Pęknięta przerzutka XTR "plastik" karbon

Data: 2009-08-29 09:33:55
Autor: mdx
Pęknięta przerzutka XTR "plastik" karbon
Pękł mi dzisiaj karbonowy wózek przerzutki shimano XTR . Przejechałem
na niej jakieś 500km :/
I żeby nie było, że zahaczyłem o patyk lub zaliczyłem glebę. Otóż
między kółeczko przerzutki,
a wózek dostała się w sporej ilości mieszanka piasku z wodą, która
zapychając
kółko przy okazji urwała kawał wózka.

Jest szansa na wymianę samego w/w elementu?

Fotka:
http://picasaweb.com/lh/photo/RWoofPZOiZv9Uw-DgC35LA

Nie tego się spodziewałem za taką kasę :/ Trwałość Shimano ostatnio to
jakieś jaja.
Jeśli ktoś jeździ intensywnie i bardziej ostro, to w sezonie musi
kilkakrotnie cały napęd wymienić.

:(

Data: 2009-08-29 09:48:52
Autor: Rowerex
On 29 Sie, 17:33, mdx <mateuszdol...@gmail.com> wrote:

Nie tego się spodziewałem za taką kasę :/ Trwałość Shimano ostatnio to
jakieś jaja.

Powinieneś się spodziewać. Kompozyt w tym miejscu to IMHO zupełna
pomyłka.

Z fotki można wywnioskować, że miałeś skłonności do jazdy na nieco
skoszonym łańcuchu albo miałeś lekko skrzywiony hak, ponieważ łańcuch
ładnie ten "carbonik" przeszlifował i pocieniował - a ten wziął
pęknął.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-08-29 18:49:37
Autor: Bartek Grimm

Użytkownik "mdx" <mateuszdolega@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bad6bf56-360a-48bf-a410-ffc5222b9936@e34g2000vbm.googlegroups.com...

Nie tego się spodziewałem za taką kasę :/ Trwałość Shimano ostatnio to
jakieś jaja.

Grupa XTR nigdy nie byla projektowana z priorytetem trwalosci...

Bartek Grimm

Data: 2009-08-29 09:58:56
Autor: mdx
On 29 Sie, 18:49, "Bartek Grimm" <bart...@complex.com.pl> wrote:

Grupa XTR nigdy nie byla projektowana z priorytetem trwalosci...
A która profesjonalna grupa ma taki priorytet?
Przeszedłem już przez wszystkie i trwałość zaczyna się
i kończy na Alivio, ale z przyczyn oczywistych to nie jest
rozwiązanie.

Pozdr.

Data: 2009-08-29 10:05:37
Autor: Rowerex
On 29 Sie, 17:58, mdx <mateuszdol...@gmail.com> wrote:

A która profesjonalna grupa ma taki priorytet?

Obecnie żadna, no chyba że do DH :>

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-08-29 19:07:27
Autor: Kosu
mdx wrote:
A która profesjonalna grupa ma taki priorytet?
Przeszedłem już przez wszystkie i trwałość zaczyna się
i kończy na Alivio, ale z przyczyn oczywistych to nie jest
rozwiązanie.

Trwałą grupą jest XT, ew. SLX. Jak Ci za mało, to możesz sobie mocować pojedyncze elementy Saint.
Grupa zawodnicza z założenia musi wytrzymać kilka dni i tyle wytrzymuje. Podobnie jak elementy w samochodach wyścigowych mają wytrzymać kilkadziesiąt godzin pracy. Oczywiście w XTR są też trwałe elementy, ale chyba w mniejszości. Carbonowa przerzutka? Carbonowy łańcuch albo zębatki też byś kupił? :)

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-29 22:48:05
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Dokładnie!
Alivio jest najlepsze!

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-29 22:52:17
Autor: mocniak
Użytkownik Zygmunt M. Zarzecki napisał:

[...]

Powiedz to mojemu sramowi x-7, któremu stuknęło 40k i nawet luzów nie ma   :-P

--
Mocniak

Data: 2009-08-29 23:01:47
Autor: Wojtek Paszkowski

"mocniak" <mocniak.wytnij@to.tlen.pl> wrote in message news:h7c4e8$dn9$1inews.gazeta.pl...

Powiedz to mojemu sramowi x-7, któremu stuknęło 40k i nawet luzów nie ma

nnno to jest fenomenalna przerzutka. Użytkowuję od dwóch lat i też nie mogę wyjść z podziwu. Tylko znalezienie doń kółeczek to niezłe wyzwanie (ale z niemal bezzębnymi też da się jeździć ;)

pozdr

Data: 2009-08-30 15:49:46
Autor: mocniak
Użytkownik Wojtek Paszkowski napisał:

[...]

Mi przez pół zimy działało w ogóle bez kółka (plastik się wyłamał, blaszki starły) i dopiero po kilkuset kilometrach zdałem sobie sprawę, że zwiększony hałas podczas pracy napędu jest spowodowany tarciem łańcucha o śrubę, która kiedyś trzymała kółko :P Biegi działały, rower stał na podwórku, więc nie chciało mi się patrzyć i grzebać :P

--
Mocniak

Data: 2009-08-30 21:35:49
Autor: click
mocniak pisze:
[...]

zjedzcie z szosy w teren
szybko zmieknie ;)
http://speed4fun.ovh.org/sram/
--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-08-29 23:05:31
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Po ulicach tylko śmigasz?
Dlaczego cię nie było wtedy?
Zmień ksywę na słabiak!
:-P

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-30 17:01:35
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-08-29, mocniak wrote:
Użytkownik Zygmunt M. Zarzecki napisał:

Grupa XTR nigdy nie byla projektowana z priorytetem trwalosci...
A ktĂłra profesjonalna grupa ma taki priorytet?
[...]

Powiedz to mojemu sramowi x-7, ktĂłremu stuknęło 40k i nawet luzĂłw nie ma  :-P

Mi dość nowy ('07 bodajze) X-7 złapał luzy po 1000km ostrego katowania.
Nie miało to żadnego zauważalnego wpływu na pracę, ale widać SRAM też
nie jest taki, jak kiedyś.

Data: 2009-08-30 20:44:55
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Bo SRAM to gĂłwno.
Hehe ;-)

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-30 00:06:39
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 29.08.2009 22:48 użytkownik Zygmunt M. Zarzecki napisał :

[...]

Alivio to złom przy XTR. Pod każdym względem. Rzeczywistości nie nagniesz.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-30 00:15:06
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Hmmm, od 4 lat i nic, a jeździłem w każdych warunkach i nie jeden kamol przyładował.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-30 00:18:05
Autor: live_evil
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Ale xtr jest 4x sztywniejszy! :-)
Fakt faktem, stare alivio bylo ciezkie, ale tam nie mialo sie co zepsuć.

--
live_evil

Data: 2009-08-30 00:49:02
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Stare, czyli które?
Ja mam 2004 w manguście, altusa 2008 w czołgu i alivio 2025 w OK.
;-)

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-30 00:58:28
Autor: live_evil
Pęknięta przerzutka XTR "plastik" karbon
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
i alivio 2025 w OK.

Pewnie nie tylko ja jestem ciekaw, jak wyglada alivio 2025 :-)

--
live_evil

Data: 2009-08-30 01:36:19
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Pęknięta przerzutka XTR "plastik" karbon

i alivio 2025 w OK.

Pewnie nie tylko ja jestem ciekaw, jak wyglada alivio 2025 :-)

Takie jakby niewidoczne.
;-)

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-31 12:49:18
Autor: dziki
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:h7c82r$25s$1news.interia.pl...

Alivio to złom przy XTR. Pod każdym względem. Rzeczywistości nie nagniesz.

Hmmm, od 4 lat i nic, a jeździłem w każdych warunkach i nie jeden kamol przyładował.

Ciekawe czy wytrzyma ponad 10 lat tak jak moj XTR, ktory jest dalej sprawny. Nie mowiac juz o kulturze pracy obu modeli.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-08-31 18:05:05
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Zapewne nie jeździłeś tak jak ja.
:-P

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-31 19:38:57
Autor: dziki
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:h7gr52$e3i$1news.interia.pl...

Ciekawe czy wytrzyma ponad 10 lat tak jak moj XTR, ktory jest dalej sprawny. Nie mowiac juz o kulturze pracy obu modeli.

Zapewne nie jeździłeś tak jak ja.
:-P

Przez 4 lata nie skasowac przerzutki jezdzac dh? Tu sie nie ma co chwalic jazda. Starzejesz sie po prostu... :P

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-01 00:30:05
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Nienie, nonstop dh nie było, ale było wiele upadków, w lasach, w mieście.
Aha, osłona troszkę pomogła.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-30 07:26:31
Autor: artek
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
[...]

eee tam. moje alivio poszło razem z hakiem w diabły (znaczy w szprychy i   do kosza) po roku jazdy. dużo więcej (ze 20 tysięcy km) wytrzymała lx (rocznik bodaj '04) - ale i tak haków zrywałem kilka rocznie. teraz, od ok. 10 tys. km używam xt shadow i jest cudnie.

--
artek

Data: 2009-08-29 10:03:08
Autor: Rowerex
On 29 Sie, 17:49, "Bartek Grimm" <bart...@complex.com.pl> wrote:

Grupa XTR nigdy nie byla projektowana z priorytetem trwalosci...

Bzdury prawisz, na pewno nie nigdy. Przerzutka tylna RD-M952 to jak
dla mnie ideał pod względem wytrzymałości i wyglądu - waga tutaj jest
sprawą wtórną i mało znaczącą, wytrzymałość bije na głowę wszystkie
inne grupy, o wyglądzie nie wspominam.

Potem XTR zaczął się świecić jak psu jajca i wszedł w erę rokoko,
jakieś wydziwianie cnc, aż w końcu w plastik..., ale to taka moda
nastała.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-08-29 19:05:40
Autor: .
Pęknięta przerzutka XTR "plastik" karbon
Grupa XTR nigdy nie byla projektowana z priorytetem trwalosci...

Bartek Grimm

delikatnie - nieprawda
niedelikatnie - kompletna bzdura

3 lata - jako drugi użytkownik męczę RD-M951 w różnych warunkach i nic ...
Korby z tej samej "lini grupowej" - 950 - najmocniejsze zębatki z jakimi się zetknąłem
Kaseta 950 - najmocniejsza ze znanych kaset Shimano (8)
Stary XTR z lat 90'tych - niezniszczalny (korby, przerzutki)

Do autora wątku - żywiczno-włóknista plecionka to nie metal. I tyle.

Data: 2009-08-29 21:38:03
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 29.08.2009 19:05 użytkownik . napisał :
[...]

Moim zdaniem jednak CS-M900 była lepsza, w tej chwili ujeżdżam jedną, jest ciągle w dobrym stanie, a ma 40 000 km. No ale XTR "nigdy nie był projektowany z priorytetem trwałości".

Stary XTR z lat 90'tych - niezniszczalny (korby, przerzutki)

Otóż to.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-29 22:51:49
Autor: .
[...]

tak, masz rację - 900 nie ma sobie równych. Ciężka w porównaniu z późniejszymi modelami ale niezwykle mocna. I jeszcze czasami do zdobycia ...

Data: 2009-08-29 19:11:39
Autor: .
Pęknięta przerzutka XTR "plastik" karbon
Grupa XTR nigdy nie byla projektowana z priorytetem trwalosci...

Bartek Grimm

zajżyj tu http://pedaldamnit.blogspot.com/2008/05/shimano-xtr-rd-m950-gs-overhaul.html
i wyciągnij wnioski
Dodam że łożyska w tych przerzutkach pracują niezmiennie do całkowitego zużycia się (wytarcia) zębów co w przypadku BBB czy innych zamienników pozostaje w sferze bujania w obłokach

Data: 2009-08-29 21:44:07
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 29.08.2009 18:49 użytkownik Bartek Grimm napisał :

[...]

Chyba nie widziałeś nigdy serii 900 i 950. Od 960 XTR zaczął się regularnie staczać na dno. Obecnie ujeżdżam przerzutki FD-M953 i RD-M952 oraz kasetę CS-M900. Wszystkie te części są niebywale trwałe. W szczególności przerzutka tylna to cacuszko, jest lekka, trwała, rozbieralna, świetnie wykonana i piękna (jak cała seria). Nowe wynalazki się chowają. Mam jeszcze kasetę CS-M960, na razie wygląda bardzo dobrze, ale też nie ma za dużego przebiegu, ok. 6 Mm.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-29 22:45:53
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Co? Bzdury piszesz.

[...]

Nie nie musi.
Wystarczy nie łapać się na słowo: karbon.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-29 23:51:36
Autor: Kosu
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
Nie nie musi.
Wystarczy nie łapać się na słowo: karbon.

Można się łapać tylko warto coś przeczytać (choćby na wiki) i wiedzieć co jest w nim fajnego, a co nie. Na pewno nie jest to materiał na długowieczną przerzutkę, na którą działają przeciążenia z różnych stron i do tego regularnie obrywa elementami podłoża.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-29 23:56:29
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Na przeciążenia odporny, na ścieranie i dupnięcie kamienia nie.
Karbon w osprzęcie w szosie tak, w mtb to pomyłka.
Nooo klamka może być, ale to i tak tylko 10g różnicy.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-30 01:24:00
Autor: Kosu
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
Na przeciążenia odporny, na ścieranie i dupnięcie kamienia nie.

Z przeciążeniami to jest różnie. Oczywiście wszystko zależy od technologii wykonywania, ale carbon da się uformować mniej więcej tak jak włókna organiczne - w różnych kierunkach różne właściwości. W jedną stronę pochłania drgania, a w drugą przenosi itp. Kwestia zaprogramowania maszynki :) Z metalami jest trochę trudniej.

Możliwe, że carbonowe przerzutki robi się tak, żeby dobrze pracowały wzdłuż roweru. Na zdjęciach widać, że łańcuch szedł skosem i piłował prowadnicę. To na pewno nie pomogło, a do tego ta przerzutka może nie lubić takiej bocznej siły i bęc... :)

Karbon w osprzęcie w szosie tak, w mtb to pomyłka.
Nooo klamka może być, ale to i tak tylko 10g różnicy.

Carbonowe ramy w MTB sobie radzą i będą sobie radziły coraz lepiej. Oczywiście mówię o rowerach ze skokiem <= 120mm.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-30 01:38:08
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Pisałem o osprzęcie, nie o ramach.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-30 07:29:03
Autor: Piotr Biernawski

Użytkownik "mdx" <mateuszdolega@gmail.com> napisał w wiadomości news:bad6bf56-360a-48bf-a410-ffc5222b9936e34g2000vbm.googlegroups.com...

Trwałość Shimano ostatnio to
jakieś jaja.

rok temu kupilem nowy rower na xt. po roku i przebiegu ok 3500 szlag trafil lozyska supportu, w samym supporcie zajechalem mala i srednia tarcze (3500km na milosc boska ! duza tarcza tez wyglada jakby byla na wykonczeniu, a to az jest niemozliwe, kiedys duza tarcza starczala na caly zywot korby...), lancuch wymienialem 3 razy (przy 1500 jego naciagniecie jest juz ponad norme, niestety ciagle robie ten blad i biore shimano zamiast srama), przednia przerzutka ma luzy jak diabli, bebenek w tylnej piascie wola o pomste do nieba, tylna przerzutka dziala ale wyglada jak po 10 sezonach. na mtb jezdze juz z 15 lat i takiego chlamu jak ten obecny jeszcze nie mialem. naprawde ciezko nie zgodzic sie co do trwalosci nowego shimano :(

pozdrawiam
piotrek

Data: 2009-08-30 13:16:05
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pęknięta przerzutka XTR "plastik" karbon
Piotr Biernawski bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
rok temu kupilem nowy rower na xt.

Jak to dobrze, że mam LX-a i w terenie przejechałem jakieś 100km... ;-))

Data: 2009-08-31 12:58:40
Autor: dziki
Użytkownik "Piotr Biernawski" <piotr@biernawski.com> napisał w wiadomości news:h7d2n0$juq$1inews.gazeta.pl...

[...]

Od czasow octalinka shimano robi plastelinowe zebatki. ja ta korbe wymienilem po 4 miesiacach z powodow, ktore podales. Teraz mam WCS' a na isis i zebatki maja juz 4lata - co prawda maja juz jedno szlifowanie za soba, ale zebatki srodkowej zebatki shimano po jednym sezonie to juz by nawet nie bylo sensu szlifowac.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-08-31 13:03:00
Autor: dziki
[...]

dales sie zlapac na marketing. Dlugo trzebaby mnie bylo namawiac, zebym wysuplal dukaty na karbonowy wozek. IMO w tej czesci uzycie karbonu jest nie do konca sensowne.

pozdrawiam,
dziki.

Pęknięta przerzutka XTR "plastik" karbon