Pekao SA - płatne zaświadczenia dla US

Data: 2010-03-23 14:42:15
Autor: Olin
Pekao SA - płatne zaświadczenia dla US
Witam,

Umarł mój ojciec i po korowodach - sumie cztery wizyty w trzech oddziałach
- udało mi się szczęśliwie pozałatwiać wszystko związane ze spadkiem w
Pekao SA (ul. Pijarska 1, Kraków). Będę jeszcze musiał złożyć stosowny PIT
w Urzędzie Skarbowym, przy czym jako załącznik trzeba przedstawić
zaświadczenie z banku o stanie konta na dzień śmierci. Pekao SA życzy sobie
za tę usługę 15 zł. W TOiP jest pozycja "Wydanie zaświadczenia o stanie
rachunku, zaświadczenia potwierdzającego wykonanie polecenia przelewu i
innych" wyceniona jak powyżej. Dama z księgowości tudzież infolinia
utrzymują, że spadkobiercy za podobne zaświadczenie płacą.
Wydanie takiego dokumentu, celem przedłożenia w US, jest na mój gust
obowiązkiem banku. Czy bank ma prawo brać za to pieniądze? Może jakieś
sugestie gdzie można zapytać kogoś "niezależnego".

Wiem, że kwota nie jest powalająca, ale mam uczulenie na buraki.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Jeśli ktoś ma pieniądze, to skądś je ma."
Lech Kaczyński (prezydent)

Data: 2010-03-23 17:52:31
Autor: Darek
Pekao SA - płatne zaświadczenia dla US

Wiem, że kwota nie jest powalająca, ale mam uczulenie na buraki.

Dobra, ale tak teoretyzując, jeżeli w skład masy spadkowej będzie wchodzić nieruchomość i będziesz musiał dostarczyć odpis z KW to będzie on wydany bezpłatnie? Bo też grosze kosztuje.

Darek

Ps. jeżeli taka jest pozycja w TOiP to bank ma prawo jej zażądać.
Ps.2 IMO powinni pobrać 30zł

Data: 2010-03-23 18:04:12
Autor: MK
Użytkownik "Darek" <nie@podam.maila.pl> napisał w wiadomości news:hoarkt$9o5$1news.onet.pl...

[...]

Teoretycznie to TOiP dotyczy osob, ktore maja podpisana umowe. Dla innych to kwestia umowna. Pytanie jest takie czy prawo naklada obowiazek na bank wydania takiego zaswiadczenia, jesli bank musi je wydac to nie ma wyjscia nawet gdy nie dogada sie do ceny (klient ma silniejsza pozycje) jesli bank nie musi, a klient potrzebuje to klientowi bardziej zalezy (bank ma przewage) :).

MK

Data: 2010-03-23 18:19:54
Autor: Michal Jankowski
Darek <nie@podam.maila.pl> writes:

Ps. jeżeli taka jest pozycja w TOiP to bank ma prawo jej zażądać.

Spadkobierców nie łączy z bankiem żadna umowa... Właściwie nie wiem,
co wtedy...

  MJ

Data: 2010-03-23 20:47:27
Autor: Darek
Pekao SA - płatne zaświadczenia dla US

Spadkobierców nie łączy z bankiem żadna umowa... Właściwie nie wiem,
co wtedy...

No dobrze. Idziesz do jakiegokolwiek banku i mówisz że chcesz wpłacić pieniądze na konto firmy X (znając numer konta). W tej sytuacji nie jesteś powiązany żadną umową z bankiem. A zazwyczaj w TOiP banków stoi że wpłaty na rachunek firmowy są płatne. I co wtedy?

Pytający chce od banku aby wykonał określona czynność. Na taką okoliczność określony cennik przewiduje opłatę.

Darek

Data: 2010-03-24 09:25:18
Autor: Olin
Pekao SA - płatne zaświadczenia dla US
Dnia Tue, 23 Mar 2010 17:52:31 +0100, Darek napisał(a):

 IMO powinni pobrać 30zł

Jesteś minimalistą. Dlaczego nie 300 zł.

Nie zawsze widzimisię banków jest zgodne z prawem i o to się pieniaczę.
Co ciekawe, w BPH o żadnych opłatach za zaświadczenie do US nie było mowy,
chyba że potrącili je sobie cichcem.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Przejdą lata i wieki przeminą, pójdą w zapomnienie złodzieje
 i aferzyści z pierwszych stron gazet, a ojca Tadeusza Rydzyka
 będą zapewne wspominały pokolenia jak Ojca Kordeckiego.
 Prawda zmartwychwstała, choć grobu pilnowali żołnierze."
prof. Włodzimierz Bojarski

Pekao SA - płatne zaświadczenia dla US