Pekao SA i NESTE

Data: 2009-09-28 11:34:01
Autor: MrMrooz
Pekao SA i NESTE
glang <glang@o2222222.pl> napisał(a):
witam
dlaczego tankując na stacji paliw NESTE i płacąc kartą PeKaO SA róznica w kwocie zadeklarowanej a faktycznego tankowania zwracana jest po kilku dniach?
płacąc kartą innego banku zawsze pobierana jest kwota wartości paliwa nie
ma
żadnych zwrotów od banku
5-6 dni opóźnienia to sporo
pzdr
GL
Chyba pozostaje Ci sie cieszyc, ze bank sam Ci zwraca, ja jak pamietam, mialem tak, ze musialem pisac do banku o zwrot - placilem karta maestro pekao ze 2 razy w sytuacjach awaryjnych. Ten bank tak chyba ma - obciazenia karty (rowniez wyplaty z obcych bankomatow) ksieguje w momencie zrobienia blokady, tam nie ma blokad jak np. w mBanku po prostu. W wiekszosci wypadkow (np. wyplaty z bankomatow) kwota jest taka sama i nie jest to problem. Za drugim razem na Neste jak musialem uzyc karty pekao po prostu zrobilem jakbym tankowal za gotowke - wpisalem kwote taka, zeby na pewno nie nalac do pelna - ze 100 PLN. A i tak obciazenie bylo na 99,99 :-), wiec o grosz sie musialem upomniec. Fakt ze zwrot byl w ciagu kilku dni - ale nie jest to tak jak chyba powinno.

Pozdrawiam
Michal M

Data: 2009-09-28 14:41:50
Autor: Krzysztof Halasa
Pekao SA i NESTE
"MrMrooz " <mrmrooz@WYTNIJ.gazeta.pl> writes:

[...]

To raczej niemozliwe, blokady bardzo czesto nie koncza sie zadnym
obciazeniem, czesto tez sumy sa rozne.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-09-28 13:48:46
Autor: MrMrooz
Pekao SA i NESTE
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> napisał(a):
> [...]

> blokady,

To raczej niemozliwe, blokady bardzo czesto nie koncza sie zadnym
Gdybym nie miał konta w pekao sa, to bym się z tobą zgodził. Ale w przypadku tego banku nie wiem jak wytłumaczyc pojawianie się transakcji w historii praktycznie tego samego dnia co transakcja - i to niezaleznie czy to bankomat wlasny (to rozumiem) czy tez obcy lub platnosc w sklepie.
Tak bylo na pewno ponad roku temu - ostatnio sutuacje z Neste (obciazenie na zadeklarowana kwote) i potem zwrot roznicy mialem w maju 2008. Czy cos sie zmienilo - nie wiem, bo juz nie uzywam tego.
Natomisast post inijatora watku sugeruje ze zmienilo sie tyle, ze zracaja automatycznie. Ale wychodzi ze obciazaja z data blokady a nie transakcji.

Pozdrawiam
Michal M

Data: 2009-09-28 16:57:20
Autor: Krzysztof Halasa
Pekao SA i NESTE
> [...]

Gdybym nie miał konta w pekao sa, to bym się z tobą zgodził. Ale w przypadku tego banku nie wiem jak wytłumaczyc pojawianie się transakcji w historii praktycznie tego samego dnia co transakcja - i to niezaleznie czy to bankomat
              ^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]
                                           ^^^^^^^^^^^^^^

Ale rozumiesz ze piszesz o dwoch niezaleznych od siebie sprawach?

Jedna sprawa jest ksiegowanie _z_data_ transakcji (= blokady) zamiast
z data obciazenia, i to niektore banki praktykuja, mimo pewnych
problemow, z jakimi sie to wiaze (np. mozliwa wczesniejsza data
transakcji niz blokady). Jest to IMHO jakies tam oszukiwanie klientow.

Czyms zupelnie innym jest ksiegowanie _w_momencie_ transakcji (=
blokady), i tego raczej nie da sie robic (pomijajac specjalne uklady
dwustronne), gdyz wiele blokad nie musi wcale konczyc sie rozliczeniem,
albo sumy moga sie roznic itd.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-09-28 22:31:48
Autor: MrMrooz
Pekao SA i NESTE
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> napisał(a):

Ale rozumiesz ze piszesz o dwoch niezaleznych od siebie sprawach?

Ok, przyznaje, ze moglem troche to zagmatwac. Ale wiem o czym pisze i wiem jak wyglada (-lo) to w pekao sa. Place w sklepie 77,65 dzis - i dzis chwile po platnosci taka kwota jest sciagana z konta tak jakbym zrobil przelew. Wyplacam z bankomatu (np euronet) - i tego samego dnia znika mi z konta kwota wyplaty. Tankuje na Neste (kwota zadeklarowana 150 PLN) i sciagaja mi z konta 150 PLN, niezaleznie od tego ze wlalem faktycznie za 100 PLN! Jak widze teraz - bank zwraca różnicę - po kilku dniach (czyli kiedy przychodzi jakies potwierdzenie transakcji). I wydaje mi się za ten bank tak ma od dawna - znalazlem wlasnie korespondencje wewnetrzna z nimi z 2003 roku (sic!), gdzie raklamuje podwojne pobranie kwoty transakcji - przy pierwszej probie wyskoczyl komunikat, ze transakcja nie moze byc zrealizowana. Przy drugiej zostala dokonana. Bylo to 19go sierpnia a bank zwrocil pieniadze na poczatku wrzesnia - czyli po okolo dwoch tygodniach. Kolejna taka sprawa - listopad 2006 i ponownie maj 2008 na Neste (tu roznica pomiedzy kwota zadeklarowana i faktycznie zatankowana - tyle ze zwrot juz po 5ciu dniach, ale po mojej interwencji).

Wiecej negatywnych przykladow nie mam, bo karta pekao sluzyla glownie do wyplat z bankomatow, ale przy wieloletnim korzystaniu z KK BWZBK, BPHu i Citi oraz debetowek mBanku i Lukasa nie zdarzylo mi sie cos takiego.

Ja wiem ze trudno w to uwierzyc, ale tak bylo. Pozdrawiam
Michał M

Data: 2009-09-29 14:39:38
Autor: Krzysztof Halasa
Pekao SA i NESTE
"MrMrooz " <mrmrooz@WYTNIJ.gazeta.pl> writes:

Ja wiem ze trudno w to uwierzyc, ale tak bylo.

Bardzo ciekawe. Ale z objawow wynika ze rzeczywiscie tak jest.
Istotnie trudno uwierzyc.
--
Krzysztof Halasa

Pekao SA i NESTE