział znowu nonsensami.

Chcę zwrócić tylko uwagę że mowa jest o POCZĘCIU - czyli Matka Boska była niepokalana już w momencie jej poczęcia (oczywiście za sprawą cudu).
Oznacza to zarazem że w myśl doktryny katolickiej człowiek powstaje już w momencie poczęcia-zapłodnienia.

--

Pedofilskiemu kościołowi się "odmieniło".