Pełnomocnictwo

Data: 2016-10-18 04:52:11
Autor: Jacek
Pełnomocnictwo
W urzędzie skarbowym załatwiam sprawy podatku od spadku, jaki nabyła żona.  Żona musiałaby brać urlop, aby być tam osobiście, a ja mam pracę na zmiany, więc bez straty dnia mogę załatwiać.
Żona napisała mi pełnomocnictwo ogólne. Niestety w US mnie pogonili "na drzewo" z tym pełnomocnictwem (mimo, że jest tam napisane, że mogę żonę reprezentować przed wszystkimi organami administracji, urzędów itp. w tym skarbowego).
Podobno od 2015 obowiązuje druk PPS-1 i bez niego ani rusz.
Można to tak w państwie prawa, czy ja jestem niedouczony?
Jacek

Data: 2016-10-18 11:35:13
Autor: Robert Tomasik
Pełnomocnictwo
W dniu 18-10-16 o 04:52, Jacek pisze:
W urzędzie skarbowym załatwiam sprawy podatku od spadku, jaki nabyła
żona.  Żona musiałaby brać urlop, aby być tam osobiście, a ja mam pracę
na zmiany, więc bez straty dnia mogę załatwiać.

Ależ jej obecność tam nie jest potrzebna, a Tobie pełnomocnictwo.
Wypełniacie deklarację. Żona podpisuje. Ty dostarczasz i tyle.

Data: 2016-10-18 13:55:41
Autor: Jacek
Pełnomocnictwo
Ależ jej obecność tam nie jest potrzebna, a Tobie pełnomocnictwo.
Wypełniacie deklarację. Żona podpisuje. Ty dostarczasz i tyle.
Tak też zrobiliśmy, ALE okazuje się, że US ma wątpliwości co do wyceny działki oraz budynku i trzeba tam biegać z mapkami, zdjęciami itp.
Jacek
PS
a co do samego pełnomocnictwa, to jak jest?

Data: 2016-10-18 23:08:26
Autor: Robert Tomasik
Pełnomocnictwo
W dniu 18-10-16 o 13:55, Jacek pisze:
[...]

Dołączasz do mapki, zdjęcia i czego tam trzeba pismo przewodnie z
podpisem żony i tyle. Z pełnomocnictwem jest ten problem, że
pełnomocnikiem w sprawie podatkowej może być adwokat, radca prawny,
doradca podatkowy i kilka innych osób, ale chyba nie mąż.

Data: 2016-10-20 13:23:40
Autor: witek
Pełnomocnictwo

http://www.finanse.mf.gov.pl/pp/pelnomocnictwa-ogolne

http://www.finanse.mf.gov.pl/documents/766655/3029295/PPO-1(1).pdf

Data: 2016-10-20 13:58:22
Autor: witek
Pełnomocnictwo
On 10/20/2016 1:23 PM, witek wrote:
On 10/18/2016 6:55 AM, Jacek wrote:

a co do samego pełnomocnictwa, to jak jest?

http://www.finanse.mf.gov.pl/pp/pelnomocnictwa-ogolne

http://www.finanse.mf.gov.pl/documents/766655/3029295/PPO-1(1).pdf

no jeszcze to
jesli chodzi o konkretna sprawe