Pekao SA czy MBank?

Data: 2010-11-01 12:26:40
Autor: zdumiony
Pekao SA czy MBank?
W Pekao płacę 11 zł miesięcznie za prowadzenie rachunku, mam grosze przychodu z odsetek. Dobrze że jest dużo bankomatów Pekao ale w mojej miejscowo¶ci jest tylko Bank Spółdzielczy im. Stefczyka gdzie za wybranie 1000 zł płaci sie 50 zł.
Czy warto zlikwodować konto Pekao i wypłacać z bankomatu z MBanku? Do tej pory nie wypłacałem bo były opłaty ale jest możliwo¶ć stałej miesięcznej opłaty i możliwo¶ć wypł±ty z wszystkich (?) bankomatów.
A może lepiej zlikwidować to konto i założyć nowe w Pekao na nowych warunkach?

Data: 2010-11-01 12:47:54
Autor: knrdz
Pekao SA czy MBank?
zdumiony pisze:

Czy warto zlikwodować konto Pekao i wypłacać z bankomatu z MBanku? Do tej pory nie wypłacałem bo były opłaty ale jest możliwo¶ć stałej miesięcznej opłaty i możliwo¶ć wypł±ty z wszystkich (?) bankomatów.

Zlikwidować Pekao i NIE wypłacać z bankomatu z mbanku tylko albo też zlikwidować, albo sobie ich kartę pozostawić jako rezerwow± czy do płatno¶ci bezgotówkowych, a do wypłat założyć openonline albo getinonline, z możliwo¶ci± wypłaty ze wszystkich bankomatów bez stałej miesięcznej opłaty.

Data: 2010-11-01 17:36:54
Autor: Tomasz Opalski
Pekao SA czy MBank?
knrdz <proemld@vagrevn.cy> napisał(a):

[...]

Open + mBank - ja bym wła¶nie taki tandem wybrał. mBanku bym zdecydowanie nie likwidował. Co by nie mówić o ofercie mBanku, która ostatnio niczym wybitnym nie zachwyca, to jednak jest to sprawdzony system, konto i karta za free, a w razie czego za 5 PLN jest alternatywa dla wypłat, gdyby¶ w Open jak±¶ wpadkę zaliczył.

Data: 2010-11-01 18:57:33
Autor: knrdz
Pekao SA czy MBank?
Tomasz Opalski pisze:

Open + mBank

Zamiast open jednak getinonline skarbonkowe (chyba że konto z promocyjnym gadżetem, to obojętnie). Przy krótkich i zoptymalizowanych lokatach dodatkowa złotówka to pewnie tyle co oprocentowanie o 1% wyższe.

Data: 2010-11-01 21:49:42
Autor: knrdz
Pekao SA czy MBank?
knrdz pisze:

lokatach dodatkowa złotówka to pewnie tyle co oprocentowanie o 1% wyższe.

Przesadziłem bo zapomniałem że w GO minimalna lokata to 1000, a nie 500 jak w OO. Jednak i tak się opłaca - dwa razy mniej lokat do założenia i na trzymiesięcznych wychodzi netto 5,42% vs 5,17% na zoptymalizowanych w OO.

Data: 2010-11-01 22:25:04
Autor: Tomasz Opalski
Pekao SA czy MBank?
> [...]

Przesadziłem bo zapomniałem że w GO minimalna lokata to 1000, a nie 500 jak w OO. Jednak i tak się opłaca - dwa razy mniej lokat do założenia i na trzymiesięcznych wychodzi netto 5,42% vs 5,17% na zoptymalizowanych w OO.

I z tego co zajrzałem na stronę Getin, różnica w ofertach jest też taka, że na ichniej KK trzeba wyrabiać jaki¶ miesięczny /niewysoki/ limit, a ta przez po¶rednika jest z definicji za 0 PLN.

Data: 2010-11-01 12:53:39
Autor: zlotowinfo
Pekao SA czy MBank?
nowe konta typowo internetowe s± bezpłatne i przelewy tez
nie ukrywam że nie analizowałem dodatkowych oplat jak karta i inne

Data: 2010-11-01 12:54:59
Autor: zdumiony
Pekao SA czy MBank?
Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iam85g$cc2$1news.onet.pl...
A może lepiej zlikwidować to konto i założyć nowe w Pekao na nowych warunkach?

Eurokonto Aktywne Plus tylko niewiele lepiej natomiast Eurokonto Net wygl±da dobrze gdy przelewy tylko przez internet:
http://www.bankier.pl/fo/konta/narzedzia/profil/?produkt_id=21872

Data: 2010-11-01 13:06:22
Autor: zdumiony
Pekao SA czy MBank?
Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iam9qj$ghp$1news.onet.pl...
Eurokonto Aktywne Plus tylko niewiele lepiej natomiast Eurokonto Net wygl±da dobrze gdy przelewy tylko przez internet:
http://www.bankier.pl/fo/konta/narzedzia/profil/?produkt_id=21872

Z tego co widzę to Eurokonto Net bezpłatne, Eurokonto Aktywne Plus płatne ale jest Ubezpieczenie Assistance - czy jest opłacalne?

Data: 2010-11-01 16:02:16
Autor: Kotlet
Pekao SA czy MBank?
W dniu 2010-11-01 12:26, zdumiony pisze:
[...]

buahahahahaha

http://nowedopalacze.eu/
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl/

Data: 2010-11-01 20:53:15
Autor: Grzexs
Pekao SA czy MBank?
[...]

Likwidowanie konta w Pekao zawsze polecam.

A może DBnet do darmowych wypłat z bankomatów i mBank do całej reszty? A może w Twojej okolicy jest jaki¶ BS i ma przyzwoite warunki - wtedy zyskałby¶ możliwo¶ć wpłat.
--
Grzexs

Data: 2010-11-02 09:14:27
Autor: zdumiony
Pekao SA czy MBank?
Użytkownik "Grzexs" <grzexs@gaXzeta.pXl> napisał w wiadomo¶ci news:ian5r5$b2m$1inews.gazeta.pl...
może w Twojej okolicy jest jaki¶ BS i ma przyzwoite warunki - wtedy zyskałby¶ możliwo¶ć wpłat.

W mojej miejscowo¶ci jest Bank Spółdzielczy im. Stefczyka gdzie jednak bankomat bez prowizji obsługuje jedynie karty BS i BGŻ.

Data: 2010-11-02 09:25:33
Autor: xbartx
Pekao SA czy MBank?
Dnia Tue, 02 Nov 2010 09:14:27 +0100, zdumiony napisał(a):

W mojej miejscowości jest Bank Spółdzielczy im. Stefczyka gdzie jednak
bankomat bez prowizji obsługuje jedynie karty BS i BGŻ.

Tak jak już napisało kilka osób. Zamknij konto w PEKAO a prócz mBanku otwórz sobie konto do darmowych wypłata w którymś z: DBnet/Getinonline/
OpenFinance. Jak nie chcesz mieć dwóch kont to włącz sobie za 5 pln darmowe wypłaty z wszystkich bankomatów w PL w mBanku.

--
xbartx

Data: 2010-11-02 18:35:40
Autor: zdumiony
Pekao SA czy MBank?
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:iaolec$mkk$3inews.gazeta.pl...
[...]

Właśnie zastanawiam się nad tymi dwoma możliwościami. Albo jedno konto mBank albo dwa, pierwsze w Getinonline. Teraz jest tak że wpłaty przychodzą do Pekao, stamtąd wybieram kartą i trochę przesyłam do mBanku aby kupować coś przez internet. Z tego co piszą, opłaty za wybranie z bankomatu z mBanku są niewielkie - 5 zł lub 5 zł miesięcznie - ta druga opcja lepsza, bo zwykle będę wybierał dwa razy w miesiącu.
Zaoszczędzić można te 5 zł zakładając konto Getinonline. Problemem jest tu kontakt. Nie mogłem się w żaden sposób dodzwonić. Nawet wypełniając formularz na http://getinonline.pl/kontakt nieodpowiedzieli. Z tego powodu znacznie lepszy jest mBank, co prawda mlinia kosztuje 60 groszy za minutę ale można się dodzwonić. Zarówno mBank jak Getinonline mówią że wypłata z każdego bankomatu jest bezpłatna, Bank Spółdzielczy mówi co innego.

Data: 2010-11-02 19:54:31
Autor: zdumiony
Pekao SA czy MBank?
Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:iapi5c$ijg$1news.onet.pl...
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:iaolec$mkk$3inews.gazeta.pl...
za minutÄ™  ale moĹĽna siÄ™ dodzwonić. ZarĂłwno mBank jak Getinonline mĂłwiÄ…
ĹĽe wypĹ‚ata z  kaĹĽdego bankomatu jest bezpĹ‚atna, Bank Spółdzielczy mĂłwi
co innego.

Coraz bardziej przekonuję się do mBanku. Zamiast dzwonienia jest dotępny 24 h/dobę czat z którego dowiedziałem się że bez płacenia 5 zł miesięcznie można wybierać bezpłatnie z bankomatu z pobliskiej miejscowości (gdzie dotychczas korzystałem z bankomatu Pekao) a w najgorszym wypadku z innego kosztuje tylko 5 zł.

Data: 2010-11-02 19:05:55
Autor: xbartx
Pekao SA czy MBank?
Dnia Tue, 02 Nov 2010 19:54:31 +0100, zdumiony napisał(a):

[...]

Z tych innych kont też będziesz mógł wybierać tak samo. W Getinonline mogą być teraz kłopoty, bo niedawno wystartowali z tą nową usługą. W zależności ile robisz przelewów etc to możesz się zastanowić nad:

http://getinonline.pl/Konto_skarbonkowe

zawsze coś tam Ci dodatkowo wpadnie, nie zapłacisz 5 pln za kartę miesięcznie a bankomaty będziesz miał do dyspozycji te same co w mBanku.
Co do tego bankomatu w Twojej miejscowości, to jeżeli można tam wypłacić z BGŻ to IMO na 99% i będzie można z mBanku/Getin/OF.

Data: 2010-11-03 12:17:58
Autor: knrdz
Pekao SA czy MBank?
xbartx pisze:

zależności ile robisz przelewów etc to możesz się zastanowić nad:

Samo "etc", bez przelewów - gdyby było tak pięknie każdy zarabiałby lejąc tam i nazad.

Data: 2010-11-03 19:51:48
Autor: Grzexs
Pekao SA czy MBank?
[...]

To znaczy, że mieszkasz w Bielsku Dużym!

5 zł/m-c za konto to trochę jednak - jak dla mnie - za dużo, więc ten BS odpada.

A swoj± drog± - miałem kiedy¶ VE banku spółdzielczego i działała bez opłat w sieciach BPS, GBW i w bankomatach BGŻ, KB i jakiego¶ bliżej nieznanego MR Banku, czyli zupełnie nieĽle jak na darmowe konto z darmow± kart±.
--
Grzexs

Data: 2010-11-03 02:18:16
Autor: kashmiri
Pekao SA czy MBank?
zdumiony <zdumiony@jestem.pl> dared to write:
W Pekao płacę 11 zł miesięcznie za prowadzenie rachunku, mam grosze przychodu z odsetek. Dobrze że jest dużo bankomatów Pekao ale w mojej miejscowo¶ci jest tylko Bank Spółdzielczy im. Stefczyka
/.../

W IV RP należy pisać: "p.w. ¦w. Stefczyka".

k.

Data: 2010-11-03 05:03:22
Autor: MK
Pekao SA czy MBank?
On 1 Lis, 12:26, "zdumiony" <zdumi...@jestem.pl> wrote:
[...]

Ja tam poprosilem mBank o umozliwienie bezprowizyjnej wyplaty ze
wszystkich bankomatow bez oplat za karte karte i bez ryczaltu. I
powiem, ze jestem pod wrazeniem... po nieco ponad tygodniu dostalem
odpowiedz, ze  zostane zwolniony z oplaty miesiecznej za karte na
niestandardowych warunkach (karta pozwala na bezprowizyjne wyplaty z
bankomatow). Dodam, ze powiedzialem wprost, ze karta debetowa sluzy mi
wylacznie do wyplat z bankomatowi nie zamierzam jej uzywac do
platnosci bezgotowkowych.

Taki mBank to ja moge polecac :).

MK

Data: 2010-11-03 13:33:29
Autor: zdumiony
Pekao SA czy MBank?
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:56b3ed6d-ce62-4e89-8448-89bc091294cb26g2000yqv.googlegroups.com...
[...]

Czyli nie płacisz ani 5 zł miesięcznie ani 5 zł za wypłatę z obcego bankomatu? Jako argumeny wystarczyło tylko to że karta służy wył±cznie do wypłat z bankomatów, co je¶li by wykonać płatno¶ć bezgotówkow±?

Data: 2010-11-03 06:07:36
Autor: MK
Pekao SA czy MBank?
On 3 Lis, 13:33, "zdumiony" <zdumi...@jestem.pl> wrote:

Czyli nie płacisz ani 5 zł miesięcznie ani 5 zł za wypłatę z obcego
bankomatu?

Dokladnie, a w zasadzie to poprosilem o karte, ktora domyslnie ma
bezprowizyjne wyplaty, a nie bede ponosil kosztow jej uzytkowania.

Jako argumeny wystarczyło tylko to że karta służy wył±cznie do
wypłat z bankomatów, co je¶li by wykonać płatno¶ć bezgotówkow±?

To akurat dla banku jest wada, bo od transakcji bezgotowkowej ma
prowizje. Jak dokonuje tylko bezprowizjnych wyplat gotowkowych to
generuje tylko koszty.
Argumentow, ktorych uzylem byly
- oferty konkurencyjnych bankow pozwalajacych na bezplatne uzytkowanie
konta i bezprowizyjne bankomaty (np. Deutsche Bank, Citi)
- spadek intercharge
- nieoprocentowany rachunek w mBanku
- co do zasady niechec do oplat za wyplaty z bankomatow
Pani po drugiej stronie sluchawki zapytala mnie czy moje wynagrodzenie
wplywa do banku i powiedziala, ze zorientuje sie czy bedzie mozliwosc
wydania karty bez naliczania oplaty miesiecznej. Po kilku dniach
oddzwonila, i powiedziala, ze uzyskala zgode na zwolnienie z
oplaty :).

Hehe... przez ostatnie kilka lat mBank wydawal mi sie taki nijaki, ale
okazuje sie, ze jednak mozna od nich oczekiwa czegos wiecej poza
dobrej jakosci samoobsluga i standardowym postepowaniem zgodnie z
TOiP :).

MK

Data: 2010-11-03 14:14:02
Autor: xbartx
Pekao SA czy MBank?
Dnia Wed, 03 Nov 2010 06:07:36 -0700, MK napisał(a):

Hehe... przez ostatnie kilka lat mBank wydawal mi sie taki nijaki, ale
okazuje sie, ze jednak mozna od nich oczekiwa czegos wiecej poza dobrej
jakosci samoobsluga i standardowym postepowaniem zgodnie z TOiP :).

No rzeczywiście jak na mBank to można powiedzieć, że jest to dosyć szokujące niestandardowe załatwienie sprawy. Ciekawe czy to jednorazowa sytuacja czy jakiś grubsze zmiany tam nastąpiły. A może to wynik aktualnie nasilającej się dosyć mocno konkurencji?

--
xbartx

Data: 2010-11-03 19:55:00
Autor: Grzexs
Pekao SA czy MBank?
[...]

Nie, normalnie jestem w podwójnym szoku! Mnie przydzielali linię debetow± od kwietnia do wrze¶nia!

--
Grzexs

Pekao SA czy MBank?