Pęknięty grot w kluczyku z Immobiliaserem... - rozwiązanie

Data: 2010-08-19 18:28:14
Autor: syntax error
Pęknięty grot w kluczyku z Immobiliaserem... - rozwiązanie
Witajcie,

Ponieważ pękł mi grot w kluczyku i raczej już ten kluczyk się nie nadawał do użytku (prócz zrobienia dobrej kopii), postanowiłem zbadać sprawę jak ten cały Immobiliser działa. Okazało się, że kod jest zczytywany drogą radiową i dalej sygnał przekazywany z okolic stacyjki do ECU. Najpierw stwierdziłem, że dorobię sobie kluczyk w ASO (Honda), ale 900 PLN za kopię kluczyka mnie mocno ostudziło. No nic, zwróciłem się do rasowych dorabiaczy kluczy z certyfikatami. Tutaj dorobienie klucza kosztuje około 200-250 PLN.
Jednakże poszedłem po rozum do głowy i... dorobiłem klucz u pierwszego lepszego ślusarza w centrum handlowym. Klucz pasuje idealnie, otwiera wszystkiem zamki i pozwala załączyć rozrusznik, lecz zapłon silnika nie następuje. Głowiłem się nad tym chwilę i podłączyłem do breloczka również oryginalny hondowski kluczyk. I to był strzał w 10, bo obecność w promieniu 10cm (od stacyjki) hondowskiego kluczya pozwala na zczytanie kodu i w rezultacie na odpalenie auta kluczem za 15 zł. ;-) Jedyny mankament takiego rozwiązania jest to, że mam +1 kluczyk na breloku, ale nie muszę wydawać bezsensownie dodatkowej kasy...
Jeszcze dzisiaj zamierzam ściąć pozostały 'kikut' hondowskiego kluczyka i wyrównać go z plastikową obudwą kryjącą wewnątrz chipa.

Zapewne nie odkryłem nic nowego, ale być może komuś się to przyda. ;)

--
Got VTi?

Data: 2010-08-19 18:42:06
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-08-19 18:28, syntax error pisze:
[...]

Jeśli do twojej Hondy były kluczyki z pilotem centralnego/alarmu, to poszukaj sobie na allegro obudowy z nowym grotem, dorób ten grot by pasował do zamków/stacyjki, a ze starego kluczyka wydłub pastylkę immo i wklej do nowej obudowy. Będzie po problemie.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-08-19 19:33:42
Autor: syntax error
[...]

Wygląda to na jakieś rozwiązanie. ;-) Ale chyba póki co podziałam tak jak mam teraz. 1 kluczyk więcej w kieszeni nie zmienia zbytnio komfortu chodzenia w spodniach. :D Za te paredziesiąt PLNów lepiej zalać do baku pare litrów i spalić przyspieszając sobie z 700 RPM do 8000.. :))

--
Got VTi?

Data: 2010-08-23 07:38:03
Autor: MM
Dnia 19-08-2010 o 19:33:42 syntax error <where@no.one.has.gone.before.com>  napisał(a):

 Za te paredziesiąt PLNów lepiej zalać do baku
pare litrów i spalić przyspieszając sobie z 700 RPM do 8000.. :))

Kup lepiej coś dla dziecka lub dla siebie, aby radość była dłuższa niż te  parę sekund...

Data: 2010-08-20 00:06:46
Autor: Tomasz Pyra
syntax error pisze:

Zapewne nie odkryłem nic nowego, ale być może komuś się to przyda. ;)

Tak to jest :)

Dobry "klucznik" jeszcze zrobi tak że wprawi nowy grot w starą obudowę, albo wydłubie chip i wklei go w nowy kluczyk.

Data: 2010-08-20 22:04:28
Autor: P_ablo
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4c6daaf6$0$20999$65785112news.neostrada.pl...

Tak to jest :)
Dobry "klucznik" jeszcze zrobi tak że wprawi nowy grot w starą obudowę, albo wydłubie chip i wklei go w nowy kluczyk.

Niektore nieoryginalne surowki maja wysuwana z boku "kieszonke" na pastylke ze starego klucza. W MB Sprinter tak  mi pierwszy lepszy klucznik dorobil i wydlubal chip ze starego wyslizganego klucza.

--
Picasso

Data: 2010-08-21 21:47:19
Autor: syntax error
[...]

Ile zapłaciłeś za taką usługę? ;-) I gdzie to zrobiłeś?

--
Got VTi?

Data: 2010-08-23 00:00:56
Autor: P_ablo
Użytkownik "syntax error" <where@no.one.has.gone.before.com> napisał w wiadomości news:i4pagk$22m$1node2.news.atman.pl...

Ile zapłaciłeś za taką usługę? ;-) I gdzie to zrobiłeś?

jakies drobne - ze 40 zl, w podpoznanskim Przezmierowie.

--
Picasso

Data: 2010-08-20 17:07:06
Autor: radekp@konto.pl
Pęknięty grot w kluczyku z Immobiliaserem... - rozwiązanie
Thu, 19 Aug 2010 18:28:14 +0200, w <i4jm3c$7nc$1@node2.news.atman.pl>, "syntax
error" <where@no.one.has.gone.before.com> napisał(-a):

Głowiłem się nad tym chwilę i podłączyłem do breloczka również oryginalny hondowski kluczyk

Wygodniej będzie przykleić ten hondowski kluczyk w pobliżu zapłonu i też będzie
działać :).

Data: 2010-08-22 03:40:08
Autor: ptoki
Pęknięty grot w kluczyku z Immobiliaserem... - rozwiązanie
On 19 Sie, 18:28, "syntax error" <wh...@no.one.has.gone.before.com>
wrote:
[...]

Ano nie odkryles.
Tez mialem podobne ale ciutke tansze (600zl za ASO) parapetie z
kluczykiem do forda.
Ale u mnie niestety pastylka z kluczyka musi byc bardzo blisko
stacyjki (jakies 2-3cm).
Ale i na to tasma klejaca poradzila :)

--
Lukasz Sczygiel

Pęknięty grot w kluczyku z Immobiliaserem... - rozwiązanie