Pekao SA i NESTE

Data: 2009-09-27 20:29:35
Autor: glang
Pekao SA i NESTE
witam
dlaczego tankując na stacji paliw NESTE i płacąc kartą PeKaO SA róznica w kwocie zadeklarowanej a faktycznego tankowania zwracana jest po kilku dniach?
płacąc kartą innego banku zawsze pobierana jest kwota wartości paliwa nie ma żadnych zwrotów od banku
5-6 dni opóźnienia to sporo
pzdr
GL

Data: 2009-09-27 23:06:41
Autor: Slavekk
Pekao SA i NESTE
Użytkownik "glang" <glang@o2222222.pl> napisał w wiadomości news:h9obi6$m7m$1nemesis.news.neostrada.pl...
witam
dlaczego tankując na stacji paliw NESTE i płacąc kartą PeKaO SA róznica w kwocie zadeklarowanej a faktycznego tankowania zwracana jest po kilku dniach?

Bo tak

płacąc kartą innego banku zawsze pobierana jest kwota wartości paliwa nie ma żadnych zwrotów od banku

Nieprawda.
Nawet przy karcie tego samego banku jest raz tak raz tak

5-6 dni opóźnienia to sporo

ale nie wieczność

Sławek

Data: 2009-09-28 19:00:44
Autor: glang
Pekao SA i NESTE
dlaczego tankując na stacji paliw NESTE i płacąc kartą PeKaO SA róznica w kwocie zadeklarowanej a faktycznego tankowania zwracana jest po kilku dniach?

Bo tak

to się wysiliłeś. no ale tacy pacjenci też potrzebni :)

płacąc kartą innego banku zawsze pobierana jest kwota wartości paliwa nie ma żadnych zwrotów od banku
Nieprawda.
Nawet przy karcie tego samego banku jest raz tak raz tak

tankuję na NESTE od wielu lat i nigdy mi się to nie zdarzyło. tylko PeKaO SA

5-6 dni opóźnienia to sporo
ale nie wieczność

masz rację nie wieczność ale trzeba pilnować a jak człowiek przyzwyczajony do innego standardu to cięzko się przyzwyczaić do gorszego :)

pzdr
GL

Data: 2009-09-28 09:03:45
Autor: Valdi.Pavlack
Pekao SA i NESTE
"glang" news:h9obi6$m7m$1nemesis.news.neostrada.pl

witam

Czołem!

dlaczego tankując na stacji paliw NESTE i płacąc kartą PeKaO SA róznica w
kwocie zadeklarowanej a faktycznego tankowania zwracana jest po kilku
dniach?

Zauważyłem pewną normę - jeżeli od jednego do drugiego tankowania nie minął
okres, chyba 14 dniu to automatycznie na koncie masz blokowane tyle za ile
rzeczywiście zatankowałeś (ING, mBank, Getin). Po zrobieniu sobie dłuższej
przerwy w zalewaniu baku na Neste na koncie miałem przyblokowane tyle ile
zadeklarowałem, dopiero przy rozliczeniu transakcji zabrali sobie z konta
tyle ile w rzeczywistości zapłaciłem za paliwo.

płacąc kartą innego banku zawsze pobierana jest kwota wartości paliwa nie
ma
żadnych zwrotów od banku

Jaki bank jeżeli można spytać?

5-6 dni opóźnienia to sporo

Zmień bank - nie będziesz się denerwował :)
U mnie rekord ściągania za paliwo z neste to max. 3 dni robocze od
tankowania - było wtedy płacone niemiecką kartą.
Standardowo w przypadku ww. banków kasa była ściągania najczęściej na drugi
dzień, max. 2 dni po tankowaniu.

Data: 2009-09-28 09:12:20
Autor: otrov
Pekao SA i NESTE
glang pisze:
[...]

Rozwiązania:

1. Płać kartą innego banku.
2. Wyrób kartę kredytową (będziesz miał wtedy gdzieś opóźnienia).

o.

PS. Ja płaciłem aliorem i citi (kk w obu wypadkach) i nigdy nie miałem pobrane więcej niż zatankowałem. Może dlatego, że zawsze po tankowaniu brałem paragon (wymaga ponownego wsunięcia karty - może wtedy jest robiona przy okazji korekta obciążenia?).

Data: 2009-09-28 11:02:02
Autor: Valdi.Pavlack
Pekao SA i NESTE
"otrov" news:h9pnld$ig6$1news.wp.pl

[...]

Nie ma reguły :) Też zawszę biorę paragon i raz jest blokada na taką kwotę
jaką zadeklarowałem a czasem jest zablokowane tyle za ile rzeczywiście
zalałem bak.

Data: 2009-09-28 11:34:01
Autor: MrMrooz
Pekao SA i NESTE
glang <glang@o2222222.pl> napisał(a):
[...]
Chyba pozostaje Ci sie cieszyc, ze bank sam Ci zwraca, ja jak pamietam, mialem tak, ze musialem pisac do banku o zwrot - placilem karta maestro pekao ze 2 razy w sytuacjach awaryjnych. Ten bank tak chyba ma - obciazenia karty (rowniez wyplaty z obcych bankomatow) ksieguje w momencie zrobienia blokady, tam nie ma blokad jak np. w mBanku po prostu. W wiekszosci wypadkow (np. wyplaty z bankomatow) kwota jest taka sama i nie jest to problem. Za drugim razem na Neste jak musialem uzyc karty pekao po prostu zrobilem jakbym tankowal za gotowke - wpisalem kwote taka, zeby na pewno nie nalac do pelna - ze 100 PLN. A i tak obciazenie bylo na 99,99 :-), wiec o grosz sie musialem upomniec. Fakt ze zwrot byl w ciagu kilku dni - ale nie jest to tak jak chyba powinno.

Pozdrawiam
Michal M

Data: 2009-09-28 14:41:50
Autor: Krzysztof Halasa
Pekao SA i NESTE
"MrMrooz " <mrmrooz@WYTNIJ.gazeta.pl> writes:

[...]

To raczej niemozliwe, blokady bardzo czesto nie koncza sie zadnym
obciazeniem, czesto tez sumy sa rozne.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-09-28 13:48:46
Autor: MrMrooz
Pekao SA i NESTE
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> napisał(a):
> [...]

> blokady,

To raczej niemozliwe, blokady bardzo czesto nie koncza sie zadnym
Gdybym nie miał konta w pekao sa, to bym się z tobą zgodził. Ale w przypadku tego banku nie wiem jak wytłumaczyc pojawianie się transakcji w historii praktycznie tego samego dnia co transakcja - i to niezaleznie czy to bankomat wlasny (to rozumiem) czy tez obcy lub platnosc w sklepie.
Tak bylo na pewno ponad roku temu - ostatnio sutuacje z Neste (obciazenie na zadeklarowana kwote) i potem zwrot roznicy mialem w maju 2008. Czy cos sie zmienilo - nie wiem, bo juz nie uzywam tego.
Natomisast post inijatora watku sugeruje ze zmienilo sie tyle, ze zracaja automatycznie. Ale wychodzi ze obciazaja z data blokady a nie transakcji.

Pozdrawiam
Michal M

Data: 2009-09-28 16:57:20
Autor: Krzysztof Halasa
Pekao SA i NESTE
> [...]

Gdybym nie miał konta w pekao sa, to bym się z tobą zgodził. Ale w przypadku tego banku nie wiem jak wytłumaczyc pojawianie się transakcji w historii praktycznie tego samego dnia co transakcja - i to niezaleznie czy to bankomat
              ^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]
                                           ^^^^^^^^^^^^^^

Ale rozumiesz ze piszesz o dwoch niezaleznych od siebie sprawach?

Jedna sprawa jest ksiegowanie _z_data_ transakcji (= blokady) zamiast
z data obciazenia, i to niektore banki praktykuja, mimo pewnych
problemow, z jakimi sie to wiaze (np. mozliwa wczesniejsza data
transakcji niz blokady). Jest to IMHO jakies tam oszukiwanie klientow.

Czyms zupelnie innym jest ksiegowanie _w_momencie_ transakcji (=
blokady), i tego raczej nie da sie robic (pomijajac specjalne uklady
dwustronne), gdyz wiele blokad nie musi wcale konczyc sie rozliczeniem,
albo sumy moga sie roznic itd.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-09-28 22:31:48
Autor: MrMrooz
Pekao SA i NESTE
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> napisał(a):

Ale rozumiesz ze piszesz o dwoch niezaleznych od siebie sprawach?

Ok, przyznaje, ze moglem troche to zagmatwac. Ale wiem o czym pisze i wiem jak wyglada (-lo) to w pekao sa. Place w sklepie 77,65 dzis - i dzis chwile po platnosci taka kwota jest sciagana z konta tak jakbym zrobil przelew. Wyplacam z bankomatu (np euronet) - i tego samego dnia znika mi z konta kwota wyplaty. Tankuje na Neste (kwota zadeklarowana 150 PLN) i sciagaja mi z konta 150 PLN, niezaleznie od tego ze wlalem faktycznie za 100 PLN! Jak widze teraz - bank zwraca różnicę - po kilku dniach (czyli kiedy przychodzi jakies potwierdzenie transakcji). I wydaje mi się za ten bank tak ma od dawna - znalazlem wlasnie korespondencje wewnetrzna z nimi z 2003 roku (sic!), gdzie raklamuje podwojne pobranie kwoty transakcji - przy pierwszej probie wyskoczyl komunikat, ze transakcja nie moze byc zrealizowana. Przy drugiej zostala dokonana. Bylo to 19go sierpnia a bank zwrocil pieniadze na poczatku wrzesnia - czyli po okolo dwoch tygodniach. Kolejna taka sprawa - listopad 2006 i ponownie maj 2008 na Neste (tu roznica pomiedzy kwota zadeklarowana i faktycznie zatankowana - tyle ze zwrot juz po 5ciu dniach, ale po mojej interwencji).

Wiecej negatywnych przykladow nie mam, bo karta pekao sluzyla glownie do wyplat z bankomatow, ale przy wieloletnim korzystaniu z KK BWZBK, BPHu i Citi oraz debetowek mBanku i Lukasa nie zdarzylo mi sie cos takiego.

Ja wiem ze trudno w to uwierzyc, ale tak bylo. Pozdrawiam
Michał M

Data: 2009-09-29 14:39:38
Autor: Krzysztof Halasa
Pekao SA i NESTE
"MrMrooz " <mrmrooz@WYTNIJ.gazeta.pl> writes:

Ja wiem ze trudno w to uwierzyc, ale tak bylo.

Bardzo ciekawe. Ale z objawow wynika ze rzeczywiscie tak jest.
Istotnie trudno uwierzyc.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-09-29 07:56:32
Autor: Damian
Pekao SA i NESTE
ciesz sie , ze mozesz juz placic karta pekao na neste,
kiedys bank mial darmowa "reklame" bo to byla jedyna karta, ktora placic nie mozna bylo i neste lojalnie uprzedzalo

Pekao SA i NESTE