Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Pekniecie przewodu hamulcowego

Pekniecie przewodu hamulcowego

Data: 2011-05-12 00:10:13
Autor: Mateusz
Pekniecie przewodu hamulcowego
W dniu 2011-05-11 09:43, DJ pisze:
Ogladalem ostatnio swoj samochod od spodu i przewody hamulcowe mam
skorodowane do wymiany.
Przy okazji wiec zastanawiam sie jak by sie zachowal uklad hamulcowy w
przypadku pekniecia jednego z przewodow. Troche szukalem informacji w sieci
na ten temat, ale sa bardzo niejednoznaczne.
Moze wiec ktos z wlasnego doswiadczenia potrafi powiedziec co sie wtedy
dzieje. Czy samochod wcale nie hamuje, czy tez pedal wchodzi glebiej, ale
hamuje na pozostalych kolach, a moze trzeba "podpompowac" zeby pozostale
kola hamowaly?

Miałem kiedyś o zgrozo taką sytuację i byłem bliski ssikania się. Warto jest pomyśleć o kombinacji hamulca ręcznego i wykorzystać hamowanie silnikiem. Ręczny ma o wiele mniejszą sprawność jeżeli chodzi o siłę hamowania i dodatkowo jego użycie może spowodować szybkie zablokowanie tylnych kół. Tak więc: zaciągasz ręczny (nie do granic możliwości, żeby nie utracić przyczepności) redukujesz, dociągasz ręczny, znowu redukcja, modlitwa - możesz oczywiście skrócić ten proces ;)

Nawrot też daje radę, ale w takiej sytuacji w mega stresie ciężko chyba go wykonać. Raz mi się udało obkręcić autko, ale zrobiłem to tak, że pociągnąłem na max dźwignię ręcznego (łatwiej obrócić autko jak masz zblokowana tylną oś), sprzęgło, dwójka lub jedynka (zależy od prędkości), puszczasz sprzęgło i gaz w momencie manewru.

Pekniecie przewodu hamulcowego

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona