Pekniecie przewodu hamulcowego

Data: 2011-05-11 16:43:25
Autor: Kud艂aty na klacie
Pekniecie przewodu hamulcowego
W dniu 2011-05-11 09:43, DJ pisze:

Moze wiec ktos z wlasnego doswiadczenia potrafi powiedziec co sie wtedy
dzieje. Czy samochod wcale nie hamuje, czy tez pedal wchodzi glebiej, ale
hamuje na pozostalych kolach, a moze trzeba "podpompowac" zeby pozostale
kola hamowaly?

Teoretycznie dwa ko艂a powinny jako tako hamowa膰, bo uk艂ad jest dwuobwodowy: lewe przednie i prawe tylne ko艂a s膮 niezale偶ne od prawego przedniego i lewego tylnego. W praktyce - hamulec praktycznie nie dzia艂a, trzeba si臋 wspomaga膰 r臋cznym, kt贸ry i tak do艣膰 szybko traci na skuteczno艣ci. Rozwi膮zania s膮 trzy:
- dzwoni膰 po lawet臋
- jecha膰 po mie艣cie powolutku, bardzo uwa偶aj膮c na 艣wiat艂a i wyje偶d偶aj膮cych, ale to zab贸jcze dla pozosta艂ej mizernej si艂y hamowania. Kilkaset metr贸w, 2-3 km da si臋 pokona膰, pami臋taj膮c, 偶e tocz膮cy si臋 samoch贸d przyci膮ga uwag臋 s艂u偶b mundurowych a jazda z niesprawnym uk艂adem hamulcowym jest nie do ko艅ca przepisowa.
- wjecha膰 na jak膮艣 obwodnic臋, tak da si臋 przejecha膰 nawet 20-30 km. Wida膰 daleko, 艂atwo hamowa膰 wi臋c silnikiem, dopiero pod koniec wciskaj膮c to co zosta艂o i ratowa膰 r臋cznym, w ten spos贸b dajesz te偶 troch臋 odpocz膮膰 tym biednym hamulcom.
Co polecam? Lawet臋. Przejecha艂em si臋 po mie艣cie z p臋kni臋tym uk艂adem, wjecha艂em te偶 na tras臋 toru艅sk膮 w DC, przejecha艂em spory jej kawa艂ek i uwa偶am, 偶e by艂a to najg艂upsza rzecz jak膮 w 偶yciu zrobi艂em. A zrobi艂em ich sporo. Nie ma co udawa膰 chojraka i lepiej wtedy zap艂aci膰 za lawet臋. Oczywi艣cie najlepiej do takiej sytuacji nie dopu艣ci膰, ale r贸偶nie si臋 zdarza.

Pzdr
--
Kud艂aty

Data: 2011-05-11 16:45:38
Autor: Antek
Pekniecie przewodu hamulcowego
U偶ytkownik "Kud艂aty na klacie" <kudlatynaklacie@gazeta.pl> napisa艂

ich sporo. Nie ma co udawa膰 chojraka i lepiej wtedy zap艂aci膰 za lawet臋. Oczywi艣cie najlepiej do takiej sytuacji nie dopu艣ci膰, ale r贸偶nie si臋 zdarza.

A ile taki laweciarz bierze ?

I to trzeba placic od razu? A jak sie nie ma przy sobie gotowki?

Data: 2011-05-11 17:00:17
Autor: Kud艂aty na klacie
W dniu 2011-05-11 16:45, Antek pisze:
[...]

Cholera wie. Jak masz jakie艣 assistance czy np. ubezpieczenie od R贸偶nych Dziwnych Zdarze艅 np. w karcie kredytowej to sami Ci przy艣l膮. A tak? Naprawd臋 nie wiem, ja bym zostawi艂 grata w rowie i p贸藕niej szuka艂 transportu. Ale tak od razu, w granicach miasta to pewnie maj膮 jak膮艣 stawk臋 za km. Wydaje mi si臋, 偶e blisko taks贸wki.

I to trzeba placic od razu? A jak sie nie ma przy sobie gotowki?

Bankomat po drodze, inaczej nie widz臋.

Pzdr
--
Kud艂aty

Data: 2011-05-11 18:55:17
Autor: neoniusz
W dniu 11-05-11 17:00, Kud艂aty na klacie pisze:
[...]

Blisko taksowki?
Raz korzystalem na koszt ubezpieczyciela po kolizji, drugi raz zadzwonilem w ramach assistance w KK. W pierwszym przypadku byla faktura na 220zl (ryczalt w ramach miasta - przejechalo na lawecie 4km w 60-tysiecznym miescie). Za drugim razem, bylo to ok. 20km od najblizszego miasta - prawie 500zl.

Data: 2011-05-11 19:12:21
Autor: Kud艂aty na klacie
W dniu 2011-05-11 18:55, neoniusz pisze:
[...]

R贸偶nie bywa, ja raz korzysta艂em cho膰 nie osobi艣cie, po wypadku na wsi pod Olsztynem. Pami臋tam, 偶e koszt przywiezienia auta do DC to by艂o jakie艣 500-700 z艂. Zale偶y jak trafisz :/

Pzdr
--
Kud艂aty

Data: 2011-05-11 18:37:23
Autor: Albercik
W dniu 11.05.2011 16:45, Antek pisze:
[...]

Nie wiem czy wsz臋dzie takie ceny, ale dwa razy co mia艂em przyjemno艣膰 to kwoty by艂y rz臋du 50-70z艂 za za艂adunek + jakie艣 50z艂 za podwiezienie w granicach nie du偶ego miasta, ~3..5km.

Pekniecie przewodu hamulcowego