Pęknieta rama - jak z gwarancją?

Data: 2012-03-04 17:25:54
Autor: steve69
Pęknieta rama - jak z gwarancją?
No to sobie dzisiaj pojeździłem...

Popołudnie, piękna pogoda, słońce, ok. 8°C. Postanowiłem wybrać się na małą
przejażdżkę po zimowej przerwie w rowerowaniu.

Podczas sprawdzania roweru zauważyłem, że górna rura ramy jakoś dziwnie się
wygina. Po dokładniejszych oględzinach okazało się, że pękła rura ramy tuż
przy spawie w miejscu, gdzie dochodzi do rury podsiodłowej.

http://img685.imageshack.us/img685/4100/dsc04802jy.jpg

http://img191.imageshack.us/img191/2305/dsc04804w.jpg

http://img109.imageshack.us/img109/5161/dsc04806j.jpg

http://img821.imageshack.us/img821/3721/dsc04807o.jpg

I teraz pytanie: jak to jest z dożywotnią gwarancją dla pierwszego właściciela
ramy, jakiej udzielał Gary Fisher?
Czy to rzeczywiście działa?
Czy ktoś już reklamował takie coś z pozytywnym skutkiem?

Rower to Gary Fisher Big Sure kupiony w warszawskim Ski Team w sierpniu 2004r.

--
Pozdrawiam.

Data: 2012-03-04 17:49:28
Autor: Ignac
Pęknieta rama - jak z gwarancją?
 steve69 <steve69.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): I teraz pytanie: jak to jest z dożywotnią gwarancją dla pierwszego właściciela
ramy, jakiej udzielał Gary Fisher?
Czy to rzeczywiście działa?

 gwarancja nie dla pierwszego właściciela tylko...do pierwszego zepsucia-
 musiałeś coś nie doczytać...a mówiąc poważnie to Ci współczuję i
 korzystaj z tej gwarancji...natychmiast i bez znaków zapytania.

 Ignac

Data: 2012-03-04 21:18:00
Autor: krzysztof dąbrowski
[...]

no nie do końca ze tylko do pierwszego razu.
dopytałem kumpla przed chwilą, jego rama pękała 2 razy.
wymienili obie bez gadania. Trzecią sprzedał :)
pzdr,
k.

Data: 2012-03-04 18:55:29
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik " steve69" <steve69.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jj08j2$ph3$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ostatnio ten temat przewinął się na jakimś forum i PODOBNO nawet to działa, ale jak będzie w Twoim przypadku po prostu nie wiadomo. Jeżeli masz dokumenty do ramy i jesteś pierwszym właścicielem to coś na pewno wywalczysz, ale jak ciężko będzie oraz ile to będzie trwać tego nie wie nikt. Im szybciesz nadasz sprawie bieg tym lepiej.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-03-04 19:04:21
Autor: Ignac
Pęknieta rama - jak z gwarancją?
 steve69 <steve69.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
No to sobie dzisiaj pojeździłem...

   Steve69 przed nami możesz się otworzyć i powiedzieć całą
   prawdę,ale jednoczesnie musisz pamiętać o jednym że
   teściowej nie woźi się na ramie pod żadnym względem...
   niech k***a idzie piechotą!

  Ignac

Data: 2012-03-04 19:47:58
Autor: krzysztof dąbrowski
[...]

Ja miałem kiedyś GF i pękniętą ramę wymienili bez gadania.
Jedyny problem to czas, ja czekałem ponad miesiąc.
W identycznej sytuacji było 2 moich kolegów którzy również reklamowali pęknięte ramy.
Zupełnie bez problemów.
Mam nadzieję że w Twoim przypadku bedzie podobnie.
pzdr,
k.

Data: 2012-03-04 19:13:29
Autor: steve69
krzysztof dąbrowski <602410310@wp.pl> napisał(a):
[...]

Dzięki, zapaliłeś promyczek nadziei ;-)
Mam nadzieję, że u mnie też będzie bezproblemowo.

--
Pozdrawiam.

Data: 2012-03-05 09:02:05
Autor: rmikke
Pęknieta rama - jak z gwarancją?
Dnia Sun, 4 Mar 2012 17:25:54 +0000 (UTC),  steve69 naskrobał/a:

[...]

Ja reklamowalem.

Mimo, ze od czasu zakupu roweru znikl sklep, w ktorym go kupilem i zmienil sie
dystrybutor na Polske, a rama byla poocierana w paru miejscach, bez problemu
wymienili. Ino z powodu nieistnienia sklepu, we wlasnym zakresie musialem
zalatwic zamiane roweru na rame i czesci, a po wymianie - z powrotem. I wyslac
rame w pudelku do SSC. We Wrocku bodajze.

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-03-11 19:12:20
Autor: J

Użytkownik " steve69"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jj08j2$ph3$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Daj znac jak sie sprawa zakonczyla, moze sie komus przyda.
Pozdrawiam

Data: 2012-03-11 19:22:03
Autor: steve69
Pęknieta rama - jak z gwarancją?
Póki co rower został w Ski Team na 17 Stycznia. Tam mają go rozebrać i goła
rama, razem z kserokopią karty gwarancyjnej, mojego dowodu osobistego oraz
opisem usterki, ma być wysłana do USA.

Wkurzyłem się tylko bardzo, gdy okazało się, że rower nie będzie rozebrany "od
ręki", bo serwisant (a właściwie serwisantka) ma tyle roboty, że musi to
poczekać. Jadąc tam miałem nadzieję, że zabiorę resztę klamotów i na jakiejś
tymczasowej ramię złoże sobie rower "zastępczy". Okazało się, że jednak nie da
rady :-(

A wystarczyło podczas rozmowy telefonicznej wspomnieć o dużym obłożeniu
robotą. Wtedy sam bym wszystko pozdejmował i zawiózł im samą ramę.

--
Pozdrawiam.

Data: 2012-03-11 20:32:43
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik " steve69" <steve69@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jjiu0r$n92$1inews.gazeta.pl...
Póki co rower został w Ski Team na 17 Stycznia. Tam mają go rozebrać i goła
rama, razem z kserokopią karty gwarancyjnej, mojego dowodu osobistego oraz
opisem usterki, ma być wysłana do USA.

3 miesiące nie wyjęte... tyle trwała reklamacja poisona czyli droga pomiędzy PL a DE u mojego znajomego...

[...]

Ja bym kupił inną ramę a po resztę gratów pojechał i zabrał żeby mieć na czym jeździć.

Data: 2012-03-11 19:55:51
Autor: steve69
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
Ja bym kupił inną ramę a po resztę gratów pojechał i zabrał żeby mieć na czym jeździć.

We wtorek znowu będę w Warszawie. Tym razem wezmę ze sobą potrzebne narzędzia
i jeśli nie rozebrali jeszcze roweru, to sam to zrobię na miejscu i zabiorę graty.
Nie będę czekał w nieskończoność.

--
Pozdrawiam.

Data: 2012-03-11 21:10:49
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik " steve69" <steve69@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jjj007$rpg$1inews.gazeta.pl...
[...]

I słusznie! Uważam, że nie powinno się niczego zostawiać w jakimkolwiek serwisie bo potem coś zginęło, coś się nie zgadza etc...

Data: 2012-03-12 09:00:25
Autor: rmikke
Pęknieta rama - jak z gwarancją?
Dnia Sun, 11 Mar 2012 21:10:49 +0100, kamil/Endurorider.pl naskrobał/a:

[...]

Tru, tru.

Mi w dobrym serwisie zaginal bagaznik. I to nie jakis druciak, Topeak. Odkupili
mi, ale pare modeli nizej (bez prowadnicy i klapy)...

Data: 2012-03-12 17:36:11
Autor: steve69
Pęknieta rama - jak z gwarancją?
Szlag mnie zaraz trafi!

Od 12:00 próbuję dodzwonić się do serwisu, by spytać, czy rozebrali rower i
czy można zabrać podzespoły. To już 6 godzina moich prób.
Oczywiści nikt nie odbiera!

Trudno, jutro jadę w ciemno. Jeśli rower nadal stoi cały, to sam go rozbebeszę
i zabiorę klamoty.

Nie wiem, czy wymienią mi ramę.
Wiem natomiast, że ja w Ski Team już nic nie kupię!

--
Pozdrawiam.

Data: 2012-03-11 21:53:18
Autor: Ignac
 steve69 <steve69@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
We wtorek znowu będę w Warszawie.

  ...i domagaj się roweru zastępczego z tego względu że gwarancja   u nas (Polska) ma być załatwiona do bodaj 14 czy 21 dni,w związku   że w tym terminie nie wyrobią się i nie będziesz bez roweru przez
  3 czy 4 miechy...chyba że w gwarancji masz jakieś inne postanowienia.
  Nie dotykaj złomu to jest ból producenta/dystrybutora.
  Na czas naprawy mają Ci dać zastępczy rower!
  Informuj jak Ci poszło będziemy wymyślać ciąg dalszy akcji.

  Ignac

Data: 2012-03-11 23:08:41
Autor: steve69
Pęknieta rama - jak z gwarancją?
"... [] W przypadku niemożności dokonania naprawy, elementy objęte gwarancją
zostaną wymienione na nowe w terminie do 30 dni od zgłoszenia. W przypadku
wymiany ramy roweru gwarant zastrzega sobie prawo wydłużenia okresu
oczekiwania na czas konieczny do sprowadzenia nowej ramy do Polski."

I wszystko jasne...

--
Pozdrawiam.

Data: 2012-03-12 06:06:09
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik " steve69" <steve69@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jjjb9o$64n$1inews.gazeta.pl...
[...]

Niestety nie bez powodu pisałem o 3 miesiącach...

Data: 2012-04-12 15:21:50
Autor: steve69
> [...]
>

> I wszystko jasne...

Niestety nie bez powodu pisałem o 3 miesiącach...

Mała aktualizacja:

* Po 31 dniach od daty złożenia reklamacji zostałem poinformowany, że
reklamacja została uznana i że przyznano mi nową ramę na wymianę.

* Ramę będę mógł odebrać, gdy zostanie ona dostarczona do sklepu Ski Team.
Czyli może to jeszcze potrwać.

No nic, pozostaje czekać...

--
Pozdrawiam.

Data: 2012-04-12 19:29:13
Autor: Ignac
Pęknieta rama - jak z gwarancją?
 steve69 <steve69@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
No nic, pozostaje czekać...
 No to teściowa się cieszy a my wraz z nią.  Ignac

Data: 2012-04-12 19:38:28
Autor: kamil/Endurorider.pl
[...]

ŁAŁ! Nie jest aż tak źle ;D

--
http://Endurorider.pl
08/04/2012 koniec testu SR Suntour Duro

Data: 2012-03-12 08:08:11
Autor: Ignac
[...]

     ...a argumentacja typu no to weźcie ramę z innego roweru i
  do niej przełużcie moje części przecież nie będę czekał do lata
  na ramę...nie mają rowerów gotowch z Twoją ramą przecież taka
  operacja to moment...i pokazać im palcem o z tego egzemplarza.
    Ignac

Data: 2012-03-12 09:06:13
Autor: Fabian
On 11.03.2012 22:53,  Ignac wrote:
[...]

Gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem na rzecz klienta w formie i warunkach dowolnych ustalonych przez gwaranta.

Fabian.

Data: 2012-05-18 07:02:31
Autor: steve69
Pęknieta rama - jak z gwarancją?
Po 69 dniach od chwili złożenia reklamacji dostałem wreszcie e-mail, że nowa
rama (Trek 6700 z 2012r.) została właśnie dostarczona do Ski Team i tam na
mnie czeka.
Ucieszyłem się ogromnie.

Trochę mi przeszło, gdy doczytałem, że pęknięta rama CZARNO-CZERWONA
wymieniona została na nową BIAŁO-NIEBIESKĄ.
Szlag by to! Kto to wybierał?!
Moja czerwona Reba pasuje do niej jak kwiatek do kożucha...

--
Pozdrawiam.

Data: 2012-05-18 02:03:38
Autor: rmikke
Pęknieta rama - jak z gwarancją?
On Friday, May 18, 2012 9:02:31 AM UTC+2,  steve69 wrote:
Po 69 dniach od chwili z�o�enia reklamacji dosta�em wreszcie e-mail, �e nowa
rama (Trek 6700 z 2012r.) zosta�a w�a�nie dostarczona do Ski Team i tam na
mnie czeka.
Ucieszy�em si� ogromnie.

Troch� mi przesz�o, gdy doczyta�em, �e p�kni�ta rama CZARNO-CZERWONA
wymieniona zosta�a na now� BIA�O-NIEBIESK�.
Szlag by to! Kto to wybieraďż˝?!
Moja czerwona Reba pasuje do niej jak kwiatek do ko�ucha...

Mogę Cię przytulić, mi też odesłali niebieską zamiast szaro-oliwkowej. Żeby chociaż czarną, ale nie, wprawdzie mają, ale na nich jest napisane Marlin. Tak jakby ta rama nie była już wówczas ostatnim elementem nie wymienionym na lepszy... :D

Data: 2012-05-18 09:31:44
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-05-18,  steve69 wrote:
[...]

Moja czerwona Reba pasuje do niej jak kwiatek do koĹźucha...

Cóż, jak Ci się chce, to zapewne można to oprotestować. Rower o spójnej
kolorystyce to jednak miły widok. ;)

Data: 2012-05-18 11:46:30
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pęknieta rama - jak z gwarancją?
Jan Srzednicki, Fri, 18 May 2012 09:31:44 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
On 2012-05-18,  steve69 wrote:
[...]

Jak baby, no jak baby...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-05-18 13:38:57
Autor: Fabian

On 2012-05-18,  steve69 wrote:
[...]

A chciał byś jeździć na niebieskiej ramie z czerwonym widelcem?

Fabian.

Data: 2012-05-18 05:06:48
Autor: rmikke
On Friday, May 18, 2012 1:38:57 PM UTC+2, Fabian wrote:
> [...]
>
> Jak baby, no jak baby...

A chciał byś jeździć na niebieskiej ramie z czerwonym widelcem?

Całkiem niedawno widziałem takie zestawienie w ofercie jakiegoś sklepu...

Data: 2012-05-18 15:24:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pęknieta rama - jak z gwarancją?
Fabian, Fri, 18 May 2012 13:38:57 +0200, pl.rec.rowery:

On 2012-05-18,  steve69 wrote:
[...]

A czerwony widelec jest wolniejszy? Albo niebieska rama jest wolniejsza?
Kompletnie nie robi mi to różnicy.

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-05-18 13:27:25
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-05-18, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Kompletnie nie robi mi to róşnicy.

Czarno-zielone mają najlepiej pracujące zawieszenie.

On 2012-05-18,  steve69 wrote:
[...]

Niebieskie są brzydkie i wolne.

Fabian.

Data: 2012-05-18 19:34:58
Autor: steve69
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał(a):
Cóż, jak Ci się chce, to zapewne można to oprotestować...

Niestety nie można.
Dzwoniłem do S.S.C. i tam się dowiedziałem, że albo biorę to co mi z USA
przysłali, albo nie biorę i wtedy nie mam nic :-/

Wygląda na to, że nie mam wyjścia i na pstrokatym jeździć będę.

--
Pozdrawiam.

Data: 2012-05-18 20:17:40
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-05-18,  steve69 wrote:
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał(a):
Cóż, jak Ci się chce, to zapewne można to oprotestować...

Niestety nie moĹźna.
Dzwoniłem do S.S.C. i tam się dowiedziałem, że albo biorę to co mi z USA
przysłali, albo nie biorę i wtedy nie mam nic :-/

Wygląda na to, że nie mam wyjścia i na pstrokatym jeździć będę.

Znaczy zaraz, łaskę robią, że wymieniają, bo mogliby nie?

Data: 2012-05-18 14:02:06
Autor: Ignac
[...]

Zadbali o to żebyś więcej teściowej na ramie nie woził
tylko skąd sie dowiedzieli,że Twoja teściowa jest taką estetką i na "pstrokaciznę" nie wsiądzie.

 Ignac

Data: 2012-06-02 16:36:50
Autor: steve69
Pęknieta rama - jak z gwarancją?
No to sobie jeszcze trochę poczekam ze złożeniem roweru na nowej ramie :-(

Pojechałem dzisiaj do "Ski Team" odebrać nową ramę.
Na miejscu dowiedziałem się, że do tej ramy potrzebne są stery
pół-zintegrowane, a takich w tej chwili w sklepie nie mają, trzeba je kupić
gdzie indziej.

OK, no to po namyśle jadę do "Airbike" przy KEN 49. Tam kupuję stery i z nimi
udaję się do chłopaków z serwisu z prośbą o założenie.
Ramą ląduje w uchwycie stojaka i zaczyna się pasowanie.

O ile dolna miska wchodzi go główki ramy bez kłopotu, o tyle z górną są
problemy - nijak nie idzie wpasować jej do otworu. Po dokładniejszych
oględzinach okazuje się, że góra główki ramy jest zniekształcona tak, że nie
ma mowy o włożeniu tam miski sterów. Wygląda to tak, jakby główka została
mocno uderzona (prawdopodobnie gdzieś podczas transportu) i z okręgu zrobiła
się elipsa.

W tym momencie mało mnie szlag nie trafił!!!

Podziękowałem chłopakom z serwisu, zwróciłem niepotrzebne mi w tej
sytuacji stery (dzięki wielkie ekipie "Airbike" za wyrozumiałość), zapakowałem
ramę do kartonu i pojechałem z powrotem do "Ski Team".
Tam spisanie oświadczenia i reklamacja reklamacji.

Rama została w sklepie, a ja w wisielczym nastroju z niczym wróciłem do domu.
Ciekawe, ile to znowu potrwa?

Coraz bardziej nie lubię Treka...  :-/

--
Pozdrawiam.

Data: 2012-06-24 15:59:59
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik " steve69" <steve69@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jqdff2$as0$1inews.gazeta.pl...

Rama została w sklepie, a ja w wisielczym nastroju z niczym wróciłem do domu.
Ciekawe, ile to znowu potrwa?

Coraz bardziej nie lubię Treka...  :-/

Taka sytuacja powinna zostać potraktowana priorytetowo. Poza tym brawo jasiu dla ST za nie sprawdzenie czy rama jest ok.

--
http://Endurorider.pl
16/06/2012 CS HG 51 11-32

Data: 2012-06-24 15:14:27
Autor: steve69
Pęknieta rama - jak z gwarancją?
Wreszcie finał mej udręki!

W piątek (22.06) odebrałem nową ramę w "Ski Team". Trek tym razem się postarał
i przysłał mi ramę model 8000 z 2011r. malowaną na biało-czarno-czerwono,
czyli komponującą się kolorystycznie z moją Rebą ;-D

Po sprawdzeniu, czy wszystko z rama jest OK, pojechałem do "Airbike" przy KEN
49 zamontować stery i mechanizm korbowy.

O ile montaż sterów przebiegł "bezboleśnie", o tyle z zamontowaniem mechanizmu
korbowego pojawiły się kłopoty (ja to mam szczęście).
Okazało się, że w tej nowej ramie jest mufa o szerokości 89,5 mm i pasują do
niej jedynie wciskane wkłady suportu o średnicy 41 mm (np. SM-BB91-41A). Czyli
ten, który kupiłem w komplecie z korbami FC-M770 nie nadaje się. Do tego w
"Airbike" nie mieli takich wkładów...

Zaczęło się wydzwanianie po innych sklepach. Okazało się, że takie wkłady mają
w "Plusie" na ul. Zamiany 12.
No, to rama do samochodu i "wio" do "Plusa". Na miejscu kupiłem wkład i
poprosiłem od razu o zamontowanie. Po kilkunastu minutach odbierałem ramę z
zanotowanym wkładem oraz mechanizmem korbowym.

Wreszcie mogłem wrócić do domu z nową ramą!

Za składanie roweru wziąłem się w sobotę. Wyszło tak:

http://img836.imageshack.us/img836/3156/dsc05110b.jpg

Muszę jeszcze kupić tarczówki na tył (w starym miałem v-ki), ale to jutro.

Mam nadzieję, że to już koniec problemów, że teraz już tylko jeździć. :-D

--
Pozdrawiam.

--

Pęknieta rama - jak z gwarancją?