Pekanie lakieru na aluminiowej ramie & sztywny widelec a pekanie glowki:)

Data: 2009-08-17 08:21:25
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Pekanie lakieru na aluminiowej ramie & sztywny widelec a pekanie glowki:)
Mam szanse kupic taniej widelec sztywny i takie pytania:

Rama aluminiowa, 6-7letnia (wczesniej duzo przelezala), widać pękanie
lakieru na rurze podsiodlowej, przy glowce sterowej i w kilku innych
miejscach. Z przodu jest amortyzator jak cos.
O czym to swiadczy, i czy to "normalne"? Kiepskie malowanie? Rama ma
dlugie rurki jesli to ma znaczenie.
Wyglada to mw. tak: http://tinyurl.com/p69ydd

I drugie pytanie: jak ma sie pekanie glowki sterowej ramy (alu, ta co
wyzej) do sztywnego widelca (CrMo)?
Zalozenie sztywnego sztucca jest jednoznaczne z peknieciem glowki ramy
(predzej czy pozniej)? Jazda asfalt + las, spotkania z dziurami w
drodze, korzeniami, pniami itp, ale bez skakania:) bo to treking.
Czasami cale trasy w terenie, ale to glownie szutrowe i kamieniste.
Rurka sterowa ma 16cm wysokosci, 1 1/8". Czy jakosc dolnych misek
sterow ma jakies znaczenie?

Data: 2009-08-17 17:43:56
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 17.08.2009 17:21 użytkownik Michał 'miok' Rzeźnik napisał :
[...]

Kiepski lakier. Na pewno nie świadczy to o pękaniu ramy.

I drugie pytanie: jak ma sie pekanie glowki sterowej ramy (alu, ta co
wyzej) do sztywnego widelca (CrMo)?
Zalozenie sztywnego sztucca jest jednoznaczne z peknieciem glowki ramy
(predzej czy pozniej)?

Nie.

[...]

Nie, o ile są dobrze spasowane i wciśnięte.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-17 09:12:16
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Pekanie lakieru na aluminiowej ramie & sztywny widelec a pekanie glowki:)
Ok, przypomniało mi się jeszcze coś:
Czy można poznać po spawach czy stal to HiTen czy CroMo?

I która powinna lepiej tlumic drgania? Jak porownywalem to CrMo
wydawalo mi sie, ze o wiele lepiej dzialala, ale to moze byc kwestia
geometrii ramy

Data: 2009-08-17 20:45:46
Autor: jacek duma
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
[...]

Legendy mówią że CroMo jest super :-)
Ponoć ramy CroMo w dobrym stanie to teraz rarytas :-)
jd

Data: 2009-08-17 11:54:27
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 17 Sie, 20:45, jacek duma <du...@spam.pl> wrote:
Legendy mówią że CroMo jest super :-)
Ponoć ramy CroMo w dobrym stanie to teraz rarytas :-)
Jest super:) mam taka ramke, ale wypadla ze standardow - 1" stery,
sztyca 26,4mm, bolce na V-mulce tylko na widelcu. No i tylko na piasty
wielobiegowe, ale to nie problem

Data: 2009-08-26 12:43:43
Autor: mumia.lenina
Pekanie lakieru na aluminiowej ramie & sztywny widelec a pekanie glowki:)

I drugie pytanie: jak ma sie pekanie glowki sterowej ramy (alu, ta co
wyzej) do sztywnego widelca (CrMo)?

No wiesz, widelce są różne;)
Jeżeli masz ramę na klasyczne stery 1 1/8 to kup głębokie stery (jakieś DHowe) i
zapomnij o temacie, jeżeli masz główkę pod stery wewnętrzne/zintegrowane to
staraj się o tym nie myśleć (ja przynajmniej tak robię).
Osobiście mam ramę trekingowa Meridy ze sterami wewnętrznymi a do miej Dartmoora
streetowego (geometria widelca dokładnie pokrywa się z geometrią wzorcowego
amortyzatora trekingowego Meridy). Zrobiłem na tym 3-4 tysiące i jest OK.

Co do widelców to polecam właśnie cromax'a. Zanim go założyłem to nie wiedziałem
co to sztywny widelec (zbliżony do niego jest może stary sztuciec GT z roweru
syna), wcześniej miałem widelce robione przez Kondeja (to akurat kiepsko mu
wychodzi) pierwszy pękł (przy hamowaniu giął się o dobre 5 cm) a drugi zgiął się
podczas ostrego hamowania. Wbrew pozorom przy wyładowanych sakwach podczas
hamowania siły są naprawdę spore (udało mi się już parę razy złapać poślizg
przedniego koła na suchym i czystym asfalcie)

Wujek

Data: 2009-08-26 03:56:36
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 26 Sie, 12:43, mumia.len...@onet.eu wrote:

No wiesz, widelce są różne;)
Jeżeli masz ramę na klasyczne stery 1 1/8 to kup głębokie stery (jakieś DHowe) i
Tak, mam 1 1/8", nie zintegrowane

Osobiście mam ramę trekingowa Meridy ze sterami wewnętrznymi a do miej Dartmoora
streetowego (geometria widelca dokładnie pokrywa się z geometrią wzorcowego
amortyzatora trekingowego Meridy).
Jaka ma dlugosc ramion? Na 28" pasuje?

 Zanim go założyłem to nie wiedziałem
co to sztywny widelec (zbliżony do niego jest może stary sztuciec GT z roweru
syna), wcześniej miałem widelce robione przez Kondeja (to akurat kiepsko mu
On pracuje w Biobike? (bo u nich chce zamowic)

Data: 2009-08-26 13:46:02
Autor: mumia.lenina
> [...]

> streetowego (geometria widelca dokładnie pokrywa się z geometrią wzorcowego

Toć piszę - wzorcowy amortyzator trekingowy czyli na 28.
Problem jest z mocowaniem błotnika do korony ale ja zrobiłem mocowanie z
rozporowego korka zastępującego gwiazdkę, druty mocujesz na obejmach.

> wcześniej miałem widelce robione przez Kondeja (to akurat kiepsko mu
On pracuje w Biobike? (bo u nich chce zamowic)

Jest właścicielem;)
Masz ochotę to podeślę fotki pogiętego, zdjęcia pękniętego wywaliłem.
GORĄCO ODRADZAM

Wujek

Data: 2009-08-26 04:59:18
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 26 Sie, 13:46, mumia.len...@onet.eu wrote:
> [...]

Jest właścicielem;)
Masz ochotę to podeślę fotki pogiętego, zdjęcia pękniętego wywaliłem.
Szkoda:/
bo poszukalem tego Dartmoora i nie wiem czy mi geometrii nie zmieni,
bo wydaje mi sie ze amortyzator ktory mam teraz jest 10 mm wyzszy
(460mm), i rura sterowa ma 250mm - moze okazac sie za malo
No i waga - 1,78kg... przy okazji chcialem odchudzic rower. Juz Hi-
ten'owe (trekingowe) sa lzejsze.

Data: 2009-08-26 05:00:48
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
> [...]

Jest właścicielem;)
Masz ochotę to podeślę fotki pogiętego, zdjęcia pękniętego wywaliłem.
A zdjecia podeslij i opisz warunki w jakich sie giely (Twoja waga, czy
z bagazem itp).
Zadnej gwarancji nie bylo? Wymiana nie wchodzila w gre?

Data: 2009-08-26 14:17:41
Autor: mumia.lenina
> [...]

z bagazem itp).
Zadnej gwarancji nie bylo? Wymiana nie wchodzila w gre?

Pękniecie pierwszego zauważyłem przypadkiem.
Wysłałem do Torunia i po 3 czy 4 dniach miałem nowy - tu Kondej spisał sie na
medal (nie miałem żadnego paragonu), od ręki został zrobiony nowy trwało tylko
malowanie i transport.
Drugi zgiął się podczas nagłego hamowania - zza samochodu wyskoczył mi pod koła
klient biegnący do toitoja:)
Mogłem wysłać i pewnie dostał bym nowy tyle że dla mnie sprzęt ma być pewny a do
kolejnego produktu Kondeja zaufania bym nie miał. Sugerowano mi żebym ten nowy
sprzedał na allegro ale ......
Ważę 90-95kg i standardowo jeżdżę z 1 sakwą (Ulok itp razem będzie z 5 kg).

Wysokość - te 45cm to praktycznie standard, jak mierzysz swój to weź pod uwagę
SAG (ugięcie wstępne)

Wujek

Data: 2009-08-26 05:23:09
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 26 Sie, 14:17, mumia.len...@onet.eu wrote:
> [...]

sprzedał na allegro ale ......
Ważę 90-95kg i standardowo jeżdżę z 1 sakwą (Ulok itp razem będzie z 5 kg).
Ja waze 71kg, rower odchudzam, a i na kilka dni potrafie sie lekko
spakowac. Moze sprobuje:)
Ile kosztowal w Biobike (razem z wysylka)?

Wysokość - te 45cm to praktycznie standard, jak mierzysz swój to weź pod uwagę
SAG (ugięcie wstępne)
Racja, mozesz wyslac na priv fotki tego wygietego i jak wyglada rower
z tym Dartmoorem?

Data: 2009-08-26 14:37:04
Autor: mumia.lenina
> [...]

> Ważę 90-95kg i standardowo jeżdżę z 1 sakwą (Ulok itp razem będzie z 5 kg).
Ja waze 71kg, rower odchudzam, a i na kilka dni potrafie sie lekko

Twoja decyzja, jak pisałem dla mnie kilogram w te czy w te nie gra roli, liczy
się niezawodność

Ile kosztowal w Biobike (razem z wysylka)?

O ile pamiętam 120 (CrMo)

Racja, mozesz wyslac na priv fotki tego wygietego i jak wyglada rower
z tym Dartmoorem?

Oczywista, jaką masz pojemność skrzynki?

Wujek

Data: 2009-08-26 05:49:46
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 26 Sie, 14:37, mumia.len...@onet.eu wrote:
> Ja waze 71kg, rower odchudzam, a i na kilka dni potrafie sie lekko
> spakowac. Moze sprobuje:)

Twoja decyzja, jak pisałem dla mnie kilogram w te czy w te nie gra roli, liczy
się niezawodność
Zaryzykuje, moze masz wyjatkowe zdolnosci do giecia:)
To byla wina wykonania, grubosci scianek?
Bo ten Cromax na pancerny wyglada, a ja nawet sie zastanawialem nad
czyms podobnym:
http://tinyurl.com/mz98oq jak sie montowalo w starszych rowerach
trekingowych. Znajomy kilkanascie lat na czyms takim jezdzi (tez z
sakwami) i sie trzyma.

> Racja, mozesz wyslac na priv fotki tego wygietego i jak wyglada rower
> z tym Dartmoorem?

Oczywista, jaką masz pojemność skrzynki?
Mam jeszcze 6,9Gb wolnego wiec postaraj sie calej nie zajac:)
(najlepiej 2mb na JEDEN plik, calosc moze zajmowac wiecej)

Data: 2009-08-26 15:01:52
Autor: mumia.lenina
Pekanie lakieru na aluminiowej ramie & sztywny widelec a pekanie glowki:)

To byla wina wykonania, grubosci scianek?

IMHO wina projektu. Zobaczysz na zdjęciach

Bo ten Cromax na pancerny wyglada, a ja nawet sie zastanawialem nad
czyms podobnym:
http://tinyurl.com/mz98oq

Również z tego typu widelcami jeździłem i nic się nie działo.
Popróbowałem jednak tarczy i chciałem widelec na 28 z mocowaniem do tarcz
(cromax nie ma piwotów). Klient wystawiał za 140 śliczności sztuciec na allegro. 2 razy wystawiał,
kombinowałem, negocjowałem aż ktoś kupił. Identyczne ale sygnowane przez Acenta
weszły na rynek 2-3 miesiące potem po 600;))

Wujek

--

Pekanie lakieru na aluminiowej ramie & sztywny widelec a pekanie glowki:)