Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Pęknięta przerzutka XTR "plastik" karbon

Pęknięta przerzutka XTR "plastik" karbon

Data: 2009-08-29 22:45:53
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Pęknięta przerzutka XTR "plastik" karbon

Pękł mi dzisiaj karbonowy wózek przerzutki shimano XTR . Przejechałem
na niej jakieś 500km :/
I żeby nie było, że zahaczyłem o patyk lub zaliczyłem glebę. Otóż
między kółeczko przerzutki,
a wózek dostała się w sporej ilości mieszanka piasku z wodą, która
zapychając
kółko przy okazji urwała kawał wózka.

Co? Bzdury piszesz.

Jest szansa na wymianę samego w/w elementu?

Fotka:
http://picasaweb.com/lh/photo/RWoofPZOiZv9Uw-DgC35LA

Nie tego się spodziewałem za taką kasę :/ Trwałość Shimano ostatnio to
jakieś jaja.
Jeśli ktoś jeździ intensywnie i bardziej ostro, to w sezonie musi
kilkakrotnie cały napęd wymienić.

Nie nie musi.
Wystarczy nie łapać się na słowo: karbon.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-29 23:51:36
Autor: Kosu
Pęknięta przerzutka XTR "plastik" karbon
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
Nie nie musi.
Wystarczy nie łapać się na słowo: karbon.

Można się łapać tylko warto coś przeczytać (choćby na wiki) i wiedzieć co jest w nim fajnego, a co nie. Na pewno nie jest to materiał na długowieczną przerzutkę, na którą działają przeciążenia z różnych stron i do tego regularnie obrywa elementami podłoża.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-29 23:56:29
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Pęknięta przerzutka XTR "plastik" karbon

Nie nie musi.
Wystarczy nie łapać się na słowo: karbon.

Można się łapać tylko warto coś przeczytać (choćby na wiki) i wiedzieć co jest w nim fajnego, a co nie. Na pewno nie jest to materiał na długowieczną przerzutkę, na którą działają przeciążenia z różnych stron i do tego regularnie obrywa elementami podłoża.

Na przeciążenia odporny, na ścieranie i dupnięcie kamienia nie.
Karbon w osprzęcie w szosie tak, w mtb to pomyłka.
Nooo klamka może być, ale to i tak tylko 10g różnicy.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-30 01:24:00
Autor: Kosu
Pęknięta przerzutka XTR "plastik" karbon
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
Na przeciążenia odporny, na ścieranie i dupnięcie kamienia nie.

Z przeciążeniami to jest różnie. Oczywiście wszystko zależy od technologii wykonywania, ale carbon da się uformować mniej więcej tak jak włókna organiczne - w różnych kierunkach różne właściwości. W jedną stronę pochłania drgania, a w drugą przenosi itp. Kwestia zaprogramowania maszynki :) Z metalami jest trochę trudniej.

Możliwe, że carbonowe przerzutki robi się tak, żeby dobrze pracowały wzdłuż roweru. Na zdjęciach widać, że łańcuch szedł skosem i piłował prowadnicę. To na pewno nie pomogło, a do tego ta przerzutka może nie lubić takiej bocznej siły i bęc... :)

Karbon w osprzęcie w szosie tak, w mtb to pomyłka.
Nooo klamka może być, ale to i tak tylko 10g różnicy.

Carbonowe ramy w MTB sobie radzą i będą sobie radziły coraz lepiej. Oczywiście mówię o rowerach ze skokiem <= 120mm.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-30 01:38:08
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Pęknięta przerzutka XTR "plastik" karbon

Na przeciążenia odporny, na ścieranie i dupnięcie kamienia nie.

Z przeciążeniami to jest różnie. Oczywiście wszystko zależy od technologii wykonywania, ale carbon da się uformować mniej więcej tak jak włókna organiczne - w różnych kierunkach różne właściwości. W jedną stronę pochłania drgania, a w drugą przenosi itp. Kwestia zaprogramowania maszynki :) Z metalami jest trochę trudniej.

Możliwe, że carbonowe przerzutki robi się tak, żeby dobrze pracowały wzdłuż roweru. Na zdjęciach widać, że łańcuch szedł skosem i piłował prowadnicę. To na pewno nie pomogło, a do tego ta przerzutka może nie lubić takiej bocznej siły i bęc... :)

Karbon w osprzęcie w szosie tak, w mtb to pomyłka.
Nooo klamka może być, ale to i tak tylko 10g różnicy.

Carbonowe ramy w MTB sobie radzą i będą sobie radziły coraz lepiej. Oczywiście mówię o rowerach ze skokiem <= 120mm.

Pisałem o osprzęcie, nie o ramach.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Pęknięta przerzutka XTR "plastik" karbon

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona