Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   Pekao - likwidacja rachunków przez Internet.

Pekao - likwidacja rachunków przez Internet.

Data: 2021-02-26 12:39:51
Autor: jedrek
Pekao - likwidacja rachunków przez Internet.
"Akarm"
Bank to robi dopiero po 10 latach nieużywania.

Co oni rozumieją przez nieużywanie? Brak logowania przez 10 lat? Czy przepływów kasy przez konto?
Czyli zerujemy stan konta i po 10 latach konto samoczynnie wylatuje? A co z danymi osobowymi robią?

Data: 2021-02-26 17:09:49
Autor: Akarm
Pekao - likwidacja rachunków przez Internet.
W dniu 26.02.2021 o 12:39, jedrek pisze:

Co oni rozumieją przez nieużywanie?
Aż tak nie dociekałem, dla mnie i tak obojętne. Od założenia konta wykonałem tylko jedną operację, tylko w tym celu założyłem to konto. A że właśnie przeczytałem o opłatach za konto, to postanowiłem definitywnie zeń zrezygnować.

--
-
           Akarm
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego

Data: 2021-03-01 08:28:38
Autor: Arek
Pekao - likwidacja rachunków przez Internet.
Użytkownik "jedrek" <wonzespamem@w.on> napisał w wiadomości
news:c65_H.61649$%ir4.33664usenetxs.com...
"Akarm"
Bank to robi dopiero po 10 latach nieużywania.

Co oni rozumieją przez nieużywanie? Brak logowania przez 10 lat? Czy
przepływów kasy przez konto?

 Kiedyś rozumieli to co było w regulaminie, a w rzeczywistości często
nie likwidowali, np. ING miał likwidować po 2 latach i nie zrobił tego.
 Państwo się wtrąciło, być może jest w prawie bankowym lub KC.
10 lat też w jakieś przepisy wstawiono, po tym czasie mają szukać
kontaktu właścicielem.
Nie wiem jak się to ma do przedawnienia roszczeń bo te skrócili
do zaledwie 6 lat.

Czyli zerujemy stan konta i po 10 latach konto samoczynnie wylatuje? A
co z danymi osobowymi robią?

 Kiedyś mieli obowiązek trzymania, o ile pamiętam, minimum przez 5 lat
historii transakcji. Niestety nie ma chyba limitu.

 Co więcej, nawet po rozwiązaniu umowy "ramowej" (czy jak to akurat
nazwą) gdy chcesz założyć rachunek na nowo po okresie karencji
(np. 3 miesiące) możesz być traktowany z punktu widzenia promocji
jak nowy klient ale... ze starymi danymi, w tym nr tel. i adresem e-mail.
O czym się przekonałem się w Getinie. Dane te były już inne, zakładanie
konta trwało wiele dni bo system zgłupiał (konsultanci też...) i realizował
na zmianę kroki raz to zakładania raz to przywracania konta, koniecznie
chciał używać starych danych.
 W podobne sytuacji w FM/Nest w ogóle nie udało się uruchomić dostępu
przez sieć.

Arek

Pekao - likwidacja rachunków przez Internet.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona