Pęknięte kółko przerzutki - skleić?

Data: 2012-04-29 13:54:11
Autor: Rowerex
Pęknięte kółko przerzutki - skleić?
On 29 Kwi, 12:37, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

Do tego pękło dolne kółeczko w przerzutce (stary xtr 952), lekko
wygięło wózek wewnętrzny, ale wygląda mniej więcej, że przerzutka
powinna się nadawać do jazdy. Niby tylko kółko i mała strata, ale te
kółka są wyjątkowo odporne na wszelakie warunki, kółka od XT zacierały
się w byle błocie, a kółka BBB były jeszcze gorsze.

Co do kółka - pękło od góry do dołu, prawdopodobnie przejęło większą
część siły. Zastanawiam się nad sklejeniem go - ktoś z Was ma może z
tym doświadczenia?

Mam mocny klej dwuskładnikowy Bizon Power jakiś tam, kleiłem nim buty
rowerowe (odklejała się podeszwa), buty trzyma jak złoto, z tym że
wydaje mi się, że musi być jakaś "niezerowa" (czyli grubsza) warstwa
tego kleju, a pasowałoby chyba aby spoina była jak najcięńsza.
Alternatywą byłaby zwykła kropelka, ale nie wiem czy złapie...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-04-30 08:28:30
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 29 Apr 2012 13:54:11 -0700 (PDT), Rowerex napisał(a):

Co do kółka - pękło od góry do dołu, prawdopodobnie przejęło większą
część siły. Zastanawiam się nad sklejeniem go - ktoś z Was ma może z
tym doświadczenia?

Wybij sobie z głowy klejenie plastyku, zwłaszcza "na styk".
--
Jacek

Data: 2012-04-30 00:52:56
Autor: Rowerex
On 30 Kwi, 08:28, Jacek Maciejewski <jac...@go2.pl> wrote:
> [...]

> tym doświadczenia?

Wybij sobie z głowy klejenie plastyku, zwłaszcza "na styk".

A jakieś konkretne argumenty przeciw? Brak argumentacji zawsze mnie
skłania do przeprowadzenia próby...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-04-30 11:41:04
Autor: Korban
Dnia Mon, 30 Apr 2012 00:52:56 -0700 (PDT), Rowerex napisał(a):

[...]

Bardzo mała powierzchnia styku i całkiem spore obciążenia. Musiałbyś po
sklejeniu złapać to kółko jakimś imadłem, albo ściskiem stolarskim. Wtedy
powinno dobrze chwycić, w myśl twierdzienia, że "klej dobrze trzyma, gdy go
nima" :). Czy kółka w wózkach przerzutek, zmieniły się tak bardzo o czasu
wypuszczenia Twojej przerzutki, że już absolutnie nic nowego nie będzie tam
pasować?

Mirek

Data: 2012-04-30 15:53:19
Autor: Jacek Maciejewski
Pęknięte kółko przerzutki - skleić?
Dnia Mon, 30 Apr 2012 00:52:56 -0700 (PDT), Rowerex napisał(a):

A jakieś konkretne argumenty przeciw?

40 lat doświadczenia w majsterkowaniu. Kółka są z polipropylenu albo ABS
czy podobnego świństwa, rasowe może i z teflonu. Niczym tego nie skleisz (w
domowych warunkach). Można skleić coś nie przenoszącego żadnych obciążeń.
Ale puści od mocniejszego popatrzenia :)
--
Jacek

Pęknięte kółko przerzutki - skleić?